{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Thomas P
Thomas P
Tilmeldt:
5. dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Katten "sutter" når den spiser {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har fået et par søde små killinger (12 uger gamle) på vores gård. De bor i fyrrummet, indtil de skal sluses udenfor, for derefter at bo i stalden. Vi fodrer dem primært med junior tørkost, hvilket de spiser med velbehag. Den ene er dog begyndt at sutte i kanten af madskålen, i stedet for at spise som normalt. Den spiser den mængde mad den får, det tager bare noget længere tid med den ændrede adfærd.
Er det en adfærd der er normal, eller skal vi gøre noget ved det?

Mvh
Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten "sutter" når den spiser
  • #2   27. dec 2012 Jeg er helt enig med Lotte. Du skriver Junior foder, så jeg gætter på at det er Whiskas du giver den. Det kan også forklare sutteriet, da der slet ikke er nærring nok i det produkt til killinger, eller andre katte for den sags skyld..

  • trine j
    trine j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #4   27. dec 2012 jeg ville prøve noget andet killingfoder plus dåsemad til den.
    hos os starter vi også med at have dem i fyrrummet og så sluse stille udenfor. det har altid fungeret fint hos os.


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   29. dec 2012 Hej
    Tak for svar til alle.
    Mht. mængden af føde. Der står på pakkerne med kattemad en mængde de skal have pr. dag. Det kan jeg forstå at I ikke er enig i, hvad er baggrunden egentlig for den holdning?
    Jeg kan tilføje at de begge får den samme mængde føde, og kun den ene sutter. De er begge fulde af energi, og piler rundt, og er meget aktive, så det virker bestemt ikke som om de er underernærede.
    Kattene er født 1/10, så den er god nok smiley

    Mvh
    Thomas


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   29. dec 2012 Rigtig godt link Lotte. smiley

    Her er siden oversat til dansk, til dem der ikke har lyst til at læse det på engelsk.

    http://translate.google.com/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.catinfo.org/&prev=/search%3Fq%3Dwww.catinfo.org%26hl%3Dda%26tbo%3Dd%26biw%3D1249%26bih%3D651%26site%3Dwebhp&sa=X&ei=VLfeUJ6EAeaZ0QWeh4HQDw&ved=0CDAQ7gEwAA

    Det er det første link. smiley


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #10   30. dec 2012 Hej
    For at vende tilbage til kernen i spørgsm¨let, så antagfer jeg,siden I ikke kommenterer på det, at det ikke er noget problem at den ene kat sutter i madskålen når den spiser?

    Felis: Hvordan hænger:

    "En ting yderligere er, at kattes tænder og tandkød kan tage alvorlig skade af tørfoder, som sliber tænderne som var det sandpapir og det opblødte tørfoder sætter sig som et klistret lag i tandkødsrande og forårsager tandkødsbetændelse og andre tandsygdomme."

    sammen med at kattene skal have adgang til tørkost døgnet rundt?

    Har I nogen konkrete anbefalinger til hvad der er got godt, og gerne nogenlunde prisbilligt, vådkost til katte i 12 ugers alderen?



Kommentér på:
Katten "sutter" når den spiser

Annonce