{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Han vil ikke parre hende?? {{forumTopicSubject}}

Min hankat på 2 år er ude og besøge en lille dame som er i løbetid og meget klar på lidt sjov,men han er slet ikke med på noget. Hvæser bare af hende.. er det normalt??
Han har været der siden i går ved 18 tiden. Og det er første gang han møder en hunkat..

Synes det er lidt synd for ejeren af hunkatten da hun meget gerne vil have at hunkatten bliver gravid i denne løbetid.. Føler lidt det er min skyld at min hankat ikke viser interesse.. skal han mon bare lige bruge lidt flere dage?? er det hele normalt??

Ved godt det er mest optimalt at hunkatten kommer hjem til hankatten men vi skal på ferie imorgen derfor det foregår på den her måde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han vil ikke parre hende??
  • #3   1. maj 2008 Det er altid bedst at hunkatten kommer hjem til hankatten,så han føler sig godt tilpas,for hvis han var ude kan han godt blive stresset og genert.
    Samtidig skal de jo lære hinanden at kende og det kan tage et par dage.
    Min egen britehan Dustin bruger altid et par døgn på at lære hunkatten at kende og "føle" sig frem mht hvor klar hun er m.m.
    Så giv tid og mon så ikke der sker noget...:-) ?


  • #4   1. maj 2008 Gitte- han har ikke prøvet at parre før.. har ikke mødt andre katte siden han var killing, og han er 2 år nu, så det hele er meget nyt for ham.
    Det var min plan at parringen skulle foregå hos os, men ejeren af hunkatten VILLE ha hendes kat parret nu, så derfor fik hun lov at låne/passe ham mens vi er på ferie, så er han også fri for at komme på internat


  • #5   1. maj 2008 Hanne N - Begynder de først at nærme sig hinanden efter et par døgn? Efter hvad jeg kan forstå - jeg har snakket med ejeren i tlf, så viser hendes hunkat rigtig meget interesse så der skulle ihvertfald ikke være noget tvivl med hensyn til hvor klar hunkatten er.. men det er nok bare basse der lige skal føle sig tilpas. Han forstår måske heller ikke hendes signaler når ikke han har prøvet sådan noget før??

  • #7   1. maj 2008 :O( Bare det ikke er for hårdt for min "lille" dreng. Troede ikke det ville være så stort et problem.. gjorde det jo kun i en go mening

  • #8   1. maj 2008 Jo, jeg synes bestemt, det er for "hårdt".

    Han har siden lille killing ikke været vant til hverken at se eller omgås andre katte.

    Så kommer han hjemmefra, hvilket i sig selv er stressende og bliver samtidig sat sammen med en anden kat.

    Og <b>hvis</b> han skulle nå at vænne sig til samværet med en anden kat, så skal han hjem og være alenekat igen smiley

    Bortset fra det, sker det tit, at en fertil hankat, der har været væk hjemmefra i et stykke tid, finder på at strinte sit territorie af, når han igen kommer hjem.


  • #9   2. maj 2008 Det er mange omvæltninger for din hankat på en gang, så jeg tror ikke du skal forvente at han umiddelbart parrer denne gang.
    Og det er jo din kat, så uanset hvor meget hunkatteejer vil ha sin kat parret, er det dig der bestemmer hvornår det kan lade sig gøre og hvordan det skal foregå. Og så må hunkatteejer indrette sig eller finde et andet sted at få sin kat parret.

    Jeg har de sidste par gange fået mine hunner parret herhjemme, og lånt hankatten.
    Først har vi prøvet omvendt løsning, men for et par af mine piger fungerer det ikke, og så har vi taget hannen med hjem. Alle gange er der på vores badeværelse blevet parret lystigt, og der er kommet fine killinger alle gange. Men det er så også erfarne hanner der er vandt til andre katte jeg har lånt. De har været vandt til udstilling o.l. så de har hygget sig gevaldigt med hunkatten på badeværelset, og bare taget det som en oplevelse.

    Jeg ville aldrig forsøge med en uerfaren han, da det kan hyle ham helt ud af den hvis han ikke ved hvad der skal ske. Og mine hunkatte er hyæner der nok skal fortælle hvor skabet skal stå hvis de læser den mindste svaghed hos ham smiley


  • #10   2. maj 2008 Smil...
    Tja, vi mennesker laver planer... men dyrene lever efter deres natur.
    Og det er ikke altid disse to ting går op i en højre enhed smiley
    Giv ham en chance, og lidt ro med pigen.
    Som mange har skrevet til dig, så kan mange faktore spillle ind. Og jeg er enig med de fleste.
    Men kan tilføje en enkelt mere... det er ikke alle hankatte der gider parre.
    Det er sjældent... men sandt.
    Pøj, pøj med parringen.
    Hilsen Pia


  • #11   3. maj 2008 Tja...og måske lugter hun bare ikke rigtigt...altså er på det rigtige stadie i sin løbetid.....
    Personligt ville jeg aldrig bringe en af mine hanner ud til en hun...men har en enkelt gang bragt en hunmis til parring hos min mentor.

    anna


  • #12   6. maj 2008 Py-ha.. weekenden er heldigvis gået godt :O) Misserne har hygget sig. Efter et par dage begyndte han at føle sig hjemme og de legede og nussede.. og han har parret hende i hovedet.. men det vides ikke om han har parret hende rigtigt for han løb væk når nogen kiggede på. Men for fremtiden er det helt sikkert at parring kun skal foregå hjemme hos os, i hans vante omgivelser

Kommentér på:
Han vil ikke parre hende??

Annonce