{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.919 visninger | Oprettet:

Lonni R
Lonni R
Tilmeldt:
19. aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Det slår pludselig klik for min kat {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kastreret hankat, som det simpelthen slår klik for en gang i mellem.. Pludselig går han amok på en af de andre, hvor de skriger og har et virkelig voldsomt katteslagsmål.. Det sker ud af ingenting, og min kæreste og jeg er tvunget til at bryde dem, ved at tage ved ham med et fast greb..
Har I oplevet sådan noget ved katte før? Det skal også siges at når han kommer og vil kæle, bider han også.. Ikke hårdt altid, men det kan mærkes.. Når han gør dette, smider jeg ham enten ned på gulvet eller tager ham i nakkeskindet og fjerner hans hoved.. Jeg har 3 andre katte, den ene hans bror, en hunkat der ikke er steriliseret og en hankat mere der også er kastreret, og der er ingenting med de 3.. De slåes måske for sjov af og til, men aldrig på sådan et voldsomt plan, at vi føler os nødsaget til at stoppe det..
Vi er lidt nervøse for at tage ud og rejse en uge, da der kun vil komme nogle og kigge kort til dem, for at ordne det nødvendige.. Skal vi være nervøse for at det ku gå så langt som at han vil dræbe en af de andre katte? smiley

Det skal lige siges at vi dog endnu ikke har fundet sår eller blødninger efter sådan en slagsmål.. Men kan bare ikke lade være med at tænke på, hvordan det vil se ud, hvis vi ikke er der til at stoppe det..


Kommentarer på:  Det slår pludselig klik for min kat
  • #1   19. aug 2013 Lonni: hans adfærd kan skyldes jeres behandling af ham. Man skal aldrig nogensinde smide en kat ned mod gulvet eller tage ham i nakkeskindet, det gør ondt på katten, og kan bestemt være medvirkende til den forstyrrede adfærd!

    Det er helt misforstået at man kan tage en kat i nakken, for det kan man ligeså lidt som man tager et barn i nakken.


  • #2   19. aug 2013 Enig med Ditte! I ødelægger kattens psyke ved at smide ham på gulv og tage ham i nakken :-(. Måske har katten tilmed fået en skade ved den hårdhændede behandling, så det kan være smertejag, der er årsag til at han pludselig angriber de andre katte.

    Og hvis I er bekymrede for, om han dræber de andre katte, hvis I rejser væk, må I jo blive hjemme.


  • #3   19. aug 2013 Er det et seriøst indlæg?

  • #4   19. aug 2013 Man må aldrig tag en kat i nakken, du kan skade katten ved det, og hvis du vil have din kat ned eller væk, så løft den, ikke smid den ned.

    Du skriver i skal ud og rejse en uge, og der kun kommer en kort i den periode, katte har brug for kælen og nussen fra mennesker, har i ikke mulighed for der er en der bor hos jer den uge, i er på ferie?

    1 uge er lang tid for ens katte, der kun får besøg kort af en der foder dem og kigger til dem.


  • #5   19. aug 2013 Hvis der ikke er sår og skrammer er du så sikker på at det ikke er leg? Hvor gammel er han? Du skriver at hunkatten ikke er steriliseret, måske er det derfor de kæmper.

  • #9   19. aug 2013 Jeg vil så vælge og tage ham til dyrlægen og får ham sundheds tjekket .
    Sådan en adfærd kan også være tegn på smerter.


  • #11   19. aug 2013 Lonni: Lidt useriøst at slå en tråd op om hjælp, og når folk så svare dig med spørgsmål retur, for at kunne råde ordenligt, giver du dig ikke selv tid til at svare selvom man kan se du har været online...

  • Lonni R
    Lonni R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   19. aug 2013 Slap nu af.. Jeg sidder på arbejde, og der er altså skrevet meget som jeg skal lægge øre til...

    I tror jo direkte at jeg mishandler mine katte, hvilket slet ikke er tilfældet.. Jeg kaster ham jo ikke ud af sengen men skubber ham blidt ned, jeg giver ham ikke i nakken, men tager bare løst fat, så gør at han slipper med det samme..
    Jeg vil fandme ikke at I betragter mig som en der gør ondt mod dem, det ku jeg aldrig finde på..

    Adfærden kom før jeg overhovedet gjorde noget ved ham, og det er blevet lidt værre efter han blev indlagt med akut tarmbetændelse for 14 dage siden.. Han er to ligesom sin bror, den ældste er 3 og hunkatten er 1,5 ca.. Og vi har haft dem alle fra killinger.. De har 65 kvm at løbe rundt på, 2 kradsetræer, masser af legetøj samt en altan plus et græs areal.. De har altid været indekatte..
    De har en kæmpe kattebakke at bruge og har haft tilbudt 2 uden forandring.. Jeg snakkede med dyrlægen inden jeg anskaffede mig hunkatten, og de sagde det ikke ville være et problem.. Aller højest ville vi nok ikke se hende komme i løbetid, da hun ku stille sig tilfreds med hankattene, og det har han også haft ret i..
    Der ligger et internat på djursland, hvor de har over 50 katte gående sammen, så det er noget fis at sige at katte ikke kan leve sammen i flok..

    Jeg kan ikke forstå I er så modstander af at rette på katten ved at tage den i nakken.. Nej, det skal ikke ske ofte, men er der en adfærd der er direkte i strid mod det acceptable, så er det sku i orden.. Det er sådan moren opdrager hendes killinger, også fået af vide fra dyrlægen...

    Men er I kun ude på at fremstille mig som noget jeg ikke er, kan I lade være med at kommentere på det.. Jeg havde bare forståelsen af at folk herinde vidste noget om denne type adfærd, men I går vist mere op i at nedgøre folk, misforstå deres ord og køre noget op i det ekstreme, når det langt fra er så slemt.. Jeg troede bare folk vare mere behjælpelige, men det er tilsyneladende kun Felis der kan finde ud af at hjælpe ved at spørge ind osv.. i andre bedes lade være med at skrive mere, da jeg ikke tolerere den type mennesker I er og I tilsyneladende ikke vil komme med noget konstruktivt...


    Det skal lige siges at jeg sidder på telefonen med en åben hjemmeside, så der vil nok altid stå at jeg er online, selvom jeg ikke er det.. Men det kan jeres hoveder heller ikke finde ud af at forstå..


  • Lonni R
    Lonni R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #14   19. aug 2013 Jeg troede ærligt ikke at folk læste det så bogstaveligt, men kan godt se at jeg skal være meget påpasselig med ordvalg..

  • #17   19. aug 2013 Selvfølgelig kan katte leve sammen, for det meste. Men fertile og neutraliserede katte har det ikke altid særlig godt sammen. Få hende fixet, få to-tre kattebakker mere op, og lad være med at stresse katten ved at skælde ham ud, han forstår det alligevel ikke. Nøjes med et simpelt nej og ignorer ham i stedet.

    Men husk ikke alle katte kan enes. smiley

    Og et pænere sprogbrug ville klæde dig meget.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #18   19. aug 2013 Hej Lonni

    Håber du får løst dit problem. smiley Men jeg tror det med din kat bider er kærligheds bid, det gør alle mine katte også, nogle lidt hårdere end andre i bidet. smiley

    Ang, at være online, selv om du har dit windows for denne hjemmeside åben, er ikke ensbetydning med at du vil være online hele tiden, når du ikke bruger KG`s sider i ca 1/2 time til 40 minutter, så bliver du automatisk Ofline,
    Sitet er lavet sådan at man bliver Ofline efter et stykke tid, når man ikke agerer rundt på siderne. smiley


  • #20   19. aug 2013 Lonni:
    "Det skal lige siges at jeg sidder på telefonen med en åben hjemmeside, så der vil nok altid stå at jeg er online, selvom jeg ikke er det.. Men det kan jeres hoveder heller ikke finde ud af at forstå.. "

    Uha, Uha!
    Måske du skulle koncentrere dig om dit arbejde og så vente med KG til du har fri, for du kan vist ikke overskue begge dele på én gang. smiley

    Når katten har været indlagt, så kan det jo være at den stadig har smerter og derfor reagerer som den gør!
    Jeg tror faktisk ikke at du har en "problemkat". En missemor flytter killingerne i nakkeskindet imens de er ganske små og du gør kun ondt være ved at tage den i nakkeskindet og skubbe den væk. Hvad nu hvis den søger din opmærksomhed?
    Du må aldrig stirre den i øjnene, det er en krigserklæring. Du skal respektere at den siger fra hvis du klør den under maven. Du skal kigge væk, eller smaske, det virker beroligende på den.
    Du kan ligeledes blinke til den stille og roligt, det er = jeg gør dig ikke noget.

    Og så tænk på, at vi læser det du skriver, tænker du noget andet, så skriv det smiley


  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #22   19. aug 2013 Hvis det er opstået efter dyrlæge, så skal du måske se om den stadig kan have ondt eller måske har han fået "traume" efter besøget, der gør at han er mere aggressiv nu. Hvis det er tilfældet, er det ikke specielt rart at have en ejer der reagerer ved at tage fat i nakkeskindet og smide/puffe den ned på gulvet smiley

    Derudover synes jeg du har fået MEGET forkert vejledning af din dyrlæge, når han/hun siger at en hunkat bare kan rende rundt fertil uden problemer. Det er synd for katten, da hun ikke kan følge sin natur, men der medfølger altså også en risiko for alvorlige sygdomme.


  • #23   19. aug 2013 Som jeg skrev længere op får ham dyrlæge tjekket for smerter. Da katte godt kan vise sådan adfærds problemer når de har smerter.
    Så til dyrlæge især når du skriver at problemerne er blevet slemmere de sidste 14 dag hvor han også har været i
    behandling for tarm betændelse.


  • #24   19. aug 2013 Lone...Jeg kan så godt forstå du bliver lidt knotten over nogen af svarene...Jeg læser overhovedet ingen stæder at du tager katten i nakkeskindet og smider den hårdt ned i gulvet...Det er jo ren Fantasi, som fulk sidder og laver i deres eget hoved...
    Jerg læser det som om at du skubber katten væk og der for ned på gulvet..Det samme som at katten selv springer.
    Jeg læser du tager den i nakkeskindet når den bider, og så stopper katten...
    DVS. jeg læser intet om mishandling af din kat...
    Jeg gør det samme hvis min kat har en uønsket adfærd..Så afbryder jeg kontakten...Jeg gider sgu ikke finde mig i at katten sætter tænderne hårdt i mig


  • Lonni R
    Lonni R Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #26   19. aug 2013 Jeg vælger at besvare de mennesker der rent faktisk forsøger at hjælpe mig, så der er nogen af jer der vil føle jer stødt over manglende svar, og det er så jeres egen skyld.

    Kirch L: Det er dejligt at høre at folk ikke tager mig bogstaveligt.. Jeg kunne aldrig drømme om at gøre skade på mine katte, og min livsdrøm er at flytte til USA og arbejde for Dyreværnet som stopper misrøgt og mishandling af dyr. Jeg har ALDRIG på nogen tidspunkt løftet min kat op i nakken, og kunne ALDRIG finde på det. Jeg tror simpelthen bare at folk misforstår det de ønsker. De eneste gange jeg har fat i nakkeskindet på ham er med blidt tag, mens han ligger hos mig, hvor jeg med langsommme bevægelser bevæger hans hoved lettere bagud så han mister grebet.. Det med hans biden kan jeg også leve med, men at han pludselig, mens vi børster tænder springer på fx hunkatten, som det var igår, gør mig bare helt ude af den. Hun har dog ingen sår, mærker eller ulden pels efter det, så det kan også sagtens bare være mig der kører det op i en spids, eller hende der bare er en der skriger, når hun er det mindste utilfreds.
    Nogle katte skriger og andre siger ikke så meget mens de slåes, så det kan være hun bare er lille tøsetøs.

    Det meste af tiden er der jo ingenting imellem dem, så måske en enkelt slåeskamp i ny og næ ikke kan undgåes.

    Felis: Tak fordi du kunne se at jeg rent faktisk har svaret dig på samtlige spørgsmål, dejligt at nogle rent faktisk læser det jeg skriver.
    De snakkede dog ikke noget om der var slåeskampe af og til, men de har altså samlet alle katte på et sted, og ikke i bure. Ligesom på deres forside billede i følgende link:
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/17

    MP: Jeg har aldrig set/hørt /mærket at hun har været i løbetid, så jeg kunne ikke forestille mig at det var det der skulle udløse noget.. Jeg vil gerne have killinger på hende, men det er jo ikke nemt når hun ingen tegn giver mig, hvordan kan du så tro at hun lider?

    Jesper: Du har ikke på noget tidspunkt angrebet mig personligt, så forstår overhovedet ikke at du bliver stødt over mit svar til de andre.
    Jeg har aldrig brugt min hænder til leg, er ikke uden grund at de har så meget legetøj.. Jeg må endnu en gang påpege at jeg ALDRIG har løftet ham i nakkeskindet. Det har jeg ej heller skrevet på noget tidspunkt.. Det har været jeres egne misfortolkninger af det jeg har skrevet.


  • #27   19. aug 2013 Jeg fik ingen svar, selvom jeg skriver pænt til dig, så jeg hopper bare ud af tråden.

  • #28   19. aug 2013 Det skal du ikke være ked af Lone. smiley
    Jeg er også kommet med et kvalificere bud ang dyrlæge tjek da adfærds problemer nogle gange bunder i smerter.
    Men må jo ikke havde skrevet pæn nok også når jeg ønsker det bedste for katten . Så hopper også pænt ud af tråden og håber det bedste for missen.


  • #29   19. aug 2013 Lonni R
    "Det skal også siges at når han kommer og vil kæle, bider han også.. Ikke hårdt altid, men det kan mærkes.. Når han gør dette, smider jeg ham enten ned på gulvet eller tager ham i nakkeskindet og fjerner hans hoved.. "

    Det er dine ord og hvis du føler dig misforstået, ja så har du jo grunden til det her;)
    Der står intet om at du blidt skubber ham på gulvet eller blidt tar ham i nakken


  • #31   19. aug 2013 Lonni
    eller tager ham i nakkeskindet og fjerner hans hoved
    .
    Hold da op smiley
    Smutter igen smiley


  • #32   19. aug 2013 <i>Jeg har aldrig set/hørt /mærket at hun har været i løbetid, så jeg kunne ikke forestille mig at det var det der skulle udløse noget.. Jeg vil gerne have killinger på hende, men det er jo ikke nemt når hun ingen tegn giver mig, hvordan kan du så tro at hun lider?</i>

    Alene det at hun er fertil giver hende en anden duft og gør bare et eller andet ved resten af flokken, løbetid eller ej, desuden kan hun godt gå i stille løbetid som du er så heldig ikke at bemærke..

    Du vil gerne have killinger.. Hmm hun er 1,5 år så det skal da snart være da det ikke er særligt godt at lade hende blive drægtig som første gangs fødende når hu er over 2 år..

    Vi kan tro at hun lider ved at en fertil kat har store chancer for at få livmoderbetændelse og cyster på æggestokkene, hvilket måske kan forklare hendes evt manglende løbetider, og hvilket faktisk også kan forklare din hankats angreb af hende, da hun så vil være svag, men faktum er at en fertil kat altid vil være øverst i hierarkiet og når hun er svag er det en anledning til at forsøge at kræve fører posten.. Han er måske en dominant kat som ikke vil acceptere en lavere plads i hierarkiet og derfor kæmper om en højere plads generelt..


  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #33   19. aug 2013 Hov, jeg har aldrig sagt at hun lider! Men en kat i løbetid har nu engang nogle naturlige drifter, som hun så ikke kan få lov til at handle på. Det synes jeg er rigtig synd!
    Mit kritikpunkt i vedrørende dette emne var ikke nødvendigvis rettet mod dig, men mod din dyrlæge, som jeg synes du har fået ret nogle uhensigtmæssige råd af.


  • #34   19. aug 2013 Jeg bliver da bekymret ved tanken om et kuld killinger, når der er ballade i flokken, og på så lidt plads.

Kommentér på:
Det slår pludselig klik for min kat

Annonce