{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Sabina T
Sabina T
Tilmeldt:
25. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

infektion efter operation {{forumTopicSubject}}

Hej!

Fik min hunkat steriliseret for ca. en måned siden. Den bule hun hele tiden har haft efter operationen (ved aret) er nu blevet hård og der er gået betændelse i såret. Min dyrlæge har bedt mig rense såret, men der bliver ved med at komme betændelse, hvilket bekymrer mig.
Hun virker rask nok, men sover mere end hun plejer (kan skyldes ændring i adfærd efter sterilisering)

Er der nogen, der har erfaringer emd dette? hvis jeg tager til dyrlægen med hedne, er det vel på hans regning?

Sætter pris på jeres svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  infektion efter operation
  • #1   17. feb 2014 Hej Sabina
    Hvis det var mig, ville jeg henvende mig ved dyrlægen igen, uanset om det er på hans eller min egen regning. Hvis der er infektion i såret, kan det udvikle sig og det er jo ikke ønskeligt. Så bestil en tid nu og få det tjekket !


  • #2   17. feb 2014 Hvis der er betændelse i såret skal hun helt bestemt til dyrlægen og have noget mod det! Og det bliver for egen regning, det er jo ikke dyrlægen skyld at der er betændelse i, det kan der være så mange grunde til, hvis hun har slikket i det osv. Dog vil jeg sige at en måned efter, er da lidt sent at få betændelse i, mines sår har været helet efter godt 2 uger (:

  • Sabina T
    Sabina T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   17. feb 2014 Har bare læst at det er dyrlægens ansvar at tilbyde antiobiotika efter operation - netop for at undgå sådan en situation.

  • #4   17. feb 2014 ja efter operationen, jeg har fået med til en uge, hvis dyrlægen ikke har gjort det er det måske fordi han er sløset, måske du bør finde en anden, men at der går betændelse efterfølgende er jo ikke hans skyld.

  • #5   17. feb 2014 Altså har hun haft en bule ved operationssåret i en hel måned????

    Hvorfor har du ikke været til dyrlægen med det for længst, jeg fik at vide af min dyrlæge at en sådan hævelse var normal, men den måtte ikke være der mere end 5-7 dage så skulle den falde af sig selv og forsvinde, hvis ikke den gjore det så skulle jeg komme med katten og dyrlægen ville se på det..

    Og ja selvfølgelig skal dyrlægen give antibiotika efter operation, hvilket du vel også har fået med, da hun blev steriliseret, både antibiotika og smertestillende, men da kun til 10 dage, så burde det være hele så meget at der ikke sker mere..

    Du må se at komme af sted til den dyrlæge, underordnet hvis regning det er, ellers risikere du at din kat bliver alvorligt syg.


  • #6   17. feb 2014 Det er ikke en selvfølge der gives antibiotika til steriliseringer - men det er en selvfølge at det gøres totalt sterilt.

    På mig lyder det der sker nu som følgevirkninger der kræver antibiotika


  • #7   17. feb 2014 Som jeg læser det, har hun så slet ikke fået antibiotika efter operationen?? Vi fik med til 5 dage. Det håber jeg da godt nok du har fået. Det skulle gerne se helt fint ud nu efter en måned. Du må til dyrlægen med hende, uanset hvem der får regningen

  • #8   17. feb 2014 Det kan vel aldrig blive på dyrlægens regning, med mindre han har sjusket?
    Og uanset så skal den da tilses af en dyrlæge, hvis der er betændelse!!!
    Så må du tage den med regningen derfra.


  • #9   17. feb 2014 du skal kontakte din dyrlæge. det er ikke normalt at bulen skal være der efter 1 mdr. Mange hunkatte får en bule, men som regle forsvinder den ret hurtigt igen - jeg har altså mødt en del, da jeg var på kv i 8 år og havde 2-300 katte igennem hvert år.

    er du sikker på at hun ikke fik en sprøjte pencillin i forbindelse med at hun blev ordet ? Normalt får de både pencillin og smertestille depot

    Men jeg ville kontakte dyrlægen. Hun kan nemlig godt få en slags allergi overfor tråden.
    Er den i øverigt væk ?


  • Sabina T
    Sabina T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #10   19. feb 2014 Mange tak for alle besvarelserne smiley
    Var til dyrlæge i går og han sagde, at hun har svært ved at bearbejde de indre sting - derfor bulen. Så heldigvis intet alvorligt smiley


Kommentér på:
infektion efter operation

Annonce