{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.851 visninger | Oprettet:

Den svære kunst at tage gode billeder. {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag rendt rundt og taget billeder af vores 5 katte.. Har måtte sande at det er nemmere for mig at tage billeder af mine heste fremfor de små krudt-ugler.. Enten fanger man en rumpe eller også ligger de ned og så får man ikke det perfekte profil billede af dem....
Ville lige dele et godt billede af min elskede kat Liva på 3, samt en mislykket billede af min lille prinsesse kat Sesse...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den svære kunst at tage gode billeder.
  • #1   6. okt 2013 Du skal ned i deres højde smiley

  • #2   6. okt 2013 Kan ikke rigtig sætte det sidste billede ind.... Hmmmm

  • #3   6. okt 2013 Tro mig, jeg har kravlet rundt i løbet af dagen, bare for at fange et godt moment.. smiley

  • #4   6. okt 2013 Er enig i, at det er nemmere, at tage billeder af heste end kattene smiley Men jeg har nu gode billeder af både hest og katte smiley
    Du skal sætte billedet ind i et nyt indlæg smiley


  • #5   6. okt 2013 Næhh det er ikke altid lige nemt at tage billeder af de små skønheder smiley

    Jeg syntes også jeg tager rigtig mange billeder som er lige til at slette, fordi katten lige får bevæget sig i det forkerte øjeblik, eller pludselig stryger af sted inden man får trykket af..
    Og så er der det med baggrunde, en grå/ blå kat på en sort sofa er ikke altid en succes smiley

    Men øvelse gør mester og en dag er man heldig at få det perfekte billede smiley


  • #6   7. okt 2013 Jeg tror det er derfor vi har så mange billeder af katte som hviler sig smiley for det er nemmere når de sider stille.
    Jeg syntes tit det er lettere af filme dem, og nu og da er jeg heldig, men for det meste er det bare billeder som er taget for at huske situationen:)


    profilbillede
  • #7   7. okt 2013 Det har herhjemme været en ekstra udfordring da jeg har en lidt mørk lejlighed og så har jeg to stk. Birma'er bruger du blits på dem får du sådan nogle dejlige røde øjne og der er sjældent nok lys her til at jeg kunne få gode billeder.

    Så som ansat i en foto biks, har jeg simpelthen investeret i et sæt studie lys så jeg kan få gode billeder af mine katte. smiley



    profilbillede
  • #8   7. okt 2013 Lige et billede af fenya med kuld søskende, smiley

    profilbillede
  • #9   7. okt 2013 Ja bimser og røde øjne smiley den kender jeg alt for godt.

    Jeg bruger som regel min iPad , for der kan jeg næsten se hvad jeg tager billeder af. Også når jeg har lagt brillerne smiley


  • #10   7. okt 2013 Det er da helt fantastiske billeder, Camilla M

  • #11   7. okt 2013 Mange tak Jane H smiley

    Jette: Heh ja så har du en god stor skærm når du skal tage billeder. smiley
    Der er jo heller ikke blits på iPad så undgår du vel os de røde øjne smiley

    Lige et af min bamse dreng Balou



    profilbillede
  • #13   7. okt 2013 Camilla: Hvilke studielys har du? Jeg har overvejet at få et sæt herhjemme, for mine indendørsbilleder er virkelig slet ikke som jeg ønsker dem og katten er ikke så nem at hive med ud som hundene er smiley

  • #14   7. okt 2013 Ha, ha Vibeke, du kunne ikke sætte det sidste ind fordi kvaliteten var for dårlig:-)

    Nogen katte er fotogene, andre er ikke. Havde engang en virkelig smuk han - ikke på billeder ...


  • #15   7. okt 2013 Camilla: hvilke studielys har du, og hvad ligger det i pris mæssigt? Utrolig flotte billeder, bliver helt misundelig

  • #16   7. okt 2013 Det er studie lys fra dörr - tror det er dette sæt jeg har.

    Der findes mange forskellige lamper, tror man skal forvente et prisleje fra 3000kr og op alt efter mærke og tilbehør og hvilke kameraer man har i forvejen. smiley


    profilbillede
  • #17   7. okt 2013 Jeg er super glad for at jeg købte dem,

    jeg arbejder jo som fotograf og synes ikke helt om de resultater jeg fik herhjemme.

    Jeg har så haft dem med på arbejde, men ville os gerne have gode hverdags billeder af de dejlige, så da vi fik et sæt studie lys hjem til salg, måtte jeg altså os have et med hjem.

    Tænker os det er en god investering med henblik på mit opdræt, tror på at en masse gode billeder vækker interesse ved køber når der skal kigges killinger. smiley

    Vi har lige solgt en lampe til en veninde som jeg har været ude ved nogle gange og tage billeder af hendes killinger, så nu kunne hun altså heller ikke leve uden. smiley

    Og ja det er bare specielt svært når det er blå øjne, men synes os de giver lidt mere liv i øjnene helt generelt. smiley



    profilbillede
  • #18   7. okt 2013 Jeg har et billede,ikke det bedste,men et hvor alle mine dyr er på,godt nok uden fisk smiley

    profilbillede
  • #19   7. okt 2013 eller bare kun mine 2 drenge

    profilbillede
  • #20   7. okt 2013 Fedt. Jeg må se hvad min mor siger, hun synes ikke jeg skal bruge flere penge på foto ting, nu har jeg jo et kamera ( canon 1100D) og tamron 55 - 200 objektiv. Objektivet havde jeg dog ønsket mig i lang tid, men min mor synes kameraet var helt fint.. lige indtil min bror blev student, og hun kunne se billederne ikke blev så skarpe og jeg ikke kunne zoome så meget, så jeg fik lov, at købe objektivet før de skulle på vognen smiley
    Men lyset kan jo også bruges til billeder af mennesker og hunde, vil gerne tilbyde amatør fotografering (da det er så irriterende næsten umuligt, at finde praktik plads som fotograf), min mor ville da også være glad for, at få nogle glans billeder af hunden og mine brødre smiley


  • #21   7. okt 2013 Heh, der er os mange der synes det er helt vildt hvad jeg har af udstyr.

    Men brænder man for noget så skal man os gøre det.

    Jeg elsker at tage billeder og være kreativ.

    Det jeg gjorde var at tage elev uddannelsen i en fotoforretning så jeg havde en baggrunds viden om kameraer og efterfølgende var jeg så meget heldig at det job jeg fik efter sagde deres fotograf op pga. Flytning så der blev jeg kastet lidt ud i det.
    Har så været på nogle kurser og lært af erfaring med årene.

    Så der er andre måder end medie skolen at blive fotograf på men helt sikkert at det ville være ønskeligt at det var nemmere at blive uddannet fotograf den rigtige vej. smiley

    Billede af Fenya's mor med hende og kuld søskende. smiley


    profilbillede
  • #22   8. okt 2013 Ja helt sikkert. Jeg har altid taget mange billeder. Også fordi jeg elsker, at kunne mindes tiderne, og når det så er super kvalitet, er det jo bare fedt.
    Min veninde synes jeg skal blive fotograf, men kan desværre ikke finde nogle steder, hvor de tager nogle ind.
    Har desværre heller ikke så meget syn, efter 5 operationer i øjnene, så er afhængig af, at motivet kan blive vist på skærmen. Kan heller ikke indstille blænden, da jeg ikke kan se tallene, men har heldigvis fundet nogle gode indstillinger jeg kan bruge.


  • #23   8. okt 2013 Hvilket kamera har du Camilla smiley

  • #24   8. okt 2013 Josefine, nej det er rigtig svært at fine læreplads som fotograf det er rigtig synd.
    Ja det kan jeg godt se kan være et problem men dejligt du alligevel har fundet ud af at få stor glæde af kameraet. smiley

    Ginger, Jeg bruger mest mit arbejds kamera som er et Nikon d700 det er os de de billeder jeg har lagt op her er taget med.

    Men privat har jeg et Nikon d90 bruger det dog sjældent da jeg istedet som sagt låner det jeg arbejdet med, som er langt bedre end min gamle smiley

    Billede taget på mit arbejde smiley


    profilbillede
  • #25   8. okt 2013 Årh det er også et kamera med en heftig pris, haha smiley Drømmekameraet.

  • #26   8. okt 2013 Hah, ja det er det.

    Det er ikke lige sådan et man bare går ud og køber, tror hvis jeg selv skulle ud at købe noget kiggede jeg nok mere på en d7100 mener jeg den hedder.


  • #27   8. okt 2013 Jeg er lidt på jagt efter nyt kamera. Mit canon er ved at være 6 år gammel og trænger til at komme på pension. Er Nikon bare det bedste?

  • #28   8. okt 2013 Det er en smagssag, jeg kan bedst lide canon, men har også kun prøvet 3 nikon kameraer, synes canon er nemmere, at finde ud af.
    Sony skulle også lave nogle gode kamera smiley
    Men tag ud og prøv nogle, og se hvilket der ligger bedst i hånden på dig.


  • #29   8. okt 2013 Som Josefine skriver er det lidt en smagssag, jeg er vokset op med Nikon og derfor er jeg startet ud med det.

    Jeg synes Nikon virker mere lækkert i kvalitet når man holder på det, hvor jeg synes Canyon er lidt plastik agtig.

    Ved Nikon har jeg os et ekstra display når jeg er oppe i modellerne D7100 og op i de mere professionelle kamera. Det display kunne jeg ikke undvære da jeg generelt bruger de manuelle indstillinger meget, og via det display og alle genvejs knapperne på kameraet kan jeg hurtig ændre indstillinger.

    Sony er lidt længere fremme angående video og at tage billeder via skærmen, så vil man gerne benytte sig af de to ting ville jeg helt klart kigge på Sony.


  • #31   9. okt 2013 Så vil jeg også lige dele et af de bedste billeder jeg har taget af Lucky luke indtil videre smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Den svære kunst at tage gode billeder.

Annonce