{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Heidi T
Heidi T
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Killingen kommer hjem {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley jeg har 2 spørgsmål:
1: jeg har læst flere steder det er en god ide at afgrænse killingens område når den kommer hjem første gang, hvor længe skal man holde den i et mindre rum?

2: kan de godt klare at være alene hele natten, hvis det afgrænsede rum ikke er et sted jeg har mulighed for at sove?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killingen kommer hjem
  • #1   15. aug 2014 Mine har hele huset fra dag et.

• #2   15. aug 2014 vores har haft hele huset fra start. Vi har så et stort hus, så vi valgte også at sætte en kattebakke i stuen (normalt er de i vores bryggers)
    Den ene af kattene blev i stuen de første tre dag før han bevægede sig lidt rundt i huset og der gik nok en uge før han havde været i hele huset. En af de andre vi har havde undersøgt hele huset på en time.

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#4   15. aug 2014 Det er en 86 kvm lejlighed jeg bor i.
    Men hvis jeg ikke vil have den ligefrem har et behov for at sove hos mig skal jeg så lukke døren ind til soveværelset? smiley

• #5   15. aug 2014 Ja, luk døren. Du bliver sandsynligvis træt af at sove med den især imens den er killing smiley

• #6   15. aug 2014 Syntes ikke der er en grund til at afgrænse den område, lad den komme i de rum som det er meningen den må komme i og der hvor du ikke vil have katten skal du lukke af for fra starten..

Og ja hvis du ikke ønsker at have katten i soveværelset om natten så skal den lære det fra starten, og eneste måde at gøre det på er ved at lukke døren..

Min den lille er aldrig med i seng, hun er i køkken og stue om natten, mens den store er med i seng og har derfor soveværelse og gang om natten, men befinder sig i sengen hele natten..

Husk i starten at have flere kattebakke rundt i hjemme, det er kun nødvendigt de første par måneder, men en killing der skal, kan ikke altid huske hvor kattebakken er eller syntes at nå til den og så gør den det den skal hvor den er..

• #7   15. aug 2014 Du har fået alle de gode råd du behøver smiley men jeg vil sige, at jeg personligt ikke kunne undvære, at sove med mine katte, de er der jo ikke hele natten, men hvis den ikke skal i soveværelset er det altid no go, både nat og dag, og jeg vil foreslå dig, at sove hos den i et andet rum den første og anden nat, det giver et godt bånd og trykhed smiley

• #8   15. aug 2014 Jette jeg har det som dig, ville slet ikke undvære Tøsen om natten, der er intet bedre end at falde i søvn og vågne op til en kats spinden, men jeg har dog Tøsen i sengen hele natten, hun flytter sig ikke en tomme fra mig smiley :D smiley :D
    Og jeg kan godt undvære Smilla hun er alt for urolig smiley

• #9   15. aug 2014 Her har Mitti overtaget Birks faste plads, Birk lå der hele natten ind til han blev for syg, Mitti tog hans plads før Birk blev aflivet smiley
    Mitti ligger der i perioder, Røde sider ikke på skød og ligger en sjælden gang i fodenden smiley han elsker hylden over sengen, tit ligger di på hver sin ( de 2 øverste)

profilbillede
  • Carina P
    Carina P Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
    #10   15. aug 2014 Begge mine hade hele huset undtagen soveværlset

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#11   16. aug 2014 Egentlig vil jeg gerne have at den må gå rundt i soveværelset og resten af lejligheden altid. Men er bange for den vil vække os om natten? Har selvfølgelig tænkt mig at lege med den en time inden vi går i seng så den er træt men tror i den vil larme om natten hvis den kan gå ind i soveværelset? Altså at den fx ligger og leger på gulvet ved siden af sengen midt om natten?

• #12   16. aug 2014 Ja det vil den nu og da og mere som killing end når den bliver ældre, men selv en gammel kat kan have larme nætter, katten kan lide, at være aktiv om natten, gerne lige når lyset skifter smiley
    Røde har lige haft en kort snakke tur, men det tog ikke 5 min smiley

• #13   16. aug 2014 afgrænsning er kun når de er helt små, ikke når de kommer fra opdrætteren smiley

• #14   16. aug 2014 Jeg vil sige der er ingen tvivl om at killingen vil larme og lege om natten, katte er jo natdyr, nogle kan man have helt med at omvende andre ikke, og en killing vil helt sikkert være aktiv om natten..

Så hvis i sover let og nemt bliver vækket af lyde m.m. så lad være med at give killingen adgang til soveværelset om natten når i går i seng, du kan jo godt give den adgang i dagtimerne, hvis du gør det fra starten, så vil der ingen problemer være, for så vil den vide at ok det er sådan det er, problemet ligger før når den har fået lov at gå med i seng og så pludselig bliver frataget retten til det..
    Så beslut jer fra starten..

• #15   16. aug 2014 Og i øvrigt ikke nøjes med at larme og lege, den vil også kravle rundt på jer og fange efter fingre og tær, ja alt hvad der rør sig smiley :D smiley

• #16   16. aug 2014 Jeg har 3 katte, og jeg er glad for jeg havde 2 til at starte med, så kunne de "larme" med hinanden, og når de var slemme kunne man bare lukke døren til soveværelset, og nu hvor den 3. er kommet til kan de store "sige noget" til den, de gider heller ikke larm om natten *g*

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#17   17. aug 2014 Tak for de gode råd alle sammen smiley jeg tror jeg vil lade den have adgang til hele lejligheden fra starten af og så lukke døren ind til soveværelset smiley når den så ikke er killing mere vil jeg åbne døren for jeg vil egentlig gerne have at den sover med os, så længe den hovedsageligt sover og ikke leger om natten smiley

• #18   17. aug 2014 begge mine (nu 3 år gamle) har altid været vant til at sove hos os fra dag 1 af... ja i starten havde de det begge med at skulle sove ovenpå maven//ryggen af os og når man faldt ned så skulle der skiftes person og se om man kunne kæle lidt... og ja der har været nætter hvor man skulle lege rundt i soveværelset men de fleste nætter der sover de igennem også da de var killinger, en imellem os og en imellem mine ben smiley

• #19   17. aug 2014 Vores kat kom ikke i soveværelset i starten, men det blev hurtigt lavet om, da han hver morgen kl 4:30 stad foran døren, miavede og kradsede på den, han stoppede ikke før vi stod op smiley

Nu er han i alle rum, han sover somme tider i min benende, eller i vindueskarmen hvor han har et tæppe liggende.

Det skal lige siges at han ikke er killing mere, så han leger selvfølelig ikke så meget som han har gjort.

• #21   20. aug 2014 Føle svigt???

Nej det tror jeg altså ikke på, ingen af mine katte har være i soveværelset om natten før de blev over et år, og Smilla kommer stadig ikke med trods hun er 2 år, jeg har ingen indtryk af at hun føler sig svigtet, hun står ikke og piver ved døren eller noget som helst, eller for den sags skyld forsøger at komme med, hun får sin godnat godbid og så går hun selv i seng mens Tøsen og jeg går op på 1. sal og i seng..

Katten føler ikke mere svigt ved ikke at komme med i seng end den føler ved at blive ladt alene hjemme når du går på arbejde..

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#22   20. aug 2014 Jeg tror slet ikke på katte føler svigt som sådan. Jeg tror ikke de føler på samme måde som os mennesker og jeg tror ikke de tager vores opførsel personligt, som når vi fx går og først kommer hjem efter 6 timer. Det er jo ikke fordi katten de første 10 min spiller kostbar, er sur, eller lignende fordi man lod den være hjemme i 6 timer.

• Carina P
    Carina P Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
    #23   21. aug 2014 min kat gik ind og ud af soveværlset som det passede ham, og jeg kunne ikke hører ham.... det eneste den gøre er sove ved dig og spæne lidt ind til den falder i søvn... den vil kun nyde at være sammen med dig, det er alting en god ide at lege med den. men man skal også passe på det ikke bliver for meget i det.... for det kom jeg til ved min og da han blev ældre gad han ikke det mere

• #27   23. aug 2014 Men svigt, det vil sige du forlader aldrig dine katte alen hjemme, du har dem altid med eller forlader aldrig hjemmet??

Tøsen havde også søskende og mor inden de blev formidlet videre og Tøsen blev hos mig, jeg havde ikke indtryk af hun følte svigt ved at blive efterladt i stuen alene om natten, hun sov sødeligt i sofaen når vi stod op..

Smilla har sikkert også haft søskende og mor, men da hun er hittekilling kasseret ved en produktionsvirksomhed, så har hun sikkert nærmere følt svigt ved at blive strittet ud, alligevel havde hun ingen problemer med at sove alene i stuen om natten eller når vi forlader hjemmet..

Man skal passe på med at overføre alt for mange følelser til katten, jeg bestrider ikke at katte kan virke fornærmede eller jaloux men om det er noget de føler eller noget vi mennesker tolker, det er der nok stor tvivl om..

• #29   23. aug 2014 Nu er katte jo heldigvis forskellige, jeg blive mødt af begge mine lømler i døren klart til kæl og nus, underordnet om jeg har været væk i få timer eller jeg har været væk i en uge, så er de bare glade for jeg kommer hjem, og vil snakke..

Men at en kat bliver lettere fornærmet fordi du har været væk, betyder jo ikke at den har følt sig svigtet, det er 2 vidt forskellige følelser..

Men hvis en kat fra starten bliver efterladt alene så vil den hurtigt vænne sig til at sådan er det..
    Og jeg har aldrig taget ferie fordi jeg har fået kat, jeg har sørget for at få katten op til en weekend sådan så katten lige så stille kunne vænne sig til huset og mandag morgen har de så været alene mens vi var på arbejde..

• #30   23. aug 2014 ninjago kan ikke lide at være alene, så piver han og "kalder" på hans venner..

Han har så Bob-Cat og Blackie der gerne vil holde ham med selskab 24/7

• #33   23. aug 2014 Da jeg fik Tøsen havde jeg ikke andre katte og ja hun kom direkte fra sin mor til en enetilværelse hos mig hvor hun blev ladt alene om natten og når vi tog på arbejde, hun var enekat i 5 år før jeg fik nr 2 kat, først da hun var over 1 år begyndte hun at komme med i seng, og det var af egen fri vilje om hun lå med mig eller ej, nogle gang gik hun med i seng andre gange blev hun i stuen, først nu efter jeg har fået Smilla for 2 år siden kommer hun fast med i seng, og det gør hun fordi døren til stuen bliver lukket, fordi jeg ikke vil have Smilla i soveværelset, så ja så bliver hun ladt alene om natten..

Mine katte har intet socialt sammen, så de kunne såmænd godt begge være enekatte, for de har ingen glæde af hinandens selskab, Tøsen trækker sig gerne et sted hen alene når de er alene hjemme og så må Smilla jo underholde sig selv..

Så ja min katte har været vant til at være alene siden de var 12/16 uger og kom fra deres mor og søskende..

De er jo ikke alene en hel dag, men mens vi sover eller er på arbejde, og Tøsen var over et år før hun blev ladt alene i en uge med besøg af kattepasser 2 gange om dagen..

Kommentér på:
Killingen kommer hjem

Annonce