{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.522 visninger | Oprettet:

RIkke V
RIkke V
Tilmeldt:
27. mar 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

British Shorthair hankat. {{forumTopicSubject}}

VI har en rigtig dejlig BS hunkat u. papir, og hun er i løbetid for anden gang inde for halvanden månede, så nu overvejer vi meget kraftigt at få killinger på hende.
Men hvor finder man en BS han, og en opdratter som er villig til at lade vores papir løse kat bedække?
Hun er ægte, men hendes kul var et uheld, og derfor er der ikke papir på hende.
Men vi vil nu gerne have os en flok papirløse killinger..
Håber der er nogle der kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  British Shorthair hankat.
  • #1   27. mar 2008 tror ikke du finder en opdrætter der er med på den.

  • #2   27. mar 2008 Jeg tror umiddelbart at chancerne er meget små, for at der er nogen der vil lade deres hankat parre din. De fleste med hankatte er jo opdrættere, og må ikke parre nogen uden tavle.

    Men du kan jo altid prøve at finde en stor korthårs blanding, hvis du gerne vil have killinger. Men ellers synes jeg da næsten du skal neutralisere din hunkat, og så få købt en Brite med stamtavle. Så kan du jo få en sparringspartner i den opdrætter, som du har købt hos, og det gør det nemmere at finde de gode hankatte smiley

    Forresten så husk, at hvis du stadig vil parre din nuværense hunkat at tjekke for HCM og blodtypebestemme både hende og faderen, så du ikke får nogen problemer der.


  • #3   27. mar 2008 stavefejl er gratis smiley

  • RIkke V
    RIkke V Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   27. mar 2008 VI har besluttet at vi ikke vil neutralisere hende... da vi ønsker killinger på hende på et tidspunkt...
    Problemet er at han katten ikke må være for stor, da hun jo er en lille kat..
    Ellers bare en privat person som har en han kat..


  • #5   27. mar 2008 Tænk dig rigtigt <b>godt</b> om.
    BS har forskellige blodtyper, og opdrætterne bruger mange penge på at få blodtypebestemt deres katte <b>inden</b> parring.
    Er blodtyperne uforenelige, dør killingerne nemlig en efter en efter fødslen, og hvem vil udsætte sin hunkat for det?
    Vil du?


  • #6   27. mar 2008 Ja jeg tror dælme også det bliver mere end svært for jer...Vi har faktisk en fertil (og mere end lystig) Brite-Han, men vi kunne ikke drømme om at lade ham springe på en "tilfældig" hun, netop pga. det *Mega* skriver.

    Hvis i på forhånd viste at i ville have killinger, skulle i nok ikke have valgt en papirløs Brite..Det er det der med lige at sætte sig lidt ind i tingene og tænke fremad, så vi synes da helt sikkert også i skulle få hende neutraliseret så hurtigt som muligt.

    p.s. Kender i racen?? Siden i efterspørger en LILLE han??? Det bliver meget meget svært at finde en fertil Lille han, da det netop er de store der er "eftertragtede" og derfor dem man som regel holder fertile.


  • #7   27. mar 2008 Jeg er bange for man ikke kan tale jer fra ideen om killinger med en hunkat uden stamtavle, men I *skal* som minimum lade hende blodtypeteste, ellers kan der opstå blodtype-uforlignlighed og det dør killingerne af i værste tilfælde. Derudover skal han- og hunkat være tjekket for FIV og FeLV, inden parringen foretages.

    Men som de andre har skrevet synes jeg det er en rigtig dårlig ide, jeg ville personligt få hende neutraliseret. Hvis I er interesseret i at opdrætte, så køb en Brite med stamtavle hos en fornuftig opdrætter, som netop kan være behjælpelig med gode råd og ideer til hankatte.

    I mine øjne er der bare ikke noget der hedder et hyggekuld, opdrættere arbejder med liv, og det kræver respekt, seriøsitet og kærlighed til/for den race man har valgt at opdrætte.
    Der er hellere ikke meget hyggekuld over et kejsersnit en lørdag aften på et dyrehospital, af erfaring ved jeg det løber op i mellem 8000-10000 kr, og derefter et par dage hvor man skal tage sig af killingerne i døgndrift hver 2-3 time. Nej, i mine øjne er der bare ikke noget der hedder "et enkelt hyggekuld".


  • #8   27. mar 2008 Enig med Mega og Anette smiley

    Som det mindste bør I blodtype bestemme jeres kat, og få tjekket for HCM. Det samme skal hankatten være.

    Her kan du læse mere om de forskellige blodtyper osv: (link fjernet)

    Og her kan du læse om HCM og PKD smiley
    (link fjernet)

    Synes ihvertfald du skylde dine fremtidige killinger at sætte dig godt ind i din race, inden du beslutter noget smiley Det er nemlig ikke bare lige sådan at få killinger smiley


  • #9   27. mar 2008 Ja også HCM, da man jo har opdaget Briten faktisk lider af denne problematik i større udstrækning end hidtil antaget .

  • #10   27. mar 2008 jeg studsede over at din kat er ægte men ikke må få et stamtavle fordi hendes kuld var et uheld.. i min verden er der intet der hedder det.. Jeg har en drægtig hunkat.. Det var et hovsa for jeg har ikke opdaget at hun er blevet parret med min hankat.. Men jeg vil ikke kunne drømme om ikke at give min hunkats killinger deres stamtavle.. så lang tid jeg har tavle på de katte der bliver parret kan jeg ikke se nogen grund til ikke at betale de 175 kr det koster at lave en stamtavle..

    De killinger skal kun sælges til kæl.. men når din ikke har stamtavle tænker jeg straks at du er blevet snydt..
    Jeg tror at hende du har købt ved har sagt at katten var ægte så hun kunne tjene penge.. jeg er hård, men der er bare så mange der laver det nummer.. Det er jo nemt at kalde en kat ægte og sige at papiret ingen betydning har..


  • #11   30. mar 2008 Line R.

    Tror også at Rikke V er blevet snydt, hvis hun har en fuldvoksen brite som er "lille". Selv en hun brite er jo ikke "en lille kat".



  • #12   30. mar 2008 Glemte lige at sige:

    Velkommen til!


  • RIkke V
    RIkke V Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #13   31. mar 2008 Ja hun er ægte, vi så papir på både faderen og moderen... og nej jeg kan godt se det bliver et problem.. men så må vi jo bare ud og finde os en anden han til hende...

  • Jette K
    Jette K Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #14   1. apr 2008 Jeg vil ikke sige så meget andet end at henvise dig til dette link, og så har jeg da et lille håb om at du finder ud af at der ikke er noget formål i at sætte flere huskatte/blandings killinger i verden.

    (link fjernet)


Kommentér på:
British Shorthair hankat.

Annonce