{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

HJÆÆÆLP Min kat føder {{forumTopicSubject}}

Jeg har en norsk skovkat på 2 år der idag har fået sit andet kuld killinger, der er kommet 4, men kan mærke der stadig er en inde i hende og det er nu 2,5 time siden den sidste killing kom... hvor lang tid må der går før den kommer ud? de første 4 kom på 1,5 time ca...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆLP Min kat føder
  • #1   24. sep 2010 Kender en missemor der fødte den sidste killing 2 døgn efter de andre 3 killinger ;o)

  • #3   24. sep 2010 Mine forældres hunkat fødte 5 killinger på en halv time. De dumpede bare ud en efter en, trip trap træsko.

  • #4   24. sep 2010 Det føles nu helt som da jeg kunne mærke killingerne inde i hende, det føles som et hovede og det er hårdt og rundt... Dyrelægen siger at jeg skal komme ind med hende hvis hun ikke har født inde for et par timer, men kan jo se alle steder der kan gå op til et døgn og hun virker jo frisk nok osv... men ville så høre hvad jeres erfaring er omkring fødsler... hvis i forstår da jeg står her sidst på mdr uden penge til at kunne betale dyrelægen nu og her og det forlanger de...

  • #5   24. sep 2010 Jeg vil sige, giv den et halvt døgns tid. Sådan til i morgen formiddag ve 12 tiden, deromkring.

    Lige mine forældres hunkat, med sin strip trap træsko fødsel, skal det lige siges at det er første gang jeg nogensinde har oplevet det gå SÅ stærkt!!


  • #7   24. sep 2010 Det du skal holde mest øje med, er om hun er besværet med sin fødsel! Begynder hun at blive træt, udmattet og ikke orke det føderi mere, så begynder der at komme komplikationer.

    Hvis dyrlægen har sagt du skal give den et par timer, jamen så giv den små 3 - 4 timer.

    Jeg tror nu ikke du skal være så nervøs.


  • #8   24. sep 2010 Sidst hun fik killinger fødte hun meget tidligt om morgenen og det var min datter der opdaget det da hun stod op kl 8.30 så der ved jeg jo ikke hvor længe der er gået mellem de første og den sidste, men den her gang kom den først ved 14.30 tiden og den sidste kl 15.47 så nogen timer er der gået nu, men hun ligger bare og slapper af og giver de små mad, men trækker dog vejret lidt hurtigt, men ingen synlige veer syndes jeg

  • #9   24. sep 2010 Kan godt være hun er ved at være færdig så, men fortsæt med at holde øje med hende og vent med at gå i seng til ved 10 - 11 tiden i aften hvis du kan. Så er du i al fald på den sikre side!

  • #10   24. sep 2010 nu har jeg lige været inde igen og mærke på hende og nu kan jeg intet mærke??? er en livmoder hård og rund når den trækker sig sammen??

  • #11   24. sep 2010 Når hun har født færdigt vil hun have lidt af en slappe delle mave, uden nogle hårdheder i sig. Hvis der er hårdere steder i maven endnu, så er er stadigt killinger der venter på passage til den fri verden.

  • #12   24. sep 2010 En livmoder er altid blød!

  • #13   24. sep 2010 Men pas på med at få følt dig for meget frem på hendes mave, for du skulle nødigt komme til at vende killingerne. Jeg ved ikke om man kan det, men kan godt være eftersom der er en del flere muskler i en hånd end i en lille ufødt killing.

  • #15   24. sep 2010 Hvor mange er kommet til verden ind til videre?

  • #16   24. sep 2010 når en hunkat har født, så trækker livmoderen sig sammen, og den er helt hård, og føles som en ekstra killing. Så det er højst sandsynligvis bare det du har kunnet mærke. Hvis der ikke er noget at mærke mere, så er der ingen grund til bekymring..

  • #17   24. sep 2010 Jeg siger 1000 tak for alle jeres hurtige svar og er blivet enig med mig selv om at alt nok er som det skal værre da jeg intet kan mærke på hende og hun med glæde spiser det mad jeg giver hende...

  • #18   24. sep 2010 Tillykke med de små smiley

Kommentér på:
HJÆÆÆLP Min kat føder

Annonce