{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Hvorfor opfører han sig sådan?! {{forumTopicSubject}}

Ja, lille Neelix er altså bare lidt underlig overfor min kæreste.
Da vi lige fik ham hjem, var der ikke noget at bemærke.
Men lige pludselig en dag for cirka en måned siden, løb han ind under sengen og gemte sig, da min kæreste kom hjem.
Og siden da, har Neelix ikke ville snakke med ham. Han gemmer sig når han kommer hjem, og han vil slet ikke have, at min kæreste kæler for ham! Selv hvis Neelix snorksover, og min kæreste så nærmer sig, så vågner Neelix op og løber ind under sengen.
Det virker ikke engang som om han er bange for ham, det virker mere som om han hader ham smiley
Min kæreste og jeg har prøvet at finde frem til, hvad der kan være grunden, men der skete absolut intet anderledes den dag det begyndte. Det er ikke fordi min kæreste har skræmt ham, stresset ham, eller noget.
Så hvad kan det være?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor opfører han sig sådan?!
  • #2   10. sep 2012 Men kan det virkelig godt hænge ved i en måned :)??

  • #4   10. sep 2012 kan han ikke bestikke den med godbidder smiley

  • #5   10. sep 2012 Kropssprog kan også gøre meget. Min gamle kat var også bange for min kæreste, men da han forsøgte sig med en mindre "truende" adfærd over for hende, så blev de næsten gode venner smiley Han skulle bare bevæge sig roligt hen til hende, og undgå at kigge på hende. Og snakke i en blid tone smiley

  • #7   10. sep 2012
    Han har prøvet at give ham godbidder flere gange, at kæle forsigtigt for ham (så snart neelix ser hvem det er, stikker han af) .. Hvis jeg tager ham op og kæler for ham, og min kæreste så kommer hen og siger forsigtigt hej, så lægger Neelix ørerne helt ned og begynder at vride sig løs.

    Det kan godt være Neelix ikke hader ham, men så er han i hvert fald vred på ham smiley
    Og jeg er simpelthen helt blank for, hvad det kunne være. Vi har jo før brugt støvsuger, eller lign. ting, som har skræmt kattene.
    Jeg ved ikke, om det er fordi min kæreste er den eneste i huset der bliver sur på dem, og 'skælder dem ud' når de for eksempel hopper op på bordene, eller får fat i toiletrullen.


  • #9   10. sep 2012 Det fortæller jeg ofte min kæreste, men han har utrolig svært ved at forstå, at katte ikke er hunde!

  • #11   10. sep 2012 Jeg havde godt nok en lille mistanke! Men jeg skubbede den i baggrunden, da jeg tænkte, at mange jo er sådan overfor katte?
    (Jeg selv er ikke, og kommer nok ikke til at være sådan)


  • #12   10. sep 2012 Mon ikke din kæreste er kommet til at opdrage lidt for hårdt...måske skubbet katten voldsomt ned fra bordet, så den har slået sig ? Der skal ret meget til før en kat reagerer med så stor angst efterfølgende..

  • #14   10. sep 2012 *Jeg svarer ofte, at det ikke hjælper en hujende fis at skælde katten ud for noget den HAR gjort, eller at jage den ned fra bordet når først den ER hoppet der op*

    Felis, ja jeg ved det så udemærket godt, det er desværre min kæreste der ikke vil lytte. Han nægter simpelthen at tro på, at katte ikke kan opdrages ligesom hunde, og han siger jeg er fjollet, når jeg siger han IKKE skal (forsøge) at opdrage dem, sådan som han gør.
    Men jeg er nu også igang med at flytte fra ham, så mig og mislingerne kan komme i en lejlighed for os selv smiley Så håber jeg Neelix kan føle sig helt hjemme, for jeg vil ikke have han skal bo sammen med en han ikke trives med.


  • #15   11. sep 2012 Hils din kæreste og sig, at man HELLER IKKE opdrager hunde på hans facon.
    Det gjorde mange ganske vist i gamle dage, men i dag ved de fleste bedre.

    Det lyder meget fornuftigt, at du er ved at flytte fra ham, INDEN I får børn, som han nok heller ikke ved, hvordan skal opdrages.

    Forær ham en nutidig bog om katte- og hundetræning i afskedsgave smiley

    PS: Den adfærd, du beskriver med din kat er tegn på alvorlig angst.


Kommentér på:
Hvorfor opfører han sig sådan?!

Annonce