{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.495 visninger | Oprettet:

Annabelle A
Annabelle A
Tilmeldt:
8. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

HJÆLP min KILLING skal have killinger!!! {{forumTopicSubject}}

Kære alle. Jeg ved ikke, om denne tråd er korrekt placeret, men jeg har desperat brug for jeres hjælp. Min kæreste og jeg har akut brug for hjælp til vores "killing" på 6 måneder. Det forholder sig sådan, at vi for 2 måneder siden flyttede til nyt hus, da vi skulle være forældre, og vores nye lille hun mis skulle naturligvis med... Vi flytter... Alt går godt.. og woops Piv som vores killing hedder, hun stikker af.. HELDIGVIS kommer Piv tilbage til os efter et par dages frihed.. I går havde vi så besøg af naboerne, hvor hvor manden overhører, at jeg siger til Piv:"du kan snart trille så meget du spiser". - Han griner lidt for sig selv, hvortil han fortæller mig at hun er med killinger!!!! Først tænker jeg.. Nåååh en masse små Piv'er , men så slår det mig, at hun ikke er særlig gammel, jeg går online og læser en masse om katte og killinger, hvortil jeg læser, at dødeligheden hos unge katte der får killinger er stor!!! Hvad skal jeg gøre.... Jeg ved ikke om hun kan overleve at føde, når hun er så ung!!! Hun er jo OVERHOVED ikke gammel nok.. Hvis det ender med, at hun bortkommer og ungerne skal flaskes op, hvad filen skal vi så gøre???Vi har absolut ingen erfaring med killinger og opflaskning!!!!! Pleeeeaassseee hjælp!! Jeg er fuldstændig ude af mig selv, jeg vil ikke miste min lille glade mis !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP min KILLING skal have killinger!!!
  • Annabelle A
    Annabelle A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   8. jul 2014 Åhh Ja, det kunne ikke være et dårligere tidspunkt, da en af mine hun kaniner også venter inter ( planlagt ).Jeg vil ringe til dyrlægen ligeså snart han åbner for at rådføre mig. Nu hvor jeg ved besked omkring graviditeten, samt har læst om det på nettet fristes jeg til, at tro at der ikke er mere en højst en uge, hvilket også vil passe med den tid, hvor fruen stak af. Men jeg ringer til dyrlægen og forhører mig! Tusind tak (:

  • #4   8. jul 2014 Ja jeg er enig med de andre, kontakt dyrlægen, og få en tid til neutralisering og samtidig abort af evt killinger..

  • #6   8. jul 2014 Få hendes neutraliseret NU - Samtidig bliver de ufødte killinger humant aflivet.
    Det er IKKE synd for katten, for moderfølelsen opstår først under fødslen.

    Det er ikke for sent nu.
    (Tænk på, at katte også kan få foretaget kejsersnit.)


  • #7   8. jul 2014 .. men hvis hun skal have killingerne, så vær der og hold i pote, når hun skal føde. De fleste hunkatte bliver bange første gang.Jeg hat selv haft en meget ung kattemor på et tidspunkt - og det gik rigtig fint - hun fik 2 killinger og passede dem som hun skulle. En omkostning ved teenagekattefødslerne er dog - ud over faren for overdødelighed ved fødslen, at katten ikke vokser ret meget mere.

  • Annabelle A
    Annabelle A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   9. jul 2014 Jeg har været hos dyrlægen og har fået en tid i morgen så hun kan blive neutraliseret! tusind tak for hjælpen smiley

  • #9   9. jul 2014 Hvor er det godt at høre, det er langt det bedste for din kat smiley

    Et godt råd se at få lavet en bodystocking til din lille mis, det er langt bedre end de er skærme, hvis hun ikke kan lade sine sting være..

    Her er Lis fantastiske opskrift smiley
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking


  • #10   9. jul 2014 Rigtig godt at høre smiley



  • #12   9. jul 2014 Der ville ikke kunne opstå værre komplikationer, end hvis der var tale om et kejsersnit, tværtimod.

    Deruden var hans anbefaling om at fjerne killingerne fra missemør efter fødslen sjælsrå, når man ved, at kattedyr er de dyr med den stærkeste moderfølelse.

    Undskyld, men for mig lyder han som en gammel landdyrlæge uden opdatering og uden indsigt i kattes adfærd.


  • #15   10. jul 2014 En dyrlæge oplever som regel kun dyr i sin konsultation, når de er syge, og jeg betvivler ikke, at han er en meget dygtig tekniker, men det indebærer ikke, at han også har større kendskab til dyrenes adfærd og kropssprog.

    Adfærdsforskere og folk, der intensivt omgås dyr i dagligdagen, har en helt anden indfaldsvinkel til dem, gående på erfaring og observationer.

    PS: Med hensyn til moderfølelse for ikke-f'ødte killinger, så kan det være så godt som umuligt at få en hunkat (især førstegangsfødende) til at tage sig af killinger, der er taget ved kejsersnit.
    Men hun er parat til at forsvare dem lige til det sidste, hvis hun har oplevet at føde dem.



  • #16   10. jul 2014 Mega:
    Men hun er parat til at forsvare dem lige til det sidste, hvis hun har oplevet at føde dem.

    Ja det skal jeg sgu love for smiley


  • #17   10. jul 2014 Anette:
    Jeg har også været inde hos en dyrlæge der ikke ville fjerne fostrene, hun er altså kun midt i 30érne smiley
    Når det er sagt, så fatter jeg ikke at en erfaren dyrlæge råder folk til at fjerne killinger efter fødsel.
    Da jeg fortalte min dyrlæge at det var min plan B, gik han nærmest i chok over min tankegang...
    I øvrigt lever killingerne i bedste velgående og Bamsemissen og Mia Maja mangler stadigt nyt hjem - et blivende hjem.


Kommentér på:
HJÆLP min KILLING skal have killinger!!!

Annonce