{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Norsk skovkat vs. Maincoon. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fundet ud af at min norske skovkatte-blanding nu er en maincoon-blanding. Så nogle billeder der lignede den pels, min kat har. Hun er fuld af pels og har ikke tabt meget i sommers. Men nu er hun begyndt at fælde en smule smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Norsk skovkat vs. Maincoon.
  • #1   4. sep 2012 De kan godt ligne hinanden ret meget... Vores dyrlæge troede også at vores Totte var en Maincoon... men han er ægte skovkat med tavle.. Men han er ret stor i det.. Maincoon er større i højden end skovkatten... Pelsen kan man ikke gå ud fra.. den kan være meget forskellig selv indenfor samme race..

  • #2   4. sep 2012 Jeg har samlignet hende med både skovkatte og maincoon, og jeg synes hun ligner mest en maincoon. Pelsmæssigt. Har ikke set en skovkat, herinde, med så meget pels


  • #3   4. sep 2012 Jeg kan altså ikke se noget Maine Coon i hende.

  • #4   4. sep 2012 Jeg synes nu hun ligner en norsk skovkat mere end en maine coon - kan faktisk slet ikke se nogle træk fra en MCO i hende..

    Men altså, en blanding er en blanding, og så betyder det jo ikke så meget hvad den er blanding af smiley


  • #5   4. sep 2012 Enig med Eva.
    En skøn pige smiley
    Men maine coon træk har hun ikke rigtig ,
    ,


  • #6   4. sep 2012 Pelsen kan du ikke regne med... prøv at se på mine 2 skovtrolde.. de er begge med tavle, dog er Lucifor her ikke mere smiley Men han havde også en rigtig stor pels, det kan du rigtig se på det sidste billede i hans album.. Maincoon er den del større, har længere ben osv. Når de står på bagbenene kan man kæle dem på hovedet, uden at bukke sig smiley Jeg syntes ikke at hovedet på din mis ligner en maincoon..

  • #7   5. sep 2012 Nu har jeg så også kun kunne finde billeder af korthårede skovkatte, så jo, hun minder mere om en skovkat, istedet for maincoon smiley Tak for hjælpen smiley

  • #8   5. sep 2012 Jeg synes generelt at NFO har mere pels end MCO.. Jeg ser jo rigtig mange af begge racer på udstillingerne..

  • #9   5. sep 2012 Ja tror du har ret Eva... Den Maincoon "som vi desværre mistede, da den blev kørt ned" smiley Havde ikke den "bamsede" pels som vores skovkatte... Hendes var mere lang i det, men naturligvis også tyk... men på en helt anden måde..

Kommentér på:
Norsk skovkat vs. Maincoon.

Annonce