{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Julie
Julie
Tilmeldt:
22. feb 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 12

Hjælp vores kat! {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg hentede igår vores nye kat. Hun er 10 år gammel og kommer fra en lille familie, hvor hun var ca. et 1 1/2 års tid - de fik hende fra internat, hvor hun sad, fordi hendes tidligere ejer døde.
Vi fik hende som sagt hjem igår aftes. Hun var hurtig til at komme ud af transportkassen og brugte en del tid på at udforske vores lejlighed (hun har altid været, og skal stadig være, indekat). Vi har varme i gulvet i badeværelset, så hun lagde sig ud i brusenichen og der lå hun så fra kl. 20 til her i morges, hvor min kæreste bar hende ud og lukkede døren. Hun virker bange for os, når vi nærmer os hende og vil snakke - igår på badeværelsesgulvet fik vi dog lov til at børste hende, hvor hun rigtig nød det. Vi havde fået at vide af tidligere ejer, at hun sov i sengen hos dem, fordi hun miavede, hvis hun ikke fik lov, så vi tog hende med ind igår, men det ville hun ikke og hun fik lov til at løbe ud på badeværelsesgulvet igen.
Vi vil gerne have hjælp til, hvordan vi sørger for hun bedst og hurtigst falder til. Det skal lige siges, at hun har spist og drukket rigtig fint og, at vi desuden har lagt alt frem som vi fik med igår - tæppe, legetøj, kasse osv. (hun har villet lege en smule med legetøjet i morges, men ellers ikke).
Vi har besluttet os for at holde døren til badeværelset lukket, så den kan finde ud af, at der er mange andre trygge og dejlige steder i lejligheden... og for at hun kommer tættere på os.
Men skal vi alligevel holde døren ind til badeværelset åben og skal vi lade hende komme til os, når hun vil have kontakt eller skal vi fortsat gå til hende? Nogle gange har hun siddet og kigget på os og miavet og så har vi ikke vidst, hvad hun gerne ville ha' vi sku' gøre.

Håber på lidt hjælp fra alle Jer!

P.s jeg ved ikke om det har nogen betydning, men hun er af racen exotic og er, som sagt, en ældre dame på 10 år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp vores kat!
  • #2   10. mar 2013 Enig med fruen, giv hende adgang til det varme og dejlige gulv. Hun skal nok komme når hun lige har set jer an og vænnet sig til alt det nye. Min smukke pige var laaaang tid om at forstå at vi i var ok, nu har hun forstået at vi kan bruges til noget (mad, varme dyner og hygge når hun gider) i lang tid kiggede hun bare mærkeligt på sofus når han puttede hos os, nu har hun prøvet set ax og er begyndt at kunne lide det;-)

  • #4   10. mar 2013 Helt enig med "Fruen" hav tålmodighed og lad hende komme på badeværelset, katte ved ikke noget bedre end gulvvarme smiley

    I har haft hende 1 dag, det er langt fra nok til en så ældre dame at føle sig tryg i, hun skal bare have lov at tulle rundt og udforske i eget tempo, der er intet i vejen for at i opsøger hende og kæler for hende, men lad være med at løfte hende op og tvinge hende ind til jer, hun skal nok komme når hun føler hun ved hvad i er for nogle.. smiley (men giv hende nu også ro, hun skal blot vide i er der og ikke vil hende noget ondt)

    Stor respekt for at tage imod en ældre kat, og give hende nogle gode år..
    Held og lykke


  • #5   10. mar 2013 lad hende endelig være på badeværelset. Det er nok fordi at rummet er varmt og lille at hun godt kan lide det. Hele lejligheden er jo ukendt endnu, derfor kan hun hurtigere føle sig tryk på et mindre område.

    Slap af og lad hende få lov at komme til jer. Hvis hun kigger meget på jer så kan i sætte jer ned i nærheden af hende og se om hun vil komme over til jer(I er mindre truende når i sætter jer ned)

    finger regel jeg har læser er at det mindst tager 14 dage for en kat at opbygge deres duftspor i et nyt område. Derfor kan det sagtens tager uger får hun er helt tryk.
    Min hvide kat er meget genert, han vil gerne lige rundt og kigge på alt men så søger han også tilbage til det sted han føler sig mest tryk. Da jeg flyttede til UK tog det ham ca 1 måned at falde 100% til ro i det nye hjem på grund af stress fra rejsen.

    Som de andre siger så er det dejligt at hører at nogen tager en ældre kat til sig smiley


  • #6   10. mar 2013 Som de andre: Føler hun tryghed i brusenichen, så lad hende ligge der:).
    Det er jo helt nyt for hende og hun er jo ældre, så tryghed og rytmer skal være i højsædet. Hun skal nok finde ud af at der er mange andre gode steder.
    Hun har jo også prøvet at blive kastet rundt, 1½ år ét sted er ikke meget og hvis hun så har haft samme ejer de foregående år, ja så er der jo lige noget nyt hun igen skal forholde sig til.
    Lad hende selv opdage huset - og jer, så skal det nok blive en god kat.
    Men husk hun har jo en masse i rygsækken og et stort knus til jer der har mod på at tage en ældre kat til sig.
    Hvor er det bare godt!


  • #8   19. mar 2013 Tusind tak for Jeres hjælp allesammen! Fie er så småt begyndt at bevæge sig ud af brusenichen og kommer ind til os om aftenen og sidder med i sofaen smiley Vi er sikre på det nok skal blive godt både for hende og for os smiley
    Tak for de gode svar!


  • #9   19. mar 2013 Men lige et sidste spørgsmål! Jeg beskrev i den øverste tråd, at hun i sit tidligere hjem miavede/skreg om natten, hvis hun ikke kom ind og sov hos ejerne. Det har hun nu også gjort samtlige nætter hos os... og det er ikke bare miaven, det er skrigen. Vi har haft taget hende op og sat hende i sengen (ikke holdt hende fast), men så går hun igen og desuden har vi altid døren til soveværelset stående vidt åbent. Ellers står vi op, nusser hende lidt og går tilbage i seng eller simpelthen bare ignorerer det..
    Hvorfor tror I, hun skriger sådan og hvad skal vi gøre? Vi håber at få nogle svar, for Fies skyld, men også for vores egen.. vi er efterhånden lidt trætte smiley


  • #10   19. mar 2013 Det lyder dejligt at hun selv er begyndt at opsøge jer smiley

    Mht dit spørgsmål:
    Jeg formoder at hun er steriliseret..
    Hendes skrigen kan have noget at gøre med at hun vil have jeres kontakt, men at hun ikke rigtig er tryg nok til at ligge i sengen med jer, lad være med at stå op og nusse hende, for så bliver det bare en vane for hende at når hun skriger så står i op, ignorer hende eller prøv at kalde hende til jer, så hun kan fornemme at i godt vil hende, men at hun må komme til jer..

    Evt giv hende mad lige før i går i seng så hun er aktiveret ved sengetid, jeg tror nemlig lidt der er underholdning/ opmærksomhed hun vil have


  • #11   19. mar 2013 Enig med Heidi, husk tørkost døgnet rundt og vådkost som ekstra hver dag.

  • #12   19. mar 2013 Et andet trick til natten er, at inføre en fast rutine, det kan være en bestemt godbid - som kun gives ved sengetid. Du kan evt. også lige kaste en mus - og så er det godnat imens at hun koncentrerer sig om det.
    Så er det ellers at ignorere hende i måske flere uger, men til sidst vil hun opdage, at det er dejligt at skulle i seng, for så vanker der lidt ekstra:)
    Det er rutinen her!


Kommentér på:
Hjælp vores kat!

Annonce