{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om loppemidler. {{forumTopicSubject}}

Mine katte har lige fået en loppekur hver. Den ene fik Frontline og den anden Activyl. Jeg har fundet en loppe og behandler også omgivelserne indenfor men den ene kat er nu mest ude.
Nu er mit spørgsmål så, da jeg ved mange af jer herinde bruger Advantage. Lugter det når i kommer det på katten. Begge mine virker ikke ret generet af Frontline men Activyl har en meget gennemtrængende stærk lugt der godt nok aftager i løbet af et døgn. Jeg synes det er lidt synd, da kattene virker generet af lugten fra Activyl og ville derfor gerne vide om Advantage også har sådan en lugt eller andre gener inden jeg skifter til andet mærke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om loppemidler.
  • #1   27. jun 2014 frontline er de fleste lopper recistente overfor

  • #2   27. jun 2014 Kender ikke Activyl, men Advantage lugter da, men ikke så meget som Frontline - synes jeg.
    Frontline Combo er der mange der oplever at lopper er resistente overfor, også jeg.


  • #4   27. jun 2014 NÅ! Var det ikke Bayvantic? Det er kun til hunde og katte kan dø af det

  • #7   27. jun 2014 Jo, advantage lugter, nu har jeg aldrig selv brugt Activyl, kun frontline, som bestemt ikke virkede, og derefter skiftede jeg til advantage, som der er stor succes med smiley
    Men jo, det lugter omkring et døgn efter, men synes nu aldrig Tarzan har været generet af det.


  • #8   28. jun 2014 Tak for jeres svar. Jeg ved godt folk siger Frontline Combo ikke virker mere. Det har jeg jo også læst 100 gange herinde. Activyl skulle jo virke i omgivelserne og jeg er ikke i tvivl om at det virker, så lopperne dør. Så derfor blev det valgt. Jeg har fået det efter en snak med dyrlægen. Men begge katte reagerer bare ret voldsomt i samme sekund de for det i nakken. Jeg prøver at snakke med dyrlægen om Advantage om en måned. Jeg synes det er lidt underligt at ingen tilsyneladende registrerer bivirkninger eller hvordan kattene reagerer hos dyrlægen ved sådanne loppe midler som jo faktisk er gift. Da jeg spurte min dyrlæge vidste de ikke at Activyl lugtede så stærkt. Jeg kunne selv lugte den ene kat i et helt døgn men jeg må måske bare prøve et andet middel. Den kat der fik det i går rystede sig voldsomt og løb væk 2 sekunder efter hun havde fået det som om det gjorde ondt. Den reaktion har jeg nu også set hos min datters kat ved Frontline, så det er måske generelt at de alle er ret ubehagelige at få i pelsen for kattene.

  • #9   28. jun 2014 Britt:
    At de løber rundt, tror jeg skyldes at de heller ikke kan lide lugten.


  • #10   28. jun 2014 Marianne - Ja, det tror jeg du har ret i. Jeg synes jo bare det var synd, så hvis der fandes et middel, der ikke lugtede helt så meget. Og da jeg aldrig har prøvet Advantage ville jeg bare gerne vide om det også lugtede så stærkt. Nu skal de jo ikke have noget den næste måned. Jeg krydser fingre for lopperne er forsvundet om et par måneder .

  • #11   28. jun 2014 Jeg brugte Advantage i en lang periode, det lugter mere sæbe-agtigt. De fløj dog rundt alligevel smiley
    Nu får de en injektion Program Vet 2 gange årligt, så er vi lopperne kvit smiley


Kommentér på:
Spørgsmål om loppemidler.

Annonce