{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

Hjælp, min kat strinter {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kastrat, hellig birma på 5 år som i perioder strinter i vores lædersofa. Det opstår altid når vi ikke er hjemme og han ikke kan komme ud om aftenen. Vi tager en del på camping i weekenderne hvor de er alene hjemme men har en rigtig sød nabo der ser efter dem og lukker dem ud efter behov. Problemet med vores hankat opstår når han ikke bliver lukket ud om aftenen. Så er det jeg tænker om han strinter af provokation over han ikke kommer ud eller over vi ikke er hjemme. Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min kat strinter
  • #2   5. maj 2014 Ja der er 2 kattebakker indenfor da jeg har 2 katte men jeg ser ham sjældent gå på.

  • #5   5. maj 2014 Han kommer rent faktisk udenfor da jeg har en nabo der sørger for det men det opstår når han en enkelt aften ikke kommer ud som f.eks natten til i lørdags da det blev frostvejr

  • #6   5. maj 2014 Hvorfor ikke bare anskaffe en kattelem, så han selv kan bestemme hvornår han vil ud og ind??

  • #7   5. maj 2014 Go ide smiley men vi har desværre ikke mulighed for at sætte en kattelem op. Tanken har været der og tror også at det er en go mulighed for at løse problemet

  • #8   5. maj 2014 Hvorfor har i ikke mulighed for det??

    Ved du at man kan få nogle kattelemme som kan sættes i glas døre eller vinduer??
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattenet_kattelemme/kattelem_kattedoer/4_vejs/182702


  • #9   5. maj 2014 Ja der er mange muligheder smiley

  • #10   5. maj 2014 jeg tror godt at de kan gøre noget som provokation. Har prøvet med min gamle kat, at hvis man ikke lige var opmærksom på ham, når han havde behovet, ja så strintede han altså på os. Men kun når han ikke kunne få hvad han ville
    og han havde altså bakker, løbegård mm

    og så kan lædersofaere være meget tiltrækkende. har selv et par stykker som gerne vil strinte på især sort læder.


  • #11   6. maj 2014 Heidi N, Vi bor til leje i et dobbelthus og må ikke ændre på ejendommen så som at sætte en kattelem op men tror rent faktisk det vil hjælpe på problemet. Øv at vi ikke har den mulighed for så var den sat op for længst.

    anja n, det er lige præcis det du beskriver der er sket med ham. Jeg ville ikke lukke ham ud en sen aften og ja - han strintede på mig så jeg tror at det har en eller anden form for provokation at gøre. Vi har for øvrigt en sort lædersofa.

    Har overvejet at lade ham blive ude så længe vi tager af sted i weekenderne i forårsmånederne


  • #12   6. maj 2014 Har i prøvet at snakke med udlejer om det? måske kunne der laves en aftale om at i selv køber en ny dør når i flytter så der ikke er hul efter kattelemmen evt kunne i ligge pengene til en ny dør hos udlejer så han ved at pengene er der når i flytter.

  • #13   6. maj 2014 Vi har ikke talt med udlejer om det, men det er absolut en mulighed. Håber det kan lade sig gøre smiley

    Tusinde tak for jeres hjælpsom - det har helt sikkert sat gang i noget smiley


  • #14   6. maj 2014 Er du sikker på det er strint og ikke at den tisser?

    Strint er noget de gør for at afmærketerritorie, og hvis den er kastreret så er det oftes ikke noget de bare begynder på..

    Men tis, tja der kan være flere grunde

    Stress, sygdom eller ændringer i hverdagen


  • #15   6. maj 2014 Det er strint - jeg har observeret flere gange at han strinter udenfor og har gjort det op til flere gange i perioder.

  • #16   6. maj 2014 Beltane det er ikke rigtigt, kastrater kan i den grad finde på at strinte, og det selv om de ikke har gjort det før..

    Min søster havde en MCO og da den var omkring 8 år fik han pludselig den ide at begynde at strinte, og det var særligt også når der skete noget i hverdagen som ikke passede ham, og jep det var strint, for tisset sad på væggen i samme højde som kattens mås...


  • #17   6. maj 2014 Jeg er sikker på at det er en protest/usikkerhed fordi i ikke er hjemme. Nogle katte er meget sensitive overfor al forandring. Så hvis han ellers er tjekket og er sund og rask, så tror jeg i skal finde svaret på hans strint i at han ikke bryder sig om i forlader ham. Jeg er så ikke sikker på at det ændres med en kattelem, men det er selvfølgelig forsøget værd

  • #18   6. maj 2014 Heidi - Jeg skrev oftes smiley

  • #20   6. maj 2014 Ok Beltane, det lille ord havde jeg overset smiley

  • #22   6. maj 2014 Felis - Nå jamen fordi dine katte gør det, så er det da sådan ved alle smiley

    Ej, det er langt fra alle der gør det..


  • #24   6. maj 2014 øhh hvad mener du med om man finder sig i det? mener du man skal straffe katten når man kommer hjem og ser den har strintet eller....???

  • #27   6. maj 2014 man vasker da bare op efter katten. hvor svært er det?
    jeg har to pt, og har da haft en i mange år så man bliver hærdet efterhånden



  • #28   7. maj 2014 Jeg tror du har ret Felis. Jeg har haft 3 hankatte og de 2 af dem har strintet så der er altså noget om at størsteparten gør det.

    Jeg tror også på han gør det fordi han ikke kan komme ud og afmærke sit territorium så jeg er nået dertil, at lukke ham ud om morgenen inden jeg tager på arbejdet og inden vi tager afsted på weekend. Problemet er der ikke om vinteren hvor vi er hjemme.

    M.h.t. en kattelem, har jeg taget kontakt til 4-5- glarmestrere og alle uden undtagelse oplyser at hele ruden skal udskiftes da der ellers er store chancer for at den vil punktere. Pris 3.500 - 5.000 kr. Dertil kommer kattelemmen.

    Jeg vil give dig ret Louise - jeg er heller ikke interesseret i at mit hjem bliver ødelagt. Der er ikke noget værre end stanken af kattestrint.

    Jeg vil prøve alle muligheder, for jeg vil blive rigtig ked af at skulle af med ham


  • #30   7. maj 2014 jep det er jeg nød til. har desuden en kat som altid skal ligge på sofaen som sjavler helt vildt - han har ikke nogen tænder
    så sofaen bliver vasket hver dag + vindueskarme


  • #33   7. maj 2014 Jeg har altså heller aldrig haft problemer med kastrater der strintede og jeg har da haft nogle stykker.

  • Mette P
    Mette P Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #34   9. maj 2014 Vi har haft to Maine Coon kastrater og ingen af dem strintede. Så "inviterede" de en alm. huskat indenfor, som også var kastreret men han strintede. Indtil den dag han "fik lov" til at flytte ind, så stoppede han.

    Med hensyn til kattelem i termorude, så havde vi en sådan. Hele ruden SKAL skiftes, for den VIL punktere. Ruden skal laves MED hullet til lemmen i. Du kan jo ikke skære hul i en termorude uden at den så er punkteret.

    Det er dyrt ja, men alle pengene værd. Kattene bliver helt anderledes rolige også når man har været væk i en weekend, når de kan komme og gå.


  • #35   9. maj 2014 Jeg har én eneste gang for maaaange år siden set en af mine hunkatte strinte. Og det var helt klart protest over, at hun var blevet lukket inde (pga mejetærsker). Glemmer aldrig hendes "hah, så-ka-du-lære-det-ansigstudtryk" da hun stirrede surt på mig, mens hun strintede op ad en radiator. smiley Jeg gjorde meget store øjne, for det var en hunkat, og dengang anede jeg ikke, at hunkatte kunne finde på at strinte.


    Nå, men mht kattelem, så var jeg for nylig på besøg hos en katteejer, der havde fjernet termoruden i havedøren, og sat enkeltglas + kattelem i i stedet. Termoruden skulle så sættes i døren igen ved flytning.
    Det er dog nok ikke alle glasdøre/vinduer man kan fjerne selve termoruden fra.



  • #36   9. maj 2014 Fin video om installation af kattelem i glasdør smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=gJqb1d4g8zY


Kommentér på:
Hjælp, min kat strinter

Annonce