{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.894 visninger | Oprettet:

millenmuf M
millenmuf M
Tilmeldt:
19. dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24

HJÆLP... Har taget en kat i god tro :'( {{forumTopicSubject}}


Hej... en sød misser har holdt til i vores område et stykke tid, og vi har set hende opholde sig i vores kælder et par gange. Efter at have set hende sidde ude og fryse under bilerne et par aftener i træk, lagde vi et håndklæde i vores kælder, hvor vi den efterfølgende morgen kunne se at hun havde sovet på det. Vi gav den lidt mad, da vi tænkte den nok var sulten, siden den ikke var gået hjem. Vi ved ikke hvor den bor, men hun er meget renlig og flot i pelsen, virkelig en sød kat. Da hun stadig var i vores kælder om aftenen (havde lavet døren stå åben til kælderen så hun kunne gå hjem, men det gjorde hun ikke) fik jeg så ondt i hjertet at jeg nussede med hende en halv time i kælderen. Jeg besluttede mig at tage hende med op og give hende noget mad, uden at tænke over hvilken dum beslutning det var.

Nu har hun boet oppe hos mig i 2 dage, men nu er det virkelig gået op for mig, hvor dumt og tankeløst jeg har handlet. For hvad nu hvis det er naboens kat? eller nogle andre på vejens, eller lige ved siden af? og de savner hende, og hun savner dem?

Kan jeg efter to dage, godt bare sætte hende ned igen og så render hun hjem? Ikke at jeg har lyst til at sætte hende ud, det er så hyggeligt at hun er her. Jeg har kigget om nogle skulle have hængt sedler op, men det har de selvfølgelig ikke endnu.

Hun er ikke øremærket, så kan ikke finde frem til ejeren på den måde. Jeg vil meget gerne finde ejeren, da jeg er bange for at katten bliver ulykkelig hjemme hos mig, fordi den jo selvfølgelig gerne vil ud.

Tænk nu hvis jeg bare har taget naboens kat... så er jeg jo verdens største idiot. Hvad ville i gøre i min situation?

Mvh. den fortvivlede


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP... Har taget en kat i god tro :'(
  • #2   19. dec 2012 der er også mange efterlysnings sider hvor man også kan fortælle at man har fundet en kat. Derved hvis de leder efter hende vil de kunne se den annonce du har sat op.

    http://www.forsvundnedyr.dk/ er en af dem
    Kattens-værn osv.

    At hun opholder sig så meget ved jer og ikke "tager hjem" tyder på at enten er hun for langt væk hjemmefra eller også har hun ikke noget hjem.

    Jeg håber for jer begge at hun nu har fundet sit hjem smiley ville være kedeligt at i har knyttet jer så godt også har hun et andet hjem.


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #3   19. dec 2012 Jeg tror hun har et hjem, for hun er meget velplejet, og ligger hele tiden og gør sig selv ren? Hun er en lille slank kat, som spiser normalt hjemme ved os, hun bruger kattebakken uden problemer, men jeg tror hun længes en del efter at komme ud..

    Hvad koster det at tage katten til dyrlægen og finde ud af om hun er chippet?


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #4   19. dec 2012 Og hvad hvis vi sætter hende ned? Løber hun så hjem igen? Tror hun er vant til at være ude, så hvad kan der ske, hvis jeg sætter hende ned? Hvis hun bliver hængende til i aften, kan jeg vel tage hende med op igen? Eller tænker jeg helt skørt nu?

  • #5   19. dec 2012 Tror ikke hun løber hjem. Hvorfor skulle hun det, når der er mad, omsorg og læ i jeres kælder. Synes du skal fremlyse hende og tjekke om hun har en chip.

    Det kan jo være ejerne er på ferie og hun kun får mad to gange om dagen, af naboen der passer den. Så er det ikke så spændende at løbe hjem


  • Jutta H
    Jutta H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #6   19. dec 2012 Jeg tror at du roligt kan beholde hende indtil du får afklaret om du finder en anden ejer. Når hun har været hos dig i et par dage, kan du også godt lukke hende ud, så hun får sig lidt udeliv, og så skal hun også nok komme hjem til dig igen. Katte er meget trofaste overfor deres madskål og et godt hjem, og de bliver dér, hvor det passer dem at blive. Hvis du finder frem til ejeren, som måske savner katten, er det jo straks en anden sag, så må du aflevere den. Men det ville være meget synd bare at sætte den ud igen. Der er ikke noget, der tyder på at den bare går hjem til sit tidligere hjem. Og den vil ikke kunne klare sig i vinter, hvis den ikke er vant til at klare sig selv som vildkat, og det er der jo ikke noget, der tyder på, at den er. Jeg står netop i samme situation. Jeg har selv 11 katte i forvejen og har lige fået mig et nyt hittebarn, så vi har fået kat nr. 12, hvis ikke ejeren dukker op smiley

  • #7   19. dec 2012 Jeg synes ikke, du er der endnu, hvor du skal bringe katten til dyrlæge for chipmærkning. Men ellers enig med Jesper.
    Hvis katten bor i nabolaget, så er det bare med at få sat fremlysningssedler med foto af katten op i kiosker, opgange, dyrlæger, internat osv. Det skylder du ejeren (som vel for pokker også snart selv må sætte efterlysningssedler op).

    Hold øje med efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og fremlys hende med foto samme sted.

    Det er ikke til at vide hvorfor katten har siddet ude under bilerne og søgt i jeres kælder.
    Måske er hendes ejere taget på juleferie, og katten har ikke nok i selskabet fra en evt. kattepasser..... Måske lukker ejeren deres kat ud om natten (det er der nogen, der gør :-S) .... Måske er hun selv gået hjemmefra af en eller anden grund.... Måske er hun indekat og er sluppet ud.... Måske er hun svigtet.... Måske har nogen kørt hende væk og dumpet hende....

    Jeg synes faktisk det er rigtig fint at du er obs på hende, og at du har lagt håndklæde til hende i kælderen. Men det var nok - som du også selv tænker - lidt overilet at tage hende op i lejligheden.

    Er du selv hjemme i julen? så du kan tage dig af hende, nu du er begyndt.

    Nå, i gang med at søge efter ejeren. Håber det er en, der savner sin kat, og bliver glad for at du har passet på hende.




  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #8   19. dec 2012 Jutta H: mht. At lade hende komme ud og få luft, er det svært, for jeg bor i lejlighed på 4 sal. Så lukkes hun først ud kan hun ikke komme ind igen af sig selv. smiley

    Tinka: ja, det var dumt og uovervejet at tage hende med op i lejligheden. Men nu har hun været hos os i to dage, og kan ikke få mig selv til at sætte hende tilbage i kælderen. Jeg handlede af medlidenhed for en lille mis der sov i vores vaskekælder i ly for frosten. Hvis ejerne lukker hende ude om natten i minus grader uden mulighed for at komme ind igen er de da tossede, for hun frøs altså:( jeg var også bange for at de andre beboere i min opgang ville opdage hende i vaskekælderen og så jage hende ud... Jeg har tænkt mig at følge jeres råd med at hænge sedler op, og hvis ejeren henvender sig, og det viser sig at de bare smider hende ud om natten, så kan de vel ikke blive sure over at jeg har taget deres kat med hjem?

    Hvis det var min misser havde jeg passet på hende hele tiden som vi gør nu. Vi er endda vågne om natten og snakker med hende, og hun kommer ind og mijaver og vækker os når hun vil nusses. Men om dagen er hun lidt reserveret og gemmer sig under sengen nogen gange... Er det fordi hun længes efter at komme ud? Det er vel ikke klogt at sætte hende uden for i morgen og så tage hende med ind igen om aftenen? Jeg er bange for at hun løber væk så vi ikke ser hende igen, og ikke ved om hun er kommet hjem eller ej..

    Er bange for at ejeren bliver sur på mig hvis katten bor på vores vej... Vi er meget bange for at det er helt forkert det vi har gjort...


  • #9   19. dec 2012 Jeg syntes helt klart du skal igang med at efterlyse ejer, lav nogle sedler med et billed af hende, skriv hvordan hun ser ud hvor hun er fundet, og hvordan folk kan kontakte dig, hvis de savner deres kat, hæng sedlerne op i opgange på lygtepæle i den lokale dagligvarebutik og kom sedler i folks postkasser.
    du kan evt hvis du lukker hende ud give hende en bukseelastik om halsen hvor du skriver dit tlf. nr. på og beder ejer kontakte dig hvis hun skulle løbe hjem, men meget tyder jo på at det er en kat der ikke kan finde hjem, måske fordi det er en indekat der er sluppet ud ved et uheld, eller en kat der er flyttet ind med ejer for nyligt og ikke kender området godt nok, eller er blevet jagtet og derfor ikke har fået sat duftspor så den kan finde hjem, mulighederne er mange..

    Hvis du har facebook er der sider på facebook hvor du kan efterlyse ejer af katten, husk sæt gerne et billed på, her er nogle links:
    https://www.facebook.com/#!/groups/39134000940/
    https://www.facebook.com/#!/groups/461303307247521/
    https://www.facebook.com/#!/groups/461303307247521/
    https://www.facebook.com/#!/DyrenesBeskyttelse?fref=ts


  • Jutta H
    Jutta H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #11   19. dec 2012 Selv om du bor i en lejlighed på 4. sal kan du sagtens lukke katten ud, og du vil også kunne kalde på den, så den kommer igen og så kan du tage den med op, både efter et par timer og eftef flere timer. Det er et spørgsmål om, at du og katten lige lærer hinandens vaner at kende. Og den kan garanteret også godt finde ud af at gå selv smiley
    Så jeg siger som de andre, prøv at finde ejeren, og hvis du ikke finder ejeren, så har du fået kat smiley Og så bliver det dit ansvar at finde ud af om det fungerer med at beholde den, eller evt. at finde et nyt hjem til den. Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke. Det er lykken at have kat, siger jeg dig smiley


  • Jutta H
    Jutta H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #12   19. dec 2012 Og så vil jeg da forresten lige gerne berolige dig med, at hvis du finder en ejer, så kan kan jeg ikke forestille mig, at han/hun vil blive sur på dig på nogen måde, for at have passet på og taget sig af hans kat, tværtimod så er der altid overstrømmende taknemmlighed og lettelse, og hvis ikke så er han da en ualmindelig dum skid. Noget tyder jo på at katten har været hjemmefra i hvert fald nogle dage, og det kan man som regel se på at de er så sultne, at de er parat til hvad som helst for at komme til en madskål smiley Du får alle de gode og rigtige råd af de andre ovenfor, så dem vil jeg ikke gentage, men det er rigtigt at den kan være kommet langt væk hjemmefra på flere måder, og ikke kan finde hjem. Og så er den simpelthen overladt til skæbnens nåde. Så pøj, pøj med din mis smiley

  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #13   19. dec 2012 Jeg har lukket hende ud nu så. Men kan jeg tage hende med ind om natten så hun ikke fryser? Hun kan ikke bo i vore kælder. Det er ikke sikkert de andre beboere er okay med det jo.

  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #14   19. dec 2012 Vi vil gerne beholde hende, men vi må ikke have kat. Ved der er en anden i opgangen der har det alligevel, men det går ikke at slæbe hende frem og tilbage, så alle kan se jeg holder kat. Jeg håber inderligt at den lille mis bor hos naboen eller på vejen... Det er svært at se hende sidde på gaden og kigge efter os...

  • Jutta H
    Jutta H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #15   19. dec 2012 Ja, du kan da bare kalde på hende så hun kommer med ind om natten smiley Og det vil hun sikkert også gerne smiley

  • Jutta H
    Jutta H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #16   19. dec 2012 Der er nok ikke nogen, der har ondt af at du lige passer en kat, indtil du finder en løsning smiley

  • Jutta H
    Jutta H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #17   19. dec 2012 Fint, at du har lukket hende ud :-). Prøv at gå ned og kalde på hende og tage hende med op igen inden så længe, bare en halv time, så lærer hun, at du kommer igen, når du har lukket hende ud. Og så bliver hun mere tryg ved situationen.

  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #18   19. dec 2012 Det var min kæreste der lukkede hende ud. Jeg er lige på job og kigger efter hende når jeg kommer hjem halv 8 og ser om hun vil med op. Tror måske jeg prøver den med bukseelastikken ? Men forstår ikke helt hvordan man gør så hun ikke sidder fast eller den strammer. Vil sætte en seddel i og se om ejer ikke kan kontakte mig hvis hun vender hjem, så jeg kan få ro i sindet. Så finder jeg jo også ud af om det var naboens kat jeg havde fundet i min kælder.

  • #19   19. dec 2012 Millenmuf **Er bange for at ejeren bliver sur på mig hvis katten bor på vores vej... Vi er meget bange for at det er helt forkert det vi har gjort...**

    Umuligt at vide om det var forkert eller ej, eftersom vi ikke kan vide om katten er i nød eller ej. Men angsten for at ejeren bliver sur, skal i hvert fald ikke afholde dig fra at fremlyse katten. At undlade det vil være meget, meget forkert!

    Jeg kan i øvrigt ikke forestille mig, at ejeren bliver sur. Hvis det var min kat, ville jeg da blive glad og taknemmelig for, at du havde vist omsorg for min kat!


    millenmuf **Så finder jeg jo også ud af om det var naboens kat jeg havde fundet i min kælder.**

    Hvis du har den mindste ide om, at det <i>kan</i> være din nabos kat, så ring da på NU, eller smid en seddel i hans/hendes postkasse.

    Jeg synes, at nu du har fodret og haft hende inde, og nu lukket hende ud igen, at du så bør stille lidt mad ud til hende, indtil ejer (forhåbentlig) bliver fundet.


  • Jutta H
    Jutta H Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 19
    #20   19. dec 2012 Synes jeg bare er rigtigt super. Hvis du hænger en seddel i en bukeselastik, så skal elastikken kun lige netop være så stram at hun kan får den over hovedet uden at knuden bindes op men ikke kan falde for nemt af hende. Og sedlen skal være lidt "solid" for ellers går den hurtigt til i det våde vejr, eller den bliver flosset og falder af, hvis katten kradser sig. Du kan også skrive med kuglepen på bukseelastikken. Det er nok det sikreste. Jeg krydser bare rigtigt meget finge for dig smiley

  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #21   19. dec 2012 Der bor rigtig mange mennesker på vores vej med ca. 10 lejligheder i hver eneste bygning, så det vil tage lang tid at ringe på hos dem alle sammen.. Og halvdelen af dem er sikkert ikke hjemme alligevel. smiley jeg vil hellere prøve med bukseelastikken og se om hun går hjem. Hvis ikke sætter jeg sedler op, så kan ejeren selv kontakte mig. Katten er ikke syg og jeg giver hende masser mad og vand, så hun har det i hvert fald fint smiley hvis ejeren bor på vores vej må hun vel også snart handle når hun ikke har set sin kat i 4 dage?

  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #22   19. dec 2012 Der bor rigtig mange mennesker på vores vej med ca. 10 lejligheder i hver eneste bygning, så det vil tage lang tid at ringe på hos dem alle sammen.. Og halvdelen af dem er sikkert ikke hjemme alligevel. smiley jeg vil hellere prøve med bukseelastikken og se om hun går hjem. Hvis ikke sætter jeg sedler op, så kan ejeren selv kontakte mig. Katten er ikke syg og jeg giver hende masser mad og vand, så hun har det i hvert fald fint smiley hvis ejeren bor på vores vej må hun vel også snart handle når hun ikke har set sin kat i 4 dage?

  • #23   19. dec 2012 millenmuf **må hun vel også snart handle når hun ikke har set sin kat i 4 dage?**

    Ja, det burde man IMHO virkelig kunne forvente.

    Men ring nu på hos den kattejer, der bor i opgangen.

    Og et opslag i hver opgang på vejen må da være til at overskue....

    Har du tjekket de efterlysningssider, der er linket til her i tråden?


  • #24   19. dec 2012 Nu ved jeg ikke lige hvilken landsdel du er fra men har du set på denne side om den evt er efterlyst??
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvad-kan-du-g%C3%B8re/savnede-dyr/efterlysning
    Og her kan du efterlyse ejer:
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvad-kan-du-g%C3%B8re/savnede-dyr/fremlysning/opret


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #25   19. dec 2012 Ja der skal nok komme et opslag op i hver opgang smiley jeg ejer ikke en printer, så det skal jeg først afsted og have fundet ud af:-) har ikke tjekket siderne endnu, da jeg er på job, så tjekker dem når jeg er hjemme, da det er nemmere fra en computer.

    Har tænkt mig at sende hende ud med en lille seddel på i morgen, hvor jeg beder ejer kontakte mig. Hvis hun kommer tilbage med sedlen på, må jeg skynde mig at få fundet et sted hvor jeg kan printe smiley jeg satser dog på at finde ejeren vha. Bukse elastikken. Som sagt har katten det godt, så vil Lige prøve denne løsning før jeg overklistrer byen med sedler. Jeg er meget taknemmelig for alle rådene, og min kæreste siger at hun blev glad for at komme uden for. Så nu må vi se om hun venter på mig i aften:-) håber mest at hun er gået hjem til sin ejer..



  • #26   19. dec 2012 Jamen tænker bare at hvis hun har søgt tilflugt i jeres kælder og bliver omkring jeres bopæl, så er det jo ikke sikkert hun kan finde hjem, med mindre hun selvfølgelig bor i en af opgangene ved siden af jer, men så er hun måske en indekat der er sluppet ud, og så kan hun jo slet ikke finde hjem..

    Men håber i finder ejer på den ene eller anden måde, det er i hvertfald fint at i er villige til at gøre den indsats at finde ejer, det sætter ejer sikkert meget stor pris på..


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #27   19. dec 2012 Ja hun får også kun sedlen på i morgen og hvis hun så fredag stadig har sedlen så kommer der helt sikkert en masse sedler. Jeg skal jo finde ejeren! Jeg kan jo ikke beholde hende når hun er udekat, og hun fortjener ikke at bo i kælderen. Men hvis hun var indekat før, ville hun så blive så glad for at komme ud igen ? Men i hvert fald hvis hun havde været væk hjemmefra længe burde pelsen så ikke være klam og beskidt? Så mange spørgsmål oppe i mit hoved.,, man kan ikke lade være at tænke på den lille mis.. Kommer da til at savne den lille pjevs når hun tager hjem!

  • #28   19. dec 2012 Spørger lige igen: Har du tjekket de efterlysningssider, der er linket til her i tråden?

  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #29   19. dec 2012 Nej, som jeg skrev er jeg Life på arbejde, så det er nemmere og hurtigere at tjekke dem alle når jeg df hjemme om en time på computeren smiley

  • #30   19. dec 2012 Ok, så håber jeg, du finder en efterlysning af hende.
    Hvis det nu skulle være din nabos kat, så har h*n måske kun efterlyst via nettet. (måske pga. skræk for at det blive opdaget, at h*n har en forbudt kat).

    Jeg krydser fingre for, at ejer hurtigt bliver fundet.


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #31   19. dec 2012 Ingen hjælp at hente på efterlysnings siderne... smiley
    Og der var ingen spor efter misser da jeg kom hjem... går ud og leder efter hende igen senere på aftenen....


  • #32   19. dec 2012 Åh, så træls når folk ikke efterlyser deres bortkomne katte. smiley

    Har du kigget efterlysninger fra andre byer? Det sker jo desværre, at en kat hopper ind i en bil, og derved kommer langt væk fra sit hjem.


  • #33   19. dec 2012 Jeg er tilbøjelig til at sige tillykke med den ny mis, det kan jo være én der er "dumpet" fordi ejeren ikke lige gad at have den mere.
    Træls at den ikke er tatoveret.
    Men jeg kan kun bakke op om at du skal hænge sedler op i området evt. putte dem i postkasser.


  • #34   19. dec 2012 Det er især pga. situationer som denne, at jeg har skrevet under på denne underskriftindsamling.

    http://www.skrivunder.net/obligatorisk_markning_af_katte


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #35   19. dec 2012 Men hun var ikke dernede da jeg kom ned, så nu håber jeg da virkelig at jeg ser hende igen smiley Jeg håber stadig rigtig meget at jeg finder ejeren, eftersom hun er udekat, og jeg kun ønsker at have en indekat.... Men mon ikke hun er smuttet en tur hjem, nu hvor hun ikke er der ude? Men i hvert fald kigger jeg igen senere...

  • #36   19. dec 2012 Bare lige for at svare på dit spørgsmål, <i>Men i hvert fald hvis hun havde været væk hjemmefra længe burde pelsen så ikke være klam og beskidt?</i>
    Så nej ikke nødvendigvis, en kat kan godt holde sin pels fin i længere tid uden at se nusset ud, selv om hun ikke kan finde hjem, hvis hun har haft held til at finde tørt ly.

    Men forhåbentlig har hun fundet hjem smiley


  • #37   19. dec 2012 jeg siger det igen: Ejeren kan være på ferie!!! Der er mange der tager på ferie her i december

    Og beder naboen fodre katten, måske endda med ordene "hvis du ikke kan kalde den til dig, når du lukker den ind om morgen, så bare stil maden udenfor, så den har muligheden for at spise det"

    Sådan var mine naboer, for der var altså nogle nætter, der kom den ikke hjem, når vi passede den

    Og som udviden nabo, tænker man ikke så meget over det om det er 1 eller 4 nætter, hvis man ikke selv er kattemenneske, men bare er sat til at hælde maden i skålen


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #38   19. dec 2012 Hun er hjemme hos mig igen. Hun sad rigtig nok og ventede neden for... Det tog mig 10 min at fange hende... hun var meget nervøs... men hun sidder allerede og spiser og drikker vand.... dejligt at have hende tilbage. Ejeren har i hvert fald ikke lukket hende ind her til aften:-) Hun kommer ud igen i morgen, og så bliver det altså med en seddel til ejeren...

  • Emilie S
    Emilie S Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #40   19. dec 2012 Hvor er katten fundet og hvordan ser den ud?

  • #41   20. dec 2012 med hendsyn til om det vil koste noget for at få dyrlægen til at tjekke om der er chip. Nej det tror jeg ikke men ellers ville jeg kontakte Kattensværn og spørge om de har en chip skanner smiley De vil helt sikkert gøre det gratis for hvis der så ikke er nogen chip (og der var jo ikke noget Øremærke) så vil jeg sige at hun ikke har en ejer. Ja hun er blevet socialiseret men ejeren tager det jo ikke seriøst når hun værken har øremørke, chip eller er blevet efterlyst! (Juleferie er ingen undskyldning!)

    Hun kan have haft et halsbånd der er faldet af men....

    I hverfald kan du registrere hos Kattensværn at du har katten hvis nogen spørger efter en af lignende karakter.
    Det med bukse elastikken og en seddel lyder også godt.

    Min Nabo bor på 2 sal med kat, Den går med ham ned om morgenen og venter på han lukker ham ind om aftenen smiley Det samme gør min onkel, han lukker bare kattene ud i opgangen om morgenen for som han siger "på et eller andet tidspunkt lukker nogen dem ud nede ved hoveddøren"


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #42   20. dec 2012 Så er der nyt i sagen.....

    Har i dag været ude med sedler i lokalområdet.

    Jeg satte et billede af hende på facebook, og fik hurtigt svar fra en bekendt, som boede i området for 3 mdr. siden. Hun siger at hun dengang så katten uden for hver eneste dag, og flere gange selv havde overvejet at tage katten til sig, da den netop hverken er øremærket eller har halsbånd, og aldrig var inde. Hun mistænkte katten for at have en meget ligeglad ejer som aldrig lukker sin kat ind... Så hun mente at jeg havde gjort det rigtige ved at tage katten til mig! smiley

    Ejer har stadig ikke efterlyst sin kat nogen steder, så nu må vi se om ejer reagere på mine sedler... smiley


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #43   20. dec 2012 Kan i forresten hjælpe mig... hun kan ikke lide rigtig kattemad ? smiley Hun spiser kun sin tørkost og drikker vand... kattemaden lader hun være, men spiser til gengæld masser af det andet.....

  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #45   20. dec 2012 Ja hun vil ikke have dåsemad. Hun smager ikke engang på det. Altså bare alm kød som vi mennesker selv spiser? Som man så skal tilberede hver gang?

  • #46   20. dec 2012 felis

    er det nødvendigt? mon ikke den fanger fugle og mus ude i naturen


  • #47   20. dec 2012 Det kan være at den ikke har været vant til andet.
    Prøv at købe Applaws, Cosma eller Shesir kattemad - så skal du se løjer:)


  • millenmuf M
    millenmuf M Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #48   20. dec 2012 Hvor kan jeg købe det henne? Jeg tænkte også at hun ikke har fået andet end tørkost. Hun spiser gerne kødpålæg smiley

  • #50   22. dec 2012 De nævnte mærker kan købes hos www.zooplus.de
    Det er ikke sååå dyrt:)


Kommentér på:
HJÆLP... Har taget en kat i god tro :'(

Annonce