{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

4 årig kastrat strinter. {{forumTopicSubject}}

Ja, så blev jeg en af dem der opretter endnu et emne med en strintende kat, da de allerede oprettede emner ikke helt kunne besvare mit spørgsmål.
Vi har 5 indekatte i vores hjem -alle neutraliserede. De sidste 3 er fra i sommers og derfor stadig ungkatte med krudt i måsen! smiley
En af de "gamle" katte på 4, begyndte at strinte ved de to kattebakkerne for nogle måneder siden. Jeg har prøvet at afrense med rodalon, eddike og urin off og gerne med to af slagsen for at mindske lugten for katten (efter snak med veterinær sygeplejerske ved dyrlægen). Der er en bakke pr. kat og jeg har forsøgt at flytte de to det går ud over for at se om det kunne have en effekt. Der er ingen tvivl om han strinter for at markere sig og han kan også gøre det imens jeg ser på det. I denne uge har han været flittig, siden mandag har jeg stået op til en gang optørring hver morgen. Andre gange kan der gå en uge eller to inden han føler behovet for at markere sig igen.
Jeg har prøvet at skille de unge og de gamle af imens vi er på arbejde for at give dem lidt ro, men dette har heller ikke nogen effekt.
Mit spørgsmål går på om der overhovedet er noget jeg kan gøre, for at han stopper "sin hobby"?
Vh

Vibeke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 årig kastrat strinter.
  • #1   8. maj 2014 har du prøvet feliway?

    det kunne tænkes at han stresser over de unge katte


  • #2   8. maj 2014 Eller zylklene , eller RC Calm , jeg tror også han måske er presset af de unge, men en tur til dyrlægen ville måske også være en ide, bare for at udelukke sygdom og smerter smiley

  • #3   8. maj 2014 De 3 ungkatte er de også neutraliserede???
    Er det hankatte eller hunkatte??


  • #4   9. maj 2014 Alle kattene er neutraliserede. Der er 3 hunkatte og to hanner.. Jeg har haft snakket med dyrlægen ang. dette og hun mente ligesom jeg at han markerer sig pga de unge lømler, men i det store hele kommer de alle godt overens og han kan også godt lege med dem og sove sammen med dem.
    Når han nu ikke gør det dagligt men "bare" med jævne mellemrum, har jeg svært ved at se at han skulle være syg? Han er ellers som vanligt bortset fra dette stunt -spiser og drikker fint, aff normal osv.
    Jeg har endnu ikke prøvet Feliway eller Zyklene, men har I haft en god effekt med disse produkter?


  • #5   9. maj 2014 Hmm jeg tænker lige en tanke, jeg tror du har ret i at han markere sig, for at bibeholde magten..

    Du skriver 2 kattebakker, har du overvejet en 3. som måske kun han kan have adgang til???
    Jeg ved godt det lyder mærkeligt, men jeg har en hunkat på 7 år og en hunkat på 2 år, og her inden for det sidste halve år har min gamle hunkat fået den ide at hun ikke vil dele kattebakke med den lille, hvid hun ikke kan komme ud til sin egen bakke så besørger hun på foden af sit kradsetræ (det har jeg så løst ved at sætte en bedroler der, så besørger hun i den, hvis uheldet skulle være ude, normalt beder hun om at komme ud til sin egen kattebakke, men hvis vi ikke er hjemme og hun ikke har bedt om at komme ud der hvor den er, så er det uheld sker..

    Hun har fin adgang til en ren kattebakke 24/7, men vil altså pludseligt ikke bruge samme bakke som den lille smiley så derfor har vi måttet anskaffe en som den lille ikke har adgang til, det er lidt bøvlet for det betyder at vi må have den i en gang hvor døren altid skal være lukket..

    Det kan jo løses på andre måder, og måske en løsning for dig blot er en 3. bakke..


  • #6   9. maj 2014 Heidi: Vi har 5 kattebakker fordelt på 2 steder i huset. De 3 af dem står i badeværelset og dem besørger han normalt i, men de 2 andre skiftes han til at strinte ved -så forstår ikke hvorfor han så gør det ved disse bakker, når han alligevel går i en af de 3 bakker på badeværelset for at besørge alm?... Det har begrænset det, at skille de unge og gamle af i de timer jeg er på arbejde (6.30-13.30), men han tager stadig turen indmellem..

  • #7   9. maj 2014 Hmm ja ok så kan jeg godt se, det er da noget mærkeligt..

    Er der begyndt at komme en fertil hankat i nærheden som han evt kan lugte??


  • #8   9. maj 2014 Tror jeg ikke, tror det er pga de unge lømler han gør det, men ville nu gerne at han stoppede med det, for det er ret træls at skulle rense nogle gange flere gange om ugen..
    Vil prøve med Feliway og ellers håbe på, at han stopper, når de "små" er blevet voksne i hovederne.. smiley


  • #9   9. maj 2014 Ja forstår godt det er træls, men det er ikke noget du kan lære ham fra for han følger sit instinkt smiley

    Men forhåbentligt vil det aftage når de små er ude af lømmelalderen, og måske kan du have held med feliway, måske skal du overveje at supplere med foder som RC Calm, som indeholder zylkene som er et naturstof der sænker stressniveauet hos katten, du kan jo evt blande det med den mad han allerede nu får..


  • #10   9. maj 2014 Ok, er det noget de tager på af? smiley For han er godt i stand i forvejen og alle kattene får enten RC light eller sterilised...

Kommentér på:
4 årig kastrat strinter.

Annonce