947 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hankat skidt efter vaccine Hankat skidt efter vaccine

Min han kat blev vaccineret i går morges (onsdag morgen). Resten af dage holdte jeg ham, og de andre misser inde. De havde det alle fint.
Men her til morgen, 24 timer senere, havde min hankat det meget skidt. Han pev når vi rørte ved ham og var meget sløv. Da jeg kom hjem lå han det samme sted, som da jeg tog afted. Han har fået noget lækker killinge mad som han har spist godt af. Bagefter ville han hoppe ned fra 'sit sted' og pev igen. Han har flyttet sig et par meter og er med pive lydhoppet op i vindueskarmen. Han er godt nok sløv.. er det normalt?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hankat skidt efter vaccine
  • #1   28. okt 2010 Jeg har bedt dyrlægen bruge den dræbte vaccine, da nogle af mine osse blev meget dårlige af den svækkede. Det kan være det samme med din kat. Men de peb ikke. Det er jo svært at rådgive, når man ikke kan se katten, men jeg synes det lyder som om din er rigtig skidt, så jeg vil anbefale dig at ringe til din dyrlæge. Det kan jo være alt andet en vaccinen og så er det bare faldet sammen med den.

• #2   28. okt 2010 Vil helt sikkert anbefale dig at ringe til dyrlægen... Det der lyder ikke rigtigt smiley

• #3   28. okt 2010 Jeg synes det ville være naturligt at kontakte dyrlægen, når katten er blevet dårlig efter dyrlægebesøg. Selv ville jeg slet ikke turde lade være, hvis min kat var blevet så dårlig efter vaccine - det er jo temmelig sandsynligt, vaccinen han reagerer på.

God bedring!

• #4   28. okt 2010 Marianne,

Katte bliver ikke dårlige af den levende svækkede vaccine - men kan i meget få tilfælde få udbrud af det der vaccineres imod.

Der er en del der bliver rigtig dårlig af den dræbte vaccine - det er bærestoffet der er problemet.

Det står ikke helt semt til når han har spist - men sørg for det er en anden vaccine næste gang.

• #5   28. okt 2010 Lis - Hvad er navnet på de bedste vacciner? (hhv. kattesyge og katteinfluenza)

• #6   28. okt 2010 Vacciner er der sikkert ligeså meget religion i som foder.

Den bedste vaccine for MINE katte er Felocell CVR, levende svækket og dækker, Herpes, Calici og kattesyge.

Ikke alle katte vaccineres årligt - katte fuldt vaccineret med Felocell vaccineres uden kattesyge - der er kun een vaccine i DK, det er PUREVAX RC

• #7   28. okt 2010 Det var PUREVAX RC mine fik sidste år (uden problemer) Er denne vaccine dræbt eller svækket?

For 3½ år siden fik de Fel O Vac (noget i den stil), og der var heller ingen problemer. Så regner med, at jeg kan fortsætte med at skifte mellem disse to vacciner...

(Undskyld, dels jeg spørger dumt, og dels at jeg låner Tennes tråd. Men jeg synes, det er svært at hitte rede i de vacciner :S)

• #8   28. okt 2010 Han er heldigvis lidt mere frisk her til aften, så går den rigtige vej.
    De blev vaccineret med FEL-O-VAX IV VET.

Sidste år, 1. gan de blev vaccineret, var det purevax, og der reagerede han ikke sådan.

• #9   28. okt 2010 Godt han er mere frisk nu smiley

Hehe, FEL-O- VAX ser mere rigtigt ud end min øh... alternative stavemåde.

** Sidste år, 1. gan de blev vaccineret, var det purevax, og der reagerede han ikke sådan.**

Nu bliver jeg forvirret. Ved første vaccine vil man da ikke normalt vaccinere mod både katteinfluenza OG kattesyge?...

• #10   28. okt 2010 Det håber jeg min kære dyrlæge har styr på smiley

• #11   28. okt 2010 der findes forskellige vacciner både af Fel-o-vax og af Purevax, -ikke fordi det gør det mindre forvirrende smiley

• #12   28. okt 2010 Nåeh sådan. Og nej, dét gør det ikke mindre forvirrende :S

• #13   29. okt 2010 hehe... Nej præcis smiley

Prøv at spørg Lis, mener hun har en lang liste over vaccinerne på det danske marked, det kunne jo være hun ville gennemgå den en gang mere smiley

• #14   29. okt 2010 der er et vaccineskema i denne artikel - der står alle vacciner på det danske marked da den den blev skrevet - hvad de indeholder, levende svækket, dræbte eller recombinant

(link fjernet)
    skemaet er side 6 af 8 i filen

Iøvrigt især snakker man basisvacciner, 12 og 16 uger og året efter - er virkningen bedst bruges den samme vaccine (står i artiklen der linkes til)

• #15   29. okt 2010 Tark Lis smiley

• #16   29. okt 2010 God at have i "foretrukne" .... og hehe, der var den så allerede.

Kommentér på:
Hankat skidt efter vaccine

Annonce