{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Er det for sent at avle på hende? {{forumTopicSubject}}

Min ene maine coon pige Sally har jeg altid ønsket mig killinger på, men da hun som 1 årig gik i løbetid første gang synes jeg hun var alt for umoden. Hun gik dengang i løbetid hver 14. dag, og vi valgte derfor at sætte hende på p-piller. til februar valgte vi så at tage hende af p-pillerne for at få hende parret. hun gik i løbetid lige efter det, men siden har hun ikke været i løb.

Nu er hun jo så blevet 2år - den 23 juni, så nu er mit spørgsmål så om hun er blevet for gammel til at få sit første kuld hvis hun går i løbetid på et tidspunkt? Vil det være bedre vi bare får hende stereliseret, og ikke oplever at få killinger på hende.

Hun har været hos dyrlægen, og dyrlægen siger hun ikke fejler noget selvom hun ikke har været i løbetid længe.

mvh Pia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det for sent at avle på hende?
  • #1   26. aug 2009 jeg ville ikke mene det er for sent men så skal hun nok parres ved næste løb for ellers blir hun hurtigt for gammel. mis søsters kat var 3 årførste gang og det endte i kejsersnit

  • #2   26. aug 2009 MIn Liva har lige fået sit første (og sidste) kuld -hun er snart 2,5år.

  • #3   26. aug 2009 Planen var jo også hun skulle parres så snart hun gik i løb, men hun gik jo kun i løb lige efter pillerne blev taget fra hende, og der siger man jo det ikke er godt at parre dem, men siden har hun ikke været i løb...

    Er der et tidspunkt hvor man siger et nu duer det ikke længere? Altså hvis hun ikke snart går i løb må vi så droppe ideen eller kan hun godt selvom hun nærmer sig de 3år??

    mvh Pia


  • #4   26. aug 2009 jeg ville ikke selv gøre det, synes det er for sent.

    Til en anden gang, kan du sagtens parre katten når den går i løb første gang efter den er taget af p-pillerne. Den har slet ikke godt af IKKE at blive parret når den er i løb.


  • #5   26. aug 2009 Britt,

    jer har ingen steder set FD katte skal være 10 måneder gammel - hvor står det?


  • #6   26. aug 2009 Det har jeg heldigvis ikke oplevet Britt, måske det er racespecifikt?

    Og hvor gammel snakker vi lige om her så? 6 mdr? GOSH!!


  • #7   26. aug 2009 Nu tænker jeg ikke på at hun aldersmæssigt var for ung dengang det var i hendes sind hun var for ung, jeg ser ikke bare på min kats alder, men om jeg synes den virker klar... Og det synes jeg abolut ikke hun virkede til... Så var planen jo at der bare lige skulle gå et par måneder ekstra før hun skulle parres, men så har hun jo så valgt slet ikke at gå i løb igen...

    Jeg har kun prøvet at have killinger (killing) 1 gang og derfor jeg lige spørger herinde da jeg ikke vil lade hende parre hvis det ikke er godt for hende.

    mvh Pia


  • #8   26. aug 2009 Der er da ingen FD regel der siger noget om tidligste parringsalder...hvor har du hittet den påstand fra ?

  • #9   26. aug 2009 Jeg vil synes hun er lige på grænsen, og hun skal godt nok ikke nå at blive meget ældre før hun bliver parret. Men inden da, så se lige hvor mange killinger der er til salg.
    Medmindre du har planer om at beholde dem alle sammen, så synes jeg du skal overveje, om du er villig til at risikere en 10.000 kr. kejsersnit, dyrlægeudgifter til killinger og så ikke at kunne komme af med killinger?

    De fleste katteorganisationer kan man melde sig som plejefamilie hos, på den måde hjælper man nødstedte killinger og har fornøjelsen af dem, uden at bringe flere killinger til verden.


  • #11   26. aug 2009 Felis: Det jeg mener var at da hun gik i løbetid dengang var hun meget umoden, hun virkede stadig som en lille legesyg killing. og det virkede bare på mig ikke som det rigtige at lade hende få killinger.

    Jeg siger jo netop ikke jeg vil lade hende få killinger nu, jeg spørger om man kan eller om jeg skal lade hende sterelisere. Jeg spørger fordi jeg ikke ved det.

    mvh Pia


  • #12   26. aug 2009 pia F jah den virker stadig som en killing det var en ungkat freja er først holdt op med at virke som en killing nu og hun er 3 år


  • #13   26. aug 2009 smiley ja og så synes jeg ikke den bør have killinger. Det er jo bare min mening. Katte er vel forskellige ligesom andre dyr? Vores anden pige Sille blev parret da hun var 1år og nogle måneder, hun var ikke umoden. Det er lidt svært at forklare hvad jeg mener tror jeg....

  • #14   26. aug 2009 Men tak for jeres svar:) Jeg tror jeg vælger at lade hende sterelisere, da jeg ikke vil have der sker hende noget...

    tak for hjælpen...

    mvh Pia


  • #16   27. aug 2009 ja ja, det gør mine også nogen gange stadig...

    Jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg mener, det er lidt svært at forklare,

    mvh Pia


Kommentér på:
Er det for sent at avle på hende?

Annonce