{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Søren med indbygget gps? {{forumTopicSubject}}

Da jeg boede hjemme ved de gamle for over 20 år siden, havde vi en rød han kat.
Han var mit et og alt og lå og sov med ham om natten.
Fulgte både mig og min mor som en hund og ventede på os foran butikkerne når vi var ude og handle smiley
Var "forelsket" i en noget ældre fyr,der var rødhåret og hed Søren, deraf fik katten samme navn smiley
Vi vidste godt dengang vi ikke måtte have kat men fik ingen klager de første par år, end til en dag nogle andre flyttede ind i opgangen hvor vi boede. de klagede til boligforeningen og vi måtte af med de katte vi havde.
De kom ned til det sted vi oprindeligt havde fået kattene fra i tidernes morgen, men Søren kom kort tid efter tilbage...
Vi boede i Odense og han blev flyttet ned til omkring Morud på Fyn.
Vi kørte ham tilbage igen et par gange,men hver gang kom han tilbage.
Så kom han ned til min mors veninde s søster,der boede omkring Middelfart,katten blev kastereret for ikke at strejfe,men lige meget hjalp det. Han blev ved med at komme tilbage..
Tilsidst valgte vi at beholde ham,da der var gået et par år og dem der havde klaget var flyttet...
Havde ham yderligere et par år, inden han en dag forsvandt. Fandt ham aldrig igen... Deværre nok blevet kørt ned...

Nu kommer så mit spørgsmål:

Men hvordan hulan kan en kat finde vej til den gamle hjem og så mange kilometer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søren med indbygget gps?
  • #1   28. feb 2014 Mange siger duften? Den hjælper da nok, når de er tæt på, men jeg har på et tidspunkt ( på Google tror jeg eller youtube) fundet noget om nogle forsøg de havde lavet med katte.
    De havde kørt den 6 km væk fra deres hjem, og det fleste fandt tilbage, nogle på 1-2 døgn og andre efter en uge ( så vidt jeg husker) og nogle blev i det område de blev lukket ud, nogle få gik væk fra det oprindelige hjem, de var selvfølgelig med gps, men man har ikke det endelige svar på hvordan de finder hjem.
    Men duft og stjerner hjælper ikke når man bliver flyttet i en afblændet kasse, så nogle mener magnet feltet hjælper.


  • #2   4. mar 2014 det her var jo ca 50 km. Gik små 14 dage for hver gang han kom hjem


  • #3   4. mar 2014 Det skal nok passe, at han har brug for 14 dage, en kat kan gå omkring 6 km om dagen, men når der både skal findes mad og vej, så går der jo lidt ekstra tid smiley

Kommentér på:
Søren med indbygget gps?

Annonce