{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Er bekymret for min kat :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt bekymret for min kat.. Han miavede efter morgenmad da jeg stod op i morges, som han altid gør om morgenen, jeg gav ham mad, han snuste til det og lod det så stå.. Smed det ud over middag og gav ham her ved 18 tiden aftensmad som vi plejer, hvilket han også snuste til og lod stå Gav ham en godbid som han plejer at elske, han legede ikk engang med den, snuste bare til den og gik.. Han har været i kattebakken og alt ser normalt ud. Når jeg tømmer kattebakken plejer han at komme og gå i den med det samme, men det gjorde han heller ikke idag. Han plejer at være lige i hælene hele dagen, går jeg på toilet så står han og hyler udenfor døren til jeg kommer ud, men ikk idag.. Han ligger bare inde i stuen og går jeg hen til ham, vil han ikk rigtig kæles for, gør jeg det så går han et andet sted hen og lægger sig.. - Nogen forslag til hvad der kan være galt med min baby?

Han blev neutraliseret for en uge siden og har egentlig været frisk nok efter operationen, har spist fint og været som han plejer.. Idag har han ikke engang leget, og jeg kan heller ikke tirre ham så han bliver legesyg... - Han er bare slet ikke sig selv ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er bekymret for min kat :(
  • #1   15. nov 2013 Dyrlægen kan sikkert svare på det

  • #3   15. nov 2013 Jeg har lige kontaktet dyrlægen, skal forsøge at lokke noget i ham, uanset hvad.. bare han spiser.. Og lykkedes det ikke, skal han kigges på i morgen tidlig smiley

  • #4   15. nov 2013 Når en kat ændre opførsel, så meget som det lader til at din kat har gjort, så er der kun en vej og det er til dyrlægen.

  • #5   15. nov 2013 Ja der kan jo være rigtig mange årsager til at din kat føler sig utilpas..

    Det du beskriver var faktisk nogle af de symptomer som gjore at jeg opdagede at min Tøsen havde blærebetændelse..

    Men der kan være rigtig mange årsager til han ændre adfærd, så du må et smut til dyrlægen i morgen, det kan såmænd blot være en hårbolle som genere..

    Men kom gerne med en update i morgen når dyrlægen har tilset katten..


  • #6   15. nov 2013 Der kommer en dyrelæge på besøg om en times tid, for han har også 40 i feber fandt jeg lige ud af smiley .. Så han skal have pencillin og smertestillende..

    Han blev også vaccineret forrige torsdag, men hvis det er reaktion på det, burde den så ikk være kommet noget før, eller ?


  • #7   15. nov 2013 Vaccination svækker immunforsvaret i ca 14 dage, det er en af grundene til, at en syg kat ikke bør vaccineres, og at mange katte bliver syg lige efter, det din har lyder ikke som en decideret bivirkning, altså hvor de har symptomer der minder om de sygdomme som der vaccineres for.
    Håber alt går godt smiley


  • #8   15. nov 2013 Tyder på infektion efter kastrationen

  • #9   15. nov 2013 Ligesom Lis skriver, var min første tanke, da jeg læste dine indlæg også: Infektion efter kastrationen! Det sker mig bekendt meget sjældent, og jeg har aldrig selv oplevet det, men man kan jo være uheldig.

    Jeg krydser fingre for din dreng og håber, dyrlægen kan give dig nogle svar.

    Håber, du vil give en update herinde, når han har været der. smiley


  • #10   16. nov 2013 Dyrelægen kunne ikke finde noget på ham, men han havde meget høj feber.
    Så han fik en sprøjte med peniciling og smertestillende.. Og godt en halv time senere begyndte han allerede at spise lidt, gav ham vand med en sprøjte hele aftenen for at tvinge det i ham.. Og idag er han helt på toppen igen smiley


  • #11   16. nov 2013 Årrhh det var da godt at høre at han er blevet frisk igen... smiley

  • #12   16. nov 2013 Jeg har prøvet det samme med min hunkat sidste december, ringede til dyrlægen 5 gange fordi hun ikke ville spise, drikke, lege hun kravlede ind i mig skab og gemte sig i det ene hjørne og ville intet.
    Der fik jeg at vide hvis man stille trækker ned i øjet skal det være lyserøde hvis det ikke er så skulle jeg ringe til dem.
    Også kunne jeg tage hendes tempratur og den skulle vist være på 36,5 grader så er det normalt, jeg gjorde det hele med intet var det i vejen det stod på ca 1½ dag også var hun frisk igen.
    Dyrlægen sagde at kun kunne have været ved at blive syg da hun kan få virusser lige som os mennesker der rager en forkøelse til os. Hun sagde at dette kunne man ikke rigtigt gøre noget ved


  • #13   16. nov 2013 en normal temperatur på en kat er 1 grad højere end hos mennesker, altså mellem 38 og 39 grader. Hvis den er på 36,5 er den alt for lav.

  • #14   17. nov 2013 smiley Dejlig opdate.

  • #15   17. nov 2013 Dejligt, at din kat er frisk igen - godt, dyrlægen fik ham tilset, selv om han ikke fandt noget konkret. Tak for updaten. smiley

  • #16   18. nov 2013 Kunne ikke huske tempraturen præcist smiley

Kommentér på:
Er bekymret for min kat :(

Annonce