496 visninger
|
Oprettet:
Reaktion på børn? {{forumTopicSubject}}
Nogle der har fået børn herinde, som vil beskrive hvordan jeres kat/katte har taget imod dem og hvordan deresopførsel er blevet efterfølgende
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.035
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 53
maj 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 13
Jeg tænker om han har fået stress?
Hende på knap to er viiild med ham og skal hele tiden nusse, give guffer osv osv så hun er "efter ham" hele tiden - og tænker at det måske kan give ham stress?
Han har 2 gange revet hende (helt umotiveret) og han får sidste chance inden han bliver aflivet. Vil ikke risikere at han bider hende.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.503
Jeg har ikke selv børn, men husker da min søster fik sin dreng, da havde de en lidt utilregnelig kat, sød og kælen var han, men når han ikke gad opmærksomhed mere så var der kontant afregning..
Min nevø lærte i en ret tidlig alder kattens signaler at kende fordi min søster lærte ham dem, altså hvis katte slår med halen eller lægger ørene tilbage så rører man ikke katten, man vækker ikke katten når den sover osv..
Og kom han og sagde at katten havde revet ham var spørgsmålet, og hvad gjore du?? Og så gik han jo gerne til bekendelse at han jo nok havde vækket katten eller hvad han nu havde gjort i pågældende situation.
Det er forældres ansvar at lære børn hvordan man omgås dyr samt det er forældres ansvar at give dyrene mulighed for at komme væk fra børnene, dvs op på høje skabe eller i rum hvor børn ingen adgang har..
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 53
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.842
maj 2011
Hun er jo ikke ond ved ham !
Hun nusser og aer ham, samt giver ham guffer ..
Så NEJ, det vil jeg ikke lære hende at hun ikke må, for self må hun det ..
Hun hverken, slår, river, skubber eller lign til ham ..
maj 2011
maj 2011
jan 2012
Og hvis ikke man lærer sit barn at omgås dyr så skal man ikke have dyr og børn samtidig..
Børn skal lære ikke at jagte dyr, og du skrev selv at hun "var efter katten hele tiden" og "ville nusse hele tiden" altså skal hun lære at give katten fred..
Hvis ikke du vil det så ja så afliv endelig katten for så får den stress og bliver utilregnelig..
maj 2011
At min datter falder over haveslangen i haven giver ham ikke grund til at angribe hende - færdig bum.
Og du skal slet ikke belære mig om hvordan jeg opdrager min datter! Jeg opdrager hende til at være sød ved dyr og lade dem være når de siger fra og det er præcis som man skal.
Desuden var det slet ikke det jeg spurgte om! Du skriver selv du ingen børn har? Hvad fanden svarer du så i min tråd for når den er henvendt til folk med børn?!
aug 2012
Er helt sikker på der intet ondt er ment i noget af det Heidi skriver til dig.
Normalt blander jeg mig ikke i sådan en situation, men synes ikke du svare ordenligt, og er rimlig grov. Så må du skrive i dit indlæg at folk der ikke har børn ikke skal svare, for herinde deler alle ud af deres erfaringer! For Heidi har aldrig sagt hvordan du skal opdrage din datter. Hun siger hvad hun ville have gjort.
maj 2011
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.842
Jeg håber da at jeres Pjevs ikke bliver ved med at slå fra sig.. Kan der være noget andet galt med ham? Tænker at en kat som er syg eller har ondt, måske kan reagere voldsomt på små ting..
maj 2011
jan 2012
Hvis katten rev din datter fordi hun faldt over haveslangen så var det jo nok fordi katten blev forskrækket og så det som et angreb og dermed forsvarede sig, katten ved ikke bedre, katte tænker lige så ulogisk som børn..
Og jo jeg læste alt hvad du skrev, jeg tog udgangspunkt i hvad du skrev i start oplæg/ 2. indlæg.
Men jeg holder mig pænt væk fra nu af..
aug 2012
Følger: 17 Følgere: 153 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.372
Man kan ikke være alle steder og man kan ikke se alt hvad der sker, så det kan være du i et stykke tid ikke har fokuseret på om din datter har rendt meget efter din kat og det har givet din kat stress.. For en kat skal kunne være i fred i sit hjem uden at skulle flygte hele tiden, Så må man sige til sit barn eller som jeg barnebarn,.....
såå nu skal du lade katte være, den må gerne ligge der i fred eller den må gerne spise der i fred, den kan ikke lide du nusser den hele tiden. Eller noget i den stil.:-)
For som du skriver: "Hun hverken, slår, river, skubber eller lign til ham .""
Nej men det KAN gøre en kat stresset til sidst, nå hun er "efter ham" hele tiden, som du skriver. <b>hvis</b> det står på næsten hele tiden mens hun er vågen.
Men hvorfor aflive en sund og rask kat, der er blevet stresset i den seneste tid. Så ville det da være bedst synes jeg at katten kom til et hjem uden små børn.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Hverken hunde eller katte må røres af børn når de sover/spiser.
De må kun sige hej hvis dyrene kommer til dem.
maj 2011
Tror i har misforstået mit opslag totalt.
Mit spørgsmål var om han kan have fået stress fordi der pludselig er kommet børn? ?
Og det kan godt være han tog det som et angreb men det er ikke OK at han river hende når hun intet har gjort!
maj 2011
For det gør hun ikke
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 68 Katte: 4 Emner: 76 Svar: 9.200
De 3 børn er også forskellige, og har også kat der hjemme, drengene opsøger ikke kattene, men Emma er helt tosset med katte, hun skal hver gang og mange gange have, at vide hun skal sætte sig og vendte på, at Røde kommer.
Hun har længe været rigtig sød ved kattene, også der hjemme, men lige i tiden er hun ret uberegnelig og i trods alderen, og Røde undgår hende en del, for hun var for hård for en månedsvis siden
Sjovt nok, gik det fantastisk ude ved min læste datter og drengene, for deres 2 MCOer de ligger jo bare på gulvet og finder sig i næsten alt, så der kunne Emma nusse katte meeeget længe, og hendes egen kat sover sammen med hende, så når mine katte løber følger hun efter og stresser dem, men er katten glad for børn, så er alt fint.
De katte mine døtre har var voksne 3-5 år da der kom børn, de har vænnet sig til børnene, men drengene har også haft en periode hvor de ikke var perfekte i deres omgang med kattene, det har alle gange været i knapt 2-3 års alderen, de prøver alt af og reagere ikke altid fornuftigt og kan ikke se konsekvensen af deres handlinger.
Jeg tror du kan hjælpe kattene ved at sikre mange steder hvor de kan komme op og væk, på samme måde som hvis du har hund, så skal katten også have flugt muligheder.
Da din kat rev dit barn har den nok fået et chok, læg mærke til om dens adfær har ændret sig, og måske ikke er vild med dit barn længere, nogle katte er mere sensible end andre, og en enkelt ting kan ændre dem.
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
JA, en kat kan godt blive stresset af et barn, lige så vel som den kan af en ny hund, eller kat eller hamster..
maj 2011
Reaktion på børn?