{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.735 visninger | Oprettet:

Katte"slik"? {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Når i skal forkæle jeres kat, hvad giver i den så?

Vi har ikke rigtigt haft held med vores, hun spiser faktisk kun sit tørfoder.

Vi har dog ikke prøvet dåsemad, og vi agter det helle ikke smiley
Min dames kusine, havde sådan nogle "kattestænger", som de har til deres kat, men da vi var derude, så slikkede Sofie bare på den, spiste ikke af den.

Generelt, hvis vi har prøvet at give hende noget, som leverpostej eks., så slikker hun også bare på det.

Så lige nu lever hun af sin gode Royal Canin Maine-coon kitten blanding smiley

Vi søger ikke en erstatning for dette mad, hun er så glad for det og trives rigtig godt smiley

(Erstatningen af maine-coon kitten, bliver så bare til den alm. maine-coon blanding når tid er) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte"slik"?
  • #1   27. dec 2012 hvad mener du med "dåsemad"? er det generelt vådfoder du udelukker her? - er forvirret :S


  • #2   27. dec 2012 Vores Maximus er helt vild med Cosma Snackies eller Feringa kiks , og han er ellers ikke lige sådan at imponere når det kommer til katte godbidder , det er faktisk de eneste han gider , men han er til gengæld så helt pjattet med dem smiley

    begge slags fås på zooplus


  • #3   27. dec 2012 vores er meget glade for trixie godbidder, med oksekød og ost, og så er der dreamies, de er billige, og begge katte eeelsker dem!
    dreamies, kan købes på zooplus, men også i føtex ved jeg (:


  • #4   27. dec 2012 Jeg tænker dåsemad? Wiskass osv.
    Har hørt det skulle være noget bras for katte.

    Det er måske mig der er forkert på den ang. mad?

    Det vil vi lige kigge på H.M smiley


  • #5   27. dec 2012 Ja , der er du faktisk forkert på den smiley Katte har godt af at få vådfoder et par gange dagligt. De har stor nytte af væske indholdet i dåse foder , det er godt for nyrene bl.a .
    Du har så dog ret i at Whiskas er noget bras , men det er fordi det er fyldt med sukker , salt og kornprodukter. Et rigtig godt alternativ er LUX som du kan få i Aldi , en dåse koster ca 5 kr, det er korn frit og har et højt indhold af kød.


  • #6   27. dec 2012 Et rigtigt godt råd til dig , prøv at søge her på forum omkring fodring , der får du tonsvis af "guldkorn" til korrekt ernæring smiley

  • #7   27. dec 2012 Så skal man have 2 madskåle smiley

    Jeg vil lige søge efter det H.M smiley
    og tak for tippet ang billigt dåsemad, ikke prisen der er afgørende i dette tilfælde, men hvis det kan gøres billigt, samtidigt med det er godt, så ser jeg ingen problemer smiley


  • #8   27. dec 2012 LUX er rigtig godt faktisk smiley
    Og mine elsker det!

    Godbidder... Der køber jeg gerne de bløde stænger som fås i 10-pak i Aldi/Lidl...
    Mine er helt pjattede med dem..
    Nogle gange køber jeg de der Liquid Snack fra Vitakraft..

    Eller også bare helt almindelige prøver på tørkost som jeg skraber sammen på messer/udstillinger og hos dyrlægen smiley


  • #9   27. dec 2012 Jeg giver min 2 lux dåsemad hver aften, men kun dem med pate, dem med bidder gider de ikke, og kommer jeg ikke i aldi så bliver det de dyre fra maxizoo der hedder bioplan, de 2 mærker er de rigtig glade for og de er med højt kød indhold og uden korn og sukker (fatter simpelthen ikke hvorfor producentene propper sukker i kattemad smiley )

    Hvis de skal have en lille god bid får den lille en pind af dem fra aldi til en ti'er for 10 stk (den gamle gider dem ikke) Og så får de en godbid fra tid til anden af Whiskas snacks dental eller temptations smiley


  • #10   27. dec 2012 Min får 100 gr. sheba vådfoder( det er det eneste jeg kan få i ham) om morgenen, jeg har prøvet Lux og alt muligt andet men han gider det ikke!!!
    Om aftenen får han ca. 100gr rådt kød og hvis han ellers skal ha godbidder, tar jeg noget af hans tørkost da han absolut ikke vil have andet smiley


  • #11   27. dec 2012 Katteslik her i huset er typisk små poser almindeligt tørfoder, som de ikke får til daglig - for så er det nyt og spændende smiley
    Fx Wahre Liebe (købt på zooplus) Go Care, Hills Hair & skin, og mange andre...

    Derudover er Whiskas Temptations og Chrisco gærtabletter et hit. Især gærtabletterne (men de er efterhånden ret dyre).

    Vådfoder fra dåser og aluposer er ikke slik, men daglig foder her (udover tørfoderet). Mine to katte deler typisk en 400 grams dåse lux pr dag. Og så varierer jeg lidt med andre slags vådfoder og kogt kød / fisk.

    PS: Det er almindeligt at katte levner en del af kødbollerne efter at have slikket sovsen eller geleen af.


  • #12   27. dec 2012 Nå, jeg var lige i Aldi.
    Ser ud til at Sofie godt kan lide den med kalkun og kanin i gele..

    Har også købt en paté, så må vi se om hun vil spise den også smiley

    Sjovt de der 10 stk godbider/stænger fra aldi, dem tog jeg med for sjov skyld smiley


    profilbillede
  • #13   27. dec 2012 Ja, den orange med kalkun og kanin i gelé er også den bedste smiley

    Hilsen Bruno og Bjarne

    PS: Hvis Sofie ikke er vant til vådfoder, kan hun altså godt risikere at få dårlig mave efter den pænt store portion der. Men håber da hendes mave er stærk så I slipper for splatskid.



  • #14   27. dec 2012 vi gir kanin poter, ører og haler det er guf herhjemme

  • #15   27. dec 2012 Tinka hvorfor køber du ikke bare alm gærtabeletter på apoteket?

  • #16   27. dec 2012 eller her tinka smiley
    (link fjernet)


  • #17   27. dec 2012 Hun har ikke spist det hele, samt er gået væk fra det smiley

    Får da lige noget af det væk, havde helt glemt det der med mavsen..


  • #18   27. dec 2012 Men.
    Det ser ud til hun kun har slikket gele´en væk.

    Et lille stykke flæskesteg, som er skåret ud i små stykker (mund hapser), det slikker hun også kun på..

    Hun er da en underlig en


  • #19   27. dec 2012 Min ene kat spiser gerne råt, de andre vil ikke, og ham der med glæde spiser råt vil ikke have det som er tilberedt, men de spiser alle 3 dåsemad.

  • #20   27. dec 2012 Mine slikker også gelen af først, og så vender de tilbage senere og spiser kødstykkerne smiley

  • #21   27. dec 2012 Men hvis ikke LUX - hva er så 2. bedst ? smiley Min gider nemlig ikke lux....

  • #22   27. dec 2012 Hvad så med de pinde fra aldi? Hun slikker lystigt på dem, men de bliver ikke spist hehe

  • #23   27. dec 2012 Det må være slikkepinde smiley

  • #24   27. dec 2012 min gider kun æde kattemaden hvis det er most ind i sovsen smiley

  • #25   27. dec 2012 Mine vil hellere have sovs end gele, er det gele skal der lidt varmt vand til, og så røre det rundt.

  • #26   27. dec 2012 Stængerne fra aldi er min kat også total vild med ,absolut den bedste godbid den kan få smiley

  • #27   27. dec 2012 Jeg har også en der ikke kan finde ud af at spise stængerne hele...
    Men brækker jeg den over i 4-6 stykker kører han dem ind som var det suppe smiley


  • #28   27. dec 2012 Ildermor- 100 kr. for 250 stk. chrisco-tabletter synes jeg er dyrt, for de kostede længe ca. 60 kr. og steg så pludselig voldsomt, så nærig-røven her er ikke helt kommet sig over den prisstigning. smiley
    Jeg kunne selvfølgelig købe nogle almindelige gærtabletter i helsekosten, der koster under det halve, men jeg vil alligevel hellere at ofre pengene på Chrisco-tabletterne, de er nemlig sååå go'e :-).


  • #29   27. dec 2012 Michael **Det ser ud til hun kun har slikket gele´en væk.**

    Jep, sådan gør rigtige katte. smiley

    Hilsen Bruno og Bjarne

    Ann, har du prøvet LUX både i gele og paté? Nogle katte, der ikke kan lide den ene slags, kan godt lide den anden slags.

    Hvad det næstbedste er, ved jeg ikke, men Bozita (fra zooplus) synes mine katte er lækkert. Og Miamor vådposer er heller ikke så ringe. Feline Porta var længe et hit, men det rører de ikke mere (tror forresten at indholdet varierer fra den ene produktion til den anden - samme med Lux) .

    Men prøv dig frem, og se hvad katten kan lide. Jeg tænker, hellere et hvilket som helst vådfoder end slet intet vådfoder.


  • #30   27. dec 2012 Mine ELSKER når jeg blander masser af vand i deres vådfoder...
    Så slubrer de i sig, for vandet smager jo lækkert smiley


  • #31   28. dec 2012 Jeg bruger det med ekstra vand til min kat med nyreproblemer , han spiser ikke ret meget af det mel lapper det våde i sig, håber det er der for de sidste 2 blodprøver har været forbavsende gode.

  • #32   28. dec 2012 Tinka:

    Så det er normal opførelse at de slikker det væk, og man smider resten ud?

    Hvad med de godbid stænger?
    Dem slikker hun nemlig også kun på..
    Hun har det med at slikke på alt, men ikke spise det smiley


  • #34   28. dec 2012 Mine katte får gerne en håndfuld Dreamies smidt på gulvet når jeg kommer hjem fra arbejde.
    Dåsemad får de engang imellem, men det er ikke noget de bliver "forkælet" med da de egentlig ikke er super vilde med det.
    De får nogle gange rå kylling hvis jeg selv skal have det eller hakket oksekød, men det er ikke alle kattene af mine der gider råt kød, nogle af dem vil hellere have rå eller kogte grøntsager


  • #35   28. dec 2012 Min kat Nissan elsker dåsemad.. Men får det ikke særlig tit.. Har nemlig kørt at det ikke er godt til deres nyre?! Men det passer måske ikke?
    Og har prøvet med kylling, fisk og alt muligt.. Men han gider det ikke.. Suk
    Og vil jo gerne forkæle..


  • #37   28. dec 2012 Mine kan ikke lide dåsemad der ligner "traditionel" dåsemad
    Næææhhh det skal ligne KØD og TUN, så de spiser Schesir hver aften og slikker også først sovsen af og tager det andet lidt senere.

    Mine er også heeelt vilde med stænger fra Aldi. Det må endelig ikke være Vitakraft, for de er for tykke....
    De deler en ved sengetid og hvis jeg skal på toilettet om natten...... og den ene ska have sin halvdel knækket i bidder og den anden skal have den hel og gnave i.

    Når jeg skal have noget reelt kød, kan Elvis godt lide at arbejde lidt med det. Det tager sin tid at spise en klump svinetern, men Freddie vil ikke røre råt - nææhh der er grænser.

    Så det er godbidderne her i huset og til jer der også køber hos www.zooplus.de, så smager Catessy pinde FAANTASTISK:) Så er der 15 i en pakning til så vidt jeg husker 1,5 eur.


  • #38   28. dec 2012 jeg var i netto igår og så et mærke der hedder "miav" - var godt nok forbavset over at der kun var sølle 4% kød i!? og det er deres vådfoder - det synes jeg godt nok er at røvrende folk o.O

  • #39   28. dec 2012 Hvad som helst der kan spises bliver inhaleret her, de elsker tørt, vådt, tørret, kogt osv. Har lige prøvet en gang snaskemad (små klumper i "sovs") fra lidl, det var dæleme også dejligt. Stængerne brækker jeg i små bidder, mums siger de;-) Hvorfor må katte ikke få rejer? Har lige købt til at give som guf og så læste jeg at det ikke duer... Mine eeeelsker kogt blomkål, broccoli og gulerod.

  • #40   28. dec 2012 Noget af det dåsemad du kan få nemt med meget kød i er ALDIs LUX vådfoder, mener det er 24% kød der er i. Og så til sølle 6 kr tror jeg det er det koster pr dåse

  • #41   28. dec 2012 Feline slikker også al sovsen af først. Og så går der gerne et stykke tid før hun spiser kødstykkerne.

    Af guf er hun helt vild med stængerne fra Lidl. Og så får hun Dreamies og de forskellige slags Whiskas guffer. Og så synes hun også kattemalt er super lækkert:) Hun bliver helt exet, når jeg tager tuben frem:)


  • #42   28. dec 2012 Michael **Så det er normal opførelse at de slikker det væk, og man smider resten ud?**

    Ja, derfor jeg skrev det, allerede inden du skrev, at det var sådan Sofie gjorde. smiley

    Men som andre siger - lad kødbollerne stå nogle timer, så bliver de (nogle gange) ædt.
    Jeg giver ret små portioner ad gangen - så er kattene mere tilbøjelige til at spise op. Hvis der er gele nok til at de bliver mætte, så levner de kødbollerne.


  • #43   28. dec 2012 Okay, men er der noget "nærring" i den gele?
    Der er måske nærringstoffer i fra kødet?


  • #44   28. dec 2012 Kathrin O **Min kat Nissan elsker dåsemad.. Men får det ikke særlig tit.. Har nemlig kørt at det ikke er godt til deres nyre?! Men det passer måske ikke?**

    Nej, det mener jeg ikke passer. Jeg giver mine katte meget dåsemad, fordi det indeholder meget væske - og væske er netop godt for nyrerne. smiley Så jeg synes da du skal give din kat noget mere dåsemad, når han er så glad for det.


  • #45   28. dec 2012 Michael, ja det tror jeg bestemt, der er. Også tilsatte vitaminer og mineraler.

    Hvordan går det forresten med missemavsen efter i går?


  • #46   28. dec 2012 Jeg hælder mest til tørkost, er overbevist om at det er bedst for tænderne i længden. Jeg bruger bl a vådfoder som "ekstra" Dvs at en 100grams pakke bliver delt mellem dem (2 stk) som et af ekstra måltiderne...

  • #47   28. dec 2012 Jeg tror at tørfoder (= kulhydratholdigt foder, der sætter sig langs tandkødskanten) ikke kan være såååå godt. Jeg tror at det bedste foder for missebisser er kød med brusk og sener (som mine katte desværre ikke vil røre :-/)

    http://www.catinfo.org/


  • #48   28. dec 2012 Tinka - Vil jeg da nok gøre så smiley
    Fik bare af vide at kastreret hankatte ikke havde godt af det...


  • #49   28. dec 2012 Mine 8-årige hankastrater lever i bedste velgående og de deler typisk en 400 grams dåse Lux hver dag.
    Og kastrattørfoder får de måske halvdelen af tiden (RC- sterilised), men ellers bare almindeligt voksen-tørfoder.

    Prøv evt. at læse i det link, jeg lagde ind lige ovenfor.


  • #50   28. dec 2012 Hmm blander mig lige..
    Kathrin det kan jeg slet ikke forstå at du har fået at vide, for netop kastreret hankatte har en tendens til at få urinvejsproblemer, og det er netop en af de ting som vådmaden forebygger, fordi en af grundene til urinvejsinfektioner er at katten ikke drikker nok = ikke får nok væske og så dannes der krystaller i urinen..

    Jeg tilsætter vand til vådmaden så mine får ekstra væske, de elsker de for så er der ekstra meget "suppe/ snask"


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #51   28. dec 2012 Må indrømme, jeg er for nærig til at servere de levnede "kanonkugler" fra dåser med sovs, sky og gele til kvarterets pindsvin´(jo, pindsvin kan godt tåle kattemad fra dåser). Derfor (og fordi den ene af mine katte har en sart mave) køber jeg Whiskas men kun dén med oksekød! Der bliver skålene slikket rene med det samme de 3-4 gange dagligt/natligt, der serveres.
    Dåsemad kan holde urinvejssten væk (ham med den sarte mave var en overgang på tørkøst af et "godt" mærke - det sluttede, da han knurrede og peb, når han skulle tisse. Diagnosen blev stillet hos dyrlægen, der udtog en lille urinprøve. Kuren var Prescription diet dåsemad mod præcis dén slags urinsten, der var dannet i min kat. Det virkede fint og vi slap for operation. Siden har han kun fået en lille smule tørkost som godbidder og når jeg en sjælden gang (!) overdriver godbiderne, kan jeg se på ham, at det kniber med at tisse - og vi vender tilbage til Whiskas med oksekød og evt. en lille smule kogende vand rørt i, hvis det skal være rigtigt fint!!! Enkelte rejer og andet ikke for salt kød er rigtig velkomment som godbidder, men får han for meget kaster han op...


  • #52   28. dec 2012 Snack her er lidt af hvert. Favoritterne er tørret ande og kyllingekød i striber eller 'plader', men en reje i ny og næ er også populært. smiley
    Har også Dreamies og whiskas temtations som vi bruger til fang-godbidden ude på den lange gang - de triller nemlig rigtig langt.
    Og hver aften deler jeg en stang fra Aldi i små stykker og gemmer rundt i lejligheden, imens Trolden pænt venter på at begynde 'jagten'.


  • #53   28. dec 2012 Jennie S: Jeg er lidt nysgerrig efter, hvor du køber det tørret ande og kyllingekød? Har nemlig ikke selv kunne finde noget, som er i passende størrelse til katte..

  • #54   28. dec 2012 Iben, jeg køber det i en lille dyrebutik her i Valby, Kbh der også er barf forhandler. De står dog over i hundeafdelingen...
    Kan ikke sætte billeder ind fra iPad, men jeg plejer at købe en pose med and i strimler ca 1/2-1 cm x 15-20 cm, og en pose med kylling i plader (man kan se de er presset i en form) der er ca 4 x 15 cm. Strimlerne bliver næsten inhaleret, men pladerne holder ham underholdt i pænt lang tid. smiley


  • #55   28. dec 2012 Skulle da have meldt mig ind her for længe siden smiley
    Har allerede lært en masse, og er nu på vej til Fyn efter ny misser jeg fandt her inde smiley


  • #56   28. dec 2012 Mavsen fejler ikke noget Tinka smiley

    Hun spiste heller ikke så meget af det, inden jeg "rationerede" ned på det smiley
    Så idag har hun kun fået en ske, samt sit tørkost selvfølgelig smiley



  • #57   29. dec 2012 Hos maxizoo kan man løbende laks, kylling og andre dyr i tørret form, det er små poser fra multi fit. Så vidt jeg har læst er der ingen tilsætningsstoffer i overhovedet. De er gode herhjemme.

Kommentér på:
Katte"slik"?

Annonce