{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattetoilet
  • #1   25. dec 2013 Jeg tager lige den sidste først. Dette er absolut ikke naturligt for en kat at gå på mennesketoilet. Det er naturligt for en kat at skrabe når den skal og har besørget, så den mulighed synes jeg er meget synd at tage fra den.

    Jeg har begge typer bakker. Det har flere årsager. Jeg har som opdrætter "lidt" flere katte end man normalt har, så jeg har nogen der absolut ikke vil gå på et lukket og omvendt. Lågen synes jeg du skulle smide helt væk.
    Især efter at jeg har fået en kat med astma, er det gået op for mig, hvor meget støv en kat får i lungerne, når den skraber i gruset i en lukket bakket. Katte har meget små lunger, og det kan give cement-lunger. Der står godt nok på stort set alt kattegrus at det er støvfrit, eller stort set er støvfrit. Dette er langt fra tilfældet. Så jeg vil anbefale dig åbne bakker, De har en god model på zooplus: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/kattebakke/kattebakker/182608 Den fås sikkert billigere på den tyske side. Men ellers er der flere af samme type. Køb den så stor som muligt.


  • #2   25. dec 2013 Jeg bruger et lukket hvor jeg har pillet lågen af smiley så er der stadig styr på gruset samtidig med at katten kan have halen ude.

  • #3   25. dec 2013 Næ en kat på et mennesketoilet er ikke naturligt. Det er jo nemt når katten har lært det. Jeg skal dog ikke have et.

    Det lader til at de lukkede er meget populære. Der er mange typer af dem. Jeg døer dog ikke af at se en kat side på wc smiley


  • #4   25. dec 2013 Nå ja halen stritter helt bagud når de besørger smiley

  • #5   25. dec 2013 Jeg vil anbefale dig en af hver altså en lukket bakke og en åben bakke, men tag lågen af den lukkede bakke, den er kun til gene for katten, du vil få en meget gladere kat af at tage lågen af, jeg taler af erfaring..

    Jeg har selv 2 katte og 3 bakker, min ene kat vil kun bruge en lukket bakke, og min anden kat bruger begge men vil helst have en bakke til nr. 1 og en bakke til nr. 2, der af 3 bakker, for katten der kun vil i lukket bakke er totalt lige glad hvor hun gør hvad smiley :D smiley bare der er en bakke at gøre det i smiley


  • #6   26. dec 2013 Hi hi Heidi. Sikke nogle fjollede katte du har smiley

    Den kat der kommer til at bo her må nøjes med en bakke. Dog tænker jeg på at sætte en udenfor på terassen. Haven vil være lukket men det er muligt den alligevel foretrækker den ude. Det kan jeg da håbe smiley


  • #7   26. dec 2013 Jeg har kun lukkede bakker da Sofus er som en sindssyg når han graver. Han bruger alle 4 ben og gruset sprøjter om ørerne på ham. Jeg har prøvet at tage lågen af (har jo læst at det er bedst pga støv) med det resultat at der var grus 2-4 meter væk når han havde været på bakken, selvom den har temmelig høj kant og det er en stor bakke osv så lågen kom altså hurtigt på igen smiley
    Vi har 4 bakker, til to tosser. 1 I havestuen og 3 inde. 2 af dem har kattene valgt hvor skal stå (Sofus tissede i vores sækkestol nogle gang før jeg opdagede det, der står nu en bakke i stedet for sækkestolen som er smidt ud. Sofie brugte jorden om min bambus som toilet, der står nu en bakke og bambussen er pakket ind i plastik film)


  • #8   26. dec 2013 Denise det kan godt være at du syntes der kun skal være en bakke, men det kan altså være at din kommende kat syntes noget andet, så hvis den begynder at blive urenlig omkring lømmelalderen, så vil jeg anbefale dig at forsøge med 2 bakker, for det er oftest fordi katten ikke ønsker at tisse på samme bakke som den har afføring i.. blot en lille info..

    Og ja mine katte er noget for sig, da jeg kun havde Tøsen havde jeg kun en bakke, men det blev ændret med Smillas indtog smiley


  • #9   26. dec 2013 Jeg glemte helt at kommentere på litter kwitter, det kunne jeg aldrig finde på at bruge, tænk på hvor meget der må stinke når katten ikke kan dække til efter sig, synes at det er synd og klamt (med mindre den også lærer at trække ud.. Nej, synesj
    Stadig det er klamt


  • Katja B
    Katja B Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #10   26. dec 2013 hej,
    ja vi er i fuld gang med at optræne vores kat, det går rigtigt godt, men det tager ikke kun de 6 uger der står på pakken! Man skal have tålmodighed og hjælpe katten på vej. Hold døre til soveværelser lukket så den ikke tisser på dyner. Og ha´ikke gulvtæpper tøj og andet liggende på gulvet da det får katten til at gøre sine behov dér! Vi er på sidste stadie, den grønne og vi startede sidst i oktober.


    profilbillede
  • #11   26. dec 2013 Hmm tjaa Katja og når man er nød til at gøre så mange forholdsregler for at lære katten det så siger det mig at katten ikke er tilfreds, med dit menneskelige valg, blot min beskedne mening..

  • #12   26. dec 2013 Katja. Hvorfor har i valgt den vej i stedet for kattebakke?

    Det lyder en smule besværligt, i sær når der er gået lang tid med det.


  • #13   26. dec 2013 Katja B: Wow, det må jeg nok sige (: Det troede jeg virkelig ikke man kunne lære en kat, dog har jeg godt hørt om det.

Kommentér på:
Kattetoilet

Annonce