{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Legekammerat til Mikko? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en meget bestemt og dominerende herre af en kat. Vi flytter hjemmefra i starten af januar også kunne jeg enlig godt tænke mig en kat eller to mere. Problemet er bare at han er meget dominerende og er en del efter min brors kat og mine forældres hund, men samtidig er de alligevel gode venner. Og jeg ved ikke.. Et eller andet sted tror jeg han vil savne Mads og Smiley, så jeg vil gerne give ham en ny ven + jeg jo gerne vil have en mere. Men jeg er også bare bange for han vil være alt for strid og at han enlig slet ikke har lyst til der skal være andre katte i hans liv. Nogen der har nogle forslag? Eller ved hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Legekammerat til Mikko?
  • #1   15. dec 2012 Må du have mere end en kat, der hvor du flytter hen ??? Det skal du først og fremmest finde ud af.
    Når det så er på plads, så er der katte, der leget meget voldsomt og det er der ikke noget galt i. De andre skal som regel nok sige fra.
    Jeg vil tro at hvis du efter nogle måneder det nye sted, finder ud af at han keder sig og savner nogle katte-rater, så find en på hans egen alder og ikke mindst aktivitetsniveau. Men det er oveni vigtigt at begge katte er neutraliserede, så der ikke opstår nogle dominans-problemer.


  • #2   15. dec 2012 Ja, ellers ville jeg ikke anskaffe mig en mere.
    Men problemet er bare at han allerede er temmelig dominerende. Og jeg er bare bange for hvordan han vil tage imod en ny kat. Men jeg ved også at han som regel savner selskab hvis han er alene, så jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal tackle den. For jeg vil jo heller ikke have han bare overrumler den nye kat, hvis det er.


  • #3   15. dec 2012 Det bedste resultat ved en sammenføring af to katte fås, hvis man har mulighed for at lade kattene ankomme <b>samtidig</b> til det nye hjem, for så har ingen af dem fået territoriefornemmelse for stedet.

    Og den mulighed vil du have, kan jeg forstå.

    PS: Alternativt kan man lade den mest dominerende flytte ind sidst.



  • #4   15. dec 2012 Ja, den havde jeg ikke lige tænkt over. Det må jeg prøve at se på.

Kommentér på:
Legekammerat til Mikko?

Annonce