{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Urinering uønsket steder {{forumTopicSubject}}

Håber i kan hjælpe mig ,men lidt godt forslag til mit problem.
Jeg har en to maincoon katte ( han kat kastereret) .
Den ene Felix på to år ,er begyndt at urinere i min seng og div andre steder.
Jeg har et katte toilet til dem begge ( altså to toiletter) .Der er ikke sket noget her hjemme ,altså ingen ændringer i deres hverdag.
Hvad gør jeg ?
Håber på nogle gode råd.
Connie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urinering uønsket steder
  • #1   12. nov 2013 Jeg ville tage ham under armen og besøge dyrlægen for at ud lukke at han ikke har en eller anden slags urinvejs infektion.

  • #2   12. nov 2013 Ok det bliver gjort i morgen . Kan det være derfor ?

  • #3   12. nov 2013 Hvis han ellers aldrig har været urenlig før .
    Og der ikke er sket noget stressende i jeres liv ellers.
    Så er det en god ide lige at får ham undersøgt .
    Tit kan det være en eller anden slags urinvejs infektion.


  • #4   12. nov 2013 Ja det kan være for at fortælle dig at han har ubehag. har lige haft en tråd om min hankat som prøvede at tisse i min sofa og på gulvet http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/108224-blaerebetaendelse, men det var så så slemt at der ingen tis kom, og var meget akut... så afsted til dyrlægen og få undersøgt om der er noget, inden det bliver slemt, hvis det er det der årsagen..


  • #5   12. nov 2013 Ok mange tak . Jeg ringer til dyrlægen i morgen .
    Det må være det , kunne simpelthen ikke forstå at han tisser hvor både ham og jeg sover ,det ligner ikke en kat syntes jeg .


  • #6   13. nov 2013 God ide med dyrlægen, det ville også være mit råd..

  • #7   14. nov 2013 Hej alle i søde mennesker.
    Nu har jeg været ved dyrlægen med ham , og han har ikke noget betændelse eller krystaller. Men der var lidt blod i urinen, hvilket nok skyldes at han var stresset . Han er en meget sky kat ,så der skal ikke så meget til . jeg har fået nogle beroligende piller til ham , da han lige skal ha lidt ro .


  • #8   14. nov 2013 Men godt du lige fik hm tjekket så det kan udelukkes, havde dyrlægen et bud på hvorfor han er blevet urenlig når det nu ikke skyldes urinvejene??

    Hvis han er en sky kat som let bliver stresset, er der så noget som kan have stresset ham på det seneste, der kan gøre at han er blevet mere nervøs og usikker, hvilket kan skyldes at han er blevet urenlig??


  • #9   14. nov 2013 Ja vi har fået glas i den ene side af deres vouliære( ved ikke hvordan det staves)
    Og jeg er begyndt at arbejde om natten hver anden uge . Dyrlægen mente at det sagtens kunne være det . Og da der var blod i urinen skrifter jeg nu også over på noget andet foder der er mere skånsom ved blæren .


  • #10   14. nov 2013 Tjaa hvis han er meget sky som du skriver, så skal der jo nok ikke de store forandringer til at han bliver usikker og stresset, og du er jo den største tryghed han kender vil jeg tro, så derfor vælger han jo at tisse på ting der dufter kraftigt af dig, og din seng/ dyne er jo der hvor der dufter mest af både dig og ham..

    Så jeg vil tro som dyrlægen at de ændringer du nævner meget vel kan være grunden..

    Måske du lige en overgang skulle prøve at give ham Royal Canin calm foder eller give ham zylkene i en kortere periode, indtil han igen føler sig sikker..

    Calm fodret indeholder zylkene, det er ofte bare nemmere at give det som foder frem for som piller..
    Ved der er flere der har held til at dulme kattes nerver med det, det sløver ikke beroliger blot, og er ikke en medicinering, men et syntetisk fremstillet stof som allerede produceres i katten.. (så vidt jeg husker)


Kommentér på:
Urinering uønsket steder

Annonce