{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.521 visninger | Oprettet:

Adoption af alt for lille killing!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteelskere!!
Først vil jeg bare lige gøre opmærksom på at jeg er interesseret i hjælp ikke forskelliges meninger omkring det, så håber hvert faldt mindst at få bare 1 godt råd med på vejen inden meningsudvekslinger smiley

Jeg var ude og køre lastbil med min klasse, da vi alle lige er blevet studenter..
Vi kom ud til en af forældrene hvor jeg hurtigt spottede en lille pjusket killing i en transport boks.. Jeg spurgte ind til hvorfor de havde en killing lukket inde i denne lille boks (ikke engang 1 kg) og fik at vide at de havde fundet den alene og skræmt nede i bunden af haven hvor de havde set den gå omkring alene et par dage og derefter havde valgt at fange den.. Jeg tog den ud og så at den var fuldstændig dækket af lopper og snavs. Den havde siddet lukket inde i denne kasse i 3 dage og dagen efter ( igår) kom de så hjem til mig med den da jeg nu har tilbudt at tage den og passe den.. Jeg har renset den, badet den og kæmmet den for i alt 47 lopper.. Pt får den killingefoder og kattemælk og den både spiser og drikker mælk og vand med god appetit.. Hun (tror det er en pige) skal et smut til dyrelæge mandag og virker på mig sund, tillidsfuld og tilfreds.. Men vil gerne høre om der er nogle af jer som har erfaring eller gode råd for denne lille killing burde helt bestemt ligge hos sine søskende og mor ligenu!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adoption af alt for lille killing!!
  • #1   3. jul 2013 1. Hvis det er Whiskas kattemælk skal du stoppe det med det samme... det er rigtigt skidt ... og må faktisk slet ikke gives til killinger.... det står på flasken
    Den skal have KMR
    2. Den skal behandles for lopper, lus, orm, og så skal den testes for FIV, FeLV som er dødelige katte virus...
    3.Hvis den ikke er 12 uger skal du have fundet en ammekat lyn hurtig... få lægen til at veje den og få ca alder...

    Og når den så bliver gammel nok skal den jo vac. mærkes og neutraliseres...

    Vil du selv beholde katten... eller skal den videre formidles...
    For som det ser ud lige pt, er det faktisk umuligt at komme af med killinger... der er tusind vis med samme skæbne som din ....

    Så hvis du ikke selv vil beholde den og ofre de 2000-3000 kr på katten ... så er det bedst at lade den aflive...



  • #2   3. jul 2013 Jeg er helt enig med GH smiley

    Jeg er ikke sikker på dem som lukkede den inde gjorde den en tjeneste overhovedet, fejlen er deres, de skulle have sendt den til et katte hjem.

    Du har andre katte? Så nu har du et loppeproblem, og alle katte skal behandles, og grundig rengøring af alle putte steder.

    Jeg forstår godt du ikke kunne efterlade den i en boks og efter 3 dage har det måske også været forsendt, at finde mormis, jeg håber du kommer til dyrlæge/ katte hjem og får masser af gode råd, og allerhelst en "ammekat"


  • #3   3. jul 2013 Kan jeg få en betegnelse af FIV og FILV (: ? Og hvad koster det at få tjekket ved doktor dyr? (:

  • #6   3. jul 2013 Ja, det er ulovligt - men ringer man til et internat, en dyrlæge eller andet får man altså lige pt. samme besked; Kan du klare det selv, så gør det - og så får man råd til hvordan og hvorledes, for det bugner med katte og især killinger lige pt.

    Vi har to hittekillinger som også er under 12 uger og ja det er ulovligt - tror ikke politiet vil gøre det store ved det, for at være ærlig.

    Vi forsøgte ihærdigt at finde en plejemor, men det er noget nært umuligt pt. - vi havde kun én killing til en start og startede ud med at flaske hende op m.v. og lidt senere fik vi så en til og det med at den har nogle søskende at lege med, putte med osv. er næsten det vigtigste - og at den har nogle voksne katte der også kan deltage i opdragelsen af sådan nogle små banditter.

    Vi har 4 voksne kastrerede hankatte hvor især to af dem nu sværmer omkring killingerne og opdrager på dem.
    - Sylvester, ham på mit billede, er især eminent til det, man kan se hvordan han tilpasser sine bevægelser, både i leg og "skældud" og opdragelse osv. til de små, - når han leger med de andre katte går det noget vildere for sig smiley

    Havde jeg ikke de voksne hvor jeg ved de vil "assistere" i opdragelsen, så de lærer nogle grænser, lærer kattesprog osv. ville jeg ikke turde kaste mig ud i det.

    Jeg VED godt det er risiko for adfærdsproblemer senere, lige nu gør vi hvad vi kan for at dække os ind men sker det, så må vi ta' den derfra.

    Det er hvad vi har gjort, sørget for en nogenlunde jævnaldrende søster og så voksne katte der vil opdrage, lege, "skælde ud" osv.

    Vores beholder vi og får dem neutraliseret m.v. når de er store nok.


  • #7   3. jul 2013 vil først lige slå fast at aflivning på ingen måde er en handling jeg vil foretage mig.. jeg ville aldrig kunne aflive en så nysgerrig, glad og stærk killing, som nok har fået en hård start men kan ende med at blive mange år og dø mæt og tilfreds..

    Jeg har tænkt mig at beholde hende.. og som sagt så skal hun til dyrelæge.. med hensyn til lopper, så bor jeg på landet og behandler mine dyre for lopper hver måned samt giver mine 2 andre katte ormekur efter behov.. Loppeproblemer er det mindste problem ligenu.. smiley

    *Felis*
    tusind tak for dit gode indlæg og tak for lykønskingen.. Jeg har vedhæftet et billed tror jeg nok.. missen vejer 654 g.. jeg smider mælken ud med det samme smiley
    men er det helt skidt? hun virker altså ualmindelig frisk.. hun ligger i en klump med min hund, hopper og og ned af sengen og render frem og tilbage, op og ned dagen lang og leger med alt hun kan finde.. hun spiser en masse og bøvser veltilfreds bagefter.. Hun er så livlig at jeg nu på ny har måtte "Killingesikre" mit hjem.. hvis hun skal have noget bestemt mælk er det så noget jeg får hos dyrelægen?

    Vil lige understrege G.H. at der står til katte og killinger på flasken, bare lige så der ikke kommer nogle misforståelser om hvor ansvarlig eller uansvarlig jeg er ikke at læse om det er okay hvad jeg stopper i mine dyr..



    profilbillede
  • #8   3. jul 2013 med hensyn til ammemor så kender jeg nogle (2 km væk) som har fået et kuld killinger som er næsten store nok til at stoppe med at amme selvom de godt nok ikke selv mener de er for store og stadig gør det - kan sådan bruges?


  • #9   3. jul 2013 btw så har jeg en steriliseret hunmis som pt er i gang med at vænne sig til hende..


  • #10   3. jul 2013 Det er en pige, du der har fået dig. Jeg ville stadig forsøge at få en amme, for hun er ikke meget mere end 5-6 uger gammel.



  • #12   3. jul 2013 Jeg arbejder på højtryk.. hun skal til dyrelæge imorgen formiddag hvor hun skal have ormekur, almindeligt sundheds tjek hvor hun får tjekket hjerte, lunger med mere og jeg ringer rundt til alverden jeg kender med killinger og har 3 som siger at jeg bare kan prøve at komme med hende.. de siger alle det samme: at de ikke tror hunmissen vil gå med til det - vil i mene at det er det værd alligevel også selvom hun måske får lidt dask og skræmmer? er ikke sikker på at de er villige til selv at skulle igennem den helt store sammensætning.. med døre på klem osv..

  • #13   3. jul 2013 Jeg håber nogen af dem som har prøvet det kommer med nogle gode råd smiley

    Dejligt du vil gøre alt du kan for den lille pige smiley


  • #14   3. jul 2013 SELVFØLGELIG vil jeg det! mener det er min pligt som menneske at tage et sådan ansvar når ser en sådan skæbne helt tilfældigt.. kan simpelthen ikke udholde tanken om ikke at reagere..

    jeg ville også gerne høre nogle gode råd.. er ikke meget for at slippe hende ind et sted der kunne vise sig at være løvens hule :s


  • #15   3. jul 2013 Hej Johanne,

    jeg vil bare lige sige, jeg synes, du er super sej!! det er sgu et stort ansvar og en pæn udgift, du bare lige har taget på dig smiley

    Jeg vil som de andre råde dig til at prøve at finde en amme - det gør dit liv så meget lettere!
    Kan det ikke lade sig gøre, så er det rigtig godt, du har voksne katte til at lære den lille at være kat. Det er netop derfor, man aldrig tager killinger fra, før de er 12 uger - de skal præges korrekt, lære at tale "kat", jage osv.

    Køb våd - og tørfoder til killinger af god kvalitet ( www.zooplus.de - Sanabelle tørfoder og Bozita vådfoder, super kvalitet, bruger det til mine burmesere, og det er ret billigt)
    Du kan lave en vælling til hende af maizena og så blande lidt vådfoder i det. Det plejer jeg at bruge i overgangen fra ren mælk hos mor til våd/tørfoder.

    god vind og tillykke med huen!


  • #17   3. jul 2013 det lyder super godt smiley håber hun tager den til sig.. lige pt både hvæser og knurre hun af den.. killingen sidder i en stor transportboks når Malou (min hunkat) er inde.. min hund har accepteret den og leger med den smiley

  • #18   3. jul 2013 agersten: jeg bukker og nejer.. men tror nu alligevel på at de fleste ville have gjort det samme, i det mindste reageret og hentet hjælp andre steder..


  • #19   3. jul 2013 Sikke en fin killing, godt du tager dig pænt af den og du har min respekt for at fravælge aflivning! smiley

  • #21   3. jul 2013 Alle mine katte er vaccineret, chippet og har fået hele den store pakke og bliver tjekket samt vaccineret årligt.. Hvis killingen har noget andet, bl.a. parasitter hiver jeg skam mine katte med, også bare ved den mindste mistanke.. Desuden kan mine katte blive smittet hver gang de bliver lukket ud, men det forhindre mig ikke i at lukke dem ud? Jeg er ikke uansvarlig hvis det er hvad du hentyder til smiley

  • #22   3. jul 2013 Johanne, normalt billigere jeg ikke til at man erhverver sig killinger under 12 uger, men lige i dette tilfælde kan jeg heller ikke selv sige mig fri for at ville have handlet på sammen måde smiley

    Jeg syntes det er rigtig fint du søger råd og er mere end villig til at tage rådene til dig, og gøre hvad der er rigtigt for at killingen får en god start og et godt og trygt hjem hos dig, forhåbentlig vil din hunkat acceptere killingen med tiden - mon ik smiley

    Jeg forholder mig enig med Felis, så jeg vil ikke kommentere andet smiley smiley


  • #24   3. jul 2013 tusind tak for det, det anede jeg ikke!
    Skal jeg bare gøre det med det samme uden at de skal være adskilt eller noget? hun har uden problem accepteret Mickey da han var hvalp og accepterede også uden problemer Magnus (min kærestes hankat) da de blev præsenteret. Jeg er derfor ikke vandt til den reaktion hun har overfor killingen, er der nogle signaler eller andet jeg skal være opmærksom på og hvornår kan jeg være tryg ved at lade dem være alene sammen?


  • #26   3. jul 2013 Super smiley tak for hjælpen allesammen.. Felis; det vil jeg straks prøve smiley

    Jeg er og bliver nok bare en pylle-mor som står og gisper på sidelinjen.. men jeg bider mit beskytterinstinkt i mig og går ind i kampen :b



  • #27   4. jul 2013 En killing er for voksne katte = en sur mormis i nærheden. Derfor vil de altid hvæse i starten, indtil de finder ud af, at der ingen sur mormis er.

  • #29   4. jul 2013 Glæder mig til at høre nyt!

  • #30   4. jul 2013 Pøj pøj ved dyrlægen smiley

  • #31   4. jul 2013 Bare lige for at få det på det rene...

    Whiskas kattemælk kan bruges til katte over 6 uger..... men det kan ikke bruges som erstatning for modermælks erstatning.

    At det så derudover bare er "kalkvand" tilsat en masse syntetisk skrammel.. som ikke er godt for nogen katte... er jo så en anden sag...



  • #32   6. jul 2013 Hvordan gik det ved dyrlægen ???

  • #33   7. jul 2013 Whiskas kattemælks debatten er for længst ud-debatteret så det vil jeg jeg ikke kommentere yderligere på..
    Til alle jer andre; dyrelægen sagde at hun var sund og rask, dog havde hun øremider hvilket alle mine dyr nu behandles for.. Malou er stadig ikke vild med hendes nærvær, men tror bare vi skal være tålmodige smiley
    Hun er self ude af buret men Malou prøver mest bare at undgå hende..

    Hun er blevet mere selvsikker og er nu en lille terrorist man skal være over konstant.. Det er simpelthen så livsbekræftende at se den lille bandit spæne rundt i hele huset på jagt efter eventyr og ting hun kan splitte ad.. Her i huset er der liv og glade dage smiley

    Nogle der ved hvor længe jeg kan regne med der går før Malou vil acceptere hende?


  • #35   7. jul 2013 Det er jo en dejlig opdatering smiley

  • Lene K
    Lene K Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Svar: 1
    #36   11. jul 2018 Jeg syntes det er så flot det du har gjort stort respekt for dig alt hvad du har gjort er jo åbentlyst af kærlighed jeg er ikke i tvivl om at du er et godt menneske med hjertet på det rette sted...???
    Ingen tvivl lille missen for en god og tryk fremtid hos dig

    Alt muligt held og lykke fremover

    Og stort tillykke med huen????????????


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #37   11. jul 2018 Hej Lene.

    Vil bare sige hvis du ikke har set det, at tråden er 5 år gammel. smiley


Kommentér på:
Adoption af alt for lille killing!!

Annonce