{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.291 visninger | Oprettet:

Tilbud fra ny dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en fin folder fra en dyrlæge fra lokalområdet i dag. En som kører ud til folk til konsultation. Ret billige priser tilmed og så er der jo alarmklokkerne ringer.. Såeh er der nogen som kender en dyrlæge som hedder Morten Brøgger, fra Silkeborg området?? Skriv gerne privat hvis det er smiley

500 kr for kastration af en hankat og 650 for en tandrensning, lyder det ikke bare vildt billigt, eller er jeg bare flyttet langt ud på landet?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbud fra ny dyrlæge
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #1   6. aug 2013 Jov, det lyder billigt. Hans hjemmeside er denne. smiley

    http://www.dyresundhed.dk/


  • #2   6. aug 2013 Ja, jeg har været på hjemmesiden, men ville bare høre om der var nogen som havde prøvet ham og vidste at han var reel nok - er sgu bange for at komme til en "doktor dyredød" og synes det virkede lidt for billigt med de priser...

  • #3   6. aug 2013 Er lidt skeptisk med "jeg har ikke nogen decideret telefontid, men træffes bedst mellem 7.30 og 8.30 eller 12.00 og 13.00.
    Jeg kan kontaktes på mail, pr SMS eller telefon på 40 86 88 88. Bliver telefon ikke svaret, læg da venligst en besked på min telefonsvarer med tydelig navn og telefonnummer, så ringer jeg tilbage hurtigst muligt."

    Mine alarmklokker ringer ved der er stavefejl på forsiden og overstående..
    Og det er bare lige et hurtigt kig (:


  • #4   6. aug 2013 Misserne skal vaccineres til efteråret, så må jeg jo overveje om jeg tør..
    Men må hellere ringe og høre hvordan det foregår for synes det er lidt spøjst når han ikke har en klinik.. Ser skrækscenarier for mig, om en dyrlæge som kommer ud og vil kastrere ens kat, bare sådan midt på køkkenbordet!


  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #5   6. aug 2013 Jeg kender ikke dyrlægen, men tænker det er normalt for kørende dyrlæger ikke at have faste telefontider, da de af gode grunde ikke har en fast base. Derudover kan udgifterne måske holdes nede da der ikke er udgifter til lokaleleje osv. Men igen, bare et gæt smiley

  • #6   6. aug 2013 Jeg har lært at hvis noget lyder for godt til og være sandt... så er det, det nok også (:

  • #8   6. aug 2013 Ja, nu bliver det jo lidt langhåret når jeg Googler navnet og ser han har en klinik i Kbh - samme telefon nr !! Tror jeg holder mig langt væk..

  • #10   6. aug 2013 ville jeg også gøre (:
    Min mavefornemmelese siger i hvert fald nej...


  • #12   6. aug 2013 Ææææhh..... De fleste ting kan udføres i hjemmet.

    Smider han bare katten op på køkkenbordet og så kastrerer vi på stedet?????

    Nej hold dig væk.


  • #14   7. aug 2013 Marianne - det er også det der undrer mig, for hvordan udfører man lige kastration og tandrensning, når man ikke har klinik?? Nej, det lyder ikke som ordentlige forhold.. Ved ikke om der er andre dyrlæger der gør det, men jeg ville ikke være tryg ved det, når vi snakker om sådanne indgreb.

  • #15   7. aug 2013 Hi, hi smiley
    Det var sådan noget man gjorde i 30'erne og 40érne, så hvis det stadig praktiseres, så tror jeg at autorisationen skal fornyes....


  • #17   7. aug 2013 Jeg har måske set for mange afsnit af Folk og Fæ - baseret på en dyrlæges virkelige hændelser - i England smiley

  • #18   7. aug 2013 Dyrlægen kan jo have en mobilklinik, det har jeg set i USA... Men ville bestemt også være betænkelig når nr også hører til kbh!

  • #20   7. aug 2013 Lotte..Godt du kom på banen.

  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #21   7. aug 2013 Jeg har faktisk lige haft besøg af en kørende dyrlæge, der skulle rense mine 2 kattes tænder. Jeg ville helt sikkert gøre det igen. Det var rigtig behageligt og foregik i kattenes eget tempo. Derudover synes jeg det er ret rart at være med under hele processen og ikke mindst for katten der er i vante omgivelser smiley Jeg blev meget positivt overrasket.

  • #22   7. aug 2013 Tak for dit svar Lotte, jeg er bare ikke vant til sådan noget, da vi er flyttet udenfor byen. Og når jeg så ser at telefonnummeret også er til en adresse i Kbh, så får jeg jo associationer til mobil klinikker og den slags... Men er da kun positiv over at det godt kan være en hel reel dyrlæge, med rent mel i posen smiley Så det var ikke for at hænge nogen ud eller male fanden på væggen, jeg har bare aldrig hørt om den slags før.

    MP
    det lyder da godt, hvordan foregår det så? Tænker at katten skal vel stadig i bedøvelse for at få renset tænder?


  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #23   7. aug 2013 Ja, først blev de selvfølgelig vejet, lyttet, mærket og hvad der hører til. Derefter fik den ene noget bedøvelse og fik lov til at lunte rundt indtil det virkede, da hun næsten var færdig med den ene, så fik den anden, så hun var klar. Jeg fandt et håndklæde og smækkede på bordet og så havde hun selv noget underlag med, sterilt udstyr, handsker osv. Da hun var færdig fik de en sprøjte, at vågne op på og 5-10 min var begge katte oppe at gå igen. Trætte, men gående smiley

    Hvis du finder en kørende dyrlæge som du selv har en god mavefornemmelse omkring, så har du absolut intet at frygte smiley


  • #24   7. aug 2013 Okay, jeg var slet ikke klar over man kunne gøre det sådan. Mine katte plejer at komme i narkose og få væskedrop, når de får renset tænder. Tror nok de bruger ultralyd til det. Og det troede jeg kun de kunne få på klinikken smiley men ja, det er da dejligt for kattene at de ikke skal have turen og ventetiden hos dyrlægen.

  • #25   7. aug 2013 500 lyder meget normalt for en land-dyrlgæe smiley

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #27   12. aug 2013 Hej!Så er det vist min tur til at komme på banen med et par kommentarer.
    Som jeg skriver på min hjemmeside er det ikke alle ydelser der kan foregå i hjemmet. Det gælder bl.a. tandrensning og sterilisation, som jeg har faciliteter til at kunne udføre på betryggende vis i mit hjem. I nogle tilfælde kan en kastration godt foregå i hjemmet, men klinikforhold er selvfølgelig altid at foretrække. En kastration er et meget lille indgreb og kattene kommer sig meget hurtigt over det.
    Vi skal have mere styr på alle de vilde katte der lever en kummerlig tilværelse! Neutralisering og øretatovering er en af mine mærkesager. Derfor de lave priser. At jeg ikke tager ekstra betaling for at øretatovere og registrere katten i forbindelse med bedøvelse, får mange mennesker til at takke ja til det. Dermed sikres det at mange flere katte bliver registreret med en ansvarlig ejer.
    Jeg holder til i Kjellerup. Har lige talt med Krak og registreringen i Kbh bliver slettet en af de nærmeste dage. Jeg arbejder ikke længere hos Fjends dyrlæger, men er blevet 100 pct selvstændig her pr. 1/8. Det er også årsagen til at min folder er ved at blive delt ud i lokalområdet. Da jeg ikke har personale ansat, er mine telefontider lidt uldne smiley
    Er der spørgsmål er I altid velkomne til at ringe eller skrive.
    mvh Dyrlæge Morten Brøgger


  • #29   17. aug 2013 Tak for svaret Morten. Vi er for nyligt flyttet til Kjellerup og jeg var ikke lige bekendt med konceptet om udekørende dyrlæger, men lyder godt at der er mulighed for at de lidt større indgreb kan foregå under ordentlige forhold smiley Vi vil sikkert overveje det til næste gang misserne skal til dyrlæge.

  • #30   17. aug 2013 Camilla: Jeg synes at det er super at du googler og søger andres erfaringer inden du vælger at bruge en dyrlæge. Det er supervigtigt.

    I denne situation ser det ud til at alt er i orden med Dyrlæge Brøgger.

    Men grunden til at vi alle skal være ekstra omhyggelige når vi råder ang. de billigste dyrlæger er at der forhåbentligt ingen der ikke vil gøre alt for at undgå at nogen ender i Dr. Dyredøds hænder. Han har huseret mange steder i Jylland og holder nu til I Amager i KBH.

    Han har været "kendt" for at bruge mobilklinik og han endte med at dræbe en hel masse dyr fordi han ikke havde styr på det med anæstesi. De fik enten for lidt og var psykisk og fysisk smadret for livet eller de fik for meget og døde deraf og operationerne var amatøragtige og måtte rettes op ved andre dyrlæger hvis dyret overlevede. Han truede ejerne hvis de klagede over ham.

    Men mest af alt var han kendt for at have landets billigste priser og dette tiltræk jo selvsagt kunder.

    Han har skiftet navn nogle gange nu for at kunne "forsvinde" i mængden af dyrlæger. Så man kan aldrig være for forsigtig.

    Så hatten af for dig TS :o)


  • #31   12. sep 2013 Gør det ikke !! Man har tit hørt om folk som gør det.
    De aner ikke en skid om dyrene, de tager bare penge, og du får en død kat.


  • Ina A
    Ina A Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #32   28. nov 2013 Du/I kan roligt kontakte Morten Brøgger - som nu 2 gange har været i mit hjem, tilset min hund og 2 katte samt øretatoveret den ene kat. jeg oplever Morten som en yderst kompetent og samvittighedsfuld dyrlæge - kan kun give ham min varmeste anbefaling...

  • Lotte K
    Lotte K Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #33   7. nov 2014 Hej
    Jeg har fået ordnet 2 han katte hos dyrlægen Morten i Kjellerup , og intet at klage over smiley


Kommentér på:
Tilbud fra ny dyrlæge

Annonce