{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

2 af de små tager ikke så meget på... {{forumTopicSubject}}

Hvornår skal man begynde at overveje at hjælpe hvis man har nogle killinger som ikke helt følger med? de 2 piger tager ikke lige så godt på som drengene. De ligger fint og spiser og har ikke problemer med at komme til, vægten stiger bare ikke så flot.

Jeg vejer dem om aftenen.

killing 1: 100-123-135-145-165-175-180-181 og så 185 her da jeg kom hjem fra skole.

killing2: 113-138-154-169-196-202-213-211- og så 222 her da jeg kom hjem fra skole.

Er det okay at den ene stod stille igår og den anden havde tabt sig lidt, når de har taget en smule på her til morgen. Er det for lidt i forhold til hvad de plejer? Skal jeg overveje erstatning eller skal jeg give det nogle flere dage? og se om de tager lidt mere på.

drengene vejede igår aftes 234g og 237g.

mvh Pia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 af de små tager ikke så meget på...
  • #1   22. okt 2009 Jeg syntes vægtstigningen kan varierer en del fra dag til dag og uge for uge, så jeg vil fraråde at du begynder med erstetning, især når de trives fint og virker sunde og raske.
    Når killingerne er 3-4 uger kan du begynde at give dem opblødt tøtfoder.

    Mine killinger havde følgende vægtforøgelse den første uge. Dreng: 102g. Piger: 90g - 130g. - 124g. - 112g. her hos er er detde 2 af pigerne, der tager mest på.


  • #2   22. okt 2009 Det ser i mine øjne meget normalt ud..
    Hvis de gennemsnitligt tager 10 g på dagligt er det jo flot...
    Men mine stod også nogle gange stille i en dag eller to..
    Og så kom de med igen...
    Så længe det ikke fortsætter i flere dage er der ingen grund til bekymring..
    Og ellers kan du supplere dem med lidt KMR mælk..
    Der står sikkert på emballagen hvordan du fodrer og ellers kan din dyrehandler/dyrlæge måske fortælle dig det : )


  • #3   22. okt 2009 Jeg vil give dem lidt mere tid hvis de sutter som de skal. så skal det nok komme..

  • #4   22. okt 2009 "de 2 piger tager ikke lige så godt på som drengene"

    Nu skal du huske på at hunner i den sidste ende heller ikke ER lige så store som hannerne smiley


  • #5   22. okt 2009 Jeg vil også kun give dem erstatning hvis det bliver strengt nødvendigt, også derfor jeg lige vil spørge herinde, hvad der er okay... Det der lige gjorde mig nervøs er at de har taget så flot på i starten og så pludselig stoppede det igår.

    Hvad er KMR mælk? kan jeg bare køre ned til dyrlægen og bede om det hvis jeg får brug for det?

    Det er mit første rigtige kuld, så der er mange ting jeg ikke ved endnu smiley Sidste gang var der jo kun 1 killing, og det kørte som smurt:)

    mvh Pia


  • #6   22. okt 2009 Pia F.

    Jeg citerer lige noget som brugeren *Mega* har sagt i et andet indlæg omkring KMR mælk:

    "De fleste dyrlæger har KMR-mælk og også de fleste store dyreforretninger.
    Husk, at hvis det er til helt små killinger, skal det være den flydende KMR"

    (den fåes nemlig vist også som pulver der skal blandes op!?)


    Så din dyrlæge skulle gerne have det.. Og ellers ved de sikkert hvor du kan få fat i det henne smiley


  • #7   22. okt 2009 ok, tak for det:)



Kommentér på:
2 af de små tager ikke så meget på...

Annonce