{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.330 visninger | Oprettet:

Cathrine K N
Cathrine K N
Tilmeldt:
21. feb 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23

Hvor finder jeg en killing? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt udfordret så jeg håber I kan hjælpe.

Vi er en familie på 2 voksne, 2 børn på 3 og 5½, og en hund (labrador).

Vi vil rigtig gerne have kat for første gang.
Men jeg synes det er svært at finde en kat - det lyder måske dumt, men måske vi bare har været uheldige.

Først har jeg kigget og fulgt med på diverse sites - også herinde.
Så falder jeg får en kat tager ud og besøger den - og er helt solgt. Vi aftaler at jeg skal hente den når vi kommer hjem fra ferie (vil ikke have katten hjem for derefte at tage på ferie) - aftaler sågar præcis dag mm. Så glæder vi os super meget. Men et par dage før vi skal afhente får jeg så en besked fra ejeren om at hun alligevel ikke vil sælge (efter at have skrevet til hende adskillige gange). Det er fandme svært at forklare 2 små børn at den kat de har glædet sig til alligevel ikke skal flytte ind hos os - og alt det udstyr vi har investeret i står nu bare og griner ad os. Vi har sågar bygget kradsetræ i stuen af rigtige træer osv. Samtidig har jeg taget fri fra job for at skulle være hjemme det første stykke tid. Så lige en opfordring herinde: vær lige sikker på I vil sælge før I sætter katten til salg - for det er ikke sjovt at være i den anden ende....

Nå, men nu er jagten så gået ind igen.
Indtil videre har jeg fundet et par killinger som jeg har reageret på, på dagen de er kommet på nettet. Den ene siger jeg at jeg gerne vil købe, men skal lige hare arrangeret transport. Da jeg melder tilbage (mindre end en halv dag efter) er katten solgt til en anden.

En anden har jeg kontaktet med henblik på hvornår de kan flytte hjemmefra og får her en dato jeg kan regne mig frem til er alt for tidligt. Så det har jeg egentlig ikke lyst til at støtte.

Jeg følger med i flere grupper på facebook, jeg har skrevet til både dyreværnet, kattens værn og dyrenes beskyttelse - og kigget hos inges kattehjem og diverse andre stedet, men de har bare ikke noget som passer ind hos os - og som vi bryder os om (medmindre vil vil have 2 sammen).

Min svigermor har tilbudt at vi må overtage hendes - men den er opvokset på en gård - og levet livet mest ude (selvom den har haft adgang til huset) - og jeg ved ikke lige hvad den ville synes om at komme til at bo i et villakvarter (og vi vil egentlig gerne have en kat som er mest inde - men med lidt mulighed for at komme ud).

Vi vil helst have en semilanghåret som er vokset op inde...
Mest fordi jeg har ku læse mig til at de tid er meget sociale...
Har haft kig på blandinger af maine coon, hellig birma, skovkat, ragdoll... eller med de racer i....

Da min mand er vokset op på en gård og altid bare har fået en ny kat fra naboen er han ikke indstillet på at betale store summer for en kat. Så budgettet er på omkring 1000kr...


Så mit spørgsmål er; hvordan finder jeg en kat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor finder jeg en killing?
  • Franciska E
    Franciska E Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 1
    #5   25. mar 2014 Hejsa smiley

    Tjek den her gruppe ud på Facebook.

    https://www.facebook.com/groups/hundeogkatte/

    Hilsen Franciska



  • #7   25. mar 2014 Skal det være en killing? smiley Synes de har mange lækre langhårs her: http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/13

    Især den der hedder Silke og er 9 måneder gammel (stadig killing i teknisk forstand) er da for lækker smiley Og så er den neutraliseret, vaccineret og good to go.

    Det er jo så i Brande, men det i min optik værd at køre efter, da de sikkert også har andre missere til salg smiley

    Uha, ham på 5 måneder der hedder kvik, der helt oppe øverst på siden ville måske også være en kandidat smiley Ligeledes i Brande, så kan man slå to fluer med et smæk!


  • #9   25. mar 2014 Også Clyde på denne side: http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/4 er da en lækkerbisken smiley Og heller ikke vildt langt oppe i årene smiley

  • #10   25. mar 2014 Der er lige noget der springer mig i øjnene, det var de 1000kr..

    Jeg tænker lidt når din mand ikke er villig til at give mere, hvordan er hans indstilling så til at den kat i får kastet i nakken skal neutraliseret som meget nemt løber op i en pris der hedder mellem 700 og 2600 afhængigt af om det er en han eller hunkat i ønsker..

    Hvis han ikke er villig til den dyrlæge regning så skal i ikke have kat nu..

    Og det er altså ikke for at være dum jeg siger det, det er blot for at du lige får ham oplyst om den lille detalje smiley

    Jeg syntes en internat killing lyder til at være jeres valg, og så vent på den rette killing i stedet for, og måske skal i ikke hænge jer så meget i at det er en nuttet lille killing, men kig også på dem der er op til 7-9 mdr., de er nemmere at se hvilket sind de får frem for de helt små killinger..

    Jeg tror basalt i har for travlt med at finde katten nu, det skal være den rigtige frem for at det skal være nu..

    Held og lykke, og husk nu at forklare dine børn at katte lader man være når de sover og man ikke må trække dem i halen eller løfte dem i nakkeskindet smiley


  • #11   25. mar 2014 Tag ud at besøge et internat - fysisk og lad være med at nøjes med at kigge på nettet.
    Inges Kattehjem
    Dyrenes Beskyttelse
    OASA (der er kattene ofte i plejefamilier)
    Dyreværnet

    I skal såmænd nok finde én der passer ind i familien og i kan med god samvittighed sige, at i har reddet et katteliv.


  • #12   25. mar 2014 TS:
    I hvilken landsdel bor du og hvorfor skal d3et være en semilanghår?
    Huskatte er altså også meget sociale smiley
    Bare de ikke kommer fra en gård...


  • #13   25. mar 2014 Du får ikke semilanghåret killing, der er neutraliseret og vaccineret for 1000 kroner.. Sådan er det bare, du skal slippe i hvert fald 1000 for killingen i sig selv (hvor den gerne skulle have 1. Vaccine) og derudover skal det bruges 2000 på dyrlæge

    Det allerbilligste er at tage på internatet og hente en killing.. Og dem kan du i hvert fald stole på:)


  • Cathrine K N
    Cathrine K N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #14   25. mar 2014 Jeg svarer lige samlet.

    MFO-Moar; mange tak for brugbart svar. Jeg ville også hellere end gerne besøge killingerne mange gange inden overtagelse - og kunne ikke drømme om at købe en kat ubeset. Men hvis katten er i jylland synes jeg det er vanskeligt at tage turen for mange gange...

    Vi bor på sjælland - nord for København.

    Jeg bliver måske nødt til at præcisere mere. Inden jeg får alt for mange hug for det med prisen.

    Jeg har intet - som i ingensteder skrevet at prisen også skal dække neutralisering - og jeg har ingen steder skrevet at jeg ikke vil tage katten til dyrlægen? Jeg ved ikke hvor I får det fra. Det jeg har skrevet er at min mand - pga at han netop er vokset op på en gård - kun tidligere har haft gårdkatte. Derfor synes han det er mange penge at give i anskaffelse hvis det kommer meget over 1000kr. Men det er da en selvfølge at katten skal til dyrlægen og at den skal neutraliseres, men det kommer i min verden udover anskaffelsesprisen.

    og vi tjener begge penge, har ganske fornuftige jobs - men det ændrer da ikke på situationen. At at anskaffe en kat er da noget vi skal være enige om - hvilket vi også er.

    Det behøver ikke nødvendigvis være en killing - men vil helst gerne have en killing/ung kat - mest fordi jeg forestiller mig at det vil gå lettere med hundesammenføring hvis katten er ung.

    Jeg har som sagt kigget på internater - og været på besøg fysisk.
    Men indrømmet - jeg har primært kigget på østsiden af broen da jeg ikke så ofte kommer forbi fyn og eller jylland.

    Mine unger er vokset op med hunde - og de har fra start lært at omgås dyr. Ingen af dem kunne drømme om at løfte den i nakkeskindet, hive den i halen eller genere den når den sover - eller jagte den rundt.

    Vi har gået med katteovervejelser længe - og troede de var indfriet ved den vi havde valgt og besøgt - så lige nu er det kun skuffelsen der får os til at være utålmodige. For vi havde regnet med at skulle hente katten i dag. Men vi ved udmærket godt at der ikke kommer en i dag eller i den nærmeste fremtid - men det er netop derfor jeg spørger hvor I finder jeres katte/killigener? Er der nogle sider der er specielt gode?



  • #18   25. mar 2014 Cathrine smiley Det er skam heller ikke fordi at jeg personligt tror du ikke vil tage den til dyrlægen og få den neutraliseret, vaccineret osv. Det er bare nemmere på et internat, da der er mulighed for at møde mange katte på en gang. Det er meget vigtigt som førstegangskøber af såvel kat som hund eller hest at møde rigtig mange forskellige individer af racen før man vælger-

    Når det så er sagt, er der også mange som ikke fungerer med en internatkat. En af mine killinger er blevet reserveret til en børnefamilie som har en internatkat der bare ikke fungerer i deres hjem. Sød kat fra Inges Kattehjem, solgt med hele pakken. De har givet den 2½ år i deres hjem til at tilpasse sig, men den er simpelthen for sky.
    Så kan godt forstå hvis internatkatte ikke lige er sagen, men tror bestemt det er der du slipper billigst smiley


  • Cathrine K N
    Cathrine K N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #19   25. mar 2014 Winnie. Jeg har ikke set MCO til 3000kr med stamtavle.
    De fleste jeg har set (har også været inde på killingelisterne) har ligget på 4000+kr
    Men som sagt kan det være jeg bare skal kigge lidt nærmere...
    Jeg har til gengæld set flere til både 2000 og 2500 uden stamtavle...

    Har du evt nogle du kan henvise til?



  • Cathrine K N
    Cathrine K N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #20   25. mar 2014 Maja - nårh ja, dig fik jeg ikke lige svaret...

    Mange tak for gode bud - især dem i Brande ser meget fine ud...
    De har godt nok også mange katte - kontra internaterne på sjælland...


  • Cathrine K N
    Cathrine K N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #22   25. mar 2014 Maja - mange af internatkattene - i hvert fald der hvor jeg/vi har været ude på besøg - har jeg fået melding om er forsigtige / skal have rolige omgivelser, hvilket personalet på internaterne siger ikke harmonerer med børnefamilielivet.

    Dem der måske ville kunne fungerer er bange for hunde...

    Det er faktisk derfor vi begyndte at se på killinger...
    Vi startede nemlig med tanken om internat - og holder som sagt løbende øje med dem. Vi får også mail når de får nye ind som kunne være aktuelle...


  • #23   25. mar 2014 sad og kiggede lidt for dig

    (link fjernet)


    et godt råd er dog at lade være med at sætte for store krav til hvad det er I tror at I søger. har selv arbejdet/solgt mange katte på kv i de 8 år jeg var der. Og det bedste råd er at tage ud på internatterne og så sæt jer ned og leg med kattene.
    ude fra det du skriver, så skal I finde en hus/have kat, som ikke har noget imod børn og hund.
    Hvis I alligevel vil lukke katte ud, så er det altså ikke nødvendigt at lige købe en indekat. Lad de mennesker som ikke vil lukke deres kat ud, købe dem.

    prisen, tjaaa, det er lidt svært for vil I kun give 1000 kr for en kat som er ordnet ? eller vil I selv sørger for dette bagefter ?

    Personligt vil jeg helst købe hos internatter/kattehjem. Her ligger priserne på ca 1000 kr og så er kattene ordnet,vac, testet mm. Så det er en billig pakke.

    I vil gerne have en langhåret kat. Har I overvejet den ekstra pelspleje ?

    Men ellers er der jo også
    hittekilling.dk
    ingenskattehjem.dk
    kattensværn

    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/18/forside

    her en liste med flere internatter på sjælland

    http://tullebo.dk/internater.html



  • #24   25. mar 2014 Du skal også tænke på at registrerede opdrættere er underlagt købeloven og de er underlagt regler fra klubberne, dvs. at går noget galt er der hjælp at hente.
    En Bybber (katte uden stamtavle) er ikke underlagt noget som helst, hvilket i mange tilfælde gør at du ikke kan gøre noget som helst, om du står med en dødsyg kat 1 uge efter du har fået den hjem.

    Så jeg vil anbefale dig at tænke dig godt om og held og lykke med at finde jeres kommende mis smiley


  • #25   25. mar 2014 øv en trist oplevelse for jer. Jeg kan se at der under marked herinde er en virkelig smuk hvid maine coon dreng med stamtavle for 3000 kr. han er godt nok lækker.
    Der er også en annonce med nogen maine coon killinger uden stamtavle til 2500 kr. der står en historie i annoncen om hvorfor de er uden tavle.
    Håber i finder den helt rigtige killing til jeres familie. Held og lykke med det.


  • #26   25. mar 2014 Mit hjerte bløder for en hunkat, der er hos Dansk Dyreværn Århus (DDAA).
    (link fjernet)

    Vi har ikke selv plads til hende, men vil gerne køre den til Fyn, hvis hun er noget for jer?


  • #27   25. mar 2014 boromir mco har nogle smukke katte til salg smiley

    http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-2719578/


  • #30   25. mar 2014 Vi har vores pelskugle fra dyreinternattet i Tranbjerg.
    Da vi kom derud var vores beslutning at vi skulle have en voksen kat (da jeg forestiller mig killinger har lettere ved at finde nyt hjem eb voksne) og at det skulle være den der havde siddet der længst tid.
    Det var kriterierne.
    Vi kom derfra med en killing (16 uger gammel) der, mens vi var der, kom retur fra plejefamilien. Såeh.. Man kan sige det ikke gik helt efter planen smiley

    Men det var den rigtige kat; hun valgte mig på et splitsekund og jeg kunne bare ikke sætte hende tilbage, selvom hun var omgivet af sine søskende.
    Så hende blev det, og det er intet mindre end fantastisk at følge hendes udvikling.

    Med det vil jeg sige at det er fint man har nogle kriterier - men man skal også være forberedt på at kaste dem overbord når man tager på et internat for der er dælme mange katte man gerne vil tage med sig hjem.

    Vi har givet 1100 kr for vores og så inkluderer det faktisk vaccinationer, sterilisering og mærkning, ormekur og sundhedstjek og alt muligt.
    For os var det ikke så vigtigt det var inkluderet - vi ville bare have en fra et internat.

    Så jeg vil anbefale at I kigger på et internat smiley for det er katte der så gerne vil have et hjem, til en pris omkring det I er på udkig efter, og de har killinger og voksne og nogle kan med hunde og børn og andre kan ikke. De fås i alle farver størrelser og pelslængder og de mennesker vi har mødt var været fantastiske og søde så det har givet os en god oplevelse og en fantastisk kat smiley


  • Cathrine K N
    Cathrine K N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #31   25. mar 2014 Kristina - den hvide har jeg haft kig på - og er faktisk den eneste jeg har set til den pris m. stamtavle. Men her er neutralisering så vidt jeg kan se ikke med i prisen, så den kommer alligevel oveni. Ligesom i det andet kuld du hentyder til.

    Maiken - jeg vil som sagt rigtig gerne selv møde katten - og se den sammen med ungerne inden jeg køber. Derfor synes jeg ikke at den skal fragtes gennem landet. Det er ellers en meget fin kat - og et godt tilbud fra din side.

    Jeg synes egentlig ikke vi har så mange krav.
    og katten behøver som beskrevet heller ikke være semilanghårs - den skal blot have en roligt venligt temperament - og helst nyde at hygge og putte i sofaen...


  • Cathrine K N
    Cathrine K N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #32   25. mar 2014 Maja M; Clyde er allerede tager af siden igen - så går ud fra han har fået nyt hjem smiley

  • Cathrine K N
    Cathrine K N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #33   25. mar 2014 Kristina - kigge lige igen og kastration er med i prisen.
    Til gengæld må han ikke gå frit...


  • #34   25. mar 2014 De her er MCO uden stamtavle, de koster 2500 kr og for 500 kr mere fås de neutraliserede, altså 3000 for en fuld fixet Maine coon killing..
    http://www.kattegalleri.dk/marked/Kat/33586-maine-coon-hvide--tortie-polynon-poly


  • #35   26. mar 2014 det med sammenførelsen af hund og kat, har faktisk ikke så meget med kattens alder at gøre. Det vigtigste er at hunden siger at det er ok med kat, og at katten har været vant til hund inden man lukker dem sammen. dog hvis katten er af den type som tager alt koldt og roligt, ja så skulle der ikke være problemer selvom at den ikke lige har mødt en hund før
    jeg har solgt flere katte til hjem med hund.
    det man bør gøre for at lette tingene lidt, er at katten gerne må bestemme over hunden. hunden er et flokdyr og har et hiaki, og det er har katte ikke på samme måde. kender flere som har gjort dette med et godt resultat.


  • #36   26. mar 2014 Han er simpelthen bare så smuk, er selv helt forelsket smiley
    Jeg kan godt se at hvis den skal gå ude så er det nok ikke den rigtige, hvad med en kattegård? ellers skal det nok være en dejlig huskat du skal kigge efter, for der er mange racekatte der ikke sælges til udeliv.


  • Cathrine K N
    Cathrine K N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #38   26. mar 2014 Vi tager på internatrundtur og kigger.
    Regner dog ikke med at komme hjem med en kat, men vil gerne ud at kigge.
    Så har tænkt kattens værn og inges kattehjem...
    Dyreværnet har vi besøgt flere gange og de har ikke noget som kan passe til os.

    Dyrenes beskyttelses internat i fuglebjerg er næste skridt, men det bliver nok for rodet med alle på samme dag, så de må vente.

    Mange tak for inputs...


  • #40   26. mar 2014 Rigtig god ide med internat smiley

    Der kommer mine 2 dejlige katte fra smiley
    Og de har det fint med hunden....


  • Lene P
    Lene P Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #41   26. mar 2014 Hej ja det er da trist at have glædet sig så meget og så bliver man bare snydt, og ja det kan være svært at finde den rigtige kat, her i huset har vi valgt at få omplaceringskatte til nyt hjem, så er de jo neutraliseret og nogle også chippet smiley vi har en Hellig Birma en Ragdoll og en Main Coon og de er meget sociale både med hinanden men også med mennesker jo mere opmærksomhed jo bedre smiley håber virkelig i finder den rigtige kat for jer.

  • #42   26. mar 2014 husk åbent sind
    det er bedre at I finde en kat som også godt kan lide jer. det er jo jeres nye bedste venne i de næste 15 år


Kommentér på:
Hvor finder jeg en killing?

Annonce