{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Linda S
Linda S
Tilmeldt:
30. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Hjælp til at komme af med 2 MCO {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har brug for hurtig hjælp da jeg har 2 Maine Coon drenge, som akut mangler et godt hjem.

Jeg er højgravid og skal føde på mandag. Vores kommende barn er født med en lungesygdom CCAM hvorfor vi er blevet anbefalet at komme af med vores katte, desværre.

Kattene står til salg, men har endnu ikke fundet den rette familie. For os er det det kommende hjem der tæller og ikke prisen på kattene.

Jeg har talt med et enkelt internat, som takkede nej til at få kattene indleveret på trods af at den ene er med stamtavle. De er for gamle (5 og 6 år) og både inde- udekatte.

Nogen her som kan hjælpe mig med gode forslag til hvad vi kan gøre for vores katte? Jeg tør jo næsten ikke at tænke på konsekvensen, hvis ikke vi hurtigt finder et godt hjem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at komme af med 2 MCO
  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #2   30. jan 2013 Jeg har kun navnet på den ene opdrætter og de er ikke at finde længe. De bor ikke længere det samme sted, er vist blevet skilt og kan ikke findes. Jeg har ikke købt hos opdrætter men overtaget katten for 4 år siden hvorfor jeg heller aldrig har talt med opdrætter,

  • #3   30. jan 2013 Når du har oprettet en annonce med dine katte, så tror jeg bestemt, det vil være en fordel at smide nogle billeder ind af dem også smiley

  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #4   30. jan 2013 Ja, jeg ved det smiley Men jeg kunne bare ikke lige få det til at virke her på IPad'en men jeg finder lige PC'en frem....

  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #6   30. jan 2013 Hej Felis - Tusind tak for dit svar. Det er sjældent at man støder på nogen, som ved hvad CCAM er.
    Men jeg lover dig, dette er overvejet nøje. Det er også derfor at det pludselig er blevet en hastesag at komme af med dem, da jeg har tænk, tænk og atter tænk. Og nok trukket tiden en hel del.
    Som det ser ud lige nu så sygdommen under kontrol og af den microcystiske art. Det har "ramt" nedre lap på venstre lunge, men da hun endnu ikke er kommet til verden er det svært at se hvor stort området er. Det skal røngten afsløre.

    Jeg elsker mine katte men må også tilstå at jeg ingen chancer tager, når det kommer til mine børn. Rådet om at afhænde kattene kommer fra Rigshospitalet og dem stoler jeg blindt på. Når jeg læser om sygdommen i udlandet og taler med lægerne på Riget, kan jeg forstå at den type væv som CCAM giver kan være kræftbærende senere hen i livet. Derfor ved jeg allerede nu at hvis hun på et tidspunkt vil begynde at få astma-lignende sygdomme på grund af kattene vil vi gå i panik!!! Og se det værst tænkelige foran os.

    Hvis hun lever ubemærket med sygdommen det første år er det først når hun er 1 år gammel at man vil tage stillling til om hun skal opereres. Og et år med bange anelser og bekymringer er lang tid! Også for kattene.....

    Derfor er jeg ikke længere i tvivl, kattene skal have et andet hjem hvor de fortsat kan slænge sig i sofaen, sengen osv. og få den opmærksomhed som de fortjener.


  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #7   30. jan 2013 Og så kom der billeder på annoncen smiley Og sørme også her.

    profilbillede
  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #8   30. jan 2013 Og endnu et...

    profilbillede
  • #9   30. jan 2013 har du evt prøvet facebook, der er mange køb/salg sider.
    Det kunne jo være at der var nogen der der var den rette til dine babyer smiley


  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #10   30. jan 2013 Hej Pernille - Tak for dit forslag. Jeg har allerede oprettet dem nogle steder på FB, men måske jeg skal finde nogle flere. Og så har jeg dem her, på DBA og på Dyrenettet.

  • #11   30. jan 2013 Desværre er det meget svært at komme af med ældre katte. Jeg synes så at der var mange, især nye katte-ejere og katte-ejere der er kommet op i årene, nettop burde anskaffe sig "ældre" katte, frem for killinger.

    Jeg tror desværre, når du/i har valgt ikke at have katte, sammen med barnet, at det ender med at de skal aflives. Det er synd og skam at 2 dejlige katte skal aflives, når der sidder nogen, der i stedet for en killing, burde overtage en kat eller 2 i den alder.



  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #13   30. jan 2013 Marianne - Jeg kan kun give dig ret. Rigtig mange burde lægge ud med en ældre kat, så de lærer hvordan det er at have kat og ikke kun en sød lille killling.

    Jeg talte med et internat i Glostrup igår. De takkede nej til at omplacere kattene, på trods af at jeg var villig til at betale 675 kr. pr. kat. Årsagen var et de er for gamle og udekatte. Det er trist, synes jeg!


  • #14   30. jan 2013 Sikke nogle smukke katte! Håber du finder et nyt hjem til dem. Har du ikke evt. noget familie/venner hvor kattene kan være, indtil du finder et andet hjem til dem? smiley
    Og held og lykke med baby.


  • #16   30. jan 2013 Vil da rigtig gerne dele den på facebook for dig, kommer godt nok fra jylland. men det ku da være smiley
    Hva gruppe ligger de på ???


  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #17   30. jan 2013 Tak Pernille, men jeg bor midt på Sjælland smiley så jeg tror ikke at der er nogen jyder der vil køre helt herover efter et par "gamle udtjente" katte.....

  • #18   30. jan 2013 kender os en del på sjælland gg man skal aldrig sige aldrig smiley

  • #19   30. jan 2013 Linda - Det skal du ikke være sikker på. Jeg har da omplaceret hittekatte og killinger til Kbh, Odense og Vejle. Jeg er selv bosat i Esbjerg smiley Der findes folk med hjertet på det rette sted, der godt vil køre efter et par dejlige katte.

  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #21   30. jan 2013 Super - Jamen så må I meget gerne give det et forsøg.

    De er sat til salg i gruppen på FB som vist hedder Køb/Salg/Bytte i Holbæk og omegn. Men det er en lukket gruppe, som man skal søge om at blive medlem af.

    Ellers er annoncen fra DBA her, så kan I måske bare linke til den:

    http://www.dba.dk/maine-coon-hankat-5-aar-2/id-89306933/


  • #23   30. jan 2013 nu har jeg ihvertfald delt din dba annonce smiley

  • #24   30. jan 2013 Hvor er de bare skønne, er virkelig ked af at høre du skal af med dem, men forstår dig godt. Jeg håber sådan at der er nogle der vil have dem, de ser rigtige dejlige ud. Held og lykke.

  • #25   30. jan 2013 Alderen ville ikke afskrække mig. Og der findes da andre, der også synes at voksne katte er sagen. Måske kender din dyrlæge en god familie, der mangler sådan et par søde, voksne katte....

  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #26   30. jan 2013 Tinka - Meget pudsigt har vi netop talt med vores dyrlæge, som måske har en familie på hånden. Det får vi svar på i morgen. Uhhh.... Det ville glæde mig så meget!

  • #27   30. jan 2013 Så krydser jeg fingre for, at det er den rette familie smiley
    Opdater gerne.


  • #28   30. jan 2013 Havde jeg ikke boet heroppe i Nordjylland... så havde jeg hentet dem!!!
    Jeg er meget mere til ældre katte end killinger smiley

    Held&Lykke


  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #29   30. jan 2013 Tak smiley Jeg giver gerne kaffen hvis du fortryder smiley

  • Linda S
    Linda S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #30   3. feb 2013 Så kom vi af med kattene. Den ene blev solgt gennem vores dyrlæge og den anden kom til dens opdrætter. Så historien endte lykkelig og jeg kan føde i fred og ro i morgen smiley

  • #31   3. feb 2013 Jamen så må du ha rigtig go fødsel. held og lykke smiley

  • #32   3. feb 2013 Perfekt, held og lykke med fødslen og den lille ny

  • #33   3. feb 2013 Dejligt at der blev fundet en god løsning smiley

    Og pøj pøj med fødslen og det hele


Kommentér på:
Hjælp til at komme af med 2 MCO

Annonce