{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Missemor mijaver meget {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har en kat som fik fire fine killinger natten mellem onsdag og tordag. Det er hendes først kuld - og det samme gælder for min kæreste og jeg.

Missemor passer rigtig god på killingerne, men idag er hun begyndt at mijave rigtig meget. Både mens hun ligger hos killigerne men også når hun går rundt. Det virker som om at hun er rastløs og kigger hele tiden på mig mens hun mijaver.

Hun prøvede allerede at ville flytte killingerne efter et døgn men de steder hun fandt var ikke passende så jeg lagde dem tilbage i fødekassen, hvor der har ligget siden de blev født (det ene sted var ovenpå mig mens jeg sov i nat smiley

Jeg har arbejdet hjemmefra både torsdag og fredag og har været ved siden af hende hele tiden så det kan ikke være forbi hun ikke får nok opmærksomhed.

Hun både spiser og drikker så maven er der heller ikke noget galt med. Så mit spørgsmål er bare om det er helt normalt at missemor bliver rastløs og mijaver når hun samtidig stadig tager sig af kilingerne?

Hilsen
Natacha


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Missemor mijaver meget
  • #1   28. okt 2011 Hvad giver du hende at spise ? De fleste hunkatte med killinger er meget sultne og har behov for ekstra nærende foder. Godt med dåsemad, kaffefløde, kylling, kød og killingetørfoder - og hun skal have det serveret gerne på sengekanten.

  • #2   28. okt 2011 Tak for svaret.

    Hun får lidt forskelligt: alm. tørfoder, killingfoder, dåsemad med vand i, alm. vand (alt står fremme hele tiden) også får hun en masse kattestrænger i løbet af dagen. Både i og udenfor kassen. Vi prøvede at tilbyde hende mad i fødekassen men det var hun ikke interesseret i.
    Så tror ikke at hun mangler mad smiley


  • #3   28. okt 2011 Jeg har før læst herinde, at folk skriver, at en kat bør have p-piller efter fødslen, da den ellers kan gå i løbetid meget kort efter. Måske det er det, der er ved at ske.. Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på det, men det der med at miave meget og være ekstra kontaktsøgende og rastløs er da ihvertfald noget der sker i en løbetid.

  • #4   28. okt 2011 jeg står med samme spørgsmål, og jeg bliver sablet for mit.. underligt sted.
    den eneste forskel på hvad du gør og hvad jeg gør at jeg ikke har taget fri fra arbejde....

    min missemor fik killinger i går og kort efter fødslen begyndte hun også at gå rundt og miave og virke rastløs, hun søger væk fra killingerne, indtil de kalder så kommer hun til dem, men ligger ikke som jeg havde forventet og våger over dem.


  • #5   28. okt 2011 Mine svigerforældres kat gjorde det samme hun faldt til ro og lagde sig ved killingerne hvis man satte sig ned ved siden af. Tror hun havde brug for lidt tryghed og opmærksomhed smiley

Kommentér på:
Missemor mijaver meget

Annonce