{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.466 visninger | Oprettet:

Ema R
Ema R
Tilmeldt:
15. okt 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39

Hjælp til killing og hunde sammenføring {{forumTopicSubject}}

Vi har fået vores killing med hjem igår ( jupiii )
Hvordan få jeg vores nye killing til at kunne sammen med vores 2 hunde.

Vi har købt et højt klarestativ til killing hvor den kan være i sikkerhed.
Han hvæser af hunde når de kommer tæt på. Hundene har snust til killingen mens jeg holdt ham i mine arme og det gik fint. Cherie slikkede ham i øret og pepsi er bange for killingen.

Men de vil vildt gerne løbe efter killingen og det vil jeg ikke have. Hvordan fører jeg den sammen uden nogen traumer?

Please kom med jeres erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til killing og hunde sammenføring
  • #1   27. okt 2013 Jeg har ikke hund, men jeg vil sige, at katten skal nok få sat respekt i hundene med den opførsel. smiley

  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #2   27. okt 2013 Prøver lige med et billede.

  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #3   27. okt 2013 Jeg ved ikke om jeg skal lukke dem ind i stuen selv om killingen er der eller om jeg skal holde dem væk.
    Nogle steder har jeg læst at man skal lad dem selv finde ud af det og andet steder skriver de at man ikke må bare lukke dem ind sammen.
    Hvad har i andre gjort?


    profilbillede
  • #4   27. okt 2013 Det er da katten der sætter dagsorden, vovsen virker da interesseret på den gode måde synes jeg.


  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #5   27. okt 2013 Ja det er Cherie, hun slikker killingen i øret og tror nu nok at hun han lide ham ret meget. Men Pepsi er bange for den og jeg er bange for at de vil jagte katten.

  • #6   27. okt 2013 Vi har også både hunde og kat. Vi har gjort det at vi har sørget for at katten havde mulighed for at komme op i højden, og på anden måde komme væk fra hundene. De første 3 dage hvæsede katten meget af hundende, men det er bare gået så fint. Hun kom stille og roligt frem, og i dag 3 år efter er de de bedste venner, og har været det næsten fra start. Nu er vi også heldige at hundene ikke var voldsom nysgerrige helt fra start

  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #7   27. okt 2013 Han kan gemme sig et par steder i stuen og har sin klatrestativ. Jeg håber på det bedste og håber de finder ud af det.

  • #8   27. okt 2013 Gemme er ikke godt, for jeg forestiller mig det er for langt nede, sådan som i beskriver det smiley op op op det er der killingen skal føle sig sikker og den må helst heller ikke føle sig låst fast der, tænk på hvordan den kan komme der fra og til næste helle!
    Nu lyder jeres hunde søde og velopdragne smiley men de må ikke fange killingen og ikke gø for meget af den

    Held og lykke


  • #10   27. okt 2013 Katten skal nok få fortalt hundene hvor langt de må gå, men du skal stoppe hendene i at jagte katten, snusen og slikken er fint hvis katten acceptere det, men det skal ikke være sådan at du holder katten fast når de gør det, den skal have mulighed for at sige fra..

  • #11   27. okt 2013 Jeg ville sætte killingen ned - de skal nok finde ud af det.

  • #12   27. okt 2013 Kattene er tit bedre til at sige fra end vi lige skulle tro. Min kat uddelte et par lussinger når min hund kom for tæt på i starten. Det accepterede han, og nu er det blevet til, at de er bedste venner og sover sammen hver aften smiley

  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #13   27. okt 2013 De slapper lidt mere af.
    De har ikke jagtet ham endnu men har har heller ikke været så meget fremme når hundeæde var i stuen.
    Jeg holder han selvfølgelig ikke fast :-). Vi sider lige ved siden en puf hvor kan lige kan gemme sig under hvis han vil.

    Jeg er vildt bange for at Pepsi vil overfalde ham fordi de begge to er bange for hinanden.
    Men han er sød sød sød lille kat smiley


  • Ema R
    Ema R Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #15   27. okt 2013 Jeg vil heller ikke tvinge dem eller sætte dem sammen før de er klar til det.
    Nu er vores hunde ikke så støre så håber at det måske hjælper lidt.

    Vi tá det stille og roligt og ser hvordan det udvikler sig.


  • Dorthe J
    Dorthe J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #16   28. okt 2013 Jeg har haft flere katte mens jeg har haft min hund, en rhodesian ridgeback, og lige i øjeblikket har jeg tre 10 uger gamle killinger, som også har skullet vænne sig til ham. Med alle kattene har jeg gjort det, at kattene får et værelse, hvor hunden ikke kan komme ind og sat en babylåge med tremmer i døren. Så kan hunden stå og glane ind på dem og misserne nærme sig lågen som de føler sig trygge ved. Efter et stykke tid begynder de at snige sig ud gennem tremmerne og hvis hunden så kommer, kan de hurtigt smutte tilbage, hvis de vil. Det har fungeret godt hver gang. Min hund er ret dominerende, også over for katte, men jeg tror det længste der er gået er en uge, før killingen har vovet sig ud.
    Held og lykke med det, det er supersjovt med hund og kat sammen.


    profilbillede
Kommentér på:
Hjælp til killing og hunde sammenføring

Annonce