{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Hmmmm - avlshanner - sippet -måske {{forumTopicSubject}}

Er det kun mig der finder det "luderagtigt" og med profit for øje at annonce hanner til avlstjeneste? Og især når vi snakker ikke stambogsførte. Hvad gavn har det for racen?

jeg har aldrig annonceret nogen hanner til avlstjeneste - og heller aldrig brugt nogen der blev annonceret.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmmmm - avlshanner - sippet -måske
  • #1   28. feb 2010 Jeg vil ikke kalde det "luderagtigt.. men puha, jeg bryder mig ikke om det..

    Jeg ville aldrig selv benytte mig af sådan et tilbud,og kunne på ingen måde finde på at gøre det med mine drenge, det er de ski for dyrbare til..


  • #3   28. feb 2010 Rikke,

    hvordan ved en der ikke intresserer sog for stamtavler hvad det er de sælger - det kan da godt være hankatten ser sund og frisk ud - men det er meget langt fra sikkert det han producerer er det. Oh hvad bruges sådan en viden så til?

    Jeg ser absolut INTET formål andet en produktion og profit når vi snakker ikke stambogsførte.

    Det er IKKE nok at være sød, smuk, ligne noget ..., tisyneladende sund for mig - og slet ikke at man ikke vil bidrage til at forbedre den race man bryster sig af kræet er:-(


  • #4   28. feb 2010 Præcis Hippentossen,

    der ligger forskellen ...

    Når man ikke udbyder, så vil dem der henvender sig have styr på at præcis DIN han er et godt match den hunkatten.



  • #8   28. feb 2010 Bare fordi man annoncerer en kat som tilbyder avlstjeneste, er det jo ikke ensbetydende med, at alle og enhver kan få en parring. Men det er en måde at komme i kontakt med evt. interesserede på. Så kan ikke se hvorfor det er "luderagtigt"..

    Jeg synes da det ville være rigtig ærgerligt, hvis der ikke var nogen der ville tilbyde avlstjeneste fra deres hankat.. Hvis jeg selv skulle finde en, ville jeg heller ikke se efter en på et forum som dette, men bruge de kontakter jeg har og derigennem måske finde en.


  • #9   28. feb 2010 Har man sat sin kat til avlstjeneste - så er det godt ikke nemt at sige nej -så er den jo ikke til avlstjeneste.

    Der er annonceret en vare til salg hvor der ikke står noget om det er forbeholdt for specielt udvalgte.


  • #10   28. feb 2010 Hvis man ikke hvad der er af interessant avlsmateriale i Danmark (interesant bliver aldrig de der annoncerer, eller sælger parring til højre og venstre) så går man ikke nok op i det at opdrætte.

    De få parringer jeg har købt (eller byttet) i DK - har været med hanner der stamtavlemæssigt har fanget min interesse. jeg kunne aldrig drømme om at bruge hannen de allesammen render efter.

    Jo det er et ludermarked.


  • #11   28. feb 2010 det er bare min mening...men for mig har stamtavler ingen betydning... det skulle være en langhåret kat.. også læste jeg om forskellige raser.. og maine coon var åbenlys for mig.
    så jeg købte de som jeg syntes mindede mest om min familie.. og har aldrig været mere glad for en kat en tiger..det var egentligt lige meget om han var stamtavle eller ikke bare han lignede en opførte sig som en... elsker ham mere er helt lige glad om han har stamtavle eller ikke smiley
    er elsket kat er en elsket kat... med eller uden stamtavle


  • #12   1. mar 2010 er vel ikke et ludermarked, men mere alfonseri...eller?!?!

  • #13   1. mar 2010 Jane he he hi hi

  • #14   1. mar 2010 Jeg ser ikke idéen i at udbyde min hankat til parring. Hvis nogen mener han er interessant, og er den perfekte match til deres hunkat, så er folk da velkomne til at kontakte mig, -jeg er i min gode ret til at sige nej. Jeg er ikke interesseret i at have en hankat hvis gener ligger ude over det hele. Så låner jeg ham ud, så kommer der restriktioner på, så jeg sikrer mig at der ikke bliver solgt katte til avl fra ham, medmindre jeg kontrollerer det selv.
    Jeg har købt ham til mine egne hunkatte og har ikke behov for at tjene ham hjem i form af parringsudlån.

    Jeg må indrømme at jeg synes det er lidt useriøst, at udbyde sin hankat til lån, på et forum som dette. Også at oprette annoncer om at de søger hankatte til låns. Jeg ville aldrig svare i sådan en annonce, for så er det jo ikke fordi MIN hankat er interessant, men blot fordi han er en hankat, og det kan jeg ikke tage seriøst.


  • #15   1. mar 2010 bastian & Cat, det kan godt være du mener det er anderledes med heste, men det er det jo i princippet ikke. Jeg kan ikke forstå du synes det er ærgeligt at ødelægge de fine blodlinier med en pirathingst, men det er ligemeget med en kat.! I katteverdnen tænker man meget over stamtavle i form af sundhed, racekarakteristika osv. Man kan ikke vide hvad der ligger i ens blodlinier (kan vi ligeså godt kalde det her smiley hehe...) hvis ikke man har en stamtavle, som man kan kigge tilbage i. Ville du ikke blive ked af, at købe en kat som viser sig at have f.eks. en alvorlig hjertefejl, og finde ud af, at det ligger i generne hos mor og farkatten? Det kunne så have været undgået hvis man ikke parrede to katte med samme defekt. Derfor mener jeg en stamtavle er vigtig, netop fordi vores katte er elsket højt og vi vil gerne have de lever et sundt og langt liv.
    Du ved selv fra hesteverdnen, at dyr kan sagtens have en sygdom/lidelise uden man umiddelbart kan se det før det er meget slemt. De skjuler det nemlig godt de kære dyr. Sådan er det også med katte.


  • #16   1. mar 2010 Tak DK MISLING - lige på kornet - og begge dine indlæg!

  • #17   1. mar 2010 jeg tror vi er ret enige på det punkt Lis smiley

Kommentér på:
Hmmmm - avlshanner - sippet -måske

Annonce