{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Vænne kat til hund??? {{forumTopicSubject}}

Nogen herinde der har erfaring med at vænne kat til hund?

Vi har en kittekat på lige knapt 3 år og hun er bange for hunde...ja generelt er hun nervøs, hvis ikke alt er som det plejer og er kun tryg ved os.

Kunne godt tænke mig en hund og har fundet en genbrugshund, der så har for vane at jagte katte, han er dog mere glad for mad, hvis der er sådan noget i nærheden og tænker derfor at han måske godt kan trænes til ikke at løbe efter katten.

Men vil katten kunne vænne sig til hund i huset?
Hun er -som skrevet- en lidt nervøs/mistænkelig kat og ofte er hun væk hele dagen og kommer først hjem når ungerne er lagt i seng, da hun synes de larmer og er lidt voldsomme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vænne kat til hund???
  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #1   29. apr 2013 Hvis hun i forvejen bliver ude grundet larm osv. så ville jeg nok ikke introducere en hund i hjemmet. Hunde er nysgerrige, larmende og til tider ret voldsomme i leg, at anskaffe en hund kan meget vel gøre at hun vælger at blive væk helt.

  • #2   29. apr 2013 Katten er nervøs for hunde og hunden kan lide at jagte katte... Jeg vil sige nej. Det er synd og stressende for katten og svært at opdrage hunden til andet end hvad den har været vant til hele livet.

    Synes du skal finde dig en lidt mere katteglad hund eller vente på at katten dør


  • #3   29. apr 2013 Vil nok ikke vente til hun dør...
    Har før passet hund og hun kommer ind, så har vi sluset hende ind af hoveddøren og så kan hun rende ovenpå.
    Hun har også flere gange kommet ned til køkkenet, som om hun ikke har kunne fornemme at der er hund, hvor vi så har gennet hende op på førstesalen igen.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #4   29. apr 2013 Anja M - Men det er da forfærdeligt stressende for din kat at skulle gemme sig i eget hjem fordi I har et behov der skal dækkes. Det er jo hendes hjem, hendes fristed.

  • #5   29. apr 2013 Forskellen er bare at hun ikke skal leve med at der er hund i en periode.. Hun skal leve med at der altid er hund og så duer det ikke at genne hende op på første sal hele tiden

  • #6   29. apr 2013 Maria S:
    Hun er i forvejen ikke hjemme dagligt...dels fordi hun gerne vil ud og dels fordi vi har to børn, som hun synes larmer for meget (og det er IKKE fordi de får lov at jagte hende og desligende, på ingen måde vil vi accepterer sådan noget).
    Så du mener vi bør gå af med hende, fordi vi har fået børn og hun ikke gider dem???
    (spørger på en pæn måde...for har nemlig lige haft et indlæg omkring om det var synd at have hende med børnene i huset).


  • #7   29. apr 2013 Jeg tillader mig at svare:

    Ikke hvis børnene forstår at lade hende være og de ikke skal lege vildt med hende... Men det er svært at lære en hund der er vant til at jagte katte


  • #8   29. apr 2013 Hun fortrækker ofte ovenpå....for hun gider vist heller ikke hører på dem og hvis hun ligger i sofaen og de tager kontakt til hende og hun ikke gider, så får de en med kløerne.

    Har lavet et indlæg på hundegalleri og der mener flere at det vil være muligt at lærer hunden ikke at jagte katte....en har lært en 7 årig hund der har slået flere katte ihjel at den skal omgåes deres egen kat...


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #9   29. apr 2013 Anja M - Jeg skal ikke sige hvad du skal gøre og ikke gøre. Personligt syntes jeg efter min mening det er synd for katten hvis hun tydeligt er generet.

    Jeg overtog selv en skøn hunkat for nogle år tilbage, hun kom fra et hjem med to børn der netop råbte og skreg en del, de jagtede hende ikke og hev ikke i hende på nogen måde, men hun var kun inde for lige at spise og tjekke til killingerne.

    Da jeg overtog hende vendte hun 180 grader, hun blev en meget kærlig og udadvendt kat der var enten i hjemmet eller i haven hele tiden, hun åbnede sig rigtigt op og det var netop fordi vi ingen børn havde.

    Men hvis hun trives og simpelthen bare er glad for at være ude ser jeg intet galt i det, men ville syntes det er rigtig synd at anskaffe en hund som hun reagere på det bare ved besøg.


  • #11   29. apr 2013 Men hvad så hvis det ikker muligt. Vil du byde din kat at skulle jagtes, hvis hunden ikke kan lære det, og den derfor ikke kan slappe af i eget hjem?

    Du skal nemlig huske i denne situation at kigge på bagsiden af medaljen og forholde dig til hvis det ikke går.


  • #12   29. apr 2013 Anja jeg syntes personligt der er en dårlig kombo du har gang i..

    Jeg kan godt huske din tråd med børnene og katten, der mente vi at det var ok med katten fordi den tydeligvis meget gerne ville være ude og børnene forstod at lade katten være og katten trods alt stadig søgte jer..

    Men her vil du tage en hund ind i huset, en hund som oveni at katten er sky og ikke kan lide hunde, sørme også jagter katte, det syntes jeg ikke er fordelagtigt..

    Ja hunde kan godt lære ikke at jagte din kat, men det kræver indtil flere ting, det kræver først og fremmest lydighedstræning, tålmodighed men i den grad også en kat der ikke er bange for at sige fra..

    Jeg har selv oplevet en hund blive afvennet med at jagte katte, det var en schæfferhund som var misrøgtet og oplært til ikke at kunne lide katte, dem der overtog ham havde flere katte og hunden lærte ret hurtigt at dem måtte han ikke jagte, men ingen af kattene var bange for hunde for der var en hund på egendommen i forvejen og det tror jeg 100% er en vigtig faktor..

    Om du skal have hund sammen med den kat du har nu vil jeg lade stå i det uvisse, men lige den hund du beskriver kan jeg ikke anefale dig, ej heller bør du anskaffe en hvalp, med mindre du er villig til at give din kat et andet hjem eller fred for livet..


  • #13   29. apr 2013 Synes ikke jeg har gang i noget...søger blot råd...har nemlig ikke hentet hunden.

    Tak for jeres erfaringer og tanker herom *S*


  • #14   29. apr 2013 Ok så ikke gang i men overvejer så smiley

  • #15   29. apr 2013 ;o)

  • #16   29. apr 2013 Ja man bliver jo nød til at undersøge tingene først og søge råd...i stedet for at springe ud i det uden redningsvest *S*

  • #17   29. apr 2013 Ja, Man er nemlig nød til at undersøge tingene først..

    Lige et spørgsmål, de hunde din kat har mødt, har det været stor eller små, eller begge dele??
    Den hund du overvejer er den stor eller lille??
    Hvordan plejer din kat at reagere overfor hund, du skriver den er bange, men hvordan??


  • #18   29. apr 2013 Den hund vi flere gange har passet for et familiemedlem er en labrador og de fleste af de hunde vi har omkring os i nabolaget er også i den størrelse, der er kun en chi-blanding og den gøer hele tiden...af ALT.

    Jamen hun stopper op, hvis hun er på vej ind af døren, for hun kan fornemme at der er noget der ikke plejer at være der og hvis man får overtalt hende til at komme ind, så render hun frivilligt ovenpå.
    Hvis hun er for usikker, så render hun ud igen og oftest hopper hun op på taget og ind et hemmeligt sted på vores loft, hvor hun ligger og sover.

    En enkelt gang, hvor hun ikke vidste at vi havde "fået" hund, fik jeg lukket hunden ud, ligesom hun glad kom rendede og så blev hun selvfølgelig jagtet, der var hun væk nogle timer før vi kunne kalde hende ind af hoveddøren, men hun kan jo sagtens ha søgt ly på loftet....

    Den hund jeg har set er en lille, eller mellem....en australsk terrier, blandet med yorkshire terrier.


  • #19   29. apr 2013 Hun kan sagtens være sådan også, hvis vi har gæster....og de skal vel have lov at komme forbi *S*

    Hun er fundet som lille kittekattekilling...ca. 6 ugers...og ved ikke om hun kan være præget af det, når hun ikke var ældre. Fandt hende ved en tankstation tæt på motorvejen.


  • #20   29. apr 2013 Hvis i meget gerne vil have hund synes jeg at i skal prøve at finde en der er van til katte. Det er synd for katten hvis den ikke skal kunne føle sig i ro hjemme. Det er heller ikke supersjovt at behøve træne den nye hunden så intensivt helt fra starten, da det vil være tusen andre ting at tænke på når man får en voksen hund. Jeg har selv hund og kat og i starten hvar det lidt stressende, da de skulle lære hinanden at kende. Det gik fint, men det er stadig meget at tænke på i den perioden.

  • #21   29. apr 2013 Så hun har som sådan også grund til at være lidt bange for hunde da hun har prøvet at blive jagtet af en..

    Men ville der være mulighed for evt at passe den evt kommende hund i en weekend og se hvordan begge parter reagere før i bestemmer jer??

    En mindre hund virker måske lidt mindre skræmmende for katten, men der er jo stadig den del med at hunden jagter katte smiley


  • #22   29. apr 2013 Så synes jeg at du skal sætte dig ind i hunde, for terrier er da noget af det værste at opdrage på...og især hvis den skal lære ikke at jagte katten smiley

  • #23   30. apr 2013 Heidi:
    Ja en prøvetid vil helt sikkert være en mulighed.

    Maja G:
    Jeg kender udemærke til hunde, også selvom jeg aldrig før har haft en og jeg ved at terrier ikke altid er helt nemme. Har dog været inde og læse om den Australske Terrier og kender også en der har en. Mener dog ikke at man bør skære alle over en kam, der kan -som mennsker, katte, ja alle dyr- være stor forskel på individerne.

    Eva S:
    Jeg har jo heller ikke valgt hunden....opsøger stadig kun erfaringer.

    Er blevet henvist til hende her:
    http://www.dogwise.dk/jeg-tilbyder/info/


Kommentér på:
Vænne kat til hund???

Annonce