{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.569 visninger | Oprettet:

Erfaringer med foderautomater? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står lidt og overvejer at købe et par foderautomater til kattene. Grunden til at jeg overvejer dette er fordi at kæresten og jeg af og til har 2 dages studier, hvor vi bliver nødt til at sove på vores Seminarium, og derfor ikke vil have mulighed for at give kattene aftensmad den ene af dagene og morgenmaden den anden. Derfor tænkte vi at hvis vi køber en foderautomat som kan indstilles med tidspunkter, så kan kattene jo få deres mad, uden at vi behøver at have kærestens mor til at køre hele vejen hjem til os for at fodre. Men er dette en god ide? Er der nogen af jer der har erfaringer med disse foderautomater? Er de pengene værd og i så fald hvilke modeller kan i anbefale?

Jeg selv har kigget lidt på denne:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/foderautomat/182652#more

Nogen der har lidt erfaringer de vil dele ud af?
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med foderautomater?
  • #1   30. aug 2012 Jeg synes, at katten skal have adgang til mad hele døgnet.
    Jeg har selv en foder automat, og det er dejligt ikke, at skulle sørge for, at der er foder hele tiden, så kan man også tillade sig, at være væk lidt længere, så de ikke risikere, at løbe tør for mad.


  • #3   30. aug 2012 Okay. Jeg køber et par af dem du har linket til Lotte. Det er heller ikke noget der skal bruges tit men udelukkende til de dage hvor vi er på seminar af 2 dage, alle andre dage vil de selvfølgelig bare få mad i deres skål som de plejer. Hvordan er holdbarheden på sådan en foderautomat som du har Josefine? Kan de holde til lidt, eller går de nemt i stykker? og hvilken model bruger du?

  • #4   30. aug 2012 Jeg vil for det første aldrig rationere mine kattes foder - de skal have adgang til foder og vand 24 timer i døgnet. Der næst ville jeg aldrig turde løbe an på at have en elektronisk dims til at fodre når jeg ikke var hjemme...tænk om teknikken svigtede, så kattene ikke kunne få mad mens i var væk.

  • #5   30. aug 2012 Chicabee: Jeg har taget både dit, Lottes og Josefines svar til mig, og overvejer nu at købe et par automater som dem Lotte har vist link til. Jeg ville dog bare gerne lige høre lidt om hvor godt de holder, og da Josefine & Tarzan smiley skrev at hun selv havde en, tænkte jeg at hun jo nok havde erfaringer med det punkt smiley
    Men tak for dit svar smiley


  • #7   30. aug 2012 Det lyder rigtig godt Lotte. Så vil jeg bestille sådan nogle med når jeg nu alligevel skal have bestilt nyt foder smiley
    Tak til jer alle 3 for super hurtige svar, sætter pris på jeres hjælp smiley


  • #8   30. aug 2012 Jeg har 2 skåle til at stå med mad i. Da vi har hund står den uden for hunde højde og bliver så fyldt efter behov. Maden holder sig fint sprød. smiley

  • #10   30. aug 2012 Vores katte har tørkost og vand stående fremme altid - i sikkerhed for hundene smiley

    Men man kan jo bruge sådan en timet en, til at sørge for vådfoder mens I er væk?

    Ellers hvis du kan bruge sådan en her;
    http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_bowls_feeders/feeders/80893

    Så må du gerne få min Sabrine smiley Bestilte en hos Zooplus sidste gang og hundene gider ikke rigtig bruge den og kattene har allerede sådan en frisk-vands-fontæne-ting som de bruger og en stor skål til tørkost, så den har kun været brugt et par dage og nu står den bare og fylder *GG*


  • #11   30. aug 2012 Felis: Altså planen er som sagt at den skal bruges til når vi er på seminar. Det er vi normalt en mandag til og med tirsdag aften. Så vi tager afsted tidligt mandag morgen, og kommer hjem igen tirsdag hen ad aften. Ville sådan et par kunne række så længe, hvis vi vælger de store af dem tror du?

    Rollos: Jeg havde faktisk kigget på sådan en også Julie. Men synes jeg kunne læse mig frem til at man skulle hen og åbne en lille låge i den hver gang den skulle give mad? Måske har jeg læst det forkert?



  • #13   30. aug 2012 Man kan lade lågen stå åben og man kan lukke den, sådan alt efter hvad man mener er bedst.

    Du kan jo fylde den op med kattemad, der kan være en del i, og så blot lade den lille låge stå åben - så har de da ihvertfald mad til noget tid mens I er væk, medmindre de er sådan nogle som sluger al maden når det er til rådighed! smiley


  • #14   30. aug 2012 Sabrine N -> Jeg har "automater" til salg smiley
    Efter vi har revet hankatte volieren ned så er de bare i overskud da huset er fyldt med stål skåle smiley
    Men smart er de nu..


  • #15   30. aug 2012 Jeg synes bare, at du skal lade deres foder være i den, så skal I heller ikke sørge for, at fylde mad op hele tiden.

    Uha, jeg fik den af Vibse, så ved ikke lige hvilken model det er, men den holder fint, og man kan gøre, så der ikke rigtig kommer luft ind til maden, så det holder sig frisk, dog fylder jeg den kun halvt op, så han altid har adgang til frisk mad smiley


Kommentér på:
Erfaringer med foderautomater?

Annonce