{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

forædling af racen... {{forumTopicSubject}}

jeg har været inde på utroligt mange opdrætter sider på det sidste for at lære om masse om birmaen og måske finde min kommende avls kat og der faldt jeg så over en birma hybrid som var en blanding af en perser og birma så nu sidder jeg jo lidt og tænker hvorfor filen gør man lige det? så er det jo en ændring af racen efter men mening og en birma skal da vel ikke til at ha en flad snude for så synes jeg da lige man ændrer efter hvad der er moderne :o) ja håber nogen kan hjælpe mig så jeg kan lærer lidt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forædling af racen...
  • #1   17. apr 2007 slet ikke nogen der kan lære mig lidt om det ???

  • #2   17. apr 2007 Men det kan jeg så smiley

    Jo det er rigtigt at der i øjeblikket er et avls - program i gang, hvor man blander perser og birma.....MEN
    Det går ganske simpelt ud på at få sølvet ud af Birmaens Tabbylinier (sølvet er ikke godkendt i maskede katte, men der findes linier hvori det ligger)
    Så der blev givet tilladelse fra avlsrådet, til Susanne Wehnert til dette specielle program (og 2 af mine katte skulle også bruges til programmet smiley )
    Susanne købte derfor en smuk smuk tabbymasket - colorpoint og derfor kan man så se f.eks. Max her i KG. smiley

    Håber det hjalp dig lidt, ellers må du spørge smiley


  • #3   17. apr 2007 lone: jo det hjalp lidt, troede lige de os skulle til at ha fladere snuder hehe...
    jeg har kig på en hun som er blå tabby masket og håber virkeligt hun er noget...


  • #4   18. apr 2007 Lone J

    Kunne du sende mig link til det, for det vil jeg da gerne høre om....

    Lyder i mine øre som noget bavl, at man må ha Perser ind for at få sølvet ud.... sølv og tabby er meget dominerende, så hvof ta en Perser ind for at fjerne det??? En ren Bimse kunne gøre det samme, men det er som sagt MEGET dominerende

    Ved godt at nogle gerne vil se tickning i Bimsen og i Ragdollen (jeg er en af de sataner), og det vil ske - bare et spørgsmål om tid.

    Men trække det ud af de linier man har påført det...det vil ta laaang tid.


  • #5   19. apr 2007 Sabrina....hehe næææ det har intet med udseendet på katten at gøre.
    men jeg tvivler på at den kat du har i kikkerten, er ud af Susannes avlsprogram, for hun neutraliserer dem hun ikke selv skal bruge.

    Anne..... der er intet link til selve det om sølvet i tabbymaskede Birmaer.
    Med hensyn til om det er rent bavl, ja så tvivler jeg på, at en opdrætter med næsten 25 år på bagen udi Birma - opdræt beskæftiger sig med bavl.
    Jeg vil lige kontakte Susanne, så jeg kan skrive den helt rigtige forklaring her.


  • #6   19. apr 2007 Til Anne
    Jeg skal hilse og sige, at du er velkommen til at kontakte Susanne, hvis du har spørgsmål.
    Hendes HP er her (link fjernet)


Kommentér på:
forædling af racen...

Annonce