{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

fertil hunkat {{forumTopicSubject}}

jeg købte for 2 uger siden en orientaler hun er lige om lidt 1 år,

hun har udenfor løbetid været meget mugsur på min dejlige lille fritz, fritz er en nfo/mco/huskat blanding

når miila (orientaler) er i løb vil hun gerne fritz (som er ordnet) men ikke udenfor løb, fritz kaster op når hun rigtig gør sig til og forsøger at lege med hende og parre trods an ikke helt begriber det
(han er 6 måneder)

jeg er meget i vildrede hvad jeg skal gøre da jeg var ude og se på hende virkede hun udmidlbart til godt at kunne med fritz,
men har som sagt været meget sur på ham, jeg er i tvivl om en stereralisering kunne hjælpe, miila er passet med alt og har papir

er der en sandsynlighed at hun ville kunne med fritz hvis hun bliver ordnet når hun ikke kan udenfor løb

jeg ved det kan tage tid med sammenføring men hun er 11½månede og han er 6 måneder meget killinget endnu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fertil hunkat
  • #2   29. nov 2012 Jeg tror der ville være en god chance for at de bedre ville kunne sammen hvis hun blev steriliseret...

    Lige børn leger bedst smiley


  • #4   29. nov 2012 Er helt enig med de andre smiley

  • #5   29. nov 2012 Fertile hunkatte kan være noget af en prøvelse for omgivelserne, både mennesker og andre dyr. Det bedste for jer alle er at få hende neutraliseret. Så er der ro på og i vil får en meget skønnere og harmonisk kat.

  • #7   29. nov 2012 der hvor jeg er i tvivl er hvis hun som fertil (ikke i løb) ikke vil acceptere min kastrat killing, er der en garanti for hun vil efter sterilisering ?
    fritz var der først men hun reger udenfor brunst som om hun var der først,hvæser og knurre af ham og han tør ikke komme tæt på hende


  • #8   29. nov 2012 det er en ægte med stamtavle Kavi´s miila sort spotted tabby,
    havde ingen planer om avl den er udelukkende købt til kæl og selskab til fritz, jeg vil ikke steralisere den hvis den ikke kan fungere med ham da han er ham der bliver hvis det ikke lykkes


  • #11   29. nov 2012 jeg har købt hende af en familie ,har sundhedsbog og stamtavle,antager opdrætter har valgt ikke at gøre det, opdrætteren er stoppet som jeg kan se

  • #12   29. nov 2012 Vil du have en garanti fra os??? Det kan vi jo aldrig give, men vi kan sige at det ikke bliver bedre hvis du vælger ikke at sterilisere..

    Plus det faktum at en fertil kat i løb er en meget stresset kat..


  • #13   29. nov 2012 ved ski da godt der aldrig er en garanti,men som det lyder er der ingen vej anden at snippe hvilke jeg er delt i da hun jo ikke kan lide fritz nu hvorfor ville hun kunne det efter ?


  • #15   29. nov 2012 Fordi hun er hormonel, og kvinder/ katte med hormoner der ræser er hysteriske smiley

    En neutraliseret kat vil meget ofte være mere rolig og afslappet end en fertil, en kat sindstilstand vil ofte ændre markant efter neutralisering..

    Derfor kan der jo godt bagefter gå noget tid efter med lidt hvæs og knurren, og måske bliver de aldrig perlevenner, men bare lærer at acceptere hinanden..

    Og så vil jeg lige nævne at din hankat er 6mdr. altså teenager, jeg har selv en på 6mdr. og hun kan dæleme være noget så irriterende og gå os alle på nerverne særligt min gamle hunkat på 5år må stå nogle prøvelser igennem når den lille er rigtig i hopla, så her bliver også hvæset, knurret og dasket lidt til den lille..
    Men det virker ikke til at påvirke hende, så finder hun bare på nye narrestreger smiley


  • #17   29. nov 2012 Til orientering, så er der stor risiko for, at en fertil hunkat, der gennemgår flere løbetider uden parring, udvikler cyster på æggestokkene.

    Normalt går de modne æg, der sidder på æggestokkene parate til frigørelse (sker kun ved parring), til grunde, men efter flere løbetider sker det som sagt, at de i stedet for bliver siddende og udvikler sig til cyster.

    Desuden vil der gå kortere og kortere tid mellem løbetiderne og til sidst er katten i en tilstand af konstant løbetid, hvilket i sig selv er smadder synd for den.

    Så jeg ville ret hurtigt få hende neutraliseret.

    PS: Og så er det ikke kun fertile hankatte, der strinter.
    Fertile hunkatte gør det også tit for at tiltrække fertile hanner.


  • #19   29. nov 2012 jeg overvejer at sende hende videre da jeg tvivler på hun vil acceptere min fritz


  • #21   29. nov 2012 "jeg overvejer at sende hende videre da jeg tvivler på hun vil acceptere min fritz"

    Du kan overhovedet ikke regne med en fertil og frustreret hunkats reaktioner.
    Fritz kun en irriterende unge, som ikke kan "levere" det, hun har behov for, når hun er i løbetid. Hun lader ham selvfølgelig prøve i mangel af bedre, men bliver "skuffet" hver gang.

    Lad hende neutralisere, så hun både hormonelt og mentalt kan falde til ro.
    Desuden er jeg ret sikker på, at Fritz vil savne hende meget, hvis du skiller dig af med hende.


  • #22   29. nov 2012 Og så vil jeg da også lige tilføje, at jeg syntes at 2 uger er lige lovlig kort tid at give dem, havde du regnet med kærlighed ved første blik?? Sådan fungere det desværre ikke altid og da slet ikke med en fertil kat, jeg syntes bestemt at du burde give en sterilisation en chance, men det er måske fordi du ikke vil ofre penge på katten??

  • #23   29. nov 2012 jeg ønsker bare ikke en steriliseret mokke til at tyranisere min fritz,jeg er udemærket at katte ikke er legetøj,men jeg ønsker ikke at holde to katte der ikke kan sammen, men jeg ønsker ikke at straliser en kat bare for at se om det bliver bedre hvis der så ingen forbedring er for så kunne hun lige så godt have et hjem hvor hun trives i stedet
    min fritz er fra en hobby opdrætter og den form for avl ser jeg ikke nogle problemer i så længe dyrene har det godt


  • #24   29. nov 2012 hun får også tid med sidste kat prøvede jeg 5 ½ måned inden jeg gav op, men jeg har bare ikke i sinde at smide penge afsted engang tilpå en håbløs drøm der ikke lykkes,men af skade bliver man klog

  • #25   30. nov 2012 Jamen det er 100% sikkert at det ikke bliver bedre hvis du ikke sterilisere, så hvis du ikke er klar til at prøve det, så har du vel ret i at sende den stakkels kat vidre smiley

  • #28   30. nov 2012 Mathine, jeg har lige kigget i din profil

    Har du stadig din neutraliserede Maine Coon pige fra 2011?
    (kan ikke se de to andre katte)


  • #29   30. nov 2012 Der er sjældent nogen garantier i livet smiley Ej heller i dit tilfælde.

    Er det økonomisk du har lidt kvaler? Jeg får nok på puklen nu, men en løsning kunne måske være at give hende p-piller i en kort periode på et par måneder eller sån, og så se om det gør nogen forskel på temperamentet. P-piller er ikke en god løsning på længere sigt, bestemt ikke, men tænker ikke det skader hvis det kun er et par måneder, og så kan hun blive steriliseret derefter.

    Jeg ved ikke om ovenstående løsning er en god løsning, men evt. kan du prøve at tale med din dyrlæge om det? Det kan være han/hun har erfaring med det.

    HVIS du vælger at sige stop og gå af med hende, uden at hun er steriliseret, håber jeg du sikrer dig at den nye ejer udelukkende vil ha hende til kæl, for som andre skriver ville det være frygteligt hvis hun endte hos en bybber, hun vil blive udnyttet, blive en pengemaskine der bare skal lave killinger hele tiden. Så lov mig at du tænker dig godt om, for kattens skyld. smiley

    Hov ser lige at Felis skriver at misserne kun har været sammen i 2 uger? Er det rigtigt? For i så fald kan du slet ikke regne med noget, nogle katte skal bruge meget længere tid for at "finde tonen".

    Pøj pøj med det i hvert fald.


  • #32   30. nov 2012 Hvis du allerede inden du stilte spørgsmålet vidste at du ville skille dig af med hende hvorfor spørgere du så ?

    For mig virker det sådan, ligemeget hvilke råd der kommer vil du ikke for tænkt hvis nu.

    Er enig med felis + alle dem der foreslår neutralisering. og vil lige tilføje at min gamle kat fra da jeg boede hjemme også var en sur kælling der ikke ville nogen af de andre, dvs da hun var killing var der ingen problemer men da hun blev kønsmoden blev hun en mokke der hjalp sterilisering.

    P-piller tror jeg ikke er vejen frem det kan gøre de fleste hunkatte skøre i boldten og modbydlige smiley


  • #33   30. nov 2012 HØRT HØRT Marie E !!

    Min gamle hunkat blev en modbydelig satan da hun fik p-piller!!!!


  • #35   30. nov 2012 Jeg har faktisk også lige siddet og læst at p-piller kan give ændret adfærd og fx aggressiv adfærd, så det er nok ikke den bedste løsning her. Næ så er der nok ikke andre løsninger end neutralisering.

  • #36   30. nov 2012 Var jeg dig, ville jeg få hende neutraliseret. Den garanti jeg KAN give dig er at en hunkat, der ikke er påvirket af hormoner, er en langt bedre kælekat og mere forudsigelig også overfor andre katte i husstanden. Til gengæld er der katte der aldrig lærer at accepterer enten alle andre katte eller en enkelt kat. Jeg har i mit opdræt både fertile og neutraliserede katte. Nogle elsker hinanden og nogle tåler hinanden, uden de store konflikter. Cuna, hvæser også af et par af de andre, men hun gøre dem ikke noget. Hun fortæller dem bare at de skal holde sig væk og det gør de, når de har fået en på kassen første gang.
    I forhold til at "smide" penge ud for derefter at sende hende videre, så kommer der vel nogle af de penge ind, for jeg går ikke ud fra at du vil forære hende væk ???

    Susan der er DESVÆRRE en del opdrættere der sælger fertile katte.


Kommentér på:
fertil hunkat

Annonce