{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Loppekur. {{forumTopicSubject}}

Davs allesammen og go Tirsdag til jer.

Jeg har et spørgsmål ang loppekur.

Jeg gav Chaos loppekur for en uge siden da jeg synes hun gik og klørede sig meget. Hun er indekat.

Men her efter en uge synes jeg kun klør sig meget mere end før hun fik den.
Er det normalt?
Hun fik Frontline fra apoteket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppekur.
  • #1   11. feb 2014 Frontline virker ikke.
    Køb advantage og capstar, og giv hele huset en støvsugning + vask smiley


  • #2   11. feb 2014 Frontline er ikke den bedste kur at give, det skulle eftersigende være sådan at lopperne er mere eller mindre immune overfor frontline, Advantage skulle være meget bedre..

    Men ud over det så er det at give katten loppekur heller ikke nok for at bekæmpe et evt loppeproblem, der er det vigtig også at behandle omgivelserne, få vasket alt hvad der kan vaskes, få støvsuget grundigt i alle sprækker og åbninger, og sidst men vigtigst få sprøjtet hele hjemmet med trinol 810, følg anvisningen grundigt og slut af med at støvsuge igen, husk efter hver støvsugning i behandlingen at smide posen helt ud i affaldscontaineren, for lopper kan overleve støvsugeren..

    Men har du overhovedet set lopper eller loppeafføring på hende???

    Hun kan jo godt klø sig uden at have lopper, hendes hud kan være irriteret, hun kan have eksem eller noget andet..
    Prøv at kigge hende godt igennem hvis du kan og må..


  • #3   11. feb 2014 Har du tjekket om der er lopper, eller afføring i pelsen på hende?
    Hvis der er lopper, kan det være, at frontline ikke virker på hende, og så vil jeg anbefale, at du giver advantage (men først om 2 - 3 uger), i mellem tiden kan du give capstar, hvis lopperne er der.


  • #4   11. feb 2014 Nej jeg har ikke set lopper eller afføring på hende. men tænkte at det ikke kunne skade at hun fik en kur alligevel for og være på den sikre side.
    Jeg flytter her om nogle måneder. så kan jeg muligvis give hende en advantage 1 til 2 uger før vi flytter?

    Men jeg er lidt i tvivl faktisk. for jeg har selv fået nogle bid på arme og ben.


  • #5   11. feb 2014 Ja, giv hende en kur lidt før du flytter smiley Tjek hende gerne lige igennem, og se om der er afføring i pelsen (det er den nemmeste måde, at se om der er lopper, da lopperne kun er på katten, når de skal have blod).
    Rengør grundigt, og sprøjt hjemmet med trinol810, så der ikke er mulighed for loppe aktivitet i hjemmet, også til de nye ejere.


  • #6   11. feb 2014 Hvis du selv har fået nogle bid, lyder det jo meget til at du kan have fået lopper desværre..

    Jeg vil anbefale dig det samme som Josefine, giv advantage et par uger før du flytter, men behandl stadig hjemmet med loppespray..


  • #7   11. feb 2014 Det er altså noget bæ at påstå at Frontline ikke virker. Jeg bruger ikke andet og her virker det fint. Der var en person der var så flink at tage lopper med hertil, og jeg fandt lopper på en af mine katte. De fik alle frontline og her 2 uger senere INGEN lopper. Der gik vel også lidt hysteri i det, jeg nærmest klinisk rensede huset oveni. smiley

    Men jeg tænker at det slet ikke er lopper din kat har, det kan være tør hud. Lige som os mennesker kan kæledyr også få tør hud, især her i fyringssæsonnen. Så prøv at tilsætte lidt olie til hendes vådmad.


  • #8   11. feb 2014 Marianne: Jeg har prøvet frontline i 3 - 4 måneder, samt klinisk rengøring af hjemmet (som jo skal til, når de først er kommet ind), og her virker det ikke, har givet det en chance, så nu holder jeg mig til noget der virker for mig, og som oveni købet er billigere smiley

  • #9   11. feb 2014 Hvis det er lopper, så bør du behandle både katten og boligen, om ikke andet så inden du aflevere lejligheden, det er bare ikke sjovt, at flytte til ny bolig for så, at opdage, at tidligere beboer har haft et loppeproblem som går videre til dine dyr smiley

  • #10   11. feb 2014 Activyl eller Advantage. Activyl virker i omgivelserne.

Kommentér på:
Loppekur.

Annonce