{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

låne din maincoon/norsk skovkat han? {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige Norske Skovkat dame er nu endelig konstateret rask igen og trives. Derfor vil vi inden hun bliver steriliseret have et enkelt kuld. Så bor du i Esbjerg/omegn og har en så renracet som mulig hankat vi må låne...ja, så skriv blot...hun strinter i øjeblikket og kalder for vildt... :o) Din hankat må meget gerne være i en/flere af flg farver: sølv, grå, hvid eller grå/sort.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  låne din maincoon/norsk skovkat han?
  • #1   23. sep 2005 p.s: Sku måske lige forklare mit indlæg (for dem der ik har læst omkring hendes tur til dyrlægen). Hun havde lidt bøvl med tisseriet, som en tur til dyrlægen dog fik forklaret og afhjulpet. Så nu er hun som sagt frisk igen og kan ikke forstå hvorfor vores kastrerede huskat han ikke er interesseret ;o)

  • #2   23. sep 2005 Nej, stamtavle er mig 100% ligegyldig. Eneste jeg tænker på er at jeg helst ikke vil skulle køre for langt med hende.



  • #3   23. sep 2005 Tja, der er jo delte meninger om alting. Kan godt forstå at jer der opdrætter er meget peniffen/følsomme omkring ... ja ... omkring alt mht til parringer. Det respekterer og forstår jeg fuldt ud. MEN jeg er så vant til ikke at blive respekteret tilbage, da jeg mener at racer (hos alle dyrearter) fint kan blandes og ofte giver utrolig smukke resultater. Har set MainCoon og Skovkat blandinger. De er gudesmukke!!!!! Så skal i bare have et sted at brokke jer, så håber jeg i vender andetsteds hen. For jeg er 100% ovre den slags småligheder.

    Mht til tidligere ejer...ja så fik jeg hende foræret uden kontrakt osv, blot med ønske om at hun ville få et godt og blivende hjem og har aldrig selv gået op i om der var stamtavle på. Havde skam taget hende til mig uanset papirer eller ej. Desuden får jeg ved henvendelser til tidl ejer (selvom det fra start blev pointeret "ikke nødvendig") for at spørge om noget er ok, at vide "hun er din kat og du bestemmer".

    Faktum er at jeg har reddet hende fra et meget forvirrende liv med mange flytninger, heraf følgende mangelfulde helbred og mange forskellige dyr hele tiden grundet ejers mangel på tid og hun derfor heller ville give Bellis væk til et godt hjem. Og det har hun fået. Hun har nu det bedste helbred.

    (Men til de ihærdiges orientering har jeg for få sekunder siden fået OK fra tidl ejer og endda med "advarsel" om at ungerne er så søde man næsten beholder dem selv. Men det var jeg jo selv klar over jeg ville få. Er jo ikke en af de dumme små teenagpiger, der har dyr uden at have forstand. Ville dog ønske at man ikke blev dømt som en sådan uden at folk kender én. Det er desværre ikke første gang jeg bliver bekræftet i at det er en kedelig dansk måde at tænke på...)

    Jeg bære dog ALDRIG nag. Så i er alle velkomne til enhver tid og med enhver kommentar. Jeg tager jo det jeg kan bruge og ignorere resten, som enhver voksen burde gøre.

    Pyh...der fik jeg vist lige renset tankerne. *S*... Men man skal vel ikke finde sig i de samme ting hver gang...så bær over med mig hvis det lige blev jeres tur til en gang "Lopper" :o)



  • #4   23. sep 2005 Det er helt ok LotteBeCoon og du skal ikke have dårlig samvittighed over at have været hurtig ude.

    Bare det ikke er fordi du har ladet dig negativt påvirke af de sure opstød der kom herinde. Dem skal man dælme stå over og være sig selv tro/ærlig. Ikke lege flokdyr bare fordi det er moderne eller man er bange for at andre så ikke kan lide én. For i sidste ende kan man aldrig behage alle. Og sværest er det ved dem der mener de er bedre end andre (IKKE møntet på nogen, men ment generelt), da de ofte ikke kan se igennem deres lille fine bobbel og bare glæde sig over livet.

    Så stort knuz til dig og dine dejlige katte LotteBeCoon. Smukke er de og ønsker dem og dig mange gode og sunde år endnu.

    PS: Jeg søger jo også efter en Norsk Skovkat han. Så kan i ikke lide den anden idé...så fokusér dog på dét istedet. I kan jo ikke tvinge mig til noget alligevel. Så hvorfor ikke lade det i ikke bryder jer om ligge?


  • #5   23. sep 2005 BINGO LotteBeCoon. Som talt ud af mine tanker.

    Og jeg er meget bevidst om at at der faktisk findes nogle racer, der af sundhedsmæssige årsager ikke burde parres. Inden for alle dyrearter. Men der mener jeg så man skal være så objektiv at der skal være beviser/belæg for at det er skadeligt. Det gør ondt, når de er syge og er absolut ikke det resultat man ønsker.

    Men har nu bekræftigelse fra dyrlæge på at det er ok at blande netop de to racer, jeg her bliver sådan lidt "gokket oveni hovedet" over, så jeg ser kommentarerne mere som "fine fornemmelser" end alt andet.

    Og mange tak for de søde ord. Hvor er det rart at høre nogen give respekt og accept tilbage. :o)

    Tusind tak for det. En sjælden, men utrolig kærkommen oplevelse og selvfølgelig har jeg accepteret din forespørgsel...

    God arbejdslyst og god weekend.


  • #6   23. sep 2005 Suk...

    Det gider jeg heller ik høre på..så i lige måde...jeg prøved ikke at kalde nogen noget..og jo, er skam ikke i tvivl om katteadfærd, men altid op for en snak og kontakt med ligesindede.

    Så skriv hvad i vil. Jeg ved hvem jeg er og jeg ved hvad jeg ved. Er IKKE uvidende, men blot åben/nysgerrig for om der er nye ideer og tiltag..er måske for tit naiv, så jeg glemmer hvordan folk reagere på den slags/at det ikke toleres.

    Så skal da forhåbentlig i fremtiden nok dy mig for at stille spørgsmål af enhver art...

    Så farvel og ellers tak for ingenting, bortset fra en fjendtlig tone.

    I skal nok slippe for mig fremover...melder mig ALDRIG mere.... :o( Medmindre der er nogen som ikke kan dy sig for at provokere mig med uopfordrede henvendelser, som jeg så håber i er voksne nok til at undlade!





  • #7   23. sep 2005 FARVEL

  • #8   23. sep 2005 Hej Anqelina som jeg kan se har din kat en stamtavle.
    Hvorfor vil du så ikke lave killinger med stamtavler ?
    Misli
    Betina & Kalle


Kommentér på:
låne din maincoon/norsk skovkat han?

Annonce