{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.804 visninger | Oprettet:

Jeg er så hidsig. {{forumTopicSubject}}

Vil bare af med noget damp.. så undskylder på forhånd hvis jeg skriver lidt grimme gloser.
Der har siddet en hankat ude foran vores dør og mijauet hele natten så jeg ikke kunne sove.
Og slog så katten op på nettet for og finde ejer og en ejer fandt vi..
Jeg spurgte pænt om de ville kastrere deres kat fordi den kom hos os tyraniserede vores have og vores dyr når de er ude i haven..
Ejer kunne ikke se hvorfor han dog skulle det, vi kunne jo bare jage ham ud.
Han har været sneget ind i vores hjem en nat og parret vores hunkat og er far til to af vores killinger.
Og vores hunkat er i løbetid igen og det kan han lugte og sidder og jamre sig. hun kommer ikke ud.
Vi spurgte om ejer kunne holde ham inde en uge da det ville hjælpe os til hun er færdig med sin løbetid og ikke lugtede så lækkert mere..
Men de nægter at gøre noget som helst og siger vi skal sprede hjorttaktolie i hele haven, men så kan vores egne dyr jo ikke lide og være der, vores have er ikke ret stor.
Jeg prøvede virkelig og få sagt til dem at hvis de ikke gjorde noget ved katten så ville vi sørge for den ikke kom tilbage (ved brug af loven omkring friløbne katte), da jeg IKKE vil lugte til stærk hankatte urin og have mine dyr kommer op og sloges i vores egen have med en anden kat.
Da jeg skrev det så ringede de til mig og truede mig og slå mine katte ihjel hvis de nogensinde slap ud og truede mig med at jeg ikke skulle vide mig sikker nogensinde igen.
Vi tager fuldt ansvar for de killinger der er kommet, men er bare på bar bund med hvad vi burde gøre..
Vil ikke rode mig selv ud i problemer, men vil heller ikke have en hankat der driver vores hunkat til vanvid og en jamrende kat der holder mig vågen om natten og pisser og skider i vores have. Sidste møde med ham og vores hankat, endte i vores hankat (kastreret) blødte fra næsen.

Hvad ville i gøre i mit sted? vand og hund hjælper ikke på at katten ikke kommer igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er så hidsig.
  • #1   9. jun 2013 Nu skriver du self at vand ikk hjælper, men jeg havde i hvertfald taget en spand vand og kastet i hovedet på ham, og blive ved indtil han fatter det. ellers kan man købe sådan nogle der sprøjter vand når de kommer ind for en hvis grænse.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattenet_kattelemme/afskraekningsmiddel/182824
    det er ikk en nem sag


  • #2   9. jun 2013 Hvad med at hegne jeres have ind ???


    Hvis det var mig ville jeg fange katten og aflevere den til et internat/dyrlæge ... og samme dag hegne haven ind... Så har du dit på det rene... og overholder loven.

    At kattens ejer ikke vil løse problemet... bliver jo lige pludselig dit problem... men det kan du så heldigvis gøre noget ved. smiley


  • #3   9. jun 2013 Neutraliser din kat. Så mister hankatten nok interessen og du får nattero.

  • #4   9. jun 2013 Vi må ikke hegne haven ind i hegn der er højt nok til og holde dem inde? s:
    Hvad gør jeg så?
    Hun bliver neutraliseret så snart hun ikke har killinger mere.


  • #5   9. jun 2013 Og det bare træls hvis jeg skal hen og bruge penge og resourcer på en anden persons kat s:

  • #6   9. jun 2013 Hvem siger du ikke må hegne din have ind med et 180 cm trådnet ????


  • #7   9. jun 2013 Vores boligforening

  • #8   9. jun 2013 Er der helt særlige regler i jeres boligselskab ???

    Altså står der i lejekontrakten/husregler noget om at i ikke må hegne jeres have ind ???

    Står der noget om at i ikke må lave en voliere ???

    Står der at i skal holde kattene på egen grund ??



  • #9   9. jun 2013 Der står vi ikke må have hegn over 120 cm. mener jeg
    Vi må ikke have voliere.
    Der står vi gerne må have fritløbende katte med mindre de er til gene for andre beboere, men er bange for de vil hævne sig hvis vi får dem smidt ud, eller de får påbud på og holde katten inde.


  • #11   9. jun 2013 Okay....

    Jamen så er der kun tilbage at smide vand på den.... også om natten... og så ville nu nok alligevel sætte trådnet op til de tilladte 120... bare for at gøre det lidt besværligt...


    Det er simpelthen ikke okay at have en fertil hankat til at rende som fritløber !!


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #12   9. jun 2013 Her må man snart ikke kunne se hegnet udefra, men en fra beboer nævnet sagde til mig, sænk hegnet lidt så det ikke ses, så er jeg ligeglad med om du så overdækker hele haven, bare det ikke ses udfra.

    Du kan sagtens have et hegn på 150 cm eller mere selvfølgelig, bare du har en vinkel på ca 40-50 cm der går indad, så kan kattene ikke komme over.


  • #13   9. jun 2013 Men det skal jo også vende ud af for katte ikke kan komme ind?
    tjaa, har overvejet og søge om tilladelse til og få sat hegn op der er omkring de 180 cm. men tror ikke på jeg får lov desværre..

    De bor en gade længere nede.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #14   9. jun 2013 Nej indad, her er der aldrig været nogen katte der har prøvet at hoppe op på hegnet.
    Du kan se her hvordan vi har gjort det, så du måske kan få nogle ideer til hvordan det kunne blive i din have. :-).

    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/11218-loebegaard___indhegning_af_haven_


  • #15   9. jun 2013 Men kan katte ude fra så ikke bare klatre op og hoppe ned?

  • #16   9. jun 2013 Eller strøm i hegnet foroven , mon ikke det kunne holde den ude af jeres have.

  • #17   9. jun 2013 tjoo kan du jo have ret i smiley men hvad så når man har børn?

  • #18   9. jun 2013 Så får de av i fingrene smiley

  • #19   9. jun 2013 tror jeg ikke min bror går med til smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #20   9. jun 2013 Jeg har ikke været ude for det endnu, min naboen har en kat der render frit og har set flere katte i området, men det kan da godt være en kat har prøvet at kravler op og set at den ikke bare sådan kan gå på 1/2 meter`s langt hegn.

    Men jeg har aldrig haft hunkatte i løbtid, så ved ikke hvor meget en fertil hankat vil gå for at komme ind til hunkatten der er i løb.


  • #22   9. jun 2013 Vil helt klart lige vende den med hegnet med dem her hjemme og så snakke med bolig selvskabet.
    Hunkatten bliver steriliseret så snart killingerne ikke er her mere (:


  • #23   9. jun 2013 Vores naboer med fertil hankatte ved at hvis deres drenge nogensiden skulle kravle over vores hegn så kommer de hjem uden kugler.
    Ang børn de lære hurtigt efter første rap at det gør ondt og gør det ikke igen. Det er jo det samme hvis de er uheldige at få fingeren i klemme et sted.


  • #24   9. jun 2013 Hvis du har en tæt hæk så sæt hegnet helt op af det, så burde han ikk kunne komme så nemt ind igen, også behøver det jo ikk være så højt igen

  • #26   9. jun 2013 Anne Marie H.

    Sikke en gang fis at skrive... DET gør man bare ikke.... ligemeget hvor træls ejer eller katten er !!!
    Det er ski da ikke kattens skyld.... så hvorfor pokker skal den "mishandles" på den måde.

    Der er andre metoder som ikke skader katten !



  • #27   9. jun 2013 Jeg har også trådhegn med et buk ind for oven, det er så lidt skråt (45 grader) så kan der ikke så godt landes på det,, vi har mange løse katte her også flere fertile hankatte, de 5 år jeg har haft det er ingen kommet her ind, og ingen ud ( men de prøver heller ikke ) men når din mormis nu bliver fikset, frister hun jo ikke.
    Det der nok bliver sværest er, at holde dine inde,fordi de har haft ude adgang.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #28   9. jun 2013 Ja det siger jeg også. lige meget hvor irriteret og gal jeg ville være på en kat der har sine drifter som er helt normalt, ville jeg aldrig aldrig få mig selv til at skade katten ved at køre den væk fra sit hjem.
    Tror jeg inderst inde vil synes den er dejlig...men synd for den...
    Det er ikke jo katten der har gjort noget forkert, men ejeren, der skal have sine xxxx af i stedet for og så køres langt væk hvor kraverne vender. smiley


  • #29   9. jun 2013 Annemarie:
    Kør katten væk fra området, 10-20 km, skal self kun være hvis ikk han er øremærket. og finder han hjem igen så tager det et par dage, og gør han ikk, ja så er det jo bare synd for ejeren, ved godt det ikk er fair overfor katten, men som reel kan de godt finde hjem igen når det "kun" er 20 km. Men ja ville også blande politiet ind i det, bare sig han har truet dine katte og dig, og at du føler dig usikker når han bor så tæt på dig. "

    Hvad F****** tænker du på - hvis du tænker??????
    Katten kan da ikke gøre for at den har en uansvarlig ejer, hvorfor skal den ende som en vildkat der må kæmpe for at finde føde???
    SKAM DIG!!'

    Og mht. den ejer, så er det vist én du skal passe lidt på.
    Mht. hegn, så er det samme problematik her i lejren...
    Vores hækplanter er af en slags, så de ikke bliver højere end 1 m.
    Nogle boligselskaber er virkelig bare stride hvad det angår.


  • #30   9. jun 2013 Vores hæk er noget lign. 50 cm. høj og virkelig ikke tæt smiley
    Jeg skal ind til politiet imorgen og ligge en anmeldelse...
    Hvis mine katte forsvinder eller bliver fundet aflivet så har jeg indgivet det de har skrevet og så er der jo en hoved mistænkt i sagen.
    Hvis jeg siger til politiet at jeg føler mig utryg ved dem så tæt på så beder de mig nok flytte.. smiley


  • #31   9. jun 2013 Slap dog lige lidt af!!!!!

    Jeg ved sku da godt at det ikk er kattens skyld, men ejerens. men med sådan en ejer så var katten sku da tjent med noget bedre. siger jo heller ikk at den skal ende som vildkat, den burde sagtens kunne finde hjem igen, og føde burde ikk være et problem for en rask kat.


  • #32   10. jun 2013 EJ, man kører fandme under INGEN omstændigheder nogensomhelst kat nogensomhelst steder hen! Hvad tænker du da på?! smiley





  • #33   10. jun 2013 Anne Marie H - Hvor skulle du skamme dig smiley

    En kat, der er vant til at blive fodret, finder ikke bare selv sin mad.
    Desuden er der stor risiko for, at den bliver kørt over, hvis den bliver transporteret ud til et sted, den ikke kender og er fortrolig med.

    Og nej, der er STOR forskel på, om en kat selv går vejen ud til et nyt område, og om den bliver transporteret dertil. Gør den det, kender den nemlig IKKE vejen tilbage.

    Håber ikke, det er en fremgangsmåde, du selv benytter.

    ---

    Men Lise, sig til ejeren, at I ikke er de eneste, der er generet af deres kat, og at jungletrommerne går om at lade ham indfange og aflive, da ikke alle holder lige meget af katte.


  • #34   10. jun 2013 Mega* Problemet er at hvis han bliver aflivet.. så vil de prøve og få mine aflivet også....

  • #35   10. jun 2013 Det er dog forfærdeligt og helt uhørt, at de truer dig, blot fordi du har bedt dem vise hensyn.

    Det bedste at gøre ville nok være at møde personligt op (sammen med andre der er generet af katten) og have noget skriftligt materiale med om både neutralisering, og paragraffer og bede dem læse det. (og håååbe at gemyttet har en god dag). Men det kan jo være sin sag at troppe op hos nogen, der har overfuset en og truet en på sine katte :-O.

    Så jeg ville nok bede boligforeningen om hjælp (konfliktrådgiver) hvis ellers katteejeren også bor i en af boligforeningens boliger (?).

    Bor han ikke i boligforningen ville jeg gå til politiet og melde ham for trusler.


  • #36   10. jun 2013 Anne Marie:
    " men ejerens. men med sådan en ejer så var katten sku da tjent med noget bedre. siger jo heller ikk at den skal ende som vildkat, den burde sagtens kunne finde hjem igen, og føde burde ikk være et problem for en rask kat. "

    Er det bedre at blive sat af langt fra hjemmet og skal selv finde hjem og ende i en udsultet tilstand?
    Undskyld men nu p***** du mig af, for jeg er én af dem der tager katte under mine vinger som aldeles uansvarlige og hjerteløse katteejere som du, nemlig vælger at dumpe dem!
    At du overhovedet kan komme i tanke om det!!!!!!!!


  • #37   10. jun 2013 Klap katten ud af haven når du ser den og glem alt om indfangning.
    Det kan være at der er andre der reagerer.
    Den katteejer holder du dig laaaangt fra.


  • #38   10. jun 2013 "Mega* Problemet er at hvis han bliver aflivet.. så vil de prøve og få mine aflivet også.... "

    Nej, så misforstod du mig. Selvfølgelig skal I ikke lade katten aflive.

    Det var bare, hvad jeg selv i sin tid sagde til ejeren af en ukastreret kat, der gjorde omegnen usikker og strintede på vasketøj og døre. Det hjalp nemlig, for to dage efter var han kastreret og øremærket, og hans ejere var SÅ glade for den "nye" kat, de havde fået. Nu var han nemlig meget blidere og holdt sig også mere hjemme.


  • #39   10. jun 2013 Prøv og tænk på hvad jeg skulle gå igennem hvis katten blev kørt ned i nat smiley
    Så ville JEG få skylden for katten ikke kommer hjem.. øv altså..


  • #40   10. jun 2013 Mega, problemet er de ikke kan se der er et problem..
    De blev ved med at sige "sådan er katte" "sådan gør de bare" "det er normalt"...
    De kan ikke se hvad det skulle gavne DEM at kastrere... de er pisse ligeglade med han laver uønskede killinger og terrorisere området..


  • #41   10. jun 2013 Undrer mig lidt over alle dem der skriver at TS skal sætte hegn op... For at forhindre ANDRES katte i at komme ind? Fandme nej :s det kan da umuligt være hendes job.


    Nu kan jeg ikke huske hvordan reglerne er, men er det noget med at man kan køre katten til dyrlægen og ejer derved skal betale 500 kr. for at få den udleveret igen?
    Kunne være det hjalp lidt, hvis det gik ud over pengepungen (desværre kan man sige, det burde ikke være det der skulle udgøre forskellen...)


  • #42   10. jun 2013 Ukendt jeg tror ikke folk foreslår at Lise skal sætte hegn op for at holde naboens kat ude af hendes have, men at de foreslår det for at naboen ikke finder på at hævde sig på Lise's katte i tilfælde af at der sker noget med naboens kat, sådan som naboen truede med..

    Det er i hvert fald mit udgangspunkt for at jeg vil anbefale Lise at sætte hegn op, for jeg ville være meget nervøs for den trussel som naboen kom med, der er nogle meget forstyrrede mennesker derude, og sådanne trusler skal man ikke tage let på..


  • #44   10. jun 2013 Jeg ville fange ham og få ham kastereret. Når han nu ikke selv kan finde ud af det.

  • #45   10. jun 2013 Anne Marie H : Helt ærligt hvad i alverden får dig til at tro at katten kan finde hjem igen ???? jeg kan så fortælle dig at det kan den ikke!!! Jeg talte en dag med en der fortalte at han havde kørt 5 katte væk fordi de gik ind af hans kats kattelem og ingen af dem kom tilbage igen, heller ikke til deres ejer, nej de er nok døde af sult ude i skoven FØJ !!

  • morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 23
    #46   10. jun 2013 man skal også tænke på der er regler for hvor og hvordan en kat skal holdes hvis han sidder og miaver ude forand din dør om natten betyder det jo nok han ikke har et sted at være der hjemme og det skal der være har selv pusset kattens værn på nogle der ikke fodret deres kat og ikke lod den komme ind om vinteren så måske ringe til katten værn og høre om de kan ta ud og kigge på de forhold han har da hvis man har dyr skal man jo overholde nogle ting det jo ikke bare en ting man kan smide væk

  • #48   10. jun 2013 Ihhhh Lisbeth ... jeg bliver ski SÅ nysgerrig over hvilken tråd det er... og i hvilken gruppe det foregår smiley

  • #49   10. jun 2013 Ihh jeg bliver altså også nysgerrig, er der ikke en der vil sende mig et link til den gruppe/ side på FB hvor dette foregår??

  • #50   10. jun 2013 Os mig Os mig ... bebe smiley

  • #52   10. jun 2013 Lisbeth

    Vil bare gerne se gruppen... så kan du sende et link til den er det rigeligt smiley


  • #53   10. jun 2013 Lise, bor ham katteejeren også i boligforeningen?

  • #54   10. jun 2013 Tinka, ja det gør de.

    trådene er væk.


  • #55   10. jun 2013 Så kan du klage til boligforeningen.

    I har sikkert også en husorden (inklusive regler for husdyrhold), og mit gæt er, at idioten så har overtrådt halvdelen af dem:
    (der er nævnt nogle her) :
    http://www.aarhus.dk/da/borger/bolig-og-byggeri/Bolig-og-andelsforeninger/Beboerklagenaevn/Husordensovertraedelser.aspx

    Selvfølgelig lidt problematisk hvis du selv har overtrådt husdyrreglerne (?)
    Men uanset hvad, så skal man ikke finde sig i trusler!


  • #56   11. jun 2013 kontakt politiet for han overholder ikke loven omkring husdyr. er katten til gene(hvilket den tydeligvis er) har han som ejer forpligtelse til at holde den på ejen matriak.

    Derefter har du som den forudrettiget ret til at advare ham om at ser du hans kat på din grund igen bliver den givet til internattet med besked om alt hvad der foregår. Den advarsel gælder i et år. Jeg ville ikke få den aflivet men sørge for at den blev noteret hos politiet også afleveret hos internatet og sagt han kunne hente sin kat der.

    Jeg ville også klage til boligforeningen omkring at hans hankat genere din kat(der står man godt må have husdyr og de ikke må forvolde gene for andre) og fortæl dem enedelig at han har truet dig fordi du ønskede at han skulle holde styr på sin kat!

    Alt det der han sagde i skulle sprede ud i haven for at holde katten væk er han faktisk forpligtet til at købe til jer da udgifterne er hans ansvar.
    Hvis du melder det til politiet kan du muligvis få dem til at udstede en bøde for ufred. Det kan man ifølge loven kapitel IV
    https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=8560#KIV

    Hehe sider lige og læser at du er berrettiget til at sælge hans kat hvis han ikke henter den inden for 3 døgn hvis du tog den ind fordi den gik på din grund XD Dog skal du have fortalt ham inden for 24 timer at du har hans kat og det skal registreres hos poliet eller sognefodgen.


  • #57   11. jun 2013 Jeg er jo ikke ude på og starte krig, da de bor lige om hjørnet næsten..
    Fordi vores hankat er også fritløber og hvis de ser ham så gør de jo det samme ved ham..
    Vi har dog ikke fået nogle henvendelser på han er til gene for nogle.


  • #58   11. jun 2013 Jeg forstår det godt Lise men de bryder loven og nogle gange er man nødtil at stå ved sine rettigheder.

  • #59   11. jun 2013 Du har helt ret, er bare så bange for der sker min kat noget S:

  • #60   11. jun 2013 Lise:
    Jeg forstår dg i den grad godt!
    Det er jo sådan at der nogle steder står hvor mange dyr man må have. HVIS dette overskrides og nogen er så onde at anmelde det, så sidder man selv på kanten af at blive sat ud af sin lejlighed.
    Da du har plejekillinger har du måske pt. for mange, det ved jeg ikke men hvis Lise først begynder at klage til boligforeningen og hendes egen sti måske ikke er helt ren, så kan hun virkelig komme i klemme!
    Så jeg ville ikke klage til boligforeningen over en strintende hankat, skal det gøres må det blive en nabo som ikke har med denne sag at gøre.

    Trusler er noget helt andet og det skal politiet tage sig af.
    Vi har også nogle uheldige elementer her i kvarteret og jeg skal nok gå stille med dørene. Det seneste der er sket er, at der er kastet en sten ind af vinduet hos en anden nabo....
    Jeg ville heller ikke turde stole på manden og jeg ville også være skideræd for at der skete mine katte noget.


  • #61   11. jun 2013 Kan i - eller en anden - ikke foreslå på et beboermøde, at fritgående katte SKAL være neutraliserede og mærkede?
    Den regel har andre boligkomplekser.


  • #62   11. jun 2013 Mega **Den regel har andre boligkomplekser.**

    Den regel har for få boligkomplekser :-S Ikke én eneste af afdelingerne i mit boligområde har den regel :S.

    (og hvis det skulle lykkes at få sådan en fornuftig regel igennem, burde det forresten ikke kun gælde fritløbende katte, men <b>også</b> indekatte).


  • #63   11. jun 2013 Kunne været fedt og prøve at foreslå det til boligforeningen (:

  • #64   11. jun 2013 Så gør det til næste beboermøde, Lise!

  • #65   11. jun 2013 Det vil jeg helt sikkert gøre (:
    tusinde tak for tippet (:


  • #66   11. jun 2013 Ikke for at skyde det ned, men hvis der kun kommer gamle sure mennesker, så skal du have forberedt dig til tænderne, for de er meget gode til at stemme imod smiley

    Vi er vist på vej til at få nye regler - vel at bemærke så bliver reglerne vist lempet generelt.
    Så er det jo bare om der så også kommer neutralisering med i lempelserne smiley


  • #67   11. jun 2013 Jeg kan komme med foreslag til steder hvor det kan gøres for billige penge og gode løsninger til det ene og det andet osv.
    Forberede mig på og have et godt comeback på de fleste ting de ville kunne komme med af argumenter for det er en dårlig idé.(:

    Har i nogle ting som kunne være en dårlig ting ved at den regel blev lavet?


  • #68   11. jun 2013 Noget a la dette burde ikke-katteejere kunne stemme for. Det kan da kun være en forbedring ift. at have fertile katte rendende.

    * Der må holdes max. 2 katte.
    (eller flere hvis der er tilladelse til flere i nuværende regler)

    * Katte, der er over 6 måneder gamle, skal være neutraliseret, øremærket (eller chippet) og registreret i katteregister. Boligforeningens kontor skal have kopi af neutraliserings- og mærkningsattest.

    * Katteejeren skal sørge for at katteholdet ikke medfører lugtgener:
    * Katte skal altid have adgang til tilstrækkelig rengjort grusbakke
    * Affaldsposer med brugt kattegrus bindes til inden bortskaffelse.

    * Ved husdyrtilladelse i afdelinger med udelukkende etagebyggeri tillades kun indekatte. Det anbefales at sikre altan og vinduer med net eller lignende.

    * Udegående katte er kun tilladt i afdelinger med rækkehusbyggeri. Her gælder følgende:
    * Katten skal i videst muligt omfang holdes under opsyn af ejeren, mens den er ude.
    * Ejeren skal sørge for at der ikke sker forurening af sandkasser.
    * Det anbefales at katteejeren indretter et kattetoilet i egen have. Sand/grus må udskiftes tilstrækkeligt ofte, så lugtgener undgås.

    (Og "videst muligt" er jo åben for fortolkning smiley


  • #69   11. jun 2013 Nej bestemt ikke, men tænk nu hvis en kat snupper en fugl i fru Jensens have......
    Katten er et jaget dyr hos mange navlepillende ældre mennesker!

    Bare for at forberede dig på, at nogle steder er det umuligt at få noget fornuftigt igennem..


  • #70   11. jun 2013 Forurening af sandkasser........
    Netop det er et evigt tilbagevendende "problem". Især når der ikke må indhegnes have.


  • #71   11. jun 2013 Åh ja, sandkasser. I en af afdelingerne herude har katteejerne lavet en sandkassegruppe, hvor de på skift har turnus. Det fungerer vist meget godt smiley

  • #72   11. jun 2013 super gode punkter Tinka.. (:

    Marianne, men har du nogle gode comebacks på Fru Jensens spydige kommentare omkring kattene?


  • #73   11. jun 2013 Ikke andet end at fuglen i forvejen har været svækket smiley
    En kat tager som regel ikke en sund voksen fugl.
    De skal være lidt langsomme i det.

    Men Fru Jensen er bange for mus - og hvor der er katte er der ingen mus... smiley


  • #74   11. jun 2013 Sandkassegruppe, den er god!
    Sidder de så med en lille si og graver???? smiley :D smiley


  • #75   11. jun 2013 Hvor lyder det dog sjovt med en sandkassegruppe smiley

  • #76   12. jun 2013 Ville det ikke være nemmere med at lægge en plade over sandkassen om aftenen, eller i det hele taget, når den ikke er i brug?

  • #77   12. jun 2013 Og så fortæller du bare, at når kattene er fikset larmer de ikke så meget og højt, men de kan jo stadig snakke, og de søger ikke mage.
    Fiksede katte lugter og strinter jo heller ikke i samme grad.

    Byggeri med frie katte får ikke så mange besøg af andre katte ude fra og dem som er ejet i jeres byggeri bliver jo passet med dyrlæge ( hvis ikke kan det kræves) og i sørger for at holde utøj væk fra dem, hvis en ejer ikke sørger for den slags ting, skal det være muligt først at henstille til det bliver gjort inden en. Xxx dato ellers må katten afhændes.

    Da min datter og jeg fik indført kat i vores gamle byggeri, gik den igennem, måske fordi vi lavede et fuldgyldigt foreslag til kattekontrakt, som blev vedtaget.

    Lugt og støv var det de fleste var bekymret for, og der må jo være flere end dig som syntes en kat der vræler om natten, kan være træls.


  • #78   12. jun 2013 Mega:

    Sandkasser kan være områder på legepladser og kan derfor ikke dækkes til..


  • #79   12. jun 2013 Haha, nej hverken små sier at grave med, eller plader over, dur til de megastore sandkasser her i området. Der skal store, almindelige river til.

  • #80   12. jun 2013 Hvis boligforeningen har et lokalt beboerblad kan en lille artikel om katte (om neutralisering, øremærke, antal, osv) være en ide som "forberedelse" til ændring af regler til beboermøde.

  • #81   12. jun 2013 Super godt tænkt tinka, vil da helt klart høre om de vil sætte en lille spalte i et af deres blade

  • #82   12. jun 2013 De vil da sikkert blive glade for indlæg fra beboerne - uden indlæg er der jo intet blad. Jeg fik en side til rådighed, da jeg skrev i vores beboerblad.

  • #83   12. jun 2013 Fedt! Jeg vil helt sikkert ringe og snakke med dem (:

Kommentér på:
Jeg er så hidsig.

Annonce