{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.072 visninger | Oprettet:

kenneth J
kenneth J
Tilmeldt:
19. dec 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16

gravid udekat {{forumTopicSubject}}

i løbet af den sidste uges tid er der kommet en kat til vores hus mest terassen... den er meget kælen og vil snakkes med, vi har været rundt i nabolaget for at høre om det skulle være deres kat men ingen vil kendes ved den og vi bor på landet så den er nok bare en stor killing.... nu kommer problemet den fandt mad i drivhuset hvor vores egen indekatte er ude og lege nogengange, det gør ikke noget at den bliver for en kat ude kan jo holde lidt mus væk og tjene til føden:)

men jeg tor den er gravid, den har en meget stor mave og jeg er bange for at hvis den føder ude som vejret er nu at killingerne vil dø, og vi har ikke plads til en kat mere inde, har ringet til dyrenes beskyttelse men de vil ikke gøre noget

hjælp hvad gør jeg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gravid udekat
  • #1   14. jan 2013 kontakter kattens værn

  • #2   14. jan 2013 Hvis I er interesserede i at beholde katten som udekat, og den kan have ly i drivhus/udhus eller lign. så få den neutraliseret i en fart (eventuelle fostre fjernes). Og få den også øremærket.

    Tjek også efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk, www.kattens-vaern.dk .


  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #3   14. jan 2013 tak for svar vi vil gerne beholde hende.... så jeg ser hvad jeg kan gøre

  • #4   14. jan 2013 I skal først ha undersøgt om den er chippet samt have fremlyst den i området inden i tager den

  • #5   14. jan 2013 Ja, fremlyse bør man også.

    Man må forvente at ejer også efterlyser, hvis h*n vil have sin bortløbne kat tilbage. så jeg ville ikke give det ret mange dage, hvis katten er drægtig - bare med at få neutraliseret så hurtigt som muligt.

    Hvis ejer ikke kan findes, er det virkelig dejligt, hvis I kan sørge for pasning, mad og (hus)ly til hende fremover. Jeg er sikker på at hun nok skal gøre sig nyttig så og holde musebestanden nede. smiley

    Fortæl gerne når der er nyt.


  • #6   14. jan 2013 Det er jo ikke sikkert ejer mener katten er bortløben smiley

  • #7   14. jan 2013 Udover det med fremlysning og chip, som Tinka og Beltane har skrevet, så undersøg på kattens værns side om din kommune har en aftale med kattens værn, har de det så kontakt kattens værn og snak med dem om problemet og muligheden for evt genudsætning, så i bliver foderværter...

    Hvis ikke det er en mulighed og der ingen ejer er, så må i selv betale for neutralisering m.m..


  • #8   14. jan 2013 Pssst! Hvor bor du?

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #9   14. jan 2013 hejsa bor i ejsing vestjylland

  • #10   15. jan 2013 Katte plejer at finde et sted hun kan føde sine unger, de plejer at finde et hult træ eller Et andet sikkert sted så du skal ikke være bange:)

  • #11   15. jan 2013 Det lugter da af at det er en gravid kat der er sat af en bil!
    Chip er ikke så udbredt endnu og da slet ikke når katten iikke er neutraliseret.

    Ja, få den neutraliseret inden fødsel, det kan lyde ondt, men det gør mere ondt på missemor når hun har født, for så har hun moderfornemmelsen.


  • #12   15. jan 2013 Charlotte, et hult træ? I denne kulde, det dur altså ikke, killingerne vil fryse ihjæl medens mor er ude at finde mad.
    Natur katte får kun unger når forholdene er til det, altså varmt nok, det ville være spil af kræfter at få et vinter kuld som alligevel dør, det er kun tamkatte som har den luksus, varme og rigeligt med mad.


  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #13   15. jan 2013 hej alle igen har fået tjekket idag om den er chippet og det var den ikke... har desværre ikke penge i øjeblikket til at få hende neutraliseet... så har lavet den en kasse jeg har isoleret med plastik udenpå og flamingo indeni og et tæppe og halm i bunden så håber jeg at hvis den vil føde i den at killingerne vil klare den så jeg kan få dem til et internat eller finde dem et nyt hjem..

  • #14   15. jan 2013 Det er jo fint Kenneth, men hvorfor ikke få fat på internatet nu?

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #15   15. jan 2013 har jeg prøvet... ringede til dyrenes beskyttelse de ville ikke tage hende

  • #16   15. jan 2013 Øv altså smiley men de har nok fyldt op, ja så er det jo godt du gør hvad du kan.

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #17   15. jan 2013 ja hende jeg snakkede med sagde at de kunne ikke tage katten i tiden, så ja de er nok helt fyldt op

  • #18   15. jan 2013 Har du undersøgt om din kommune har en aftale med kattens værn som jeg skrev tidligere så er der en del kommuner der har aftale med Kattens værn som så indfanger katten, tjekker den og neutralisere den hvis du er intresseret i at være fodervært så genudsætter de den ved din bopæl..

    Du kan se det på kattens værns hjemmeside:
    http://www.kattens-vaern.dk/?side=480


  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #19   15. jan 2013 nej det havde jeg ikke fået set efter.... gør jeg lige

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #20   15. jan 2013 det havde min kommune ikke

  • #21   15. jan 2013 Øv, men måske kan Kattens værn hjælpe dig på en eller anden måde alligevel, har du prøvet at kontakte dem, det skader jo aldrig..

  • #22   15. jan 2013
    Et kuld killinger bliver dyrere end en neutralisering. Og som sagerne står, er det vel ikke helt utænkeligt, at dyrlægen vil tilbyde en afdragsordning og/eller give rabat.... Du kunne da forhøre dig hos en dyrlæge, om det var en mulighed.


  • #23   16. jan 2013 Tinka:
    Aflivning af nyfødt killingekuld er nogle steder billigere.....

    Men Kenneth jeg synes at det er rigtigt godt at du har lavet en hule til hende.
    Hold nu øje med maden, det fryser på ingen tid lige nu:(
    Når man så tænker på hvor mange vildkattekuld der bliver født i kulde, så tror jeg såmænd nok at de klarer den. De sejeste overlever - brutalt men sandt.
    Hvis du kigger på mit billede, så er Freddie ved at afprøve en ny bolig (Villa Boligløs), sådan kan den også laves::)


  • #24   16. jan 2013 Marianne
    **Tinka:
    Aflivning af nyfødt killingekuld er nogle steder billigere.....**

    Øh ja... men det var da en modbydelig løsning. Hvorfor skriver du det til mig??? :-S


  • #25   17. jan 2013 Tinka:
    "Et helt kuld killing bliver en dyrere løsning"


    Derfor svarede jeg dig på denne måde ")


  • #26   17. jan 2013 Og ja, løsningen er bestemt ikke optimal, men det kan jo blive facts hvis man ikke neutraliserer inden fødsel og at man ikke kan beholde killingerne.

    Barskt - jeg ved det. Men skulle jeg finde et nyfødt kuld, så er det denne vej jeg vælger i første omgang, hellere det end at de ender som forhutlede vildkatte.
    Meeenn det gør jeg nu næppe - heldigvis:)


  • #27   17. jan 2013 Marianne - jeg forstår stadig ikke. :-S Eller også nægter min hjerne bare at fatte, hvad det er, du mener. Man lader sgu da ikke en kat føde et kuld killinger for blot at aflive dem :-O.


  • #28   17. jan 2013 Nej, men af 2 onder.....


  • #29   17. jan 2013 Jeg er simpelthen ikke med :-S , og da slet ikke når der er en tredje og ideel løsning, der tilgodeser mormissen. Hende skal man da også tænke på!

    ... Og med hensyn til dyrlægeregningen er der nu næppe sååå mange kroners forskel på human aflivning af et kuld killinger, og neutralisation af drægtig kat.
    Det går over min forstand, at de håndører på nogen måde skulle berettige aflivning af hendes kuld.


  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #30   18. jan 2013 marianna og tinka... ja det er synd for katten hvilken måde man vælger... men jeg har nu valgt at tage hende ind på mit badeværelse om natten og så er hun ude om dagen så håber jeg hun vælger at føde inde om natten så killingerne får en god chance og start på livet... og finde dem et godt hjem når de er store nok..

    men har en bøn til alle dem som lader dees katte rende rundt og får det ene kuld efter det andet... for vi er nogen som ikke bare kan lade katte gå rundt og sulte men hjælper de små,få den nu på p-piller og hankatte kastereret


  • #31   18. jan 2013 Kenneth:
    <i>men har en bøn til alle dem som lader dees katte rende rundt og får det ene kuld efter det andet... for vi er nogen som ikke bare kan lade katte gå rundt og sulte men hjælper de små,få den nu på p-piller og hankatte kastereret</i>

    Neeeej! Rettelse - dem med fertile fritløbere: vil i dog ikke nok være så ansvarlige at få jeres katte neutraliseret både hun- og hankatte, p-piller er så skadelige for hunkatten og hvis man alligevel ikke skal avle på katten så gør dog både en selv og katten den tjeneste at neutraliser den..
    Og lad være med at smide den stakkels hunkat ud fordi hun er blevet gravid pga ejers uansvarlighed...


  • #32   18. jan 2013 Jeg har en bekendt som lavede en aftale med Kattens Værn. Så det burde du også kunne gøre.Selv om din kommune ikke har en ordning med dem kan de godt hjælpe dig, såfremt du selv betaler for afhentning af katten. Jeg tror det koster 650 kr eller deromkring for afhentning af katten. Omkring 1000kr for en genudsætning og hvor du så er fodervært

  • #33   18. jan 2013 "... såfremt du selv betaler for afhentning af katten."

    Det er helt sikkert billigere, hvis der kun er tale om afhentning og ikke indfangning, som kan tage ret lang tid.


  • #34   18. jan 2013 Mon ikke Kennet bare mener at han holder hende inde om natten?
    Smide ud er da vist nogle store ord i denne forbindelse


Kommentér på:
gravid udekat

Annonce