{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.335 visninger | Oprettet:

Katte og planter? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg aldrig været det store plantemenneske, så da vi havde vores gamle katte, var planer og katte ikke noget problem - MEN efter vi flyttede for et halvt år siden, er jeg blevet vild med at have planter i huset.
Nu har vi så lige fået 4 katte, og ja, de spiser mine planter.

Er der noget man kan gøre, eller er planter i et kattehjem bare et no-go, med mindre du vil have ødelagt planterne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og planter?
  • #1   24. nov 2013 Jeg har stort set droppet planter efter mine tosser flyttede ind smiley

  • #2   24. nov 2013 Tror det kommer an på kattene og hvilke planter man har, jeg har ikke droppet blomster i hjemmet, her skal vi alle være på lige fod..

    Jeg har omkring 15-20 orkideer rundt om i huset og kattene har aldrig spist en eneste smiley

    Du skal blot gå uden om de planter som er giftige for katte, så hvis de skulle blive spist af en kat så sker der ikke noget med katten..

    Her er et link til ikke giftige planter og giftige planter for katte:
    http://siamis.com/Helse/kattevenligeplanter.html


  • #3   24. nov 2013 Lykke og Michael Rytter **Er der noget man kan gøre, eller er planter i et kattehjem bare et no-go, med mindre du vil have ødelagt planterne? **

    Jeg er nu mere bange for at planterne ødelægger kattene.

    Her i huset er der kun en palme, et paradistræ og et appelsintræ. Gad ellers godt have flere planter og blomster.

    Orkideer er der mange der har - det er vist ikke en blomst katte generelt interesserer sig så meget for, og hvis de gør er den så vidt jeg ved ikke farlig for dem.

    Lad kattene have adgang til kattegræs eller stuebambus - det kan nok forebygge at de æder i andre planter. Men god ide sy undgå giftige planter i huset.

    Jeg har dog fx en hyacint pt - de er giftige (det er alle løgplanter) men mine katte interesserer sig slet ikke for den. Men fx en buket roser er helt umulig at have i fred her smiley .


  • #4   24. nov 2013 Der er i hvert fald en del planter der er mere eller mindre giftige for katte, som dem skal du undgå. Jeg kan have duft-garanier, især dem der dufter af citron. Så er der orchideer og forskellige sukulenter, mine også holder sig fra.
    Jeg har så, især i vinterhalvåret, givet mine deres egen "have" bestående af forskellige krydderurter, lavet som en sammenplantning. Nogle af dem æder de og andre dufter de bare til. Husk at purløg er no go.


  • #5   24. nov 2013 Åh ja, purløg er bare det sidste, jeg kan have i fred - og det værste, synes jeg, at undvære smiley . Min Bjarne kan slet ikke lade det være, så ingen purløg i haven her. (men jeg har da heldigvis en masse purløg i min urtehave, der ligger 5 minutters gang fra huset).

  • #6   24. nov 2013 Jeg har heller ikke mange planter, min erfaring siger,, jo mere en plante ligner græs, jo større er sandsynligheden for, at den bliver spist,, og ja så er purløg jo ikke god.

    Det kan betale sig, at se sig for og vælge planter som ikke skader kattene smiley


  • #7   24. nov 2013 prøv at så lidt kattegræs til dine katte så kan det være de holder sig fra planterne.

Kommentér på:
Katte og planter?

Annonce