{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hellig birma
  • #1   4. nov 2013 Jeg vil anbefale dig at købe katten hos en registreret opdrætter, og så evt. spare de 5000-8000 kroner, en Hellig Birma kan koste op.

  • #2   4. nov 2013 Det var os det jeg tænkte smiley

  • #3   4. nov 2013 tjek evt. dette link! Kender ikke opdrætter, men de er da til salg til rimelig pris.
    http://www.kattegalleri.dk/marked/Kat/32025-hellig-birma-congo_-cocio-og-chip


  • #4   4. nov 2013 Så vil mit råd derefter være, at du tager ud og besøger et par opdrættere (de behøver ikke nødvendigvis have killinger), og ser om den Hellige Birma er noget for dig. Opdrætterne har med garanti en masse information om deres katte, deres pleje og temperament. For mig handler det om god kemi med opdrætteren og så det rette temperament på katten frem for prisen.

  • #5   4. nov 2013 Ja hvis du ønsker en dejlig bimse, så skal du da have med stamtavle, og du skal regne med over 5000kr for en lille killing, så er den vaccineret og neutraliseret.

    Jeg vil sige, at ønsker du en birma, men syntes en killing er for dyr, så prøv om du kan finde en ældre, måske tidligere avlskat eller 2, der er ikke mange gode opdrættere som sælger birma som ene kat.

    Min Røde kurilian bobtail var jeg heldig med, han var 11 mdr og meget billig, men det er så ikke derfor jeg har ham smiley

    Killingelisten har også et afsnit for voksne katte, jeg mener de skildre ved 10 mdr.
    Der er også steder på face hvor du kan finde voksne/ genbrugskatte, og du finder dem også nu og da her inde.

    God jagt smiley


  • #7   4. nov 2013 Jeg kan anbefalde denne opdrætter:

    http://www.wehnerts.dk/dansk.htm

    Jeg har haft en Europé fra hende smiley


  • #8   4. nov 2013 Felis: Hvor har du set den statestik?

    Ninna: Jeg vil også råde dig til at købe hos registreret opdrætter. Dels fordi der er styr på linierne bag killingen og desuden er du også bedre stillet i forhold til købeloven.
    Hos registerert opdrætter er killingen oftest neutralisret inden salg. Har fået godt, foder, dyrlægekontrolleret osv.. Denne store udgift slipper du får.
    Du er velkommen til at komme her og kikke, har dog ingen killinger til salg nu. ( Ved ikke lige hvor du bor?


  • #9   4. nov 2013 Jeg kan ikke huske om det er 22% for birmaer, men ved de topper. Jeg kan da se om jeg kan finde materialet fra foredraget

  • #10   4. nov 2013 Jeg bor i Skive. Havde håbet prisklassen ikke var så høj. Grunden til jeg gerne vil have en hellig birma er, at jeg synes de er utrolig flotte, især deres øjne, og har gerne ville have en længe. Men vi har lige haft et dødsfald af 4 killinger igår pga moren ikke ville dem. Så vil rigtig gerne have en ny killing, og en lege kammerat til moderen smiley

  • #11   4. nov 2013 At du mister fire killinger er fordi der er noget galt med killingerne - det er helt normalt en morkat ikke tager sig af killinger der ikke vil overleve.

    Er de født til tiden - er mit bedste bud et eller bakterielt, sikkert fra moderen som godt kan klare det, det kan killingerne ikke, det går normalt på lungerne som ikke er særlig udviklet


  • #12   4. nov 2013 http://birma.dk/ her kan man også finde nogle som skal have nyt hjem

  • #13   4. nov 2013 fundet - fra Jyrak seminar 2009 Dr. Leslie Lyons



    profilbillede
  • #14   4. nov 2013 Det er noget med Bimser har A og B blod, og at B blod killinger ikke kan tåle A blods mælk, så dør de (Eller også er det omvendt, men det er hvertfald noget med blodet)

  • #15   4. nov 2013 Jeg må sige som de andre, at du skal kigge efter en killing fra en registreret opdrætter og find en hvor killingen også er neutraliseret og fuldt vaccineret. Måske er det mange penge at skulle have op af lommen, men faktisk er det ikke dyrt når man ser i forhold til hvad du får. Det synes jeg i hvert fald ikke smiley

    Hvis man drømmer om en bestemt race, så skal man da købe den fra en registreret opdrætter, selvom det betyde man skal spare lidt op - tænk på du skal have katten de næste 15 år måske, så det er da vigtigt at få den rigtige kat fra starten af smiley


  • #16   4. nov 2013 Er der egentlig en der kan forklare forskellen på en hellig birma og ragdoll synes de ligner meget hinanden

  • #17   4. nov 2013 Deres personligheder er meget forskellig (Racemæssigt, der kan jo være individer der stikker ud)

  • #18   4. nov 2013 Altså jeg vil mene at ragdoll er støre og så er sindet jo ikke det samme som Beltane også skriver smiley
    ellers de samme råd som de andre


  • #19   4. nov 2013 jeg har nu flere ragdolls der nogengange omfører sig som bimser og da min mand har haft birmaer i 20 år så må han jo vide det. Så meget forskel er der ikke. Størrelsen er jo den største faktor men Ragdollen er jo i sin tid lavet af og blande Hellig Birma ind i det man havde smiley
    Hvis 5000 er dyrt for en BIrma så bliver Ragdolls nok dyrere for de koster 6000 kr.


  • #20   4. nov 2013 Det kan jo være de opføre sig sådan fordi de vokser op med birmaerne smiley

    SOm jeg skrev, så er det racestandarten at de er forskellige, men ikke alle vil opføre sig inden for standarten..


  • #21   4. nov 2013 Altså de ligner hinanden på en måde. De Ragdolls jeg har mødt er roligere og mere sofakatte (altså det er birma jo også men som jeg bhar forstået er birmaen en smule mere aktiv, men den er selvfølgelig også til sofa hygge) smiley

  • #23   4. nov 2013 Min Birma dreng kostede mig 3500. Han er også købt på Fyn. Mit indtryk er, at jo længere man kommer væk fra København, jo billigere bliver de. Jeg har set tavleBirmaer i Sønderjylland til 2500. Og de havde fået hele pakken hos dyrlægen. Men jeg tror, man skal regne med mellem 3500 og 5000 kr. Og det er bestemt prisen værd, synes jeg. Birmaen er en dejlig race.
    Min pige kostede mig kun neautralisationsprisen. Hun var også voksen og var taget ud af avl. En voksen kat kan man tit få til en mere end rimelig pris.
    Du kan finde opdrættere på killingelisten.dk og på Birma.dk


  • #24   4. nov 2013 TS leder efter en uden stamtavle til at få killinger på engang, så tror folks gode råd om opdrættere og priser er overflødige desværre smiley

  • #25   4. nov 2013 :-0 ja det er jo ærgerligt, jeg køber aldrig rasekat uden tavle smiley

  • #26   4. nov 2013 Et godt råd vil du lave flere killinger - find ud af hvorfor dem du havde døde. Den hunkat du har (ser ikke ud til at fejle noget) kan smitte en ny hunkat og så har du flere døde killinger

  • #27   4. nov 2013 Hvor læser du det henne Ditte?

  • #28   4. nov 2013 Det har hun svaret i en PB smiley

  • #29   4. nov 2013 Mine nuværende killinger døde i går som sagt. Moderen havde feber inden hun fik kejsersnit, og havde gået for mange dage over forventet dato. Så hun fik kejsersnit, og de informerede mig om hvordan jeg skulle takle situation og efter 4 dage ville moderen dem stadig ikke. Der er hverken sygdom eller lignenede i mit hjem. Jeg ved ikke hvad der var gået galt med hendes parring men var også et uheld. Ved hendes første kuld fik hun kun en killing som var født lidt over en uge for tidlig, som hun fødte på mit køkkengulv så den var iskold da jeg kom hjem. og tog til vagtdyrlægen hvor de sagde den højst sandsynlig ikke ville overleve, men jeg ville have den til at leve og den overlevede, lever i bedste velgående idag. Så dødsfaldet er ikke noget jeg har kunnet gøre noget ved.


    Jeg har ikke planlagt at jeg absolut skal have killinger. Jeg elsker katte og alle andre dyr, og er så fasineret af dem. Grunden til jeg godt kunne tænkte mig en at få et enkelt kuld killinger på er at jeg så ville beholde en eller to derfra, synes det kunne være spænende at have en killing fra sit eget kuld..


  • #30   4. nov 2013 ninnap: Selve stamtavlen koster jo kun 200 kr, så synes ikke det er der du skal gå på kompromis med kvaliteten. Køb en killing med stamtavle til avl, få et kuld killinger du kan sælge til en højere pris end dem uden stamtavle, og behold en derfra smiley

  • #31   4. nov 2013 En killing uden stamtavle hos almindelige familier koster fra 2000 kr osv. Men dem fra opdrætter med stamtavle koster 6000 kr hvis det skal være en avls kat

  • #32   4. nov 2013 Det er rigtigt, men du kan tilsvarende regne ud hvad prisforskellen på de kommende killinger vil være.
    Dertil vælger du i stedet for at støtte op om det arbejde der ligger bag de linjer den race du er falder for har, og dermed bidrager til racen fremfor at ødelægge det vi andre prøver at opbygge. Og du har ingen garanti eller rettigheder ved køb af sådan en killing. Ved at købe med tavle, gælder købeloven jo.
    Avlen uden tavle er jo startet i at folk bruger tavlekatte der ikke er solgt til avl, og dermed er der mange "ikke racetypiske" "birmaer uden tavle" eller birmaer med diverse med kosmetiske fejl, genetiske fejl eller lignende. Man kan vel sige du støtter op om det "sorte arbejde" fremfor det "lovlige arbejde".

    Efter min mening er det lidt dobbeltmoralsk at ønske en RACEKAT og vil have killinger på den, men vælge den uden tavle...

    Men det er måske ikke noget du tillægger ret meget betydning.


  • #34   4. nov 2013 Hvis man vil have en racekat og har sat sig i hovedet, at man vil have sådan en, så må man vel også være indstillet på, at den koster det den koster.
    Når man køber en racekat "ved en ordentlig opdrætter" følger der som regel en stambog med samt en kontrakt som er en sikkerhed for både dig og opdrætter. det er dumt at købe sig en kat hvor tingene ikke er iorden. Desuden skal man tænke på alt det arbejde der ligger bag ved, at opdrætte. det er ikke bare en kat der bliver skidt ud af moren og så vupti, så skal den sælges..... Nej der ligger meget arbejde bag.
    Ud over det, så har vi selv været udsat for, at købe en kat der desværre døde af den frygtelige sygdom FIP. Men heldigvis havde vi kontrakt på ham og opdrætteren betalte katten og halvdelen af dyrelægeregningen tilbage, så det at købe en "for billig racekat" uden stambog og kontrakt kan vi ihverttilfælde ikke anbefale. Men det er jo selvfølgelig op til ens egen samvittighed.


  • #35   4. nov 2013 Jeg ville aldrig sælge et avlsdyr til en person der ikke havde sat sig ind i racen og hvad opdræt indebærer. Sælger man avlsdyr er man forpligtet til at være mentor for køber, og det orker jeg ikke at være for uvidende personer - så sælger jeg hellere en kastrat

  • #36   5. nov 2013 Jeg har kat fra et kuld fra en ny opstarter opdrætter, tavle og opdrætter navn, men hun havde ikke en mentor smiley det kunne hun godt have brugt, i stedet for, at prøve at spørge rundt til mange.
    For det første mente hun han havde udstillings kvalitet, som jeg sagde jeg var ligeglad og betalte det ekstra, men fik dem hurtigt igen, han havde jo fip skæg og en lille streg helt fra hagen og op mellem ørene smiley hans lille charme.
    Og da han blev overfaldet af sine søskende, var hun også på herrens mark, hvad skulle hun gøre? Når hun ikke var hjemme, 8-10 timer om dagen, var han på soveværelset alene, de sidste ca 3 uger, for hun håbede han kunne hele, han havde stadig masser af sårskorper, og små friske ridser da jeg fik ham.
    Han er ikke som andre bimser, han er bange og tilbageholdende, og har det bedst når der ikke kommer nogen her,for så får han ofte stres mave, men soveværelset er hans trykke gemmested smiley
    Hun solgte også hans søster til avl i Norge , hun var der ikke i 14 dage så kom hun retur, hun har så slem HD, at lægen siger hun ikke får slidgigt, for knoglerne røre ikke hinanden.
    Det var det eneste kuld hun fik, en dyr oplevelse og hun har så mor og datter sammen, morkatten har også HD i mildere grad, min dreng har patella luxion, det kan man kalde en bommert hun kendte jo intet til linierne og desværre var der en som lånte en hankat, de havde jo begge papirerne i orden og blodtyperne var forenelige.
    Jeg elsker Birk, men han er jo den killing, man får at vide man ikke skal købe, lille undermåler som bliver holdt ude af fællesskabet!


  • #37   5. nov 2013 Sælger man dyr skal man være moden og erfaren nok til at behandle køberen omsorgsfuldt, hjælpsomt og seriøst.

    Det er svært er man ny og ingen erfaring har - for tro mig uanset hvor meget man bestræber sig kan uheld ske.


  • #38   5. nov 2013 Der er lagt er kæmpe stykke arbejde i at lukke de linier, hvor fip har forekommet og der er sket en betydelig nedgang i tilfælde af fip inden for birmaen siden 2009 smiley men det er klart, hvis man vælger at avle uden tavle, så ved man ikke hvad der ligger og om disse katte bla. er genetisk betinget for at udvikle fip. Nu er jeg selv opdrætter, og udgifterne til at lave et kuld sunde og raske killinger, når man ikke selv har hankat, løber lige rundt, men der er bestemt ikke overskud ved det. Du skal jo kigge på hvad der er med i den pakke du køber og hvilke linier der ligger bag en evt. avlskat. Synes da helt klart du skal undersøge og overveje om det er der du vil og om du har økonomisk overskud til at være opdrætter smiley

  • #40   6. nov 2013 Har fundet en Ragdoll killing blandet med hellig birma. Super sød killing, som jeg skal se. og ved ikke om jeg skal købe den endnu. smiley
    Synes det lidt for dårligt, når man spørger om råd og vejledning her inde, at så man bliver hakket på. Vi er alle mennesker, og alle laver fejl. Men herinde angriber i folk..
    Jeg har nok ikke gennemsøgt ALT om en hellig birma, men for guds skyld jeg skal vel starte et sted. Har da tænkt mig at sætte mig ind i dens opvækst, og hvordan jeg skal give den, den bedst mulige opvækst.
    Har haft dyr hele livet, og de har aldrig nødt. Min kærlighed og penge går til mine guldklumper. Min anden kat og også lige blevet stereliseret, og hvis jeg for en mere skal hun også med tiden, men de går indenfor pga sikkerhed. Men har heldigvis en god kæreste, som skal bygge en kattevoliere til dem, hvor der både er varme og hvor de også kan gå ud og nyde ude livet. Samt har to hunde som ikke klager. Så synes folk skal slappe lidt af, inden i angriber folk. I kender ikke mig og i kender ikke mine dyr. Hvis i så dem, ville i også tænke de har det frygtelig godt! De for alt hvad de peger på, selv i butikkerne for de lov at vælge hvad de vil have. Har dem med i butikker fordi de skal ikke stå alene.
    Så slap liiige af med at angribe mig på den måde TAK.... :-):-)


  • #41   6. nov 2013 En ting er at behandle sine dyr godt, for det lyder det bestemt til, at du gør. Men det vil ikke gøre dig til en god opdrætter. Der skal meget mere til.

  • #42   6. nov 2013 Ninnap: ingen angriber dig, men hvad du måske ikke helt forstår er, hvordan din holdning lyder i os birmaopdrætteres øre.

    Du fortæller du har planer om at købe en birma, uden tavle til at lave killinger på.

    Det svare til at gå ind i gucci, se på en taske og fortælle designeren at du har planer om at købe en tilsvarende fake smiley og derudover har planer om at begynde at producere fake tasker.
    Den er lidt overdrevet stillet op, da det jo ikke er ulovligt at købe kat uden tavle. Men kan du se min pointe?

    Hvis du vælger den ragdoll/birma du skal se på, så gør racerne, antallet af hjemløse katte, internaterne og os opdrættere der prøver at fremavle det bedste i racerne - den tjeneste at få hende steriliseret med det samme, så ikke du kommer til at bidrage med blandingskatte som der er så rigeligt af! smiley


  • #43   6. nov 2013 Hakket på - nej - men i din alder opfatter man alt man ikke har lyst til at høre som negativ belæring

  • #45   6. nov 2013 Lis: Der tager du helt fejl. Du bedømmer tydeligvis ud fra min dårlige formulering, og min alder.
    Jeg forstår alting som jeg skal, og synes egentlig din kommentar er rigtig negativ.

    Jeg forstår det her som hakning på mig. Jeg har ikke planer om at blive opdrætter før om mange år!
    Jeg vil gerne have et kuld killinger her hjemme fordi jeg gerne vil beholde en eller to af min egnes killinger, og for at give mig selv om min kat den oplevelse.

    Forstår godt opdrættere, ville da helt sikkert selv være sådan hvis jeg var opdrætter. Og forstår også godt problemet i alle de uønskede killinger omkring. Men altså det problem tror jeg aldrig vi kommer over, vi har selv haft katteværnet ved siden af vores naboer som skulle afhente 16, løse katte og har selv reddet 3 af dem.

    Jeg ville også gerne have en kat med stamtavle helt sikkert ja! Men jeg står i den situation at hvis jeg skulle købe en kat med stamtavle ville jeg først have råd til at købe den om i hvertfald 5 år. Pga mange ting. Samt har opsparing til mine dyr og dyrlæge regninger.
    Og en helt masse andre ting.

    Jeg synes det rigtig forkert at sætte mig i bås på grund af min alder, jeg forstår udemærket godt, det i fortæller mig og har da helt sikkert også taget en del til mig! Men jeg vil super gerne have mig den killing om den er ægte eller ej, jeg så denne kat og blev DYBT forelsket.

    Jeg tror aldrig det med opdrætter osv ændre sig. Men det jo ikke alle der har råd til stamtavle kat, og ikke har råd til at spare op til den.

    Ja jeg søgte en racekat, fordi jeg super gerne ville have en, men har været inde på alle hjemmesider, og har ikke fundet nogle som jeg ville have råd til i den nærmeste fremtid.

    Skal siges jeg KUN skal have et kuld, HVIS jeg overhovedet skal have et kuld, det må tiden vise. Jeg søgte IKKE kun en kat for at få killinger, jeg søger en kat fordi jeg elsker katte, og jeg gerne vil have en legekammeret til min maine coon kat.


  • #46   6. nov 2013 Her får du lige en tabel over hvad en "Gratis kat" koster dig.
    Så kan du jo selv lægge beløbet for din blandingskat oveni og så prøve at sammenligne med en kat med stamtavle...


    profilbillede
  • #47   6. nov 2013 At du dertil udmærket kender til problemet med hjemløse katte (blandingskatte og huskatte) som fylder internaterne og aflives grundet folks behov for LIIIIGE at skulle have et kuld killinger, da de mener det er godt for katten. Så synes jeg det lyder utrolig egoistisk at du med god samvittighed kan sige at du vil lave killinger på en blandingskat.
    Jeg har intet imod huskatte eller blandinger, men i stedet for at bidrage med flere af slagsen, så anskaf dig da to killinger der mangler hjem, som kan få glæde af hinanden hele livet! smiley


  • #48   6. nov 2013 hvad vil du gøre hvis din kat får 7 killinger og du kun selv vil have 2 af dem? Jeg tænker hvad vil du med de resterende 5, hvis du ikke kan komme af med dem?
    Køb Den kat du har tænkt og få den steriliseret og vent så de 5 år indtil du har økonomi til det og start dit opdræt til den tid.


  • #49   6. nov 2013 Jeg tænker det samme som *Jannik, Heidi og Terroristerne*

    og så tænker jeg hvad hvis din hunkat nægter at acceptere de 2 killinger du vælger at beholde?? Jeg mener det er meget normalt at en mismor vil forsøge at jage sit afkom væk fra sit territorium for killingerne er gamle nok til at klare sig selv, så du risikere at ende med en meget uharmonisk katte flok..

    Og så kan jeg ikke lige lade være med at kommentere på din kommentar: for at give mig selv om min kat den oplevelse
    Din kat går jo altså ikke rundt og tænker "ihh jeg ønsker sådan killinger" for katte har ingen moderfølelse før lige præcis på det tidspunkt hvor killingerne kommer til verden, før det har de ingen ide om hvad der sker, de er udelukkende styret af deres instinkter..

    Og så lige en sidste ting, du ønsker en kammerat til din MCO, det er ikke sikkert at din MCO ønsker en kammerat, husk det..


  • #50   8. nov 2013 Ditte, kan rigtig godt lide dit svar og tror faktisk ikke jeg vil have killinger før om laang tid. Men jeg tror jeg køber en blandingskat i dag, fordi den kommer jo også til at mangle hjem som de andre på internatter.

    Heidi. Jeg er helt sikker på hun gerne vil have en at lege med, hun altid gået med en anden kat, men den anden kat blev syg :-(..
    Og nu efter killingerne er væk keder hun sig, helt vildt! og vi er ikke færdige med vores voliere, og vi har i hvertifald 5 kradsetræer her hjemme. og somme tider tager jeg grene med op til hende hun må rode med, og har købt palmer til hende og grønne planter. Og alt mulig andet aktivitet. Men hun mangler en at lege med, fordi hunden bider hende, når de leger så det vil hun ikke. og hun går simpelthen og keder sig smiley

    Katten vil jeg ikke have chippet og øremærket liiige nu. Så længe den ikke kommer ud, mine katte er aaldrig stukket af fra mig hjem. har net i vinduerne, og er meget obs på dem.


  • #51   8. nov 2013 den bider ikke, den nabber bare for hårdt. Men de elsker at putte sammen og ligge i ske smiley

  • #52   8. nov 2013 Jeg synes det er en rigtig fin ide at tage missen hvis du er faldet for den. Især hvis den du har nu savner selskab. Men husk, det kan tage lang tid at føre to katte samme, og ISÆR to fertile hunner smiley Det er vist oftere det ikke lykkedes, end at det lykkedes.

    Overvej kraftigt at få dem steriliseret, en hunkat kan også stresse forfærdeligt af gentagende løbetider uden at blive parret.
    Se det som et godt råd, for kattenes, din og internaternes skyld smiley


  • #53   8. nov 2013 Den ældste er steriliseret, og skal siges det er gået fantastisk. Hun har taget den til sig som sin egen killing og de hygger. åh et syn smiley

  • #54   8. nov 2013 Må vi se den smiley

  • #55   9. nov 2013 ja, fikser lige billed i morgen smiley

  • #56   10. nov 2013 Her er de to uldtotter smiley

    profilbillede
  • #58   10. nov 2013 og en birma uden sokker?

  • #59   10. nov 2013 Jo hun skulle gerne være 12 uger.
    Dens mor er 25%hellig birma og ellers ragdoll og faderen er ragdoll så det blev til en ragdoll selv om det var en birma jeg efter spurgte men har læst på racen, og tror en ragdoll er mere mig :-). Hun har også sokker, kan lige ligge et bedre billed ind.
    Men jeg synes også hun er meeget lille. Hun er heller ikke så god til tørkost, så jeg har givet hende vand i maden.

    Hvis jeg ligger et billed ind her, kan i så vurdere hvor gammel hun er?


  • #60   10. nov 2013 Det lidt svært at se pga lyset, men hun er mørkere på benene og potterne, og så har hun lyserøde træde puder. Og helt lyse blå øjne smiley

    profilbillede
  • #61   10. nov 2013 Tillykke med hende, hun ser sød ud smiley


  • #62   10. nov 2013 Tak, det er hun også. Hun er ligesom en dukke, man må gøre aalt ved hende smiley og hun klarer det så godt med dyrene der bor her i forvejen. der er ingen af dem som har været sure på hinanden. Og da hun så vores anden kat, første gang gned hun sig op af den smiley

  • #63   10. nov 2013 Min Mitti var også en lille stump, 14 uger og 1350g han havde øgenavnet PINDEN smiley

    profilbillede
  • #64   10. nov 2013 Nu er Mitti en bamse på ca 3 kg og godt 6 mdr.



    Tillykke med den lille smiley


    profilbillede
  • #65   10. nov 2013 hun er en blåtortie colourpoint. De lyse pletter hun har på benene er det creme der kommer frem med tiden


  • #66   10. nov 2013 prøv og vej hende på en vægt... hvad siger vægten så på hende?
    Du kan evt. prøve og give hende torskerogn med creme fraiche lunet i microovnen det feder lidt og samtidig kan det slikkes op smiley


  • #68   10. nov 2013 Super tak for alle svar.
    Jeg vejer hende lige i morgen, så må vi se. Jeg fik hende i fredags, og hun har spist rigtig godt her. Jo har haft blandet tørkosten op med vand, og så smit det ud når de ikke ville have mere.
    Skal ud efter vådfoder i morgen, de spiser en ud af huset :-))



Kommentér på:
Hellig birma

Annonce