{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.762 visninger | Oprettet:

Fundet kat - Muligt brækket ben. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en killing (Cirka 5 måneder), som jeg har gået og fodret på det sidste, og vundet tillid hos. Området her er et ret kendt sted for folk der vil dumpe deres killinger, og derfor gider diverse organisationer heller ikke tage katte ind herfra længere. Så vi andre tager dem ind, og videre formidler dem selv, da vi heller ikke kan have dem gående rundt her.

I dag hoppede han ned fra skurets tag, og landede på siden. Efter dette humper han, og giver hjerteskærende piv fra sig, så jeg tror benet er forstuvet, eller i værste fald brækket.
Desværre ligger min økonomi lige præcis denne måned ikke til et dyrelæge tjek, da der har været gået ged i det hele, ellers havde jeg gerne taget ham afsted. Min mening var egentlig også at tage ham til dyrlægen til Januar.

Jeg er dybt ulykkelig, da jeg ikke lige ved hvad jeg skal stille op. Er der nogle steder man kan gå hen med en sådan kat, uden selv at skulle betale? Eller i hvert fald ikke et beløb på flere tusinde.
Jeg føler ikke jeg bare kan gå fra ham, især ikke lige op til sne og kulde, og har derfor taget ham med ind nu..

Benet decideret slæbes ikke henad jorden, men han humper afsted med det løftet.
Jeg har ikke tænkt mig bare at sidde og se passivt til, mens han hyler og skriger, men et par råd på vejen med hvor man kan gå hen, kunne da være rart.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fundet kat - Muligt brækket ben.
  • #1   30. nov 2012 Den skal til dyrlæge nu.

    Ring og spørg dyrlægen om i kan lave en aftale om betaling over tid.
    Eller er der ikke venner der kan hjælpe?
    Har du ikke råd til behandling må du få den aflivet, selvom det er trist er det værre den skal have smerter
    smiley


  • #3   30. nov 2012 Jeg er fuldstændig enig i at han skal afsted til en dyrlæge. Men jeg kan desværre ikke finde nogen der vil hjælpe, og det eneste "tilbud" jeg har fået, er at jeg kan få skåret halsen over på ham.
    Jeg er på SU, og har ikke mulighed for at kunne betale alt for mange penge af om måneden. Og han er jo ikke forsikret, da han ikke er min kat. Så jeg tvivler på en dyrlæge gider mig smiley Den eneste dyrlæge jeg lige kender til privat, som vil kunne tilse ham, kan jeg først få fat på, på mandag. Og det er for seny.
    Derfor jeg ville høre om der eventuelt var nogen anden muligheder? For hvis jeg braser ind af døren hos en dyrlæge, så vil de jo ikke gøre noget uden de får penge. "Der skal Kroner og ører på bordet" som han sagde, sidst jeg forsøgte.

    Det gør bare så satans ondt i sjælen at se og høre ham, og ikke kunne stille noget op.


  • #4   30. nov 2012 Jeg ringede 1812, og dyrenes beskyttelse sagde jeg skal tage ham til dyrlægen, og få ham tilset. Så kan jeg få journalnummer af dem, og så vil de betale regningen.
    Så det er det vi gør. Men det bliver nok en aflivning, blev der sagt. smiley


  • #7   30. nov 2012 Fodrede den, for at fange den, så vi kunne få den væk, så vi ikke svømmer i katte og killinger, som før i tiden. Det gør mig ikke til ejeren.
    Siden hvornår har det været en dårlig ting? Alternativet var at vi lod dem alle gå rundt, og endte op med at have 100 vildkatte i omrrådet, som før.

    Jeg kan ikke betale dyrlægen. Og det er ikke af manglende lyst, men af manglende mulighed. Men Otto, du er da velkommen til at betale for ham.


  • #9   30. nov 2012 Nej, det var netop derfor han skulle fanges og ind. Vi har fået fanget de fleste katte, og de er videreformidlet, eller neutraliseret og taget til sig af andre herfra.
    Men som du ved, så kan man ikke altid bare gå hen til en kat, og tage den. Man skal af og til lokke, hvilket er det der er blevet gjort her. Det har ikke foregået i mere end 3 ugers tid, og var intet der var ment til at være permanent.
    Jeg vil gerne have ansvaret for kattens ve og vel, og kunne sagtens betale for en neutralisering + vaccinaition (900kr) - men ikke et brækket ben, og slet ikke denne måned her. Og slet ikke til weekendpriser.
    Jeg vil mene at når organisationerne ikke vil/kan hjælpe, så er det vores ansvar at indfange dem, og få dem væk. Selv politiet er af den holdning, og er dem der rådede os til det, sammen med dyrenes beskyttelse smiley

    Jeg kan desuden ikke se hvorfor du skal hænge dig i det, når du ikke kender til det hele. Alt jeg spurgte om var hjælp. Men jeg, og andre, skulle måske lade kattene yngle, og angribe vores katte?


  • #10   30. nov 2012 Jo, men jeg venter på min kørelejlighed, da jeg desværre ikke selv har en bil. Ellers var jeg skam smuttet.

  • #13   30. nov 2012 Det er bare en fremgangsmåde som både dyrenes beskyttelse, og politiet sagde vi skulle benytte os af.

  • #14   30. nov 2012 Jeg syntes at det er rigtig fint at du søger råd her. Det kunne jo være der var nogle der havde en mulighed for at hjælpe. Held og lykke, til den lille kat

  • #15   30. nov 2012 Så snart du fodrer på dem er de dit ansvar....
    Godt den kommer til dyrlæge, trist hvis den skal lade livet, men sådan er det jo desværre..


  • #16   30. nov 2012 Ingen ved om den skal lade livet. Det håber jeg da ikke.
    Jeg har bedt dem om at kontakte mig, når han er blevet kigget på, så det håber jeg da at de gør. Indtil videre har han bare fået noget beroligende, så han er fri for smerterne.

    Og igen; Ja, man siger det er ens ansvar. Men både dyrenes beskyttelse, og politiet, sagde vi skulle lokke dem med foder. Hvilket var det vi gjorde og gør, da vi gerne vil af med problemet.


  • #17   30. nov 2012 For en anden gangs skyld, så lad være med at fortælle, at du har fodret.
    Katten sladrer ikke!

    Og Kattens Værn påstår IKKE, at DU har ansvaret for en kat, fordi du har fodret den. (Det er DB's holdning).
    Kun, at du bør blive ved med at fodre, hvis du først er begyndt - især hvis det drejer sig om en forhutlet kat, som selvfølgelig bør få mad, til der kan foretages videre med den.

    Jeg har af og til min gang på KV og har det direkte fra dem selv.


  • #18   30. nov 2012 Rigtig fint du spøger om hjælp herinde smiley
    men hvis den har så ondt den skriger SKAL der gøres noget,alt andet er dyrplageri.
    Jeg har googlet mig frem til at en aflivning af kat koster omk 650 kr,det må der kunne findes penge til,du kan sikker få en afdragsordning.
    Hjælpes skal den ,du kan ikke blive ved med at give den smertestillende medicin


  • #19   30. nov 2012 Camilla, ved du, hvor katten er indleveret?

    Håber, de husker at kontakte dig, så du ikke skal sidde i uvished!


  • #23   1. dec 2012 Jeg har forsøgt at få hjælp fra kv med nogle katte på en rideskole hvor mon datter rider, uden held, på trods af at nogle af dem var meget syge....manglede pels på hele bagkroppen, sindssygt tynde, en ryg i mærkelig stilling, nogle kunne ikke sidde.
    De er så væk nu, om Rideskolen har fået dem fanget og aflivet ved jeg ikke, men dem der er tilbage ser fine ud smiley


  • #24   1. dec 2012 Mega - Katten er hos himmelev dyreklinik i Roskilde. Jeg ved så ikke om han er aflivet, hjulpet eller stadig ligger, for de har desværre endnu ikke ladet høre fra sig smiley

  • #25   1. dec 2012 Prøv at ring til dem. Jeg har også kun haft dårlige erfaringer med himmelev dyreklinik fra dengang jeg boede i roskilde.

  • #27   1. dec 2012 Kan man godt det på en lørdag? For jeg har helt klart tænkt mig at ringe til dem og høre, så snart jeg kan. Vil meget gerne vide hvordan det står til. smiley
    Håber da inderligt de har ville hjælpe ham, men tør heller ikke have for høje forhåbninger.

    Marie - jeg har hørt om en del med dårlig erfaring derfra. Jeg føler også sommetider de har prøvet at suge pengene ud af mig. Især da min birma døjede med blærebetændelse. Men har dog aldrig oplevet dårligt arbejde derfra.


  • #28   1. dec 2012 Ja selvfølgelig kan man ringe og spørge til den kat man har indleveret til behandling - også på en lørdag.

    Jeg synes at det er noget griseri at KV sviner DB til på deres hjemmeside,
    Jeg fik god hjælp af DB da jeg fandt en bette killing i en motor og jeg spurgte direkte om jeg ikke måtte fodre den fordi så var den at betragte som min kat, hvortil hun svarede med foragt i stemmen at selvfølgelig skulle jeg fodre den, den var jo i nød, så KV kan godt pakke sammen - de er ikke mere katteeksperter end DB og IK bare fordi de har eksisteret siden 1933.
    Vorherre bevares:(


  • #35   1. dec 2012 Men det har nu altid været sådan, at sådan en organisation ikke selv kommer til at stå bedre ved at forsøge svine søsterorganisationer til.
    Helt enig Felix smiley
    Jeg personligt holder mig ti DB


  • #38   1. dec 2012 Jeg bliver vildt forarget når såkaldte katte-elskere siger at man skal lade en kat være, når den har brug for hjælp ?!
    Jeg synes TS gør det helt rigtige ! Og jeg havde gjort det samme .
    Når man ser et dyr der lider tænker man sq da ikke på om man har råd til det ene og det andet . Der er da hjertet der fylder mest .

    Om andres er frosne, er da kun trist !


  • #39   1. dec 2012 Jeg personligt - og flere andre - har desværre gentagne fået 0 hjælp fra DB, når det drejede sig om såkaldte vildkatte (der som bekendt ikke findes i Danmark).

    Svarene har været meget kontante, lige fra "lad killingerne dø selv, hvis ræven da ikke tager dem" til "afliv lortet".

    For en del år siden var en dame i nærheden af mig flyttet. Hun efterlod en flok udekatte, hun fodrede og altid påstod var hendes. Dem "glemte" hun, da hun flyttede.
    Jeg fik DBs kredsformand for området ind i billedet. Hendes indsats bestod i et forgæves forsøg på at finde damens nye adresse.
    Da jeg spurgte, hvad der så skulle gøres for kattene, var svaret, at det kunne vi vende tilbage til engang i det nye år, for nu holdt hun juleferie.
    Jeg tog selvfølgelig ned dagligt og sørgede for mad og vand (det var før jul, det var frostvejr og sneen lå højt).

    Så hver gang, DB ringer for at hverve mig som medlem, gentager jeg troligt, hvorfor jeg ikke vil være medlem.
    Nuvel, DB gør et stort arbejde for andre dyr, respekt for det, men når det drejer sig om nødstedte "vildkatte", er deres indsats = 0.

    MEN måske er holdningerne forskellige fra kredsformand til kredsformand.
    Det burde bare ikke være tilfældet.


  • #40   1. dec 2012 Her hvor jeg bor er der absolut INGEN hjælp at hente nogen steder fra!!!!
    Eller det vil sige at vi selvfølgelig personligt kan betale 1250 kr for at indlevere de skadet vildkatte eller killingekuld vi finder til kattens "værn" .... Såååå behøver jeg at sige at vi har nogle travle jægere her i området.


  • #41   2. dec 2012 Dette er jo i bund og grund ikke en diskussion om hvilken org. der er bedst, men jeg personligt bidrager ikke med en krone til KV, for jeg og en anden fra boligområdet har bestemt ikke fået hjælp fra dem når vi har spurgt.
    Til gengæld har jeg lige doneret til IK - så har jeg da betalt lidt kattemad:)


  • #42   3. dec 2012 Noget nyt?

  • #43   3. dec 2012 Jeg ringede til dem i dag, og de beklagede jeg intet havde hørt, men sagde at Dyrenes beskyttelse havde lovet de ville ringe til mig.

    Dyrlægen havde taget røngtenbilleder, og benet var ganske rigtigt brækket. Han blev derfor desværre aflivet fredag aften.


  • #44   3. dec 2012 Trist den blev aflivet:-( ,men nok det bedste
    Ros til dig at du tog dig af den smiley

    Mega
    "afliv lortet".
    Hvem har dog sagt det ?? ,har du et navn og et sted ?
    De gange jeg har været i kontakt med DB har de taget henvendelserne meget alvorligt,
    DB skal kontakes, hvis det er et så useriøst svar du har fået !!!!


Kommentér på:
Fundet kat - Muligt brækket ben.

Annonce