{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Skal han have en lege kammerat {{forumTopicSubject}}

Nogen her inde ved som sagt, jeg har Garfield, som er opflasket fra han var 14 dage gammel, pga missemor ikke havde mere mælk.

Han er nu 14 uger på søndag.

Men jeg kan tydeligt mærke på ham, han har manglet noget ved, at missemor Trunte kun har ville lege med ham og vaske ham.

og nu gider hun ham faktisk næsten ikke, pga han overfalder hende når hun kommer ind.

Jeg leger meget med ham, men kan også mærke, jeg selvfølgelig ikke har og kan give ham nok.

han vætter utroligt meget ved mig og kan han se sit snit til det patter han på min trøje, tager ham selvfølgelig væk og leger med ham i stedet for når han gør det.

ved godt det er fordi det er mig der har flasket ham op, for han gør det hverken ved min mand eller søn.

Men vil det kunne hjælpe ham, hvis vi anskaffet os en alders svarende killing på 14 15 uger?

Eller har jeg bare ville gøre det bedste for ham, men at det nu resultere i han aldrig slipper væk fra det med at betragte mig som mor hvis i forstår.

Åh sidder virkelig og tænker om jeg bare har gjort noget dumt, dengang jeg flaskede ham op, om han ville have haft bedre af, at være kommet ud til en ammemis.

Men jeg vil ham kun det bedste, han betyder så meget for mig.

nogen der har erfaring med en flaske killing? og ved jo noget af problemet er der kun var ham fra starten. han har aldrig haft brødre eller søskene han har kunne lege med.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal han have en lege kammerat
  • #1   26. sep 2013 Min hankat gjorde noget lign. i den alder og begyndte også at patte ved en ældre søster, men det gik over igen.. Dog har han fået mælk ved sin egen mor indtil han var 10 uger hvor hun vænnede dem fra..
    Jeg ved ikke om problemet kan afhjælpes 100 % med en legekammerat, men det kan nok tage toppen af det..


  • #2   26. sep 2013 Nu har du gjort som du har, og det kan ikke ændres. Så jeg synes vi tager den herfra. I dette tilfælde vil jeg mene at det er en god ide med en jævnaldrene legekammerat. Det mener jeg ellers sjældent. Men du skal være klar over at hvis det skal fungere på sigt, så skal begge neutraliseres, ellers ender du med 2 problemkatte i stedet for en. Jeg kan varmt anbefale dig at finde en på et internat, da de ofte ved om det er en kat, der vil egne sig til "opgaven". Plusset ved internat-killing er at den ER vaccineret og neutraliseret inden du får den hjem, så den i alt bliver billigere end hvis du selv skal hen og have det gjort.

  • #3   26. sep 2013 Både Garfield truntemis og min anden hun kat skal afsted til dyrlægen nu her når Garfield er 4 mdr min dyrlæge ville ellers først når Garfield var 6 mdr men da han har en vægt på 2 kg nu ved han er knap 14 uger ville hun med stor sandsynlighed godt når han er 4 mdr.
    Ja er der nogen der kan anbefale nogen gode steder her på Fyn ?


  • #5   26. sep 2013 Ja han vil meget gerne rive fat i mine hænder for at lege hvor jeg også der afleder ham med hans eget legetøj.
    Og du kan tro de skal fixes alle 3
    Jeg skal aldrig udsættes for sådan noget mere.
    Og hun katte har heller ikke godt af p-piller og Garfield kan risikere og strefe strinte og slås a h til.


  • #6   28. sep 2013 Nu har jeg 3 flaske-killinger på knap 9 uger (har ikke moderen, hun forlod dem, da de var knap 3 uger). Mine to "gamle" katte på 3 år gider dem ikke, men tilgengæld har de hinanden at lege og "slås" med og det har været rigtig godt for dem, for de får krudtet godt af og de to gamle afretter dem så, når det bliver for vildt eller de gør noget, de ikke bryder sig om. Jeg har igennem forløbet som flaskemor forhørt mig ved min svigerinde, som er frivillig ved et kattehjem, så jeg var sikker på at det hele gik som det skulle osv..
    Så ud fra dit indlæg kunne det lyde som om din mis mangler en jævnaldrende at krudte af med.. smiley


  • #7   28. sep 2013 Rigtig god ide med en killing i samme alder. Det ville jeg ønske vi havde gjort. Vores Albert havde brug for det. Set i bagklogskabens klare lys smiley

  • #8   28. sep 2013 Hvad er så bedst ang alder på uger. en der er 13-14 uger eller hvad? han er jo MEGET legesyg og i pænt stand han er 14 uger imorgen og vejer idag 1998g jeg ved ikke om det har noget, at sige, for når Trunte mis kommer ind, han tager godt nok ved hende, og kæmper med hende. og han er jo også ok stor af en 14 ugers killing.


  • #9   28. sep 2013 derfor er det meget vigtigt at du finder en anden killing af samme støbning, så de matcher sammen.

  • #10   28. sep 2013 ja det er jo det men hvor søger man bedst efter sådan en? jeg er ikke så interassert i dem fra gul og gratis blå avis osv, for det første kan man ikke altid stole på folk,og det er jo vigtigt i denne sitruation jeg står i, at killingen er van til andre katte og hund og barn har en søn på 4 år han er god ved vores dyr og elsker dem. og syntes godt nok mange af de killinger på 13-14 uger er meget små. og Garfield er altså meget voldsom i sine lege med sin mor. derfor ved jeg ikke om killingen måske nærmer skal være 16 uger måske.

  • #11   28. sep 2013 Hvis du ikke vil finde en jævnaldrene herinde fra eller gul og gratis eller dba, kan du forhøre dig ved kattehjemmene, godt nok koster de lidt mere i købpris, men i sidste ende er det billigere og går til et godt formål, samtidig kan de hjælpe med at finde et passende match til netop din kat... smiley


  • #12   28. sep 2013 købs prisen er jo ikke dyre ved kattehjemmene, for købte jeg på gul og gratis el den blå avis, ville jeg jo have udgifterne til fixning chip og vaccinationer også. så må heller kontakte de forskellige katte hjem på mandag.

  • #13   28. sep 2013 Det var også det jeg mente.. De katte der nogen gange er til salg på GOG og DBA, kan måske koste 50 kr, men så kommer alt det andet oveni.. Ved internaterne er det med i prisen.. smiley
    Pøj pøj med at finde en kammerat til ham..


  • #14   28. sep 2013 ville der være en chance for man kunne finde en her inde også? hvis jeg skriver hvordan min killing er opvokset osv. eller er kattehjem det bedste sted for, at finde den bedste match? syntes nemlig når man går ind på nogen af kattehjemmene, så står der jo mange steder de ikke ved med hund og børn, pga mange af dem jo er hittekillinger og killinger der bare er blevet sat af ved dem. forstår ikke folk kan behandle sine dyr sådan.

  • #15   29. sep 2013 Jeg vil anbefale dig at få en fra et internat. Som regel kan de udvælge nogle stykker, der passer til din familie.

  • #16   29. sep 2013 Havde mine været ældre, måtte du gerne haft tjekket om der var en til ham, meen de er desværre nogle uger yngre og ikke klar til at forlade hjemmet endnu.. De er ellers vant til andre katte, hund og barn på 4 år.. Og så skulle du selv stå for vacc og neutraliseringen... Hvor har du kigget henne indtil videre -af internater altså?

  • #17   1. okt 2013 Jeg prøvede faktisk og lade ham rende frit ud og ind af katte lemmen søndag og igår han har været Van til at være ude når vi har været der i mange uger nu skal lige siges. Men ja det har faktisk gjort til han leger rigtig meget med milo vores hund uden for og han er ja lyder utroligt en hel anden kat ved han har fået lov til selv at bestemme hvornår han vil gå ud. Han slapper meget mere af og han vil ikke bokse med mig.
    Så jeg vil lige prøve og se for det der har holdt mig tilbage mest med at anskaffe en 5 kat er jeg jo har trunte mis og efter hun fik Garfield ændrede hun meget adfær over for vores anden hun kat. Hun kan ikke tåle og se den hun er efter hende, det er blevet lidt bedre men slet ikke godt endnu.
    Så var/er lidt skeptisk ved at få en 5 kat i huset. For vil trunte overhovedet behandle den ordenligt.
    Og ja jeg ved godt mange siger de skal være 6 mdr når de kommer ud, men hvis det er det der skal til for Garfield har det godt og han kan afreagerer sammen med vores hund milo så skal han have lov til det.
    Det er jo milo vores hund han har sovet med leget med osv men han vil ikke være inde om dagen da han er sermojede og får det for varmt, så vores have er hegnet ind så han kan rende ude i hele haven.
    Så nu tager jeg lige et par dage mere og ser om det gode resultat fortsætter smiley


  • #18   1. okt 2013 Vil råde dig til at få ham kastreret og mærket hurtigst muligt, når han er ude. Ellers synes jeg det er fint du lader han rende ud, hvis du kan mærke han har brug for det. Vi mistede vores 15 uger gamle killing, og har nu ikke set ham i 2 måneder. Han var også ene killing, og lyder meget som din garfield. Brugte hundelemmen i en meget tidlig alder. Sørg stadig for at give ham meget opmærksomhed, og hold øje med at han ikke virker til han keder sig. Vores var desværre ikke mærket. Det er bare gode råd det hele smiley

  • #19   1. okt 2013 Ellers synes jeg det er rigtig fint, at han stille og roligt har haft mulighed for at lære området at kende, inden han er begyndt at rende ud og ind af lemmen

  • #20   1. okt 2013 Både Garfield trunte og Bella skal fixes nu her og ved godt der er en risiko lige pt når han ikke er mærket. Vi bor på landet og han er meget vange for bilerne det har vi kunne se i de uger han har været ude når vi har været med ham ude han er kun i haven og lige inde ved siden af hvor vores høns går og så går han lige et stykke ud af indkørelsen men så snart han høre en bil er han i haven igen og han er faktisk mest hvor milo ligger eller går i haven og så går han ind af lemmen og ind i sofaen og lægger sig når han bliver træt. Jeg leger og nusser stadigvæk meget med ham, han er jo en utrolig kælen kat pga jeg har flasket ham op lige så snart jeg siger hans navn og han kommer kan man bare høre hvordan han spinder.
    Og han elsker at lægge oppe rundt om min nakke og sove smiley


  • #21   1. okt 2013 Det er bare skønt med sådan en hyggemis smiley Det lyder godt at han bliver tæt på og er bange for bilerne. Det skal nok gå det hele, og Garfield nyder helt sikker friheden smiley

Kommentér på:
Skal han have en lege kammerat

Annonce