{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Gizmo, race og appetit {{forumTopicSubject}}

Det her handler ikke om, at jeg har et behov for at kunne kalde Gizmo for en bestemt race.

Det handler i større grad om, at jeg ønsker at kunne fodre efter hendes behov, for hold nu kæft.. den tøs er ALTID sulten!

De får vådfoder to gange dagligt (2x50 gr.), Gizmo plejer at spise det, Mew levner, hun spiser rigtig meget tørfoder i løbet af en dag. Jeg fodre dem i tørt, med en blanding af 2 slags kornfrit og 2 slags royal canin (som bruges til pelsen). De har adgang til tørfoder hele døgnet.

Jeg skal snart til at købe foder igen, men føler ikke at der er et problem med tørkosten (ud over at jeg ikke skal bruge to slags royal canin, det er en længere historie, hvorfor jeg gør det).
Min plan er at købe en pose sanabelle no grain, applaws og royal canin hair & skin.
De burde være dækket ind.

Hvorfor er hun så hele tiden så skide sulten? Hun er bestemt ikke overvægtig (ved ikke præcis hvad hun vejer, men kan mærke på hende hun ikke er overvægtig).
Hun miawer hver gang jeg står i køkkenet og står henne ved madskålene.. og når hun ser, der ikke kommet noget nyt, spiser hun lidt tørfoder og går igen.

Jeg overvejer om, hun kan have en racetype i sig, der kræver meget mad. For er også bare bange for at give los, hvis det egentlig ikke er fordi hun har behov for det.

Hun er en kat der kan spise meget, det er jeg ikke i tvivl om (En nat fik hun hapset nogle daggamle kyllinger, der lå til optøning. Hun åbnede posen og spise 4 kyllinger).

Så har overvejet om jeg skal give den en skalle for at få gættet hvad racetype hun kan være, så jeg kan tilpasse maden efter det.

Hvad tænker i? Er det foderet den er galt med eller kan det være den race? eller er hun bare en hyggespiser?

Jeg gættede mig først til der var noget perser i hende, grundet den lange pels, men så vidt jeg ved, er perseren meget inaktiv og har ikke stor appetit.
Nu tænker jeg der kunne være noget sibirsk kat i hende.

Jeg har udelukket maine coon, grunden hendes lille krop og har udelukket NFO, da gizmo har vanvittigt store poter og ikke særlig spidst hoved.

Har brug for lidt eksperthjælp her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gizmo, race og appetit
Kommentér på:
Gizmo, race og appetit

Annonce