{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Vibeke E
Vibeke E
Tilmeldt:
2. dec 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25

Udekat i løbetid - Hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Hjælp!! Min dejlige hunkat er kommet i sin første løbetid (sån ca fra i forgårs), og det er første gang jeg har udekat, så er lidt på bar bund! Hun kommer normalt altid hjem flere gange dagligt, og om aftenen/natten - men idag har hun ikk været hjemme siden kl 11 ca , og kl er nu halv ti om aftenen - skal jeg være bekymret??? Eller er det normal adfærd? Hun har en forhistorie der gør at jeg blir bekymret hvis jeg ikk ser hende længe - men ville li høre om hendes løbetid ku gøre det her nu..
Vh Vibeke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udekat i løbetid - Hjælp!!
  • #1   2. dec 2013 ja det er meget normal smiley hun er på drengerov og hun kan sagtsen være væk i længer tid pga løbetid så du får nok en kat der er drægtig når hun kommer hjem igen.
    Hvorfor lukkede du hende ud når hun er i løbetid? smiley


  • #2   2. dec 2013 Hvorfor i alverden har du ikke fået hende steriliseret?
    Hun kommer hjem drægtig, hvilket jo er alt for tidligt når hun er i sin første løbetid...

    Var jeg dig, ville jeg smide hende til dyrlægen så snart løbetiden er ovre, og så få hende steriliseret, så er du fri for at bekymre dig næste gang hun tager på herre-rov, og det er nok den eneste måde at være sikker på ikke at bidrage med endnu flere overskudskillinger, dem har vi så RIGELIGT af efterhånden smiley


  • #3   2. dec 2013 Hun er nok ude efter flotte fyre.

    Når hun kommer hjem igen vil jeg anbefale, at du ringer til dyrlægen og aftaler tid til neutralisering (sterilisering) af hende.
    Der er desværre alt, alt for mange katte i Danmark, der kommer alt for mange nye til hvert år og internaterne bugner af killingerne.
    Xxx for at hun snart er hjemme igen
    smiley


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #4   2. dec 2013 Jamen hun har kattelem, så det var slet ikk meningen - da jeg kom hjem begyndte jeg at nusse hende som jeg plejer, og pludselig tog fanden ved hende og hun sku ud! Men hendes måde at reagere på ved nusningen og så hendes miaven udenfor - var Ikke til at tá fejl af! Opdagede det først idag desværre, og har ikke set hende siden! smiley Så går ud fra at det tidligst er startet igår - og ville helst undgå killinger..! smiley !

  • #5   2. dec 2013 Vibeke: Det er "for sent" at undgå, medmindre du følger rådet og får hende steriliseret inden hun skal føde. Jo før jo bedre, så har du ikke de små fostre på samvittigheden. Mener ikke de kan sterilisere hende mens hun er i løb, men så snart hun går ud af løb - så afsted til dyrlægen smiley

    Så kan du lukke hende ud med god samvittighed fremover smiley


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #6   2. dec 2013 Jeg snakkede allerede med dyrlægen efter hun stak af tidligere - og de kan godt nå at sterilisere hende, hvis bare vi kommer inden alt for længe - men det kræver jo at hun er her, så jeg kan få hende afsted! smiley og jeg er enig, der er for mange killinger/katte uden hjem - hun er min 8'ende, for jeg kan desværre ikke vende ryggen til et dyr i nød! Jeg har måttet aflive flere fordi jeg simpelthen ikk ku redde dem fra deres frygt osv fra tidligere mishandlinger! Det er godt nok en anden snak, men det sir bare lidt om vor tankeløse vi mennesker kan være engang imellem.. smiley

  • #7   2. dec 2013 De kan godt steriliseres når de er i løb men det er ikke nemt og der kan være komplikationer fordi det hele bløder meget, så det bedst at vente til den er ovre..

  • #8   2. dec 2013 Min dyrlæge gør det ikke når de er i løb. Da jeg skulle bestille tid til Cleo i sin tid, påpegede han at hun IKKE måtte være i løbetid. Men det er måske forskelligt om dyrlægen kan/vil gøre det smiley

  • #9   2. dec 2013 Vibeke: Du kan prøve at stille hendes kattebakke udenfor ved kattelemmen, den kan de lugte på lang afstand, hvis nu hun skulle have problemer med at finde hjem.
    Og prøv at gå ud og kald, og evt. rasle med posen til godbider/vådfoder... Måske det kan lokke hende ind smiley

    Kender følelsen af at mangle en mis lidt for længe, så bliver man urolig smiley


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #10   2. dec 2013 Forstår slet ikke det med at de ikk kan hvis de er i løbetid, det snakkede min dyrelæge slet ikk om!? smiley Vor længe er det nu den varer?? Og Ditte, hun er ikke blevet steriliseret før, da jeg først fik hende ca 8 mdr gammel fra en der Bestemt ikk ku tá sig af hende, og så var hun på p-piller et par måneder, indtil vi måtte stoppe med dem - og nu, tror jeg/vi, at hun er ca 13 mdr gammel, og så kom løbetiden pludselig bag på os.. Desværre! smiley

  • #11   2. dec 2013 henviser til mit indlæg #7 der er forklaringen på hvorfor mange dyrlæger ikke gør det

  • #12   2. dec 2013 Det var godt du kunne overtage hende så, men løbetiden kan da ikke komme bag på dig hvis du selv har taget p-pillerne fra hende smiley
    Du har trods alt haft hende i 5 måneder så der har da været rigeligt med tid til at få det gjort. Men man kan altid spille bagklog, men du ved nu hvad du skal gøre hvis du vil undgå killinger om 65 dage smiley


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #13   2. dec 2013 Ville i så bare holde hende indendørs i den tid hun er i løb?? Tror hun blir vanvittig så! smiley Har Lige måtte holde hende inde pga et skadet forben, og det var hun bestemt ikke glad for!

  • #14   2. dec 2013 ja det ville jeg bestemt! Det er jo også hvad vi opdrættere gør, medmindre man har en lukket løbegård til dem.

  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #15   2. dec 2013 Ditte - det gjorde det så alligevel , og ja, set tilbage er det rimelig dumt! Enig! Men da vi stoppede pillerne var det os planen at få hende steriliseret - vi havde bare ikk pengene lige der, og da vi så havde, havde vi ikk tid og kastede det lidt hen af flere årsager! Hun har så osse, skal det lige siges, den sidste halvanden måned ca - været i penicillin behandling af flere omgange, hvor dyrelægen Ikke har villet gøre det, pga infektion i kroppen i forvejen - så havde hun ikk haft det, var hun blevet steriliseret inden vi nåede hertil.

  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #16   2. dec 2013 Nu er jeg jo heller ikk opdrætter, så det ved jeg intet om! smiley smiley Men okej, så ved jeg det nu.

  • #18   2. dec 2013 Det er jo heller ikke for at lyde bedrevidende Vibeke, men det siger da sig selv, at lukker du en hunkat i løbetid ud i det fri, så bliver hun parret smiley

    Enten kommer hankattene til hende, eller også søger hun til dem. Så hvis man vil undgå killinger må man sterilisere, holde katten inde, eller få lavet sig en sikker løbegård.


  • #19   2. dec 2013 Jeg ved ikke om det kan berolige dig, men du skal vide, at hun først kommer når "tørsten" er stillet.
    Og så ved du jo hvor du skal have bestilt en tid smiley


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #21   23. dec 2013 Til de 'negative' mennesker herinde, nu når man bare spør om noget ganske stille og roligt og en anelse uvidende - så ku det tænkes at der var en grund til at jeg ikk har fået det gjort i tide, andet end Dumhed!! Måske jeg har været uden Arb for en tid og haft det stramt - måske jeg har været inde og ude af hospitalet, for til sidst at finde ud af at drømme barnet sad uden for livmoderen, og sku fjernes - Måske min far fik afvide at han havde kræft midt i alt det andet - men det er jo os kun måske!!! Syntes ikk at det er rimeligt at visse personer nedgør mig eller nogen andre for den sags skyld, når man stiller et simpelt/enkelt spørgsmål! Jeg Elsker mine katte, og ville til enhver tid gøre ALT for dem, og det Bedste for dem - så betvivl ikke mine hensigter fordi jeg var en anelse uvidende på det her punkt! Der var en grund til at jeg spurgte pænt! Og til dem der er interesserede i at vide det, så ER Carla nu steriliseret, og der kommer ingen Uønskede killinger her..!
    Og til sidst, tak til jer der bare ga' mig gode råd - det er jeg glad for!
    Tak..
    Vh Vibeke


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #23   24. dec 2013 Er der så nogen der ved om det er normalt at hun skal ha krave på? Det syns min dyrlæge, men jeg har ikk hørt om det før, og er ærlig talt bange for at hun sidder fast nogle steder når jeg ikk er hjemme! smiley eller når jeg sover for den sags skyld..

    profilbillede
  • #25   24. dec 2013 Bøj kraven så den er foran hovedet - så falder hun ikke i den.

    Jeg foretrækker bodystocking - kig alle billeder og beskrivelser der er også hvordan man gør

    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #26   24. dec 2013 Hun er steriliseret nu, (hvis du havde læst min kommentar ville du os vide det), og samtidig blev hun self os øremærket! Og ja, vi har passet hendes vaccinationer, da hun jo Er udekat og jeg os har hund! Og til din Info, så Troede jeg rent faktisk at jeg vidste rigeligt om katte, Carla er langt fra min første, men hun er min første ude - Hun - kat, og det beklager jeg sgu at jeg ikk lige havde styr på!! Igen, jeg er bare et menneske, og vi begår sgu fejl engang imellem!

  • #27   24. dec 2013 Jeg ved, at nogle her inde laver body stokking til deres katte i stedet for og undgår kraven.
    Man kan sy katten sammen på flere måder, og det kan gøre en forskel, jeg har kun haft en pige og hun blev syet med indvendig syning så man kun kunne se stingene og intet sår, og hun havde ikke krave på.


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #28   24. dec 2013 Tak Lis. Jeg har bøjet den flere gange, men den folder ud igen.. smiley Kigger lige på det link du har sendt.

  • #29   24. dec 2013 Jeg så det Vibeke E - og slettede fluks mine andre skriblerier smiley



  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #30   24. dec 2013 Jette - hun er nemlig os syet indvendigt, det er derfor jeg ikk syns at det gir mening! smiley

  • #31   24. dec 2013 De kan sagtens gå til angreb på såret selvom det er indvendige sting der opløser sig selv. Jeg beder altid om udvendige sting da jeg for ofte oplever allergisk reaktion på de indvendige - og så "piller" de i det

    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9950-sterilisation_der_er_pillet_op

    Så hold øje med såret - det må ikke blive rødt eller varmt eller gå op



  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #32   24. dec 2013 Okej, tak Lis.. Men ville du stadig ha kraven på når du ikke var hjemme? Vi skal nemli ikke være hjemme i aften, og frygter at gå fra hende med den på!? Bør jeg det?

  • #33   24. dec 2013 Hvis jeg var dig ville jeg hurtigst muligt få fundet en strømpe og lave den til en bodystocking, som hun kan have på når i ikke er hjemme, når i er hjemme så kan du tage den af og se hvor interesseret hun er i såret, hvis det ikke er særligt meget så lad hende kun have body'en på om natten og når i ikke er hjemme, sådan gjore jeg med min Smilla da hun blev fixet sidste år..

  • #34   24. dec 2013 Når body'en er kommet på kommer den ikke af - katten vænner sig til den efter kort tid.

  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #35   24. dec 2013 Jeg forsøger at lave en ud af en strømpe, så linket længere oppe med en 'instruks' på det, så prøver om ikk det kan lykkes! Tak for de hurtige svar - det er jeg rigtig glad for!
    God jul til jer herinde.. smiley


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #36   24. dec 2013 Nu er den lavet og hun går sidelæns og kan ikk hoppe eller noget, hvordan ved jeg om den er for stram?? Altså jeg syns det føles som om der er okej plads til benene osv, men hun ligner jo jeg ved ikk hvad!? smiley

    profilbillede
  • #37   24. dec 2013 Den skal være stram - ellers får hun den af. Må ikke snerre ved benene.

    Hun vænner sig til den. Kig til såret dagligt


  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #38   24. dec 2013 Okej.. Tak.. Go jul herfra.. smiley

  • #39   24. dec 2013 Det vare lige lidt før hun vænner sig til den, min Smilla prøvede at sno sig ud af sin de første 10 min, da hun erfarede at det ikke lod sig gøre så opgav hun og ignorerede den, en gang imellem fik hun et flip og prøvede at slikke den af men hun accepterede fint smiley

  • #40   24. dec 2013 Min Misling var nær kommet til skade da jeg gav hende en på, så hun måtte have skærm på istedet, men det gik også helt fint smiley men hvis de fungere for din er det bare godt. Den der bløde skærm der er på dir første billede har jeg i hvert fald dårlig erfaring med, den fik hun sig snoet ud af.

  • Vibeke E
    Vibeke E Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #41   24. dec 2013 Den bløde skærm ja, den var skidt.. Men bodystockingen fungerer nogenlunde, hun prøver at slikke den af engang imellem, men intet vildt! smiley

Kommentér på:
Udekat i løbetid - Hjælp!!

Annonce