{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

A H
A H
Tilmeldt:
16. dec 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19

Pludselig forvirret missemor {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min kat har imorges mellem 9-12 født 4 killinger, hun har ligget hos dem det meste af dagen. Men får engang imellem nogle "flip" hvor hun virker snot forvirret, hun forlader hulen og går rundt og miaver indtil jeg "følger" hende tilbage til hulen, aer hende lidt på maven også ligger hun sig igen og ammer, Killingerne har tabt sig mellem 2 og 3 gram siden de blev født, selvom missemor ligger og ammer, er dette normalt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig forvirret missemor
  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #2   17. apr 2013 Hun får Royal canin killingefoder, hun har både spist og drukket, men så vidt jeg ved ikke været på Bakken siden hun har født..

    Har følt hende på maven og kunne ikke mærke flere killinger og alle moderkager er kommet ud..

    Det eneste der er lidt bekymrende er at når hun forlader hulen virker hun som om hun ikke kan finde Killingerne igen, hun går ikke ind til dem når de skriger, men "svarer" dem ved selv at miave og virker som om hun begynder at stresse, måske pønser hun på at flytte dem?


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #3   17. apr 2013 Nej, ingen afføring i nogen af bakkerne, kan hun ikke få ondt i maven af det?

  • #4   17. apr 2013 Jeg syntes ikke det lyder som en forvirret missemor..

    Og slet ikke hvis hun er førstegangs fødende, jeg havde også en hunkat, som også ville have at vi skulle være i nærheden af hende og killingerne, så meget så muligt, jeg ved ikke hvorfor men nogle katte skal helst have ro for ikke at blive stressede, og andre vil gerne have selskab, min hunkat gjore det at hun hentede killingerne en efter en ind og lagde dem på gulvet i det rum vi var i, da hun havde gjort det 2 gange valgte vi at sætte fødekassen ind i stuen hvor vi var, i et roligt hjørne, så var der ingen problemer, hun blev i kassen og lod killingene være, og en gang imellem så gav hun lyd fra sig og ville lige have opmærksomhed..

    Jeg tror hun kommer ind til dig fordi hun vil have opmærksomhed fra dig, derfor henter hun dig, at killingerne har tabt sig lidt fra de blev født til nu, skal du ikke være alarmeret over for..
    Vej dem en gang hvert døgn, og først hvis de over et par dage har tabt sig drastisk, skal du blive nervøs..


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #5   17. apr 2013 Okay, det er lidt mere betryggende, der er også ro og spinden i hendes hule nu, det betyder vel at alle har det godt og er tilfredse smiley

    Hun virker bare så forvirret når hun kommer ud, som om hun er helt rundt på gulvet, hehe, men jeg vejer dem igen imorgen og ser hvad der sker, alle killinger er varme og moren spiser og drikker når hun har lyst, bliver bare så bekymret for de små skrævl smiley


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #6   17. apr 2013 Ellers siger jeg tusind tak for svarene, nu vil jeg se om jeg kan få noget søvn, det har været en lang dag smiley

  • #7   17. apr 2013 jeg ville også sige at du skulle prøve at stille hendes hule der hvor i er så hun er sammen med jer og killingerne på samme tid.
    min hunkat ville også være sammen med mig hele tiden.


  • #8   17. apr 2013 Ja man bekymre sig jo om de små pus, det kan man jo ikke lade være med smiley

    Men som sagt jeg tror blot hun er lidt nervøs ved den store opgave og søger tryghed ved dig det var det min hunkat gjore, hun ville heller ikke have at jeg forlod hende da hun fødte killingerne, da opsøgte hun mig og prøvede at følge efter mig og peb hvis jeg forsøgte at gå lidt fra hende, selvom hun kunne se mig hele tiden..

    Så du skal nok bare tage det roligt, det skal nok gå smiley
    Hvis du stresser og er nervøs, så vil din hunkat kunne mærke det og også blive stresset og nervøs smiley


  • #9   17. apr 2013 AH mine hunkat føde 5 killinger i fredags den 12 april og hun spiste og drak ikke det første døgn og hun gik først rigtig på bakken ca 1 til 2 dage efter hun hade født så tror det er meget normal at de ikke går på bakken det første døgn men tillykke med dine killinger smiley

  • #10   18. apr 2013 Hunkatten vil instinktivt søge langt væk fra fødekassen, når hun skal på bakken, for ikke at lokke rovdyr til, så undlad at have bakken i nærheden af killingerne.

    Hvis man vejer killingerne, når de lige er født og stadig er våde, vil det give et falsk billede af deres vægt, når de næste gang er tørre, når man vejer dem.
    Man skal også tænke på, at selv om man vejer på samme tid i døgnet, kan en killing den ene gang lige have haft afføring og endnu ikke spist .... og næste gang omvendt.

    Ellers bør killinger - heller ikke nyfødte - ikke tabe sig, men stedet for at veje, bør man bruge sine øjne, ører og hænder.

    PS: Mormis bør have fri adgang til et optimalt foder døgnet rundt, gerne killingefoder eller specialfoder til diegivende katte. Så megen vådmad som muligt er også at foretrække.


  • #11   18. apr 2013 mega "så meget vådfoder som muligt er også at foretrække"
    det kommer an på om missen er vandt til det


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #12   18. apr 2013 Har vejet alle killinger nu, den ene siger -12g, de andre -5-6 stykker, men igår vejede jeg dem da de stadig var lidt våde, missemor er flyttet ud i en gang og har flyttet Killingerne og der har de ligget indtil nu, det er vel fordi hun føler sig mest tryg der går jeg ud fra smiley
    Missemor spiser rigtig meget, har næsten tømt 2 skåle med killingefoder + en vådmad og hun drikker som hun skal, går på bakke osv, har dog været vågnet et par gange ved at en killinger har skreget højt fordi missemor har flyttet kun den ene, men her da jeg skulle veje dem havde hun taget alle 4 med smiley


  • #13   18. apr 2013 Flyt fødekassen til det sted hun har flyttet killingerne hen hvis det er et forsvarligt sted, det er ikke unormalt at mismor vil flytte killingerne, inden du giver hende fødekassen så læg et frisk underlag i den..

    Når du vejede dem våde så er det jo uklart om de vitterligt har tabt sig, vej dem igen i morgen og hav det Mega skriver i mente, så kan du se om de får næring nok..


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #14   18. apr 2013 Har flyttet kassen med hende og gav hende nyt underlag igår, hun er ikke nær så stresset derude som inde ved mig, ja det var godt nok en streg i regningen, håber de tager på til imorgen, de dier godt allesammen og hører ikke nær så mange skrig fra dem mere, måske missemor lige skulle vænne dig til sin nye rolle? smiley

  • #15   18. apr 2013 Ja jeg tror det simpelthen har været fordi hun har været stresset, både pga fødslen, alle de nye ting og at hun ikke har været tilfreds med kassens placering, nu har hun fået ro på og fundet sig til rette..

    Er det første gang hun har killinger??


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #16   18. apr 2013 Ja, det virker sådan, hun passer nemlig Killingerne fint og går ikke hvileløst rundt længere nu hvor hun har fundet sig til rette smiley

    Ja det er første og sidste gang, hehe, hun skal neutraliseres efter denne her omgang smiley


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #17   18. apr 2013 Den ene killing (virker lidt svag) vil ikke rigtig tage at i vorterne, de andre "knapper" fint på, men den er ikke rigtig interesseret i at sutte, er der noget jeg kan gøre?

  • #18   18. apr 2013 Giv en lidt druesukkervand - det giver energi. Den skal have kropstemperatur inden du putter noget på den

  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #19   18. apr 2013 Okay, tak smiley

  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #20   19. apr 2013 Igår gav jeg den lille killinger druesukkervand, det hjalp ikke, den dier stadig ikke hos sin mor og imorges var den i live, men kold i forhold til sine søskende som alle fire fint, den bøjer nakken bagover hele tiden, men det gør de andre ikke, er der mon noget galt med den eller?
    Jeg har så varmet den og der er kommet lidt mere liv i den, men den vil ikke die, når jeg stikker lille fingeren i munden på den laver den ganske kort suttebevægelse, men så stopper den og falder hen, kan det være sutterefleksen den er gal med?


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #21   19. apr 2013 Killinger = killing
    Fire = dier

    Staveplade tak smiley


  • #22   19. apr 2013 Nej det er ikke sutterefleksen der er noget galt med. Beklager, men med det du beskriver holder den ikke længe

  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #23   19. apr 2013 Nej, det tænkte jeg nok, øv..

  • #24   19. apr 2013 smiley Øv hvor trist

  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #25   19. apr 2013 Kunne jeg måske redde den hvis jeg tager den fra og maden den i 1-2 dage også den måske bliver stærkere også ligge den tilbage til moren?

  • #26   19. apr 2013 Du skal ikke fjerne den helt fra moderen, men måske kan du hjælpe ved at give den erstatning, til den kommer til kræfter, men det kan også blot være at det ikke er en levedygtig killing, jeg tror hvis jeg var dig ville jeg konsultere en dyrlæge, og høre dennes mening og råd..

    Jeg vil ikke give råd da jeg aldrig har stået i en sådan situation..


  • #27   19. apr 2013 Skal den have en chance, hvad jeg ikke tror den har, skal den have noget væske, f.eks. druesukkervand. Men først skal den varmes langsomt op, ned i BH'en med den. Virker det kan du i aften give den modermælkserstatning FLYDENDE optyndet med vand, ikke pulver.

    Alle her i huset får en chance, dur det ikke tænker jeg, er det her noget du selv vil bruge videre i avl, hvis ikke så skal andre ikke bebyrdes med den. Koldt og kynisk, måske, men det kan spare katten, ny ejer og mig selv for en masse efterfølgende.


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #28   19. apr 2013 Okay, har snakket med dyrlægen og vi blev enige om det er bedst at slutte dens liv smiley
    Den ligger helt passiv og er kold og trækker nakke tilbage/poter frem, den giver ikke lyd fra sig mere, så nu tager vi op og får en ende på det, det er synd hvis den lider smiley
    Tak for de gode råd..


  • #29   19. apr 2013 Hvor er det trist, men nok det bedste, syntes det var fint du fik dyrlægen ind over..

    Den kan have en defekt fra fødslen som man ikke kan se, det ved vi jo intet om, så er der jo ingen grund til at den ligger og lider.. smiley

    Nu må du glæde dig over de resterende 3 nuttede små pelsklumper smiley


  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #30   19. apr 2013 Ja, heldigvis var det kun den ene lille mis der ikke var så stærk, øv bøv smiley smiley

  • #31   19. apr 2013 Ja det er øv :(, men naturens orden smiley kun de stærkeste overlever

  • A H
    A H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #32   19. apr 2013 Det er jo lige det smiley

Kommentér på:
Pludselig forvirret missemor

Annonce