{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nysgerrighed på højt plan!!
  • #1   29. nov 2016 Jeg er ikke opdrætter, men ingen af de opdrættere jeg kender tjæner på at opdrætte smiley nu kender jeg ikke dagens priser for killinger af de forskellige racer, men da jeg købte min sidste killing kostede den godt 5000kr og selv med 3-4 killinger i et kuld, skal du ikke regne med overskud, og der bliver helt minus på konto'et hvis det bliver et kejsersnit, eller en eller flere killinger bliver syge, ja selv et loppeangreb kan blive dyrt.
    Jeg er spændt på om du får eksakte svar smiley


  • #3   30. nov 2016 Og i "min" race får man ikke fertile hankatte for under 7.000+ kr.

    Jeg har selv givet mellem 7.000 og 10.000 kr. for mine avlskatte, og nogle har jeg endda selv skulle teste, vaccinere og chippe.


  • #4   30. nov 2016 Jeg har en sphynx smiley hun kat..

    Det er ikke for at jeg vil tjene på det, jeg er bare almen nysgerrig så jeg har et nogenlunde billede af det før jeg kaster mig ud i det smiley


  • #5   30. nov 2016 Sphynx er en af de dyre katte at købe, for mig vil et køb altid være betinget af, at forældrene er testet, hvis der er noget at teste på den race, og jeg kikker kun killinger hos opdrættere i de store klupper og gerne med opdrætter mærke, med stor viden om deres race, hvor jeg kan henvende mig hvis der er noget jeg er i tvivl om, hvis det ikke lige er noget som kræver dyrlæge lige med det samme smiley
    Jeg er en krævende køber, men har været enormt heldig med de opdrættere jeg har købt af smiley


  • #6   30. nov 2016 Så kommer du aldrig til at købe hos mig Jette, hvis det er dine kriterier. For diplomopdrætteruddannelsen kommer jeg aldrig til at få. (Men jeg ved jo så heller ingenting om noget som helst). smiley

  • #7   30. nov 2016 Nej men når jeg har kikket, så kender jeg jo ikke personen eller dig smiley
    Den første kat jeg købte, ja da gik jeg mod alt jeg vidste, og købte ved en ny opdrætter, og det blev kun til det ene kuld, om hun kunne have gjort noget anderledes, eller om det var blevet bedre, hvis hun havde gjort det??? Men jeg faldt for en lille skvat killing, som var vildt forbidt af sin bror og nok også hans mor, kun søsteren ville han lege med, og hver dag i flere uger var han alene i soveværelset, for ikke at blive mere forbidt.
    Birk var altid bedst tilpas i soveværelset, og en nervøs og ofte syg kat, men jeg elskede ham jo alligevel, og er stadig den kat jeg har haft længst, jeg håber de to jeg har nu slår rekorden.
    De andre har jeg ledt længe efter, og har tjekket opdrætteren grundigt, og har købt 3 hos den samme.


  • #8   1. dec 2016 Det er godt nok ikke let at være opdrætter nu til dags, når der ikke skal mere til, før man er dømt ude. smiley

  • #9   1. dec 2016 Hos Bengalere fik jeg at vide at man gik mest efter dem med alle tests (kan ikke forestille mig hvor dyrt det er o.o) og mange rådede mig til slet ikke at købe hvis avlerne ikke udstillede og vandt. Jo mere de havde vundet jo bedre race standard (?) De gik også meget op i sygdomsfri linjer og sådan.
    Og så sagde de 10+ år med erfaring, da der er noget med at de fleste lukker og slukker efter kort tid - men jeg tror man skal være pænt business for at kunne tjene penge på det. Der er rigtig store steder hvor de jo har virkelig mange og som har folk ansat til at administrere - det virker for mig lidt skræmmende.

    Men de fleste gør det jo for at forbedre racen og f.eks udrydde arvelige sygdomme.
    Men oh wow! Sikke en masse penge !!

    Hvis man så bare havde dem XD så kunne det være fedt


  • #10   1. dec 2016 Hvis man skal holde et ansvarligt katteopdræt, så er der kun minus på kontoen.

    Jeg har kun været opdrætter i 6 år, men jeg har ingen planer om at lukke. smiley


Kommentér på:
Nysgerrighed på højt plan!!

Annonce