{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.927 visninger | Oprettet:

hjælp hvad skal vi dog gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej kg. Dette er en indlæg med trist mine, kan jeg lige så godt sige fra starten af..

Sagen er den at vi for lidt over 1 mdr. Siden, bogstavlig talt fik en klling smidt i nakken. Det var en der skrev en aften at hun havde hørt vi ledte efter en killing, og hun havde en 12 ugers killing som skulle væk hurtigt da hun skulle flytte i lejlighed. Hun skrev at hvis vi ikke ville have ham så blev han aflivet dagen efter. Dette gav self. Et pres, og vi endte med at sige ja. Hun kom med ham samme aften og kørte meget hurtigt igen! Problemet er nu at han slet ikke passer ind. Han raserer det hele her, vil ikke knytte sig til os og vi kan ikke knytte os til ham. Vi har virkelig forsøgt, men er nået til det punkt hvor vi har sagt at han nok aldrig kommer til at passe ind. Der udover tror jeg også at han er taget or tidligt fra sin mor. Han har altså haft 3 hjem inden for sit 17 uger gamle liv,oghan virker helt lost oven i hovedet. Min kæreste sagde at vi måske kunne give ham væk, men jeg må ærligt indrømme at jeg synes han er bedre tjent med at komme herfra. Desværre smiley ved godt at vi ikke har givet ham ret lang tid, men vi magter simpelthen ikke hans humørsvingninger, uopdragenheder og hans uforståelige udtryk når man irettesætter ham.

Så, med fare for at blive kaldt uansvarlig mm. Vil jeg høre, hvad i synes vi skal gøre for at være mest rimelige overfor ham ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp hvad skal vi dog gøre?
  • #2   18. sep 2012 Vi har jo en anden kat også og har haft ham fra killing af, og selvom han var slem så det intet idet. Ham her. Og nej han er ikke bange men reserveret. Og har mange humør svingninger. Det ene øjeblik er han kælen og spinder , det næste er han hidsig eller lign. Dette gælder også overfor vores 2 kat.
    Han går på bakken men leger også med den. Han skraber gruset ud af den med vijle, han respekterer ikke når den anden går i bakken og er generelt bare... Møg irriterende for at sige det rent ud smiley
    Det skal lige siges at han leger godt og vi leger også med ham, så han burde ikke være understimuleret. Han var undervægtig da vi fik ham men det har vi fået rettet op på.


  • #3   18. sep 2012 Ifht.

  • #4   18. sep 2012 vores katte skraber også gruset ud på gukvet det kan jo ikke rigtig undgåes smiley så tror ikke jeres killing gør det med vilje smiley

  • #5   18. sep 2012 Han gik hen 3 gange bare i aften og skrabede det ud af en lukket bakke uden at gå på den. Og ja det gør de og de har selv valgt det. De havde to til staterne med men brugte kun den ene. Så vi købte en xxl bakke så der i hvert fald var plads nok og det har også gået uden problemer.

  • #6   18. sep 2012 At starte med. Skide android smiley

  • #7   18. sep 2012 Jeg har nu også 2 katte der fungerer fint på én stor bakke. smiley

  • #9   18. sep 2012 Du har helt ret, *Felis*, men måske trådstarter blot ikke ved bedre, og det er jo her, vi skal komme med vores input og gøre trådstarter klogere.

    Men sådan er det altså med alle dyr. Ingen dyr gør noget, for at være på tværs med vilje. (tro mig, jeg kender dette emne ALT for godt, i hesteverdenen især;))

    Men hvis I ikke har tålmodighed og forståelse for at killingen måske har haft det svært, så synes jeg I skal gøre noget andet. Give den til et hjem, hvor folkene er afklarede med hvordan killingen er, og hvordan dens fortid er..


  • #10   18. sep 2012 Jeg ved godt at de ikke gør det med vilje, og at det gælder dyr generelt. Har selv haft hest i 10 år og kat i mange. Men nej, jeg ved ikke alt felis . Det indrømmer jeg gerne, og det er derfor jeg spørger. Vi havde ikke regnet med,. At han ville opføre sig så mærkeligt, og være så uigennemtrængelig men det er han. Og ja en kat bliver måske nok forvirret og stresset over at få skæld ud, men de plejer altså også at forstå når man tager dem i det, at det må man så ikke.
    Ham her forstår det ikke, han bliver bare ved og ved.. Nu kender jeg intet til hans fortid da vi ikke fik en eneste oplysning om ham, så den kan heller ikke hjælpe os.
    Og det er heller ikke med min gode vilje at gå af med ham, men som i selv skriver, så tror jeg ikke at tålmodigheden er der til det det kræver tilsyneladende. Og det med at de sidder i kultur - nej det gør de ikke da bakken er så stor, at de til tider sidder deri begge to. Det er dog sjældent. Felix har heller ikke sagt noget til det men hvis der bliver problemer får de selv. En mere smiley


  • #11   18. sep 2012 Men derfor gør det ikke noget at komme med råd til hvad men kan gøre for ham, for vi vil helst give ham en chance. Han er en sød kat ellers, det bare ikke i så lang tid ad gangen smiley og når man ikke decideret ved hvad man skal gøre ved sådan et bette skidt med dårlig fortid, ja så det altså svært...

  • #12   18. sep 2012 jeg tænker lidt over at han gerne vil være i bakken? og det at han tager gruset ud af bakken....hvis en kat ligger i bakken (ved jeg jo ikke om han gør) så er det tegn på utryghed...fordi den vil lugte sig selv...og måske han tager gruset ud af bakken for at få tryghed = lugten af ham selv?

  • #13   18. sep 2012 han ligger ikke i bakken smiley og han skrabede det ud, lige da jeg havde tømt den. imens jeg sad og tømte den, sad han bare ved siden af og spandt? det var en ret underlig opførsel.

    han er ikke bange, her i morges rendte han om benene på mig og spandt og var kælen. forstår ikke hans mønster må jeg indrømme.. han kan også lege super godt med vores anden kat, og så lige pludselig skriger og hvæser han og knurrer, selvom de har foretaget sig det samme hele tiden. og vores anden kat glor bare mærkeligt på ham :s


  • #14   18. sep 2012 Han lyder som en helt normal killing i mine øjne. Både at han leger med gruset ( køb en bakke med højere kanter han ikke kan skrabe gruset ud fra). Mht han pludselig skriger m.m af den anden kat - så træner han kampteknikker.

  • #15   18. sep 2012 chicabee: som skrevet ovenover, er det en lukket bakke...

    og der er jo flere ting end de få der er nævnt her, som gør at hans opførsel virker forkert. men især det, at han ikke forstår noget som helst, han lærer ikke hverken af os eller vores anden kat, sådan rigtigt, og vil heller ikke falde til ro, til trods for at der bliver leget så meget, spist og klatret.

    ved godt man ikke må sammenligne, men det er svært at lade være, for vores anden kat har slet ikke været på den måde, selvom han har lavet narrestreger smiley Det også i orden at de gør det, selvfølgelig, men de skal altså også lære at forstå hvad de må og hvad de ikke må - i hvert fald så længe man er der. ved godt at de gør hvad der passer dem når man ikke kan holde øje med dem smiley


  • #16   18. sep 2012 en anden ting - vi ved ikke om han har været udekat tidligere, og ved ikke om det kan have noget at gøre med hans opførsel og "rastløshed"? de er indekatte hos os nemlig.

  • #17   18. sep 2012 Jeg tænker at han lyder som en helt almindelig killing fuld af spræl og spilopper.

  • #18   18. sep 2012 ja det lyder måske nok sådan. det bare, hans måde at gøre det på virker forkert. ikke ligesom når en alm. killing laver spilopper smiley

    og ellers... så har vores anden kat da vist været helt unormal, for han var overhovedet ikke sådan, og er stadig ikke.


  • #19   18. sep 2012 Altså! Først og fremmest - den der "ellers ville hun aflive katten, så vi sagde ja", det er én af de meste latterlige undskyldninger jeg har hørt og jeg HADER den! Det er simpelthen så lavt og ynkeligt at folk kan finde på at sige sådan, for selvfølgelig vil hun ikke aflive en kat på 12 uger, det er yderst sjældent at folk er så hjerteløse! Og jeg tror i bund og grund (ja undskyld, men jeg siger altid tingene lige ud) at hun ville se hvor dum køberen i den anden ene egentlig var, for jeg tror tossen med katten, ikke selv magtede det ballade killinger kan være så gode til at lave! Mine katte har sgu da også været i den periode, og den ene er det da endnu men det ændre ikke at jeg er så hjerteløs, bare at smide den videre til en anden familie! Hvad er der dog galt med folk?! Dem der bare smider dyr, fra hjem til hjem, "fordi dyrene kan godt klare det, de tilvænner sig jo bare." JA! Fordi de ikke har noget andet valg! Nu har jeg taget flere dyr til mig, så de er MIT ansvar! Jeg kan ikke bare smide dem væk, fordi jeg mener at nu er det surt at gå en tur med hunden i snevejr, det er skide koldt! Eller katten skal væk nu, fordi den gør alt det den ikke må. TRÆNING OG OPDRAGELSE er opfundet!

    Igen! Jeg siger det som jeg tænker det, tag det som i vil.
    Jeg bliver så hysterisk når jeg ser hvordan folk, tror dyr bare er legetøj.


  • #20   18. sep 2012 Nuller: okay slap liiiiige lidt af! ved du hvad jeg spørger faktisk her for at få hjælp til at klare det og ellers hvad vi skal gøre, FORDI jeg tænker på katten! og vi har ikke købt killingen, hun kom og smed den i armene på min kæreste klokken 23 tirsdag aften! uden at sige noget som helst om den. jeg fik kun spurgt om alder og temperament, og det med temp. stemmer i hvert fald ikke!
    og ja, træning og opdragelse er opfundet, men hvordan fanden skal man gribe det an, når dyret skider på det man forsøger at opdrage den til? Svar mig lige på det, hva?....

    fandme typisk at man skal have sådan en svada hver evig eneste gang at man spørger om noget herinde... utroligt altså! eih.


  • #21   18. sep 2012 hejzan: Det er bare SÅ typisk herinde, at folk ikke kan skrive ordenligt, og når man har prøvet det tilstrækkelig mange gange, så kommer man nemt op i det røde felt.

    mht. tonen og skæld ud, så siger vi også højt "NEJ" eller "FY" og tager katten enten ned, eller rejser os efter ham. vi er blevet foreslået at prøve at give dem vand i stedet for, ved ikke om det er en god ide men er villig til at prøve det der skal til.

    og det kan ikke være rigtigt at man skal forsvare det man skriver, når man spørger om hvad man skal gøre, og hvad folk synes. ved jo at der sidder nogle herinde med mange flere års erfaring end mig selv. og det er ikke fordi vi VIL give op, men det er svært at lade være, når den ikke forbedrer sig. Men hvis man kunne få nogle råd til hvordan, kunne det jo være man havde en chance - men indtil da, står vi altså på bar bund!

    men ja, det er svært at forklare hvordan det hele er i hjemmet, på skrift smiley og ved godt at mange ting misforståes på skrift, og at tingene ikke altid er lige nemme. men ved ikke hvordan jeg skal forklare måden han gør det på, så man forstår det på skrift da man jo læser det forskelligt smiley


  • #22   18. sep 2012 han er ikke tjekket for det, men han reagerer i hvert fald fint når man snakker til ham smiley

    og jeg har ikke følt mig truffet over jeres andres svar, og synes de har været konstruktive nok. men nuller's besked gjorde mig sku sur, indrømmet! smiley

    Ville bare ønske, at folk var lidt bedre til at skrive i en tone som du gør, for det er til at forstå men samtidig med en alvorlighed som man kan respektere - det andet har jeg slet ingen respekt for.

    men jeg håber at der kommer nogle på banen, som evt. kan komme med nogle råd til hvordan vi kan klare det med ham, for vi vil selvfølgelig helst at han bliver her - han skal ikke videre da han sikkert er ødelagt nok i forvejen og har svært ved at knytte sig til folk (kan vi jo se derhjemme), og vil helst heller ikke skulle aflive ham. men jeg vil gøre det han er bedst tjent med! smiley


  • #23   18. sep 2012 hehe smiley

    og nej, vi regnede godt med at det ville tage lidt tid, men der er gået 5 uger nu og han er kun begyndt at ville snakke lidt med mig. og trækker sig ikke sådan væk fra hånden mere som i starten. men han virker bare så... forvirret eller hvad man skal sige. og så er det som om han lukker af hver gang han giver sig til noget, og er død ligeglad med hvad man så siger til ham.

    men hvor lang tid kan det tage sådan en killing at komme sig? han får ordenligt mad, de får ren bakke hver dag (vil stille den anden op også;) ) og vi snakker og leger med dem begge to.


  • #24   18. sep 2012 Hvis det var min killing ville jeg i en periode ignorere hans "forkerte" adfærd...og til gengæld rose og nusse ham når han selv kommer for at blive nusset. Prøv at give ham lidt ro...han bliver forvirret over jeres opdragelsesmetoder. Ignorer ham lidt, så han kun får positiv opmærksomhed, når han viser ønsket adfærd. ellers vil han let komme ind i en cirkel af alt opmærksomhed, både negativ og positiv er opmærksomhed.

  • #25   18. sep 2012 Vi har 10 katte + killinger herhjemme, og vi opdrager ikke på nogen af dem - fordi jeg ikke gider stresse mine dyr. Til gengæld har jeg katte der meget sjældent laver forbudte ting, og de er altid trygge og glade fordi vi giver dem plads til at være katte.

  • #26   18. sep 2012 felix ved godt han er "fører missen" smiley han bliver hilst på først og får først en godbid osv.

    de har 3 madskåle og 2 vandtrug og får så også 2 kattebakker nu og har 2 kradsetræer.

    Chica: Ja, det kunne vi godt forsøge, men hvad skal vi gøre når han går på bordet så? (Det eneste sted han absolut ikke må være!) de har som sagt kradsetræer på knap 150 cm og en trappe de kan drøne op og ned ad.

    og hvad når han hopper op på kommoden for at komme i vinduet og vælter lampen gang på gang - er bange for den snart smadre :S


  • #27   18. sep 2012 chica: nogle kan jo også tolerere mere end andre. vi vil ikke acceptere at kattene går på bordet når vi i hvert fald kan se dem, og det ved den store også godt og accepterer det.

    at den går i vinduet og laver et par andre unoder kan vi godt forsøge at ignorere, men bordene vil vi altså ikke acceptere at de er på smiley (også selvom de bare kan tørres af)


  • #28   18. sep 2012 Flyt lampen...eller tape den fast med gaffatape. Og hvad sker der ved han går på bordet ? han gør det jo alligevel når I ikke er hjemme eller om natten. Tør bordet af oftere.Og sørg for flere steder han kan komme i højden...det er en kat ikke en hund i har fået.

  • #29   18. sep 2012 Hvis han ikke må være nogen steder i højden...så kan jeg dælme godt forstå han laver unoder. I forsøger jo at tage hans helt normale adfærd fra ham. Sæt masser af hylder og kradsetræer op han MÅ være på. I kan ikke tage alting fra ham uden at tilbyde ham noget der erstatter.

  • #30   18. sep 2012 fordi det er bare sådan det er! kattene skal ikke være på bordene hjemme hos os, og sådan er det. at de er det om natten kan vi ikke gøre så meget ved, selvom de ved de ikke må.

  • #31   18. sep 2012 som sagt igen, så har de hele 2 kradsetræer som de jo selvfølgelig må være på! og ja, planen er også at lave nogle kravlehalløj på væggen som de kan bruge. de kan også hoppe i sofaen eller i sengen hvis det er det, men bordene skal de holde sig fra.

  • #32   18. sep 2012 Herhjemme, må vores gerne være på bordene....og fordi de gerne må, er det faktisk sjældent at de går der. Det man ikke må er altid mest spændende...men i mine øjne er det eneste I opnår ved den kamp stressede katte og irritation for jer selv.

  • #33   18. sep 2012 men lad være med at sige at vi forsøger at tage deres natur fra dem, for det gør vi så sandelig ikke! vi har bare nogle steder som de ikke skal være på, som så mange andre katteejere! og bare fordi nogle mener de må være på bordene, så holder alle jo ikke kat ens! og de skal ikke være på bordene i vores hjem smiley

  • #34   18. sep 2012 det skal nok lige nævnes at han aldrig har kradset eller bidt, bare trukket sig væk og ikke villet snakke smiley men ja, det er psykisk, han virker ustabil.

    men håber da at vi kan få rettet op på ham, så han også bliver rolig. forstår bare ikke hvorfor han opfører sig som han gør, når han leger så meget med både felix, os og sig selv. han tonser rundt det halve af dagen og "laver ballade" men alligevel skal han ligesom "presse citronen" med de ting som de ved det ikke må. og man kan næsten se han ved det, for han kigger hen på en hver gang han gør det, og så smutter han. felix har aldrig gjort noget lign. alt det mickey gør, selvom han også har fået smadret nogle ting og væltet potteplanter smiley


  • #35   18. sep 2012 Anette N det lader til det lille pus har været en del igennem og ja det er meget ødelæggende for et lille pus som ham... smiley mit første råd er nok at få ham kastereret hurtigt for det hjælper meget og gør dem mere roligt.... smiley

    du ved ikk så meget om ham og ja det gør det så endnu svære at forstå ham men har han ikk været vant til at blive taget op fra helt lille og måske ikk har haft så meget menneske kontakt er det svært for ham at se det gode i os desværre.... det du kan gøre gøre for ham er at vise ham du vil ham det bedste og forstå du leger med ham og selvfølig nusser om ham i det omfang han vil.... lidt ekstra guf nu ved jeg ikk hvad du bruger når du leger med ham men drillepinde er gode til at lokke opmærksomhed... ( måske udekat) som du ikk ved der kunne du måske prøve at tage ham ud i snor og se hvordan han reagere når han er ude og køre ham lidt træt med nye input... smiley

    den med vand tja jeg bruger den selv til mine men er nået dertil hvor jeg bare skal tage flasken så stopper de med det de ikk må ( bruges kun når de kradser klør i min stole som det eneste) men ville nok ikk bruge den til jers lille pus lige nu da det kan have den forkerte effekt på ham da han måske ikk er så tryk hos jer endnu men er sikker på det nok skal komme men det tager tid....

    håber du kunne bruge nogen af mine svar til noget.... smiley


  • #36   18. sep 2012 Rikke: Rigtig rart indlæg at læse! smiley

    planen er også at de skal ordnes - er frygtelig bag ud med det, da jeg har været igennem meget med min hest de sidste 3 måneder og haft dyrlægeregninger for over 15.000 kr, så er ved at skrabe sammen til at få misserne ordnet.

    vi bruger drillepinde og han er glad for legetøjsmus og bolde, som vi triller med ham, de får begge snacks og vi øver lidt små tricks med dem, hvilket han også sagtens kan - han er faktisk MEGET fokuseret og enormt ivrig. det tager lidt overhånd engang imellem for ham.

    tror det er dumt at tage ham ud, da de så vil længdes endnu mere efter det, og vi vil ikke lukke dem ud når haven ikke er indhegnet og naboen har en muskelhund smiley kunne godt tage dem ud i snor, men ingen af dem er ordenligt vant til selen..

    han bliver selvfølgelig kælet med hver gang han kommer, og han er også begyndt at snakke til mig - igår hoppede han op i sofaen til mig for første gang i de 5 uger og snakkede i 5 min og så ned igen - så jo, han gør små fremskidt smiley men med de ting han gør udover og som vi virkelig bliver irriteret over så det svært. må nok tage en nervepille og forsøge at lære ham at man ikke må sådan og sådan på en rolig måde. ved bare ikke hvordan man lige opdrager en lettere nervøs killing, uden at sige hårdt nej eller rejse sig for at fjerne den?? hmm smiley


  • #37   18. sep 2012 hejzan: det kan godt være du har ret i at vi fokuserer for meget på hvordan vores anden kat har været.

    men hvordan vil i så foreslå at vi skal gribe det an, så han samtidig lærer og forstår? smiley


  • #38   18. sep 2012 Anette N har læst du ikk vil have dine katte på bordet men hvis det er den ting der vejer mest ville jeg nok anbefale dig du måske over gav dig.... smiley vil fortælle dig at jeg havde det på samme måde da jeg startede med at have kat synes det var ulækkert men nu har jeg en bestand der siger hvis jeg skal tage katte ned fra bordet ville jeg ikk kunne lave andet.... smiley har nu givet dem lov FYYY til mig hi hi men som * Chicabee* Opdræt af hellig birma * skriver når de må bruger de det ikk så meget... nu ser jeg af og til en kat der ligger stille på bordet og sover el spiser da de har mad i den ene ende af mit spisebord igen Fyyy til mig loool når vi spiser nærmer de sig ikk bordet og det giver meget mere ro både til dig OG kattene for så skal du ikk skælde så meget ud smiley ville VARMT anbefale du overgav dig... smiley jaaa bordene skal tørres af lidt flere gange men pyt med det så længe kattene har det godt og de hygger sig så tager jeg ikk skade af det.... smiley


  • #39   18. sep 2012 staniol er de ligeglade med. vi har prøvet med malertape, og det har de respekt for men de finder så også hurtigt ud af når det ikke ligger der smiley vi bruger selvfølgelig kun malertape, da det ikke klistrer særlig meget og kattene kan selv få det af smiley

    ved ikke hvad man ellers kunne lægge op som kunne holde dem væk fra det. bordet skulle jo helst signalere for katten at der er ikke så rart at være og de så finder et andet sted.

    men ja, er også glad for det kun er killinge fase og at der er mulighed for at ændre på det endnu, hvilket jeg også håber vi kan. smiley


  • #40   18. sep 2012 Rikke: nu bor jeg jo ikke alene med kattene smiley og min kæreste er mere sart end mig, plus familien også synes det er ulækkert med katte på bordene. ved godt det ville være nemmere bare at "overgive" sig, men holder nu fast på at jeg ikke vil have kattene på bordet. problemet med den lille er, at han leger på det og stjæler ting derfra hvis han kan komme til det (genstande).

  • #41   18. sep 2012 Anette ok men så må kæresten gå på kompromi hvad vejer mest... rolige og afslappet katte eller stresset katte/hverdag fordi i skal være efter dem hele tiden.... smiley

    jamen familien bor der ikk og bordet bliver tørt af inden det bliver brugt så det skal da ikk være dem der bestemmer de er jo ikk i hjemmet hverdag og skal slås med kattene.... min familie synes da også det er ulækkert men der er jeg ligeglad det er mit hjem og mine dyr og det giver dem ro at de kan ligge sig der... gendstande hehe tja det tager de jo men det gør de alle steder men den genstande må jo så fjernes for en stund til der er komme ro på det lille pus.... smiley


  • #42   18. sep 2012 Hejzan jeg har også en bestand på 15 katte og skulle jeg tage dem ned af bordet hele tiden kunne jeg ikk lave andet og efter jeg har givet dem lov er de der næsten ikk de fortrækker deres kradsetræ huler kommoder min seng (dog ikk lige nu da det er et lukket rum) de er på bordet når de spiser og ellers når en lige finder på det er en god sove plads.... smiley

  • #43   18. sep 2012 nej familien bor der måske ikke, men det er heller ikke så hensigtsmæssigt hvis de kommer på besøg og der ligger 2 katte på bordet og feder den af.

    vi skal ikke være efter dem hele tiden, og vil godt bede dem om af fedte ned af bordet. de skal ikke være der, og sådan er det bare! smiley
    Hvis den ene kan forstå det, så kan den anden også lære det. det tager måske tid, men det må man jo så tage med. Felix ved han ikke må være på bordet, og han er så rigelig afslappet smiley ærgerligt han ikke kan fortælle mickey at han ikke må være der..

    men uanset hvad i lige siger med de borde, så må vi jo tage den svære vej for de skal altså ikke være deroppe. smiley de har masser af andre steder at være, og det må de "nøjes" med.


  • #45   18. sep 2012 tak felis smiley jeg prøver at rykke lampen yderligere, og så giver jeg mig og lader dem være i vindueskarmen smiley

    ved jo som sagt intet om hans fortid men han virker ikke til at have fået nogen/ret meget opdragelse, end ikke fra missemor. (det med at han springer på felix mens han er på bakken osv.)


  • #46   18. sep 2012 Vi har også 2 katte en dejlig bamse af en hellig birma og en blanding af perser/norsk.
    Odin (Birma`en) elsker at ligge på bordet og det får han lov til smiley
    Heineken er den mere generte og han voksede op uden sin mor, og det kan man godt mærke for nogle gange ved han ikke hvordan han skal være over for Odin.
    Hjemme ved os lever vi efter det motto : Hunde har ejere, katte har slaver smiley
    Har man valgt at have kat må man også leve med at man IKKE kan opdrage på en kat. Du kan måske få den til gøre som du vil have,men kun hvis det passer katten.
    Det er det jeg elsker ved en kat, man skalgøre sig fortjent til dens kærlighed.


  • #47   18. sep 2012 "...og nej, vi regnede godt med at det ville tage lidt tid, men der er gået 5 uger nu og han er kun begyndt at ville snakke lidt med mig. og trækker sig ikke sådan væk fra hånden mere som i starten. men han virker bare så... forvirret eller hvad man skal sige."

    Jeg kan godt forstå, han virker forvirret og 5 uger er ikke ret lang tid for en killing, der allerede har skiftet hjem flere gange.
    Du ved jo heller ikke, hvad han har været udsat for de andre steder - Måske forbinder han hænder med noget negativt og har endelig fundet ud af, at de også kan være rare.

    Og NEJ, katte er kun provokerende og uartige i VORES øjne.

    Det er nu engang deres natur at søge højder og 1½ meter i et klatrestativ er ikke sagen, set med katteøjne. Det klares med kun ét spring.
    Nysgerrige er de jo også og de elsker at sidde i en vindueskarm og se, hvad der sker udenfor. Står der en vase i vejen, når de skal derop, ja så vælter den. De vælter den ikke KUN for at vælte den.

    Ikke to katte er ens, så lad være med at sammenligne.

    Du skriver, den ikke må være på bordene - kunne til nød forstå, hvis det var køkkenbordet, men ligefrem flere borde smiley
    Katte kan heller ikke se forskel på, om det er en sofa, et skab eller et bord, når de vil op, og ligger der noget nyt og spændende, der skal undersøges og leges med, ja så hopper den op.

    Tænk også på, at katte forbinder os med vores hænder og ansigter - ikke fødder.

    Ellers synes jeg, at din killing opfører sig helt normalt, og jeg synes, du er nået langt med at få den til at føle tillid, men pas på med at gøre den forvirret og usikker på dig med først at være rar og så skælde ud. Det eneste, du bør gøre, når den hopper op på bordet, er <b>stille og roligt</b> at tage den ned igen - HVER GANG.

    Jeg ville bestræbe mig på snarest at få kattene kastreret. Det vil sikkert lægge en dæmper på dem.

    Og så ville jeg også give dem mulighed for uden besvær at komme op i vindueskarmene, så flyt lampen smiley
    Anskaf også et gulv-til-loft klatrestativ og stil det evt. et sted, hvor de samtidig kan kigge ud.

    Held og lykke!

    PS: Familiebesøg hos mig: I er gæster - kattene bor her,
    så I <b>kan</b> være her - kattene <b>skal</b> være her



  • #48   18. sep 2012 man kan godt opdrage på en kat, bare ikke i samme omfang som en hund smiley

    jeg elsker også deres selvstændighed og at der er noget udfordring - men det med at de sviner ved at skrabe alt gruset fra bakken ud på gulvet og vælter alt ned "bare fordi de lige skulle være der" det gider jeg ikke, og så må man forsøge at arbejde på at få katten til at forstå at det ikke er i orden. smiley det er svært ja, næsten for svært, men prøver alligevel smiley bare det kunne dæmpe sig lidt, kunne man måske acceptere at de laver noget lort en gang imellem, men så meget som det er lige pt. så det altså ikke til at overskue smiley men det bliver forhåbentlig bedre med tiden smiley


  • #49   18. sep 2012 mega: det er også planen at vi vil have et af de der gulv til loft træer med hængekøjer smiley dem elsker de at ligge i og så kan de komme op i højden. smiley

    1,5 meter er måske ikke meget i katteøjne, men det er mere end bordhøjden.

    men vil forsøge at være mere rolig overfor ham og så bare fjerne ham når han gør noget han ikke må.

    men hvad kan jeg lige stille ved bakken, så alt det skide grus ikke ryger ud i gulvtæppet når han laver det nummer, for det er altså død træls, støvsugeren kan knap få det op fra tæppet igen jo smiley findes der en smart bakke eller måtte man kan sætte under, så man kan hælde det ind i bakken igen - det er jo rent det han skraber ud


  • #50   18. sep 2012 og må nok også hellere lige påpege igen, at jeg godt ved at de ikke gør noget bare for at være irriterende - men det er stadig træls smiley må få rykket lidt rundt derhjemme..

  • #51   18. sep 2012 Det kommer an på hvad du mener med at opdrage på en kat smiley
    Du kan kun opdrage på en kat så længe at katten selv er med på det. IDefleste tilfælde er det katten der opdrager på dig.
    Jeg gider ihvertfald ikke bruge tiden på at opdrage på mine katte, jeg vil hellere acceptere at JEG har valgt at have et så selvstændigt dyr som en kat og så indrette mig efter at jeg har katte.
    Mine katte må gerne være på bordet, jeg har endnu i De 3 år jeg har haft Heineken set ham på køkkenbordene, men engang imellem ligger han og over på stuebordet det er Odin`s ynglings soveplads.
    Vindueskarmene hjemme ved os er indrettet til kattene for selv om De har mulighed for at komme ud elsker Deat ligge og kigge på fugle eller bare at nyde solen.
    Hvis man har valgt at have dyr skal man også leve med De negative ting.
    Såsom kattegrus over det hele,har du lyst til at dele toilet samtidig med din kæreste? Hah du lyst til at gå på toilet og din kæreste ikke har skyllet ud efter sig?


  • #52   18. sep 2012 det den her bette fyr smiley

    profilbillede
  • #53   18. sep 2012 Nåh, hvor er han fin smiley

  • #54   18. sep 2012 du kan ikke sammenligne det med at gå på toilet med kæresten.
    og jeg accepterer at der ryger lidt udenfor ved et uheld, men accepterer ikke at han skovler en halv bakke ud på gulvet for så bare at gå igen bagefter...


  • #55   18. sep 2012 Derudover mener jeg at det er dejligt at du togimod ham, vi lever i verden hvorfolk bare anskaffer sig dyr uden at tænke på hvor meget besvær og hvor længe sådan nogle kræ lever.Håber at han falder til hjemme ved dig.

  • #56   18. sep 2012 Hvorforkan det ikke samlignes ? De delte da også toilet? Hvis der er noget katte er så De meget renlige og måske graver han for at få lugten fra den anden kat væk.
    Har du fået ham tjekket ved Dr. Dyr om han evt. har en urinvejsinfektion, nogen gange kan det også være derfor at han graver.


  • #57   18. sep 2012 Tak Anni smiley vi vidste godt at han ville være en større mundfuld end felix, men vi troede ikke han ville være så svær. det også mest det, at vi ikke rigtig "føler" noget for ham - håber det kommer. har lidt dårlig samvittighed over det, men bliver ikke glad for at se ham, ligesom jeg gør for at se felix.. og det samme gælder min kæreste. men måske kommer det, nu hvor han er begyndt at vise lidt tillid til os også? smiley

  • #58   18. sep 2012 som skrevet var det lige da jeg havde gjort bakken ren og hældt nyt grus i smiley ved godt de er meget renlige, også derfor vi købte en stor bakke, meget stor, fordi at de kun brugte den samme. men prøver at stille den anden op og se om det kan hjælpe på det. tvivler dog, da det lignede han bare sad og legede med det.

  • #59   18. sep 2012 en ting jeg lige kom i tanke om var dog, at han i starten ikke dækkede sit skidt til og det gjorde felix så for ham. men han har lært det nu smiley

  • #60   18. sep 2012 Hej Anette
    Jeg måtte altså oprette mig som bruger ( havde nu gjort det alligevel ) for at svare på dit indlæg med min egen historie. For 13 år siden ville jeg have kat og da der ikke var nogle killinger i nærheden hentede en jeg kendte en fra sin brors nabo, vil lige indskyde at jeg intet dybere kendskab havde til katte på det tidspunkt. Jeg fik hende hjem ( hun var 9 uger ) og var nogenlunde som du beskriver din killing. Jeg fik senere af vide af ham der hentede hende at hun var blevet mishandlet af nogle børn og det var grunden til at han valgte hende for han vidste at hun ville få det godt hos mig. Der gik flere måneder hvor hun ikke søgte kontakt, hun gemte sig ikke men lå på afstand og kiggede. Gradvist blev det bedre men nogen sofakat blev hun aldrig, men vi havde det skønt sammen alligevel for selvom at hun ikke ville holdes om så var hun altid i nærheden af mig og sov tæt ved mit hoved om natten, så efter ca. 3 - 4 mdr ville jeg ikke bytte hende væk for guld, desværre måtte jeg d. 15 juli lige før hun blev 13 år få hende aflivet da hun pludselig blev syg - kom på hospitalet men da jeg fik hende hjem blev det ikke bedre og jeg måtte tage den smertefulde beslutning at lade Wolfie få fred, jeg har aldrig haft det så forfærdeligt i mit liv og troede aldrig at jeg ville holde op med at tude. Vi fik næsten 13 utrolig givende år sammen bare hende og mig, men kunne godt have tænkt mig 13 år mere. grunden til at jeg fortæller dig denne historie er at jeg dengang ikke troede at det nogensinde blev bedre men jeg havde jo taget et ansvar for et liv og kunne ikke bare give hende væk, men prøvede at give det tid hvilket jeg ALDRIG fortrød. Jeg kom godt nok ikke på ferie i de år jeg havde hende da jeg ikke ville give hende den traumatiske oplevelse at skulle blive passet. Jeg håber du vil tage nogle dybe vejrtrækninger og give killingen en chance og du skal også tænke på at katte kan mærke ens sindsstemning og du kan tro han mærker din frustration over ham. jeg er klar over at det ikke er for at være ond du vil af med ham men som de andre skriver så er det uvidenhed om katte adfærd
    ( som mig ) for 13 år siden. Jeg synes du på biblioteket skulle låne " Gør din kat glad " af Andrea McHugh den er rigtig god og I andre som ikke kender den så lån den. Jeg håber alting bliver bedre
    Hilsen Sanne


  • #61   18. sep 2012 Når han ikke dækker sit "skidt" til er det for at fortælle den anden kat at her bor han.
    I starten da vi overtog Heineken sagde jeg også jeg kommer aldrig til at få etforhold til den kat, han kommer til at bo her, men hellere ikke andet. Han mistede sin mor da han var 4-5 uger og han ville ikke acceptere ammekatten,han er vokset op i en hestestald sammen med hunde og var/er meget reservet.
    Tingene foregår på hans præmisser, vil han snakke så vil han snakke og han er den kærligste kat ligger og sover sammen med mig om natten og er bare så social.På andre tidspunkter ligner han en der bare er vant til at få tæsk, vi kan ikke komme i nærheden af ham. Han flygter og og ser meget bange ud, så vi har valgt at ignoere ham og lade ham komme til os for han kommer og siger højlydt til når han vil have opmærksomhed.
    Odin derimod han er den mest kælne kat jeg har haft i De 20 år jeg har haft kat.
    Så der er måske nogle ting i hans opvækst der gør at han ikke kender til andet.


  • #62   18. sep 2012 Sanne: tak for din historie smiley den fik en til at tænke lidt dybere end som så. vi tog jo imod ham i bedste mening, i håb om at han ville få et godt og langt liv hos os.

    vi giver ham chancen og så må mig og kæresten lige snakke om, hvordan vi håndterer ham fra nu af, for det er ikke det samme som felix.
    De vil blive kastereret så snart jeg har skrabet sammen til det, og det skal nok blive inden jul! vi er heldigvis ved at få styr på økonomien igen.

    og tak for hjælpen folk, der kom nogle gode svar og meninger til sidst, som jeg kunne forstå og som jeg kom til at tænke over.
    kan være jeg skal give en opdate om et par måneder, og sige hvordan det går. og så må han hellere blive oprettet herinde smiley


  • #63   18. sep 2012 Hej igen Anette
    glemte lige at skrive at når du slipper din frustration kan nok være svært men vi mennesker har den fordel at hvis vi vil noget så kan vi det, nå men det jeg vil sige er at når killingen ikke mærker negative vibrationer fra dig ( dette er ikke negativt ment) så vil der nok ikke gå mange uger før hans adfærd forandre sig, prøv at sætte dig et stille og roligt sted og prøv koncentreret at indleve / gennemtænke forløbet for hvad den lille mis har oplevet siden han var baby, så er jeg sikker på at du vil finde en dybere forståelse for hans opførelse og også vil få en anden indstilling til ham. Prøv at sætte dig på gulvet hvor du ved han kigger og leg med noget legetøj men ignorer ham mens du gør det, dette skal du nok gøre flere gange men jeg vil vædde på at pludselig står han nysggerigt ved din side og vil lege med, han vil selvfølgelig ikke forandre sig fra den ene dag til den anden men det vil komme er jeg sikker på.
    Held & lykke
    Sanne


  • #64   18. sep 2012 Anette hvor i danmark bor du ? for på universitethospitalet på frederiksberg koster det kun ca. halvdelen af hvad en dyrelæge tager og personalet er helt vidundelige der, de tager sig ikke kun af dyrene men også menneskene smiley

  • #65   18. sep 2012 Jeg tjekkede lige de tager 700 kr for en kastration af en kat hvor jeg ved at dyrelægen her i nærheden tager 1350 kr

  • #67   18. sep 2012 Hej Anette smiley hvor dejligt han kunne få et hjem hos jer smiley vi tog engang en huskat til os fra tingskoven ( vi har perser opdræt ) til at starte med var tingskoven ikke vilde med at vi skulle have Tulle da vi havde 3 piger, men da de fik hisorien om at vi havde katte i forvejen og at pigerne var vant til det fik vi lov.... jeg indrømmer blankt at Tulle kom TOTALT bag på os for hun var ligesom du beskriver din lille dejlige kat smiley men vi blev enige om at vi havde taget det ansvar og så måtte vi osse løse det smiley Tulle angreb os osse når vi ville snakke så vi blev enige om at det måtte være når hun sagde til... masser af tålmodighed skulle der til og vi var enige om at skæld ud skulle hun ikke have da vi kunne mærke hun blev mere frustreret over det... og bordet ja der måtte vi også overgive os, men vi holdt ved regelen om at når der var gæster eller mad på bordet så var det forbudt område og det fik hun med tiden lært... vi sagde blot " nej Tulle " og tog hende ned hver gang hun kom op og til sidst var det ikke nødvendigt... vi gjorde det at vi hver morgen og inden vi skulle spise vaskede borde af med rodalon ( det fjerner ALLE bakterier ) og kan købes i de fleste supermarkeder..... vi måtte desværre og med stor sort aflive Tulle da hun blev 7 år men hun blev alvorligt syg så der var kun den udvej.... vores trøst var at Tulle hos os fik et godt liv med al den kærlighed hun ville have smiley
    Håber i vil kæmpe for at løse det for jeres lille kat.... det er det der gør os til gode mennesker

    Krydser fingre for at der snart falder lidt ro på det lille hjem smiley


  • #68   18. sep 2012 Hej Annette N, jeg har først nu haft tid til at se tråden og tygget mig igennem alle indslag.

    Jeg vil til at starte med, holde med dig i at ingen katte på bordene, sådan er det også her i huset, og det er der ingen problemer i, dog er der et køkkenbord som de godt må færdes i, det er fordi det hænger sammen med vindueskarmen, så det er derfor det bord er godkendt, så er der kloge folk der vil sige at det kan katte ikke forstå, jeg kan kun sige mine kan....
    Og ja det sker at en kat hopper op på et af bordene, men jeg behøver blot at rømme mig eller sige en bestemt lyd eller nej så er katten hoppet ned igen, dog vil jeg sige jeg oftest tager det i opløbet, det vil sige jeg kan se hvis katten er ved at ville hoppe op (oftest hvis der er en sommerfugl eller lign.) så siger jeg højt nej, og det virker.. Men det er altså nemmest at få en kat til at forstå at den ikke må hvis du stopper den inden handlingen er afsluttet, dvs at sige nej når du ser katten give udtryk for at nu hopper jeg op på bordet, eller som felis skriver stoppe hoppet med hånden, så katten dumper ned på gulvet igen. Men det tager altså nogle forsøg før katten forstår smiley
    Alle vindueskarme er tilladte her, for mine er også indekatte og de skal jo have lov at se hvad der foregår udenfor.

    Jeg vil råde dig til hurtigst muligt at anskaffe et gulv til loft kradsrtræ, og stille det så de kan kigge ud af vinduet, det er det bedste de ved..

    Med hensyn til dit kattebakke problem, så vil jeg anbefale dig at du anskaffer dig en ekstra kasse (som du jo også har sagt du vil), men den ekstra kasse skal ikke være lukket, for måske skraber han gruset ud, fordi han ikke er tilfreds med at den er lukket, så prøv at have en åben bakke, det skader jo ikke at prøve.

    Dernæst kan jeg give det råd at man kan købe de der bakker til at stille fodtøj på det fungere rigtig godt under en kattebakke (kræver selvfølgelig at skobakken er større end kattebakken) så kommer gruset ikke ud på gulvtæppet..


  • #69   18. sep 2012 Vi bor i nordjylland omkring aars smiley og tak for de dejlige indlæg her til sidst. Det er en åben bakke den jeg har fra tidligere så vi prøver smiley og ja vi har nok vænnet os for meget til Felix stille gemyt. Men tak for rådene vil prøve at se om det kan hjælpe smiley

  • #70   18. sep 2012 "... det også mest det, at vi ikke rigtig "føler" noget for ham - håber det kommer. har lidt dårlig samvittighed over det, men bliver ikke glad for at se ham, ligesom jeg gør for at se felix."

    Selvfølgelig føler man mere for en kat, man har haft længe (og lykkeligt har glemt start-unoderne ved) end for en lille ny ballademager, der forstyrrer familieidylen, så det skal du ikke have dårlig samvittighed over.

    Nogle katte falder man for med et brag, når man ser dem - andre sniger sig stille og roligt ind i ens hjerte, uden at man lægger mærke til det.
    Og en dag går det op for en, at den er kommet derind.

    Det vil den lille fyr også gøre - Han er jo på vej, især når han nu langt om længe selv hopper op til dig.
    (Måske havde Felix heller ikke så mange sten med i rygsækken som den lille).

    PS: Han er for resten en ualmindeligt smuk lille størrelse smiley



  • #71   18. sep 2012 Du har helt ret smiley

  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #72   18. sep 2012 Vi købte for lidt under et år siden en sød lille kat. Hun blev fundet da hun var 4-5 uger og blev opflasket. Hende der opflaskede hende havde et andet yngre kuld. Men altså ingen voksen kat til at lære hende hvordan man begår sig smiley Vi havde en anden kat i forvejen som fungerede "normalt".
    Set i bagspejlet, skulle vi nok have undersøgt lidt mere hvad det vil sige at have en kat, der ikke har haft en lidt rodet fortid. Men da hun kom hjem til os, anede hun ingenting. Hun kunne slet, slet ikke forstå kattesprog.
    Vores anden kat lærte hende det langsomt. Den dag i dag, kan hun af og til stadig have problemer med det. Men hun er den sødeste lille kat og de kommer godt ud af det med hinanden.

    Jeg havde også perioder, hvor jeg hev mig selv i håret. Men i dag ville jeg aldrig bytte det for noget andet smiley Hæng i og udnyt at der findes sider som denne, hvor der er en masse mennesker der kan dele ud af deres råd og erfaringer.


  • #74   19. sep 2012 Jeg prøver lige at lægge en video op med en af de mærkelige ting han gør. Kommenter gerne hvad i tror grunden er til det, for helt normal tror jeg simpelthen ikke han er. Men han bliver mere og mere kontaktsøgende smiley den er inde om ti min hvis min tlf vil lægge den op

  • #75   19. sep 2012 Det ville den så ikke. Den kommer ind i morgen så smiley

  • #76   19. sep 2012 Så skriver jeg det i stedet for. Håber nogle kan svare på hvad jeg skal gøre ved det.
    Han forsøger konstant at "die" ved Felix :s og det altså virkelig hvor han finder hans vorte og så sutter han så hårdt at man kan høre det :s


  • #78   19. sep 2012 Nej han vasker ham samtidig. Han har sagt fra 2 gange og der var vorten også helt rød smiley

  • #79   20. sep 2012 Felix har været meget sød ved ham lige fra starten af og villet lege og vaske ham. Han holder så også øje og kan godt blive lidt jaloux, men han har altid været sød. Ladet ham komme til madskålen osv. smiley det ikke der problemet ligger, er jeg sikker på smiley

  • #80   20. sep 2012 Mille her er da også ekstremt aktiv i perioder, men sådan er killinger da.

    Giv ham en chance som de andre siger, han skal nok falde til ro(:
    Tog godt nok lidt tid at komme igennem alle kommentarene smiley


  • #81   20. sep 2012 Kunne også være fordi han ikke har haft tid nok ved sin mor. Katte der bliver taget fra for tidligt af den ene eller anden grund får desværre tit adfærds problemer.
    Tror at den anden kat nok skal sige fra hvis/når det er nok,tror at det nogle gange er mere irriterende for os mennesker fordi det virker unaturligt at en anden kat patter en anden. Mange ting hjælper når De bliver kasteret, men hvis han er komme for tidligt fra moderen er der nogle ting han ikke har lært og som er svære at fratage ham da han ikke ved at det ikke er naturlig katte adfærd.


  • #82   20. sep 2012 lægger en video ind af det nu her:) han ligner virkelig en lille killing i meget stor størrelse...
    men ja, jeg er ret sikker på at han er taget fra for tidligt. hende jeg fik ham af, sagde jo at han var 12 uger, og hun må jo have fået ham et eller andet sted fra.


  • #83   20. sep 2012 sådan er de hver dag..

    profilbillede
  • #85   20. sep 2012 ja, det er simpelthen groft at folk kan finde på det! vi havde også troet at han havde haft en bedre start på livet, men det lader det ikke til smiley

  • #87   20. sep 2012 okay smiley har bare aldrig oplevet en så stor killing gøre det før. og så nogle af de andre ting han laver, virker ret mærkelige. men han får mere tid smiley

  • #88   20. sep 2012 Nogen gange er det også hvis man er kommet i tvivl om det var rigtigt at tage denne kat/dyr at man lægger mærke til ting som man syntes er underligt.
    Jeg syntes at du skal give ham tid og få Dem neutraliseret. Det hjælper mange gange at få Dem neutliseret, jeg mener ihvertfald ikke at man som alm. katte ejere får bedre kat end en neutraliseret hankat,De er ikke så hysteriske som tæverne.
    Jeg syntes i starten hellere ikke om Heineken, og han har snart boet her i 3 år, men nu elsker jeg ham,han kom ligeså langsomt krybende ind under huden påmig. I sidste ende skal du huske at det ikke er katten der har valgt dig, men dig der har valgt katten


  • #89   20. sep 2012 Derudover er det sjovt som han ligner min Heineken smiley

    profilbillede
  • #90   21. sep 2012 ej ja, de ligner godt nok hinanden meget på mønstrene smiley

  • #91   21. sep 2012 Han er komplet normal. smiley

  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #92   21. sep 2012 Jeg har også læst alle indlæggene, og det er nogle rigtig gode svar du har fået smiley

    For ca. 3 måneder siden fik jeg en lille killing, og efter 2 mdr. var jeg også ved at kaste håndklædet i ringen. Hun kravlede bogstaveligt talt på væggene, og sofa, læderstol og tapet bærer stadig tydelige "ar" efter hendes kløer. Jeg har 3 voksne katte, og dem "angreb" hun, hvæsede af dem når de svarede igen, og angreb dem så igen. I leg - men de andre gad hende ikke. Hun angriber dem stadig når de kommer ind, og hvæser og knurrer stadig når de sætter hende på plads. Men hun lærer åbenbart ikke af det... Jeg blander mig kun når det bliver for voldsomt. For synes egentlig hun selv har "fortjent" det.

    Jeg har haft mange katte (vi boede da jeg var barn tæt på trafikeret vej) og var altså ikke uerfaren. Men jeg har aldrig mødt én som Liva. På et tidspunkt kom det på tale, at hun skulle tilbage hvor jeg fik hende fra. Men det blev heldigvis ikke til noget. Efter en sterilisation og brug af Feliway er hun en helt anden kat. Stadig killing, fuld af numre, men nu kan jeg sige nej med rolig stemme, og hun lytter (som regel smiley ) efter. Hun er super kælen og kontaktsøgende, og super legesyg. Men det stressede blik i hendes øjne er væk. Jeg har aldrig haft så kælen en kat som Liva, og er utrolig glad for, jeg beholdte hende.

    Så som du er inde på - gik ham tid. Han skal lige finde ud af hvem I er, hvor grænserne går og ikke mindst - han skal føle, han kan stole på jer.

    Og til sidst - jeg er vokset op med, at katte absolut ikke gik på bordet. Og mine første katte lærte det da også. Så fik jeg Ronja.... og nu har jeg opgivet. Jeg har besluttet mig for at vælge mine kampe, så her hedder det "ned" når der er mad på bordet (hvilket de lystrer) og når der kommer gæster, hedder det "hov, du ved da godt du ikke må gå på bordet... når her er gæster..." smiley

    Held og lykke med jeres lille terrorist. Når I har lært ham at kende, vil I ende med at elske ham for hans små særheder.


  • #93   21. sep 2012 Tråden er så lang, så det jeg siger er måske allerede blevet sagt.
    Hvad du skal gøre?
    Slap af!
    Du har fået en killing på 12 uger der har været i flere hjem - var moderen der også??
    Den skal jo være 12 uger inden den tages fra.
    Så skal en kat op i højderne og det er altså borde, reoler og karme med mindre andet tilbydes som hylder på vægge eller andre påfund som jeg har set herinde.
    Så skal du lade være med at irettesætte den hele tiden, det bliver den bare mere forvirret af og den laver ulykker fordi det er en rask killing du har fået dig.
    JA! Den kradser gruset ud af kassen - og i bund og grund er det det værste der kan ske? Man må slække på nogle principper når man har kat - især indekat:)
    Lad dem selv findehierakiet og det er ikke som en hund at "du skal have først for du var her først", nej værsgo så er der serveret til begge. Så skal de slås om madskåle, så skaal de slås om alt det andet der nu bare er i et hjem. Vær glad for dens spilopper - og iøvrigt er jeg enig i at en kat skal man ikk bare tage fordi man har fået den smidt i nakken. Se på jer selv og jeres dagligdag - er den katteegnet eller er der vild fest i hver weekend med mange nye ansigter?
    Gå stille frem - og nej den skal ikke aflives og jeg gider ikke at fornemme at enten skal de afhændes eller aflives bare fordi den nu ikke lige var som en rolig bamse.


  • #94   17. okt 2012 Da jeg for godt 6 år siden fik Basse - der troede jeg mine første grå hår ville komme - aldrig, og jeg mener aldrig - har jeg haft sidan en skide dum irreterende killing, totalt umulig. Troede aldrig, at jeg ville komme til at elske ham rigtigt.
    Jeg havde en sød kastreret hankat Buller i forvejen, som var rigtig sød ved Basse og faktisk tog sig af Basse, som var han hans killing.
    Jeg brugte Feliway i stikkontakten i alle huset rum - og det fik ham til at blive mere rolig.
    Det tog nok 1½ år, før Basse bare nogenlunde var til at styre - og i dag 6 år efter er han den dejligste skønne kat, som jeg bare knuselsker, som putter hos mig på sofaen, og som altid ligger hos mig om natten.
    Så hav bare tålmodighed - du skal nok få fundet den gode side frem i din nye killing.
    Og så skal du da lige have et klap på skulderen for, at du beder om råd for at finde en løsning på dette problem.


  • #95   17. okt 2012 ann* tak smiley

    det går roligt bedre med ham her, en lille måned efter. vi har fundet ud af hvordan vi skal "krudte" ham af, og han er blevet meget mere kontaktsøgende - især overfor mig smiley

    vil sige at jeg ikke er decideret træt af ham mere, men er heller ikke bare mega glad for ham.. men tror accepten er begyndt at komme, fra begge parter nu smiley


  • #96   18. okt 2012 Dejligt at læse, at du er ved at acceptere ham nu... og forhåbentlig vil du om et par år læse dette indslag igen og smile over, at den skønne misser du har nu, faktisk var sådan en lille skiderrik smiley

Kommentér på:
hjælp hvad skal vi dog gøre?

Annonce